این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
آیا میخواهید راههایی برای به دست آوردن سرنخهای بالا در اینستاگرام بیاموزید؟ بازاریابان در رسانه های اجتماعی اینستاگرام را به عنوان بستری برای تولید سرنخ در نظر نمی گیرند. اما اگر به درستی انجام شود، می تواند بسیار موثر باشد. سرنخ ها مشتریان هدفی هستند که به کسب و کار شما علاقه مند هستند و جزئیاتی را ارائه می دهند که برندها می توانند برای پیگیری از آنها استفاده کنند. بر اساس یک نظرسنجی، 80 درصد از پروفایل ها از یک برند در پلتفرم پیروی می کنند که این یک علامت مثبت برای مشاغل است. همچنین 80 درصد از کاربران فیس بوک گفته اند که برای اینکه بدانند برخی از محصولات را بخرند یا نه، حساب اینستاگرام ایجاد می کنند. در این مقاله، ده نکته در مورد چگونگی ایجاد سرنخ بیشتر در اینستاگرام را خواهیم دید.
1. از تبلیغات سرب در اینستاگرام استفاده کنید
راه اصلی برای به دست آوردن سرنخ ها در پلت فرم استفاده از تبلیغات سرنخ است، زیرا به کسب و کارها اجازه می دهد اطلاعات مشتری مانند شماره تماس، آدرس ایمیل، تاریخ تولد و عنوان شغل را جمع آوری کنند. تبلیغات پیشرو به برندها کمک میکند تا مشتریان را درک کنند، کمپینهای بازاریابی را بهبود بخشند و سایرین. به عنوان مثال، یک صاحب کسب و کار املاک و مستغلات می تواند از تبلیغات سرنخ برای شناخت خریداران احتمالی استفاده کند.
با نمایه تجاری اینستاگرام و صفحه فیس بوک، تبلیغات سرنخ ایجاد کنید. هر تبلیغ اینستاگرام که در مدیر تبلیغات فیس بوک طراحی شده است. برای ایجاد، باید «نسل پیشرو» را به عنوان هدف خود انتخاب کنید. فیسبوک به شما امکان میدهد مکانهای خودکار را انتخاب کنید تا هزینه هر سرنخ را به حداقل برسانید. برای اجرای تبلیغ خود در پلتفرم، مطمئن شوید که به مشخصات تبلیغات اینستاگرام پایبند هستید. همچنین می توانید بخش های از پیش پر شده را به فرم ها اضافه کنید تا نرخ تکمیل را افزایش دهید. این پلتفرم میتواند جزئیاتی مانند نام کامل، شماره تماس، آدرس ایمیل و جنسیت را با اطلاعات موجود از حسابهای مشتری تکمیل کند.
جزئیات مشتری جمعآوریشده از سرنخها میتواند برای تنظیم استراتژی هدفیابی تبلیغات یا ایجاد مخاطبان شبیه به آن استفاده شود. این مخاطبان به شما اجازه میدهند تا روی مخاطبان بالقوه اینستاگرام با همان نوع پروفایلها تمرکز کنید، در نتیجه به شما امکان میدهد دیده شوید و فرصتهای جدیدی به دست آورید. اگر هدف شما افزایش نصب برنامه، کلیکهای وبسایت یا سرنخهای مرتبط با فروش است، تبلیغات تبدیل ممکن است بهترین انتخاب باشد.
2. دکمه های Action را در پروفایل خود قرار دهید
داشتن یک حساب تجاری در اینستاگرام به شما امکان می دهد دکمه های عمل را در پروفایل خود قرار دهید. در صورت نیاز، میتوانید آدرس ایمیل، شماره تماس، محل کسبوکار خود را نیز وارد کنید تا افراد با شما و برند شما ارتباط برقرار کنند. همراه با آن دکمهها، این پلتفرم گزینههای ارزشمندتری را برای تولید سرنخها، از جمله دریافت بلیط، رزرو، و دکمههای اقدام رزرو ارائه میدهد. اضافه کردن یک دکمه عمل:
- به پروفایل اینستاگرام خود بروید و روی Edit Profile کلیک کنید.
- روی گزینه های تماس کلیک کنید
- دکمه Add Action را انتخاب کنید
- دکمه و ارائه دهنده ای را که می خواهید اضافه کنید انتخاب کنید.
- پیوند تجاری را که با ارائه دهنده انتخابی استفاده می کنید، وارد کنید.
3. Bio-Link را بهینه کنید
قرار دادن لینک بیو در پروفایل شما ضروری است. باید نشان دهنده هدف مشتریانی باشد که می خواهید به آن برسید. این می تواند فروش محصول، نظرسنجی یا اشتراک در خبرنامه باشد. در صورت نیاز می توانید پیوند را نیز به روز کنید. چند نکته برای بهینه سازی لینک های بیو اینستاگرام:
- لینک را با نام برندتان کوتاه نگه دارید.
- پیوند خود را در پست های درون فید خود راه اندازی کنید، مانند «پیوند در بیو».
- برای پیگیری عملکرد وب سایت از پارامترهای UTM در لینک استفاده کنید.
- CTA را روی لینک بیو قرار دهید.
4. یک صفحه فرود طراحی کنید که وعده شما را برآورده کند
صفحات فرود صفحاتی هستند که مخاطبان با کلیک روی لینک شما می بینند. این صفحات باید از نظر بصری جذاب باشند، قابل اسکن باشند، محتوای موجود در صفحه باید با انتظارات آنها مطابقت داشته باشد، و صفحه باید قولی را که با فراخوانی برای اقدام داده اید را انجام دهد. برندها همچنین می توانند از ابزارهایی استفاده کنند که فیدها را به صفحات قابل کلیک تبدیل می کند. این رویکرد فیدها را به عنوان قابل خرید با پیوندی به محصولات یا وب سایت های آنها نشان می دهد.
5. از «wipe Up» «در استوری ها» استفاده کنید
یکی دیگر از ویژگی هایی که این پلتفرم به کاربران اجازه می دهد لینک ها را اضافه کنند، استوری های اینستاگرام است. یک پروفایل اینستاگرام با 10 هزار فالوور می تواند از پیوندهای “Swipe Up” در استوری های خود استفاده کند. یک مطالعه می گوید که یک سوم از داستان های پربازدید از برندها هستند. همچنین، استوریهای اینستاگرام این برند 85 درصد از نرخ تکمیل را به خود اختصاص میدهند. استوریهای اینستاگرام در مقایسه با لینکهای بیو موثر هستند، زیرا به سادگی میخواهند انگشت خود را بکشند تا اقدامی انجام دهند. مراحل افزودن لینک به داستان ها:
- در فید اصلی خود فرود بیایید و انگشت خود را به سمت راست بکشید یا روی نماد «+» در گوشه سمت چپ بالای نمایه خود کلیک کنید.
- محتوای خود را انتخاب کنید
- روی نماد زنجیره ضربه بزنید و پیوند خود را قرار دهید.
اگر اصلاً نیاز دارید که پیوند برای مدت طولانی به صورت آنلاین در دسترس باشد، میتوانید داستانهای خود را به نکات برجسته اضافه کنید. به این ترتیب، آگاهی از برند ایجاد کنید و مخاطبان را مجبور کنید بارها و بارها از پروفایل شما بازدید کنند.
6. با هدف خود خلاق باشید
بهترین راه برای به دست آوردن تولید سرنخ بیشتر، داشتن یک CTA قوی است. عباراتی مانند «پیوند در بیو»، «اکنون خرید کنید»، «با انگشتتان را به سمت بالا بکشید» میتواند تأثیر زیادی داشته باشد، عمدتاً زمانی که با بهترین محتوا جمعآوری شود. جلوه های بصری و CTA باید دست به دست هم بدهند تا به هدف برسند. برای اینکه مخاطبان روی پیوند بیو ضربه بزنند، باید محتوای قانعکننده و زیرنویسهای جذاب ایجاد کنید تا آنها را درگیر کنید. و دعوت به اقدام باید تکان دهنده نهایی در آن مسیر باشد. به مخاطب دلیلی برای کشیدن استوری ها در اینستاگرام ارائه دهید. در پستهای درون فید، با یک شکلک توجه را به CTA خود جلب کنید. از استیکر یا متن در استوری اینستاگرام استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که با این فراخوانها خلاقیت به خرج دهید و گزینه «بیشتر ببینید» را شلوغ نکنید.
7. محتوای قابل خرید را تنظیم کنید
برچسب گذاری محصول در اینستاگرام به سادگی بهترین راه برای افزایش فروش نیست. اگرچه یک کلیک ممکن است منجر به خرید نشود، اما می توانید آن را به عنوان سرنخ جمع آوری شده از یک مشتری علاقه مند در نظر بگیرید. و خرید در اینستاگرام علاقه زیادی را به خود جلب کرده است، جایی که 130 میلیون نفر در هر ماه روی برچسب های محصول کلیک می کنند. به شما امکان می دهد علایق مخاطبان را بیاموزید یا روی تبلیغات برای آن دسته از مشتریانی که درگیر شده اند تمرکز کنید. با یک کاتالوگ فیس بوک که می توانید با شریک فیس بوک یا مدیر کاتالوگ ایجاد کنید، پست های قابل خرید ایجاد کنید. هنگامی که کاتالوگ شما پیوند داده شد، برای خرید اینستاگرام ثبت نام کنید و با افزودن برچسب محصول در پست ها و استوری های اینستاگرام خود شروع کنید.
Instagram Insights به شما امکان میدهد عملکرد محصول را نظارت کنید، مانند تعداد کلیکها بر روی برچسب محصول و تعداد کلیکهای دکمههای خرید در صفحه محصول. محتوای قابل خرید میتواند در صفحه کاوش، جایی که بیش از 200 میلیون نفر هر روز از آن بازدید میکنند، نمایش داده شود. این پلتفرم در حال آزمایش پستهای خرید تبلیغاتی است که به کسبوکارها اجازه میدهد تا از طریق خریداران ویترینی، سرنخها را هدف قرار دهند و به دست آورند.
8. پس از محبوب ترین محصولات اغلب
همانطور که وبلاگ اینستاگرام می گوید، مخاطب با دیدن یک محصول فورا آن را خریداری نمی کند. بنابراین، این پلتفرم به شما توصیه میکند اطلاعات بینش را مشاهده کنید تا بدانید کدام پست محصول عملکرد خوبی داشته است. برای دریافت آن مطالب را اغلب به اشتراک بگذارید لایک خودکار در اینستاگرام برای افزایش تعامل، محصول خود را در بالای ذهن دنبال کنندگان قرار دهید و خرید کنید. با اشتراکگذاری مکرر در زمان مناسب و در قالبهای مختلف، دسترسی خود را افزایش دهید. برخی از دنبالکنندگان ممکن است فقط به تماشای داستانها علاقه داشته باشند و برخی دیگر ممکن است در تک تک پستها حرکت کنند. از این رو، به هر دو صورت پست کنید و به یاد داشته باشید که محتوا را متناسب با آن بسازید.
9. با یک اینفلوئنسر شریک شوید
در مورد تولید سرنخ، دست در دست دادن یک تأثیرگذار می تواند استراتژی عالی باشد. اینفلوئنسر با میل به برند قوی و همپوشانی جزئی مخاطبان را انتخاب کنید، مطمئن شوید که همکاری شما به جذب مخاطبان و افراد بالقوه کمک میکند. اعتماد بسیار مهم است. مخاطبان اینفلوئنسرها به آنها اعتماد دارند زیرا قدرت بیشتری نسبت به شما برای تحت تأثیر قرار دادن آنها دارند، به ویژه اگر شما یک کسب و کار جدید راه اندازی کنید. از آنجایی که آزمایشها در حال انجام است، مخاطبان اینستاگرام به زودی میتوانند به «نمایش خرید از تأثیرگذاران» دسترسی پیدا کنند.
10. مسابقه اینستاگرامی برگزار کنید
یکی از راههای عالی برای به دست آوردن سرنخ از اینستاگرام، فروش، مسابقه یا تبلیغات است. برای بردن جوایز جذاب از فالوورها بخواهید نظر بدهند یا نظرسنجی را کامل کنند. برای گسترش دامنه مسابقه و افزایش لیدها، می توانید از مخاطبان بخواهید که “یک دوست” را تگ کنند یا با اینفلوئنسرها شریک شوند.
نتیجه
این پلتفرم روش های زیادی برای ایجاد سرنخ برای برند شما دارد. در نهایت، باید مخاطبان را به وب سایت خود هدایت کنید یا از دکمه کشیدن به بالا در استوری ها و موارد دیگر استفاده کنید. برای تسلط بر هنر رانندگی در اینستاگرام، این ده نکته را دنبال کنید.
سارا جیمز یک نویسنده محتوا در VoxCorp با بیش از 8 سال تجربه در بازاریابی رسانه های اجتماعی است. در اوقات فراغت او دوست دارد با دوستانش در مورد غذا، سفر و فرهنگ باستانی صحبت کند.