این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
آ پنل مصرف کننده یک ابزار بازاریابی است که توسط برندها برای تعیین میزان استقبال عمومی از محصول ارائه شده استفاده می شود. این می تواند اطلاعات زیادی در مورد عملکرد محصول شما در بازار ایجاد کند و بینش های ارزشمندی را در مورد نحوه تطبیق آن با نیازهای مصرف کننده ارائه دهد.
برای فهمیدن بیشتر همچنان بخوانید!
پنل مصرف کننده چیست؟
پانل مصرف کننده شامل ایجاد گروهی از افراد و جمع آوری نظرات آنها در مورد یک محصول یا خدمات است. افرادی که انتخاب می شوند باید تا حد امکان نمونه متنوعی از مخاطبان هدف باشند. همچنین مهم است که آنها متعهد به صادق بودن باشند زیرا تمام دادههای بهدستآمده بخشی از تحقیقات بازار خواهد بود که تعیین میکند قبل از عرضه محصول یا خدمات باید تغییراتی ایجاد شود یا خیر.
انواع پنل های مصرفی
علاوه بر این نوع پنل ها، دو نوع دیگر نیز وجود دارد. را پنل استفاده هدف آن درک چگونگی و چرایی استفاده از یک محصول یا خدمات خاص است و علامت خرید نوع محصولات خریداری شده و دلیل خرید آنها را تجزیه و تحلیل می کند.
نکاتی برای ایجاد پنل مصرف کننده
برای ایجاد یک پنل خوب از مصرف کنندگان، اولین قدم این است که محصولی را که می خواهید آنالیز کنید، تعریف و طراحی کنید. پس از انجام این کار، مرحله بعدی تصمیم گیری در مورد قالب و تعداد افرادی است که پنل مصرف کننده را تشکیل می دهند، سپس افرادی را که دارای مشخصات مناسب هستند، جذب و انتخاب کنید. بسیار مهم است که از این گروه برای صمیمیت آنها بخواهید و اینکه آنها از ابتدا به پروژه احساس تعهد کنند زیرا موفقیت آنها به نظر آنها بستگی دارد.
پس از انجام این کار، گروه محصول یا خدمات را آزمایش می کند و نظر خود را اعلام می کند. این زمانی است که برند باید تمام اطلاعات را جمع آوری کند، نتایج را استخراج کند و تصمیم بگیرد که کدام جنبه ها را بهبود بخشد یا اینکه آیا محصول یا خدمات آماده عرضه به بازار است.