این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
با توجه به حضور گسترده اینستاگرام در بازار رسانه های اجتماعی، باور اینکه اینستاگرام کمتر از یک دهه است که وجود داشته است سخت است.
اینستاگرام از این ایده متولد شد که مردم میخواهند عکسهای بینقص را به صورت آنلاین برای فالوورهای خود پست کنند. افزودن گزینههای فیلترینگ به برنامه تنها چیزی است که لازم بود تا اینستاگرام به عنوان یک حس رسانههای اجتماعی مطرح شود.
کاربران اکنون میتوانند با اعمال فیلترهایی به عکسهای خود با تغییر آنها به رنگهای تک رنگ یا قهوهای یا تشدید نور و اشکال، ظاهر متفاوتی به عکسهای خود بدهند. تعداد کاربران اینستاگرام افزایش یافت زیرا کاربران بیشتر و بیشتری احساس کردند که تصاویر آنها اکنون ارزش پست کردن را دارد.
در سال 2012، بنیانگذاران اینستاگرام این اپلیکیشن را به فیسبوک فروختند برای 1 میلیارد دلار، با حدود 50 میلیون کاربر در سراسر جهان. اکنون بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد و ارزش تخمینی آن 100 میلیارد دلار است.

این برنامه از استفاده توسط افراد در ظرفیت شخصی خود به برنامه های کاربردی تجاری تغییر یافته است، جایی که بازاریابی اینستاگرام موفقیت بزرگی را به اثبات رسانده است. این کاربران از فالوورهای عظیم خود برای ترغیب آنها به استفاده از محصولات و خدمات خاص استفاده می کنند. برای برخی، این منبع درآمد اصلی آنهاست و بسیاری از آنها در تعجب مانده اند که چگونه این کار را انجام می دهند.
راز بزرگ بازاریابی اینستاگرام چیست؟ همانطور که معلوم است، تعداد کمی وجود دارد.

دانلود رایگان
راهنمای نهایی بازاریابی رسانه های اجتماعی برای تجارت
الگوریتم اینستاگرام
مانند تمام پلتفرمهای رسانههای اجتماعی و موتورهای جستجو، اینستاگرام نیز توسط یک الگوریتم پیچیده اداره میشود که شاید درک آن سخت باشد اما هدف سادهای دارد.
این الگوریتم وجود دارد تا محتویات موجود در فید شما را بر اساس ترجیحات سفارشی شما سازماندهی کند. در حالی که کاربر معمولی ممکن است علم کامپیوتر پشت آن را درک نکند، این سه عنصر اصلی هستند:
علاقه
اینستاگرام از تاریخچه جستجوی شما برای قالب بندی فید شما استفاده می کند. بنابراین، صرف نظر از آنچه به آن علاقه دارید، هنگام بازدید از برنامه، پست های مرتبط را در فید شما نمایش می دهد.
زمان
اینستاگرام مانند سایر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، رویکرد آخر به اولین را دارد. هنگامی که پست ها را بر اساس اولویت های جستجوی شما در فید شما سازماندهی می کند، آخرین پست ها را در اولویت قرار می دهد. این بدان معنی است که شما پست های چند روزه را نخواهید دید، به همین دلیل است که کاربران از دنبال کنندگان خود می خواهند که فیدهای آنها را به طور منظم بررسی کنند.
اثر متقابل
تعامل شما با کاربر دیگر همچنین به اینستاگرام کمک می کند تا پست های خود را بالاتر از پست های دیگران قرار دهد. اگر پست شخصی را دوست دارید، به او پیام مستقیم دهید (DM)، روی یک پست نظر بدهید، از هشتگ های مشابه استفاده کنید یا او را در پستی تگ کنید، احتمال اینکه پست های او را قبل از دیگران ببینید بیشتر است.
کاربران اینستاگرام چه می خواهند؟
پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی افراد را به دلایل مختلف جذب می کنند. اینستاگرام یک ابزار بسیار بصری است و مردم عمدتاً برای تماشای تصاویر به آن میپیوندند. این راه ایدهآل برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده است، تا ببینید در زندگی آنها چه میگذرد و به آنها اطلاع دهید که در زندگی شما چه میگذرد.
سلبریتی ها از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن عکس های خود و زندگی پر زرق و برق خود استفاده می کنند تا با طرفداران خود در ارتباط باشند. کسبوکارها از اینستاگرام برای دسترسی به کاربرانی در سراسر جهان که بخشی از بازار هدف را تشکیل میدهند برای فروش استفاده میکنند.
در نهایت، اینستاگرام یک ابزار بازاریابی است، چه در حال بازاریابی برای خود در مقیاس کوچک یا بزرگ و چه بازاریابی برای شرکت خود باشید.
چند وقت یکبار باید در اینستاگرام پست بگذارید؟

همانطور که قبلاً توضیح داده شد، الگوریتم اینستاگرام به پستهای شما «دوام ماندگاری» بسیار کوتاهی میدهد و پست کردن به ندرت شما را در گمنامی اینستا قرار میدهد. با این حال، چیزی به نام ارسال بیش از حد نیز وجود دارد، بنابراین باید تعادلی را بر اساس آنچه میخواهید بگویید و اینکه چه کسی میخواهید آن را ببینید، پیدا کنید.
چه زمانی باید در اینستاگرام پست بگذارید؟

شما باید وقتی فالوورهای خود را در اینستاگرام فعال هستند جذب کنید، به همین دلیل است که باید بدانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. این به شما امکان می دهد در مورد زمان ارسال پست تحقیق کنید تا در فید آنها ظاهر شوید.
همچنین می توانید اطلاعات زیادی از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای کمک به شما در تدوین برنامه پست خود برخی از ابزارها به شما این امکان را می دهند پست های اینستاگرام خود را از قبل برنامه ریزی کنید، استفاده از برخی از آنها رایگان است. این تضمین میکند که پستهای شما در زمان مناسب در اینستاگرام قرار میگیرد، بدون اینکه نیمهشب با چشمانی تار بنشینید و منتظر فشار دادن دکمه «پست» باشید.
تصاویر در مقابل متن: چه چیزی در اینستاگرام برنده می شود؟
دست پایین، عکسها و عکسها در اینستاگرام غالب هستند، زیرا اکثر کاربران بعید به نظر میآیند به متن شما توجه کنند، اگر تصویر مورد علاقه آنها نباشد. آنها همچنین احتمالاً شما را دنبال نخواهند کرد، اگر شما اولین تاثیر خوبی نداشته باشید، که در رسانه های اجتماعی تصویر نمایه شماست. این اولین و شاید تنها شانس شما برای جلب توجه کسی است، به این معنی که باید با دقت انتخاب شود.
یک عکس گویای هزاران کلمه است
تصاویر اینستاگرام شما باید حالت تغییر یافته ای از واقعیت ایجاد کنند که احساس کارت پستال را ایجاد کند. یکی از بزرگترین پدیده های اینستاگرام که کاربران را به خود جذب می کند، روشی است که آنها می توانند عکس های خود را دستکاری و ویرایش کنند تا با استفاده از گزینه های فیلتر جذاب تر شوند. تنها درصد کمی از عکس های ارسال شده در اینستاگرام بدون فیلتر هستند. به کاربران این امکان را می دهد که تصاویری با ظاهر حرفه ای کامل ارسال کنند.
برش عکس نیز مهم است و نباید به عنوان عاملی برای یک پست عالی در اینستاگرام از آن کاسته شود. تصاویر گرفته شده در حالت عمودی نسبت به تصاویر منظره گرا ترجیح داده می شوند زیرا راحت تر دیده می شوند.
باید حرفی برای گفتن داشته باشی
در حالی که عکس عنصر اصلی پست اینستاگرام شما است، باید یک کپشن به آن اضافه کنید. هنگامی که چشم کاربر را به خود جلب کردید، می خواهید آنچه شما برای گفتن دارید بخواند. کپشن شما باید تصویر را با توضیح آن تقویت کند. توضیح شما میتواند روایت کوتاهی از شرایط باشد، یا میتواند به صورت بیانیه یا نقل قول طنز، جدی یا قدرتمند باشد.
به یاد داشته باشید که اینستاگرام بیشتر در مورد تصویر است، بنابراین متن طولانی برای پلتفرم مناسب نیست. کاربران آنجا هستند تا نگاه کنند، نه برای خواندن یک پست طولانی و دلیل محبوبیت تبلیغات داستانی به همین دلیل است. اگر با یک کپشن خوب کاربران را جذب میکنید، میتوانید پیوندی به صفحه فیسبوک، لینکدین یا توییتر خود برای کسب اطلاعات بیشتر به آنها پیشنهاد دهید.
از هشتگهایی استفاده کنید که ممکن است افراد جستجو کنند، مانند موقعیت مکانی شما (به عنوان مثال، #هالیوود) یا کاری که انجام میدهید (مثلاً، #FunInTheSun) تا در بین کاربران دیگر دیده شوید. هشتگ های خود را هوشمندانه انتخاب کنید، زیرا استفاده بیش از حد می تواند برای سایر کاربران آزار دهنده باشد.
راز موفقیت شما در اینستا
تا زمانی که یک سلبریتی نباشید، مسیر شما به سمت موفقیت در اینستا هموار نخواهد بود و بخش طولانی سفر منحنی یادگیری خواهد بود. آنچه برای یک کاربر کار می کند لزوماً برای شما کار نمی کند، بنابراین باید آماده باشید که در رویکرد خود انعطاف پذیر باشید.
چیزی که مورد بحث نیست این است که اینستاگرام به شما فرصتی منحصربفرد می دهد تا فالوورهای زیادی به دست آورید و از آن برای به اشتراک گذاشتن یک پیام شخصی یا تجاری با آنها استفاده کنید.
نویسنده مهمان: مایکل گورمن نویسنده، ویراستار و مصحح مشهور اهل بریتانیا است. او در حال حاضر به عنوان یک نویسنده رزومه و مقاله نویس حرفه ای برای آژانس آنلاین او آخرین روندها را دنبال می کند و به طور مرتب مقالات و وبلاگ های با کیفیت بالا ارائه می کند. کار فعلی او است بررسی خدمات مقاله نویسی. با خیال راحت از طریق او تماس بگیرید فیس بوک یا او را بررسی کنید توییتر.