این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
بودجه خزیدن iاین یک معیار بسیار مهم در سئو و همچنین یکی از عناصری است که می تواند به بهینه سازی و موقعیت یک صفحه وب کمک کند. علیرغم اهمیت آن، در هنگام بحث در مورد سئو موضوعی که اغلب مورد بحث قرار می گیرد نیست.
بودجه کرال چیست؟
بودجه خزیدن معیاری است که برای نشان دادن تعداد دفعاتی که یک موتور جستجو در یک بازه زمانی معین در صفحات وب سایت می خزند استفاده می شود.
هدف از خزیدن، رتبه بندی صفحات وب در نتایج جستجو بر اساس کیفیت، عملکرد و مصرف داده های کاربر است. این به این معنی است که هر چه محتوای یک صفحه وب بیشتر و به روز شود، احتمال خزیدن آن بیشتر است.
چرا بودجه خزیدن در سئو مهم است؟
به نظر می رسد رتبه یک وب سایت در موتورهای جستجو و بنابراین، ترافیک ارگانیک با تعداد دفعاتی که صفحات آن خزیده شده است مرتبط باشد.
با توجه به اینکه برای یک نام تجاری ضروری است که جزو اولین نتایج باشد، بودجه خزیدن به معیار مهمی تبدیل می شود که در هر استراتژی بازاریابی دیجیتال باید در نظر گرفته شود. این به معنای ارائه یک تجربه کاربری خوب و ارائه محتوای به روز شده برای گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری است تا به طور مکرر صفحات را بخزد.
چگونه بودجه خزیدن وب سایت خود را بهینه کنیم
برای درک بودجه خزیدن، می توانید از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید. اگر نیاز به بهبود آن دارید، می توانید آن را به روش زیر انجام دهید:
-
حذف صفحات تکراری: اگر از URL های مختلفی برای دسترسی به یک محصول یا خدمات استفاده می کنید، مهم است که یکی از آنها را حذف کنید تا گوگل بتواند آن را ایندکس کند.
-
لینک های شکسته را حذف کنید: با کنسول جستجوی گوگل، می توانید لینک های داخلی و خارجی را پیدا کنید که منجر به نوعی خطا می شود، آسیب می بیند یا به وب سایتی منتهی می شود که دیگر وجود ندارد.
-
از صفحات وب با ارزش استفاده کنید: پیوندهای استفاده شده باید به صفحه ای منتهی شود که اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کاربر قرار دهد، به طور مکرر به روز شود و یک جریان دائمی ترافیک دریافت کند.
-
از لینک های داخلی و خارجی استفاده کنید: در یک استراتژی سئو، شما باید به صورت داخلی به محتوای دیگر وب سایت خود لینک دهید تا کاربران تا زمانی که ممکن است در سایت شما بمانند. علاوه بر این، شما باید پیوندهای خارجی را نیز بگنجانید و یک استراتژی ساخت لینک ایجاد کنید تا وب سایت های معتبر به وب سایت شما لینک دهند.
علاوه بر همه موارد ذکر شده در بالا، که به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کند تا به طور مکرر وب سایت شما را بخزند، مهم است که یک استراتژی SEO خوب داشته باشید که همه چیز را از کلمات کلیدی و از تصاویر گرفته تا عنوان یا توضیحات متا در نظر بگیرد.