این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
نظرات بیان شده توسط کارآفرین مشارکت کنندگان خودشان هستند.
رسانه های اجتماعی به سرعت به بخشی ضروری از دنیای تجارت الکترونیک تبدیل شده اند. طبق گزارش eMarketer، 36 درصد کاربران اینترنت می گویند شبکه های اجتماعی به اندازه هر منبع اطلاعاتی دیگری هنگام تصمیم گیری در مورد خرید یک محصول مهم هستند. چهل و پنج درصد می گویند که دستگاه تلفن همراه آنها در حال حاضر مهمترین ابزار خرید آنهاست.
fizkes | گتی ایماژ
محصولات لوکس از این روندهای در حال تغییر مصون نیستند. ماهیت بصری فیسبوک و اینستاگرام باعث میشود تا برندهای لوکس بتوانند وضعیت برتر خود را به اشتراک بگذارند و به مخاطبانی که احتمال خرید دارند دسترسی پیدا کنند.
در حالی که بسیاری از اصول فروش محصولات در رسانه های اجتماعی به طور جهانی قابل اجرا هستند، چند عامل وجود دارد که فروشندگان محصولات لوکس باید به ویژه به آنها توجه داشته باشند.
1. از عکاسی محصول از نظر بصری متمایز استفاده کنید
اگرچه این نکته ممکن است منحصر به محصولات لوکس نباشد، اما باید تکرار شود. رسانه های اجتماعی – به ویژه اینستاگرام و فیس بوک – یک رسانه ذاتا بصری هستند. برای ایجاد ظاهری لوکس برای محصولات خود، پیتر کلونیا از Popular Photography توصیه هایی دارد. «با انتخاب یک ویژگی یا ویژگی برجسته سوژه خود که می خواهید به نمایش بگذارید، شروع کنید. این می تواند بافت، رنگ، فرم، خط یا ترکیبی از این عناصر باشد. سپس با نور بازی کنید تا چشم بیننده را مجبور کند قبل از هر چیز به آن ویژگی برجسته توجه کند.»
این می تواند به پست های فردی و تبلیغات سبک چرخ فلکی که برای نمایش چندین محصول مرتبط به طور همزمان طراحی شده اند کمک کند. عکاسی با نور خوب ویژگی های لوکس یک محصول را برجسته می کند. عکسهای سبک زندگی باید همیشه محصول را در یک محیط رده بالا به نمایش بگذارند.
به عنوان مثال، اگر در حال رانندگی به شخصی که یک ساعت لوکس به دست دارد نشان میدهید، مطمئن شوید که او در حال رانندگی یک وسیله نقلیه لوکس است. همه چیز در مورد تصویر باید نشان دهنده وضعیت برتر برند شما باشد.
2. قدرت مشارکت اینفلوئنسرها را آزاد کنید
اینفلوئنسرها بخش بزرگی از کمپین های رسانه های اجتماعی هستند. این امر به ویژه در مورد برندهای لوکس صادق است. مشارکت با اینفلوئنسرهای مناسب در جایگاه شما به شما کمک میکند تا به شما کمک کند که چگونه محصولات شما میتوانند به عنوان یک نماد وضعیت مد روز عمل کنند. فشارسنج اعتماد Edelman گزارش می دهد که 63 درصد مصرف کنندگان به پیام های اینفلوئنسر بیشتر از تبلیغات سنتی اعتماد دارند. این می تواند تاثیر زیادی بر فروش محصول شما داشته باشد.
به عنوان یک مثال، برند کره ای محصولات آرایشی Surepi با سازندگان محتوای زیبایی برای کمپینی که مزایای یک محصول جدید را برجسته می کرد و آموزش های استفاده را ارائه می کرد، شریک شد. نتیجه بازدهی 51 درصدی بیشتر در هزینه تبلیغات و کاهش 33 درصدی در هزینه هر خرید بود. مشارکت های مرتبط باعث ایجاد اعتماد می شود و به ارتقای جایگاه برند شما کمک می کند.
تحقیقات خود را در مورد شرکای تأثیرگذار بالقوه و پیروان آنها انجام دهید. بهترین مشارکت اینفلوئنسرها فقط یک چهره معتبر در جایگاه شما نخواهد بود – دنبال کنندگان آنها نیز باید در درجه اول کسانی باشند که علاقه مند به خرید محصولات سطح بالا هستند.
مطالب مرتبط: اینفلوئنسرهای مجازی ایجاد شده توسط CGI روند جدید در بازاریابی رسانه های اجتماعی هستند
3. مشتریان را به پشت صحنه ببرید
برندهای لوکس به لطف داستان های منحصر به فردشان برجسته می شوند. خواه این میراث تولید اقلام دست ساز یا استفاده از مواد با منشأ محیطی باشد، چنین تمایزهایی اغلب بخش مهمی از چیزی است که یک برند را در وهله اول “لوکس” می کند. با استفاده از پست های رسانه های اجتماعی خود در پشت صحنه، وضعیت لوکس محصولات خود را به اشتراک بگذارید – مانند این پست از Chanel. این یک راه آسان برای برقراری ارتباط با کیفیت و وضعیت لوکس شما است. در اینجا نمی توان ویدیو را به عنوان یک وسیله ارتباطی دست کم گرفت.
استفاده از ویژگی Stories در فیس بوک یا اینستاگرام راهی عالی برای اطمینان از اینکه این محتوای انتخاب شده واقعاً به دست مشتریان شما می رسد. یک مطالعه اخیر که در AdWeek گزارش می دهد که در حالی که دسترسی پست های اینستاگرام مارک دار به 4.3 درصد کاهش یافته است، نرخ دسترسی برای استوری ها در واقع به 7 درصد افزایش یافته است. ارسال یک “پیش نمایش” از یک پست در Stories همچنین می تواند به عنوان یک راه عالی برای هدایت دنبال کنندگان به یک پست یا کمپین جدید باشد.
چنین پست هایی باید با همان سطح تعهد به ارائه ظاهری لوکس مانند عکاسی محصول شما ساخته شوند.
4. محتوای تولید شده توسط کاربر را هوشمندانه نمایش دهید
محتوای تولید شده توسط کاربر می تواند یک موهبت بزرگ برای رشد رسانه های اجتماعی شما باشد. مطالعات به طور مداوم یافت که محتوای تولید شده توسط کاربر از نظر نرخ کلیک، بازدید از تبلیغات و حتی ایجاد ارتباط عاطفی بین بینندگان و برند بهتر عمل می کند.
البته، همه محتوای تولید شده توسط کاربر یکسان ایجاد نمی شوند. در حالی که برندهای لوکس می توانند (و باید) مشتریان را تشویق کنند تا عکس های مارک دار را با مسابقه و قرعه کشی ارائه دهند، اما باید در انتخاب عکس هایی که در صفحه رسمی برند به اشتراک گذاشته می شود، کوشا باشند.
مثلا، زمین درخشان در به نمایش گذاشتن افراد روزمره که از محصولات این برند استفاده می کنند مهارت دارد و عکس های تولید شده توسط کاربر را که هنوز توسط عکاسان حرفه ای گرفته شده اند انتخاب می کند. این زیبایی شناسی با سبک کلی تصاویری که برند معمولا پست می کند مطابقت دارد. چنین دستورالعمل هایی به ارائه محصولات در بهترین نور ممکن کمک می کند.
مطالب مرتبط: نحوه ایجاد محتوای ساخته شده برای آینده رسانه های اجتماعی
5. هدف گذاری درآمد خانوار
محصولات لوکس با حق بیمه ارائه می شوند – و این بدان معناست که همه نمی توانند محصولات شما را بخرند. تبلیغات محصولات لوکس اغلب آرزویی است – به این معنی که افرادی که توانایی خرید محصولات را ندارند همچنان در معرض برند و تبلیغات آن هستند. این همیشه به شما کمک نمی کند تا از بودجه بازاریابی اجتماعی خود نهایت استفاده را ببرید.
با این حال، به عنوان MarketingLand گزارش هافیسبوک در سال 2019 روش جدیدی را برای هدف قرار دادن کاربران بر اساس درآمد معرفی کرد. این معیار هدف گذاری بر درآمد کل خانوار تمرکز نمی کند. در عوض، کاربران را بر اساس نحوه مقایسه آنها با میانگین درآمد کد پستی خود هدف قرار می دهد. شما می توانید کاربرانی را که در 5 درصد بالای درآمدهای منطقه، 10 درصد برتر و غیره قرار دارند را هدف قرار دهید.
با این هدف گذاری درآمد محور، می توانید اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما به مشتریانی می رسد که واقعاً در موقعیت خرید محصولات شما هستند. زمانی که هدف یک کمپین فروش است، به جای ایجاد آگاهی از برند، این یک الزام مطلق است. با این حال، بیایید واضح بگوییم، برای برندهای لوکس نوزادی که فقط پاهای خود را در رسانه های پولی خیس می کنند، این نوع هدف یابی می تواند برای موفقیت طولانی مدت یک کمپین مضر باشد.
ایجاد یک تجربه لوکس در رسانه های اجتماعی
در پایان، روشی که شما به برندسازی محصولات لوکس خود در فیس بوک و اینستاگرام می پردازید، باید به سادگی امتداد دیگر تلاش های شما برای برندسازی باشد. با وفادار ماندن به هویت برند خود و تمرکز بر جنبه های لوکس محصولات خود، می توانید ارزش خود را به اشتراک بگذارید و یک دنبال کننده قوی در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید که منجر به رشد فروش واقعی می شود.