• پنل اینستا
  • تبلیغات اینستاگرام
  • کسب درآمد از اینستاگرام
پنل اینستا
  • پنل اینستا
  • کسب درآمد از اینستاگرام
  • تبلیغات اینستاگرام
    شماره 1 برنامه‌ریزی اینستاگرام و ابزار زمان‌بندی استوری

    شماره 1 برنامه‌ریزی اینستاگرام و ابزار زمان‌بندی استوری -پنل اینستاگرام

    شماره 1 برنامه‌ریزی اینستاگرام و ابزار زمان‌بندی استوری

    شماره 1 برنامه‌ریزی اینستاگرام و ابزار زمان‌بندی استوری -پنل اینستاگرام

    شماره 1 برنامه‌ریزی اینستاگرام و ابزار زمان‌بندی استوری

    شماره 1 برنامه‌ریزی اینستاگرام و ابزار زمان‌بندی استوری -پنل اینستاگرام

    The 7 Best Instagram Engagement Rate Calculators

    7 بهترین محاسبه گر نرخ تعامل اینستاگرام -پنل اینستاگرام

    شماره 1 برنامه‌ریزی اینستاگرام و ابزار زمان‌بندی استوری

    شماره 1 برنامه‌ریزی اینستاگرام و ابزار زمان‌بندی استوری -پنل اینستاگرام

    Instagram Hashtags: Where To Find Them And How To Use Them

    هشتگ های اینستاگرام: کجا آنها را پیدا کنیم و چگونه از آنها استفاده کنیم -پنل اینستاگرام

  • فالوور اینستاگرام
    Bing SEO: چگونه وب سایت خود را برای این موتور جستجو قرار دهید

    Bing SEO: چگونه وب سایت خود را برای این موتور جستجو قرار دهید -پنل اینستاگرام

    بهترین زمان برای ارسال پست در TikTok در سال 2022

    بهترین زمان برای ارسال پست در TikTok در سال 2022 -پنل اینستاگرام

    چگونه از گزینه HubSpot Target Accounts برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید

    چگونه از گزینه HubSpot Target Accounts برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید -پنل اینستاگرام

    به روز رسانی اینستاگرام: راه اندازی جدید برای فید و پست ها (مه 2022)

    به روز رسانی اینستاگرام: راه اندازی جدید برای فید و پست ها (مه 2022) -پنل اینستاگرام

    نتایج SEO: جدول زمانی معمولی برای وب سایت شما

    نتایج SEO: جدول زمانی معمولی برای وب سایت شما -پنل اینستاگرام

    چت ربات های نسل پیشرو: نکاتی برای به دست آوردن سرنخ های موثر

    چت ربات های نسل پیشرو: نکاتی برای به دست آوردن سرنخ های موثر -پنل اینستاگرام

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • پنل اینستا
  • کسب درآمد از اینستاگرام
  • تبلیغات اینستاگرام
    شماره 1 برنامه‌ریزی اینستاگرام و ابزار زمان‌بندی استوری

    شماره 1 برنامه‌ریزی اینستاگرام و ابزار زمان‌بندی استوری -پنل اینستاگرام

    شماره 1 برنامه‌ریزی اینستاگرام و ابزار زمان‌بندی استوری

    شماره 1 برنامه‌ریزی اینستاگرام و ابزار زمان‌بندی استوری -پنل اینستاگرام

    شماره 1 برنامه‌ریزی اینستاگرام و ابزار زمان‌بندی استوری

    شماره 1 برنامه‌ریزی اینستاگرام و ابزار زمان‌بندی استوری -پنل اینستاگرام

    The 7 Best Instagram Engagement Rate Calculators

    7 بهترین محاسبه گر نرخ تعامل اینستاگرام -پنل اینستاگرام

    شماره 1 برنامه‌ریزی اینستاگرام و ابزار زمان‌بندی استوری

    شماره 1 برنامه‌ریزی اینستاگرام و ابزار زمان‌بندی استوری -پنل اینستاگرام

    Instagram Hashtags: Where To Find Them And How To Use Them

    هشتگ های اینستاگرام: کجا آنها را پیدا کنیم و چگونه از آنها استفاده کنیم -پنل اینستاگرام

  • فالوور اینستاگرام
    Bing SEO: چگونه وب سایت خود را برای این موتور جستجو قرار دهید

    Bing SEO: چگونه وب سایت خود را برای این موتور جستجو قرار دهید -پنل اینستاگرام

    بهترین زمان برای ارسال پست در TikTok در سال 2022

    بهترین زمان برای ارسال پست در TikTok در سال 2022 -پنل اینستاگرام

    چگونه از گزینه HubSpot Target Accounts برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید

    چگونه از گزینه HubSpot Target Accounts برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید -پنل اینستاگرام

    به روز رسانی اینستاگرام: راه اندازی جدید برای فید و پست ها (مه 2022)

    به روز رسانی اینستاگرام: راه اندازی جدید برای فید و پست ها (مه 2022) -پنل اینستاگرام

    نتایج SEO: جدول زمانی معمولی برای وب سایت شما

    نتایج SEO: جدول زمانی معمولی برای وب سایت شما -پنل اینستاگرام

    چت ربات های نسل پیشرو: نکاتی برای به دست آوردن سرنخ های موثر

    چت ربات های نسل پیشرو: نکاتی برای به دست آوردن سرنخ های موثر -پنل اینستاگرام

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پنل اینستاگرام
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

مدل ماتریس BCG: چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد -پنل اینستاگرام

حسندخت توسط حسندخت
اردیبهشت 29, 1401
صفحه اصلی فالوور اینستاگرام

این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.

ستاره، گاو، علامت سوال و سگ مفاهیمی هستند که در نگاه اول با استراتژی بازاریابی مرتبط نیستند. اما معروف مدل ماتریس BCG آنها را به عناصر محبوب تبدیل کرده است که می تواند به شما در درک عملکرد محصولاتتان کمک کند.

بیایید مدل ماتریس BCG و نحوه اعمال آن در استراتژی بازاریابی دیجیتال را بررسی کنیم.

مدل ماتریس BCG چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد

ماتریس BCG چیست؟

ماتریس BCG که ماتریس رشد نیز نامیده می شود، ابزاری است که به شرکت ها اجازه می دهد محصولات خود را تجزیه و تحلیل کنند تا برای هر یک از آنها استراتژی های موثر طراحی کنند.

این ماتریس دارای دو محور است: یک محور عمودی که نشان دهنده تقاضا برای یک محصول یا خدمات در بازار است (نرخ رشد). و یک افقی که نمایانگر کل فروش این محصول یا خدمات (سهم بازار) است.

ماتریس BCG چگونه کار می کند؟

بین دو محوری که در بالا توضیح داده شد، چهار جعبه وجود دارد و در داخل هر یک از آنها یک ستاره، یک علامت سوال، یک گاو یا یک سگ وجود دارد. هر یک از این نمادها نشان دهنده عملکرد یک محصول برای یک شرکت است.

ستاره ها

محصول ستاره ای است که دارای یک تقاضای بالا و تعداد فروش زیاد. این بدان معناست که برند باید دائماً روی آن سرمایه گذاری کند تا موقعیت خود را از دست ندهد.

گاوهای نقدی

محصول گاوی محصولی است که اگرچه تقاضای زیادی ندارد، اما در حال فروش است. نیازی به سرمایه گذاری بیش از حد روی این محصولات نیست زیرا در حال حاضر در بازار وجود دارند. ایده این است که یک محصول ستاره تبدیل به یک محصول گاوی می شود زیرا بدون نیاز به سرمایه گذاری ثابت درآمد ایجاد می کند.

علامت سوال

علامت سوال محصولی است که با وجود تقاضای بالا، فروش کافی ایجاد نمی کند. این نوع محصول برای یک شرکت سودآور نیست، زیرا هزینه ایجاد می کند اما سود ندارد. در مورد محصولات مشکوک، ایده این است که استراتژی بازاریابی دنبال شده را بازنگری کنید تا به یک محصول ستاره تبدیل شود.

سگ ها

محصول سگ یکی است که دارد تقاضای کم و فروش کم. این محصول خوبی برای شرکت نیست زیرا بدون ایجاد سود هزینه ایجاد می کند. اگر محصولی برای سگ دارید، باید آن محصول را لغو کنید یا اگر منطقی است، آن را دوباره طراحی کنید.

مزایا و معایب ماتریس BCG

استفاده از ماتریس BCG در استراتژی بازاریابی و فروش بسیار زیاد است مزایای:

  • این یک راه بسیار بصری برای دانستن جایگاه یک محصول یا خدمات در شرکت است.
  • می توان آن را به سرعت و به راحتی انجام داد
  • به شما این امکان را می دهد که بدانید در کدام محصولات باید سرمایه گذاری کنید

اما مقداری هم دارد معایب:

  • اطلاعات ارائه شده توسط ماتریس BCG در اکثر موارد بسیار ابتدایی و ناکافی است
  • فقط از دو متغیر استفاده می کند: تقاضا و فروش
  • باید با تجزیه و تحلیل های دیگری همراه باشد تا درک کاملی از عملکرد محصولات خود داشته باشید.

فراخوان جدید برای اقدام



منبع

حسندخت

حسندخت

نوشته‌ی بعدی

17 ایده برای استراتژی محتوای شما با استوری های اینستاگرام - چگونه فناوری هوشمند زندگی را تغییر می دهد -پنل اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توصیه شده

نحوه فروش در اینستاگرام: 11 نکته

نحوه فروش در اینستاگرام: 11 نکته -پنل اینستاگرام

خرداد 30, 1401

استوری‌های اینستاگرام هر روز شروع می‌شوند [Infografica] -پنل اینستاگرام

خرداد 17, 1401

اخبار منتخب.

How to Make and Use an Instagram Avatar in Stories, Messages

نحوه ساخت و استفاده از آواتار اینستاگرام در استوری، پیام … -پنل اینستاگرام

خرداد 7, 1401
نحوه استفاده از اینستاگرام برای تجارت |  Startups.co.uk

نحوه استفاده از اینستاگرام برای تجارت | Startups.co.uk -پنل اینستاگرام

خرداد 12, 1401
اول فیس بوک، حالا اینستاگرام - خانم مومی هریس

اول فیس بوک، حالا اینستاگرام – خانم مومی هریس -پنل اینستاگرام

اردیبهشت 31, 1401
TikTok beats Instagram to top global download rankings this year

تیک تاک امسال اینستاگرام را شکست داد و در رتبه‌بندی جهانی دانلود قرار گرفت -پنل اینستاگرام

خرداد 10, 1401
در اینجا نحوه برندسازی خود در اینستاگرام آورده شده است

در اینجا نحوه برندسازی خود در اینستاگرام آورده شده است -پنل اینستاگرام

خرداد 10, 1401

پنل اینستاگرام مرجع آموزش اینستاگرام و اینفلوئنسر مارکتینگ و کسب درآمد از اینستاگرام است. ما در پنل اینستا آموزش رایگان جذب ۱۰۰۰ فالوور اول را به همه فارسی زبانان یاد میدهیم.

ما را دنبال کنید

دسته‌ها

  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • تبلیغات اینستاگرام
  • فالوور اینستاگرام
  • کسب درآمد از اینستاگرام

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پنل اینستا است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • پنل اینستا
  • تبلیغات اینستاگرام
  • کسب درآمد از اینستاگرام
  • فالوور اینستاگرام

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پنل اینستا است.