این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
آخرین به روز رسانی در 13 آگوست 2019
روزهایی که قرار بود یک اکانت اینستاگرام موفق بیشترین تعداد فالوور را داشته باشد، گذشته است. از کسبوکارهایی که فالوورهای جعلی میخرند تا اینفلوئنسرهایی که تلاش میکنند لایک و کامنتهای جعلی به دست آورند، همه ما شاهد جنبه مبهم این پلتفرم رسانههای اجتماعی بودهایم. خوشبختانه، با توجه به آخرین الگوریتم اینستاگرام، اکنون محبوبیت حساب شما تنها به تعداد فالوورها بستگی ندارد، بلکه تا حد زیادی به میزان تعامل مخاطبان شما بستگی دارد.
اگرچه داشتن تعداد زیادی فالوور هنوز مهم است، اما پست های شما که به طور کارآمد ساخته شده اند، اگر به مخاطبان مورد نظر نرسند، هیچ معنایی ندارند. در حالی که ممکن است به دلیل رقابت فزاینده جلب توجه فالوورها و درگیر کردن مداوم آنها دشوار باشد، یادگیری چند تاکتیک به شما در به دست آوردن فالوورهای جدید، درگیر شدن با مخاطبان و ایجاد جامعه کمک می کند. در اینجا چند ایده ساده وجود دارد که به شما در دستیابی به اهداف اینستاگرام کمک می کند.
1. میزان تعامل اینستاگرام خود را بدانید
قبل از اینکه توجه فالوورهای اینستاگرام خود را به خود جلب کنید، برای شما مهم است که میزان تعامل فعلی اینستاگرام خود را بدانید. دانستن نرخ فعلی به شما کمک میکند معیاری تعیین کنید و بر این اساس میتوانید برای اجرای ایدههای تعامل با مخاطبان تلاش کنید. در حالی که ما کاملاً مطمئن هستیم که ایدههای ما مفید خواهند بود، اندازهگیری نرخ تعامل اینستاگرام به شما کمک میکند تا بررسی کنید که آیا این ایدهها واقعاً برای حساب شما کار میکنند یا خیر.
در واقع، نرخ تعامل اینستاگرام درصدی از تعداد کل فالوورهایی است که در هر محتوای ارسال شده درگیر شده اند. بر اساس تعداد لایکها، نظرات و اشتراکهایی که پست شما دریافت میکند محاسبه میشود. اپلیکیشن هایی مانند بعد، تریبر، فلانکس، هزینه اینفلوئنسرو غیره به راحتی در اینترنت در دسترس هستند و می توانند به شما در محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام کمک کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مشخصات دسته اینستاگرام خود را وارد کنید و این ماشین حساب ها آمار کامل را در اختیار شما قرار می دهند.
2. با حساب های مشابه با صنعت خود درگیر شوید
یکی از قوانین طلایی اینستاگرام این است که تعامل باعث جذب تعامل می شود. بنابراین، قبل از کار بر روی پست یا استوری بعدی اینستاگرام خود، کمی وقت بگذارید و از کار دیگران قدردانی کنید. اگر درگیر پستهای حسابهایی هستید که بخشی از جایگاه شما هستند، احتمال زیادی وجود دارد که مورد توجه قرار بگیرید. هرچه بیشتر تعامل داشته باشید، حساب شما بیشتر قابل مشاهده می شود. این به شما کمک می کند تا بازدیدکنندگان نمایه بیشتری بیاورید و کسانی که واقعاً به کار شما علاقه مند هستند ممکن است حتی شروع به دنبال کردن شما کنند.
با این حال، مطمئن شوید که به طور مثبت درگیر شده و بخشی از بحث های سالم در پلت فرم باشید. همچنین، کیفیت را به کمیت انتخاب کنید و برای شناسایی حسابهای خاص صنعت خود و تعامل با پستهایی که احساس میکنید معنادار هستند، زمان کافی صرف کنید. با انجام این کار، خود را در مقابل مخاطبان مناسبی که ممکن است به محتوای شما علاقه مند باشند، معرفی می کنید.
3. به نظرات پاسخ دهید
برای ادامه مکالمه و کمک به هدایت پست خود به سمت بالای فیدهای فالوورها، مهم است که به نظرات خود پاسخ دهید. با افزایش تعداد پاسخ ها در پست شما، اینستاگرام پست شما را به عنوان یک محتوای قابل تقدیر می شناسد و به تدریج آن را در فید فالوورهای شما قرار می دهد.
اگرچه خسته کننده است، اما برای پاسخ دادن فعالانه به نظرات مختلف در پست خود وقت بگذارید. فقط مطمئن شوید که توپ را در حرکت نگه دارید، سعی کنید نظرات دوستانه ای را ارسال کنید که توجه دنبال کنندگان بیشتری را به خود جلب کند. حتی می توانید افراد دیگر را در نظرات خود تگ کنید و توجه آنها را به مکالمه خود جلب کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک اینفلوئنسر هستید و در حال بررسی یک محصول یا خدمات هستید، برندهای وابسته خود را معرفی کنید یا از دوستان اینفلوئنسر بخواهید که نظرات خود را در مورد محصول مشابه ارائه دهند.
4. هر پست را حساب کنید
منبع.
مهم نیست که شما یک برند هستید یا یک میکرو اینفلوئنسر، هر چیزی که در اکانت اینستاگرام خود ارسال می کنید برای مخاطبان شما قابل مشاهده است. هیچ چیزی را در یک لحظه یا فقط به این دلیل که شخص دیگری پست کرده است و شما نیز پست گذاشته اید، پست نکنید.
هر چیز کوچکی برای ایجاد یک پست جذاب اهمیت دارد. از تصاویر واضح استفاده کنید و یک عنوان خلاقانه بنویسید تا آگاهی از برند خود را ایجاد کنید. قبل از پست کردن، پست خود را مرور کنید و مطمئن شوید که پیام واضحی از آنچه که قصد دارید به مخاطبان خود بدهید، می دهد.
همچنین، روی نمایه خود به عنوان یک کل تمرکز کنید، زیرا اولین چیزی است که بازدیدکنندگان شما خواهند دید. یک عکس پروفایل خوب تنظیم کنید و یک بیوگرافی توصیفی اضافه کنید. سعی کنید الگوها یا شبکه های سبک متفاوتی ایجاد کنید و از فیلترها استفاده کنید تا تصاویر خود را تازه نگه دارید. برنامه ریزی ساده قبل از ارسال یک عکس به شما کمک می کند تا یک تصویر ثابت و مثبت از برند را به مخاطبان خود ارائه دهید.
توصیه می شود: 7 نکته برای ایجاد بهترین محتوا برای پست های بازاریابی رسانه های اجتماعی
5. به دنبال کنندگان خود بینشی از برند خود بدهید
امروزه دنبال کنندگان اینستاگرام بیش از حد معمول از برندهای مورد علاقه خود انتظار دارند. بنابراین، به جای اینکه پست های خود را فقط به تصاویر محصول یا تبریک های فصلی محدود کنید، ماموریت برند خود را بیان کنید، افرادی که پشت برند کار می کنند، فرهنگ کاری خود، اخلاق شرکت و غیره را معرفی کنید.
از آنجایی که اینستاگرام یک پلتفرم باز است، مکانی عالی برای به اشتراک گذاشتن این جزئیات و ایده های خود با فالوورهایتان است. در ازای آن، متوجه خواهید شد که مخاطبان شما بیشتر به فعالیت تجاری شما مرتبط هستند و به طور مداوم به دنبال پست های بیشتری از این دست هستند.
به عنوان مثال، می توانید معرفی محصولات یا مصاحبه های خود را با مدیریت ارشد برند به اشتراک بگذارید. از آنجایی که مردم برای الهام گرفتن به حساب های محبوب نگاه می کنند، حتی می توانید ابتکارات غیرانتفاعی مانند زندگی پایدار یا استفاده از محصولات سازگار با محیط زیست را شروع کنید و هشتگ های اختصاصی برای چنین طرح هایی ایجاد کنید. در عوض از فالوورهای خود بخواهید با استفاده از این هشتگ ها تصاویر و ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارند.
6. از طریق استوری اینستاگرام توجه فالوورهای خود را جلب کنید
تعداد فزاینده ای از فالوورهای اینستاگرام در حال حاضر بیشتر به استوری ها علاقه مند شده اند تا پست ها. بنابراین، تعامل مخاطبان خود را از طریق Stories افزایش دهید. به عنوان مثال، به جای ارسال صرف پست در مورد چیزی، خلاقیت بیشتری به خرج دهید و ایده های خود را با کمک Stories بیان کنید.
حتی می توانید از استوری های اینستاگرام برای جذب فالوورهای خود به سمت پروفایل خود استفاده کنید. میتوانید این کار را با انجام یک نظرسنجی درباره اینکه کدام عکس پست کنید انجام دهید و از فالوورهای خود بخواهید یکی از گزینههای داده شده را انتخاب کنند یا نظر فالوورهای خود را در مورد محتوایی که میخواهند در نمایه شما ببینند یا صرفاً با اجرای یک شمارش معکوس برای یک سورپرایز انجام دهید. پست باعث می شود مخاطبان شما به نمایه شما بازگردند. هنگامی که یک عکس جدید را در فید اینستاگرام خود ارسال می کنید، همچنین می توانید یک استوری با استیکرهای جذاب مانند “Tap Here” برای مشاهده آخرین پست ایجاد کنید. اما اطمینان حاصل کنید که جزئیات کاملی را در استوری خود به عنوان هدف نهایی وارد کردن افراد به فید اصلی خود ارائه ندهید.
توصیه می شود: راهنمای جامع استفاده از استوری اینستاگرام برای مشاغل کوچک
7. پست ها و استوری های اینستاگرام خود را برنامه ریزی کنید
دلیل مهمی که باعث می شود پست شما به تعداد مورد نظر نمایش داده نشود، احتمالاً به دلیل زمان اشتباه ارسال است. سعی کنید از محدوده زمانی که حداکثر تعداد فالوورهای شما در آن فعال هستند آگاه شوید و در همان بازه زمانی یک عکس یا یک مطلب ارسال کنید.
برای درک این موضوع، مدتی را صرف ردیابی و نظارت بر تجزیه و تحلیل اینستاگرام خود کنید و ببینید که بهترین زمان برای ارسال پست برای مخاطبان شما کدام است. اگر یک حساب تجاری اینستاگرام دارید، می توانید به راحتی از طریق Instagram Insights با ضربه زدن روی نماد نمودار میله ای که در گوشه سمت راست بالای نمایه خود قرار دارد، به تجزیه و تحلیل پروفایل خود دسترسی پیدا کنید. این به شما کمک می کند تا نگاهی کامل به جمعیت شناسی مخاطبان خود بیندازید و همچنین به شما می گوید که چه زمانی مخاطبان شما بیشتر در اینستاگرام فعال هستند.
از کتابخانه الگوی ما
آنا کلارک صاحب شرکت نویسندگی آنلاین 15 Writers است. او یک کارآفرین موفق با بیش از 20 سال تجربه در مشاغل آزاد است. نگارش پایان نامه دانشگاهی مشاوره، متخصص در تجارت، اقتصاد، امور مالی، بازاریابی و مدیریت.