این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
می دانید، من نمی خواستم به اینستاگرام بپیوندم، اما یک بچه گربه با فالوور اینترنتی را به فرزندی قبول کرده بودم، و زیر می خواستند بدانند که بچه گربه چگونه است. مدتی بود که هفته ای یک بار با وظیفه شناسی آپدیت می کردم. اما پس از آن اینستاگرام شروع به تغییر کرد.
دو اتفاق بزرگ در سال 2016 رخ داد. اول، تغییراتی در فید وجود داشت. الگوریتمی. بلی کاملا درست. سپس، تقلید اسنپ چت: داستان. هر چی بود بود برام مهم نبود پس از مدتی، من از ارسال عکس به نفع ارسال استوری خودداری کردم زیرا افراد بیشتری به استوری ها نگاه کردند. تبلیغات بیشتری شروع به مسدود کردن داستانها کرد، بنابراین من دیگر تماشای این تعداد را متوقف کردم. و من از ارسال عکس منصرف شدم یا داستان ها به همان اندازه
سپس چیزهای ویدیویی با مشتها آمد: IGTV، که تا آنجا که میتوانم از آن اجتناب کردم، و قرقرههای تقلید TikTok، که اجتناب از آنها بسیار دشوارتر بود. اینجاست که خوراک الگوریتمی واقعاً مردم را گاز میگیرد. چیزهایی را در رسانه های اجتماعی دیدم که چگونه الگوریتم را راضی کنیم: تعداد معینی داستان، تعداد معینی حلقه. اگر آنچه الگوریتم میخواست را انجام نمیدادید، مردم پستهای شما را نمیبینند. اما بر خلاف اینفلوئنسرها که کسب و کار خود را بر اساس این پلتفرم قرار داده اند، من به سادگی می توانم این کار را انجام ندهم. من کمتر از اینستاگرام استفاده کردم و زمان بیشتری را در Reddit صرف کردم زیرا متن را به ویدیو ترجیح می دهم.
اکنون، چیزی وجود دارد که فید را بدتر میکند: «کشف». این زمانی است که یکسری ویدیو از افرادی که آنها را دنبال نمیکنید وارد فید شما میشوند. این جایی است که ما اکنون با اینستاگرام هستیم. افرادی که من تلاش کرده ام آنها را دنبال کنم – افرادی که بیشتر دوست دارم پست های آنها را ببینم – برای ویدیوهای غریبه ها از رتبه خارج می شوند.
حالا بیایید کارداشیان ها که گفته اند اینستاگرام جدید بد است. این زنان در اینستاگرام پول در می آورند; در واقع، این پلتفرم عمداً آنها را جذب کرد و خود را حول افراد تأثیرگذار مانند کارداشیان ها ساخت. برخلاف من، آنها در واقع اجزای مهم اینستاگرام هستند و به همین دلیل، رئیس این پلتفرم، آدام موسری، پاسخ داد.
شبیه پدر و مادری خسته به نظر می رسد، موسری پذیرفت که فید جدید اینستاگرام بد است و توصیه های آن ممکن است بد باشد و سپس به ما گفت که قرار نیست بهتر شود. اینستاگرام دیگر به عکس ها اهمیت نمی دهد.
به گفته موسری، کاربران اینستاگرام در حال روی آوردن به ویدیو هستند. حتی ممکن است درست باشد! مطمئناً من نمی خواستم به ویدیو سوئیچ کنم و در نتیجه استفاده از این پلت فرم را به همان اندازه متوقف کردم. در همین حال، افرادی که از اینستاگرام به عنوان راهی برای کسب درآمد استفاده می کنند، مجبور شدند ویدیوهای بیشتری را برای ماندن در فیدهای افراد ارسال کنند. اگر از من بپرسید خیلی ارگانیک به نظر نمی رسد.
دیدن اینستاگرام Facebookify خنده دار است زیرا هیچ کس نمی خواهد از فیس بوک نیز استفاده کند. (در سال 2006 استعفا دادم، برای ارسال پست مجدداً برای مدت کوتاهی عضو شدم لبه داستانها قبل از اینکه فرآیند اجتماعی خود را خودکار کنیم، و سپس دوباره آن را ترک کنیم.) مردم در مورد فیسبوک صحبت میکنند که انگار یک کشش است، و به طور فزایندهای در مورد اینستاگرام نیز صحبت میکنند.
تغییرات پلت فرم کسب و کار مردم را به دو دلیل متحول می کند: یکی، زیرا آنها باید همه چیز را دوباره تنظیم کنند هنوز دوباره سعی کنید الگوریتم را راضی نگه دارید، اما دو، زیرا اینستاگرام بخش هایی از مخاطبان را دور می کند. منظورم این است که اگر بخواهم یک TikTok تماشا کنم، میدانی؟ من به معنای واقعی کلمه برای عکس های گربه به اینستا آمدم.
اما فیسبوک در موقعیت سختی قرار دارد. نام خود را به “Meta” تغییر داده است، پس از چیزی که هنوز وجود ندارد و باید بفهمد که چگونه چراغ ها را در حالی که “متاورس” می سازد یا هر چیز دیگری روشن نگه دارد. (برنامه قاتل متاورس چیست، دعا کنید بگویید؟) و فشار حریم خصوصی اپل – “از برنامه بخواهید ردیابی نشود” – 10 میلیارد دلار درآمد از دست رفته فیس بوک را به همراه داشته است.
بنابراین تغییرات ناخوشایند است، و موسری به همه ما میداند که فیسبوک اهمیتی نمیدهد که تغییرات بد هستند. این فقط سعی می کند تا جایی که می تواند تعامل هک رشد را از پلتفرم های قدیمی خود کم کند. عکسهای باکیفیت – ارزش پیشنهادی اصلی اینستاگرام – اهمیت کمتری نسبت به تبلیغات کلاهبردار برای کاهش وزن، سرعت (اوه، متأسفم، «درمان ADHD») و کتامین دارند. راهی کاملاً برای سقوط از اولین تبلیغ مایکل کورس! به نظر می رسد که اینستاگرام به معنای مهمی است، بر فراز.
ببینید، من قبلا از سایت های مختلف رسانه های اجتماعی خارج شده ام. من این حس را خوب می شناسم. اینستاگرام ناامید است و وقتی ناامید هستید هیچکس شما را لایک نمی کند. سوال بیشتر این است که کجا خواهم رفت. BeReal سرگرم کننده تر است، اما به کندی بارگیری می شود و من از اعلان ها متنفرم. توییتر واقعاً برای عکس گربه ها در نظر گرفته نشده است. آیا کسی می تواند یک برنامه عکس ساده بسازد که شلخته نباشد و به من بگوید کجاست تا دوستانم بتوانند به آن بپیوندند؟ من تعداد زیادی عکس گربه دارم که دوست دارم مردم به آنها نگاه کنند.