این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
مقداری بازار یابی تیمها از ترس اینکه سود کمتری به همراه داشته باشد، در برابر ایده ارائه محتوای رایگان آنلاین که دارای ارزش آموزشی است، مقاومت میکنند. آیا تا به حال فکر کرده اید: چرا مشتریان محصولات و خدمات ما را می خرند اگر ما قبلاً نیازهای آنها را برآورده کرده ایم و به سؤالات آنها با یک پست وبلاگ رایگان پاسخ داده ایم؟
خوب، واقعیت این است که ارائه محتوای آموزشی به مخاطبان شما در افزایش بازدید و فروش موثر بوده است. برای فهمیدن بیشتر همچنان بخوانید!
محتوای آموزشی چیست؟
محتوای آموزشی اصطلاحی است که برای توصیف محتوایی به کار می رود که با توضیح مفاهیم و یا ارائه دستورالعمل هایی برای تکمیل فرآیندها و حل مشکلات رایج، به آموزش مخاطبان می پردازد.
محتوای آموزشی باید مشکلی را حل کند یا شکاف دانش خواننده را پر کند، ترجیحاً سؤالات یا مشکلاتی که اغلب مطرح می شوند. این به این دلیل است که محتوای آموزشی مداوم (محتوای که در طول زمان مرتبط می ماند) عملکرد بهتری دارد و به طور کلی نتایج بهتری می گیرد.
این نتایج نه تنها می توانند به بازدیدها و بازدیدها، بلکه به اشتراک گذاری، موقعیت وب سایت شما نیز تبدیل شوند SERP هاو در الگوریتم های رسانه های اجتماعی.
محتوای آموزشی برای ارائه ارزش واقعی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. محتوای با کیفیت بالا باعث جلب اعتماد کاربران و موتورهای جستجو می شود. علاوه بر آن، ارائه محتوای معتبر با کیفیت بالا، درها را به روی سهام خارجی و ارزشمند باز می کند بک لینک ها. این به تقویت اعتبار شرکت شما به عنوان یک شرکت قابل اعتماد کمک می کند.
برخلاف محتوای کپی وب سایت و بازاریابی، محتوای آموزشی با هدف تبدیل سرنخ ها به فروش ایجاد نمی شود. قبل از تصمیم گیری، مشتریان می خواهند به خوبی از گزینه های موجود در دسترس آنها مطلع شوند و ارائه محتوای آموزشی راهی عالی برای نشان دادن تخصص خود در این زمینه و نشان دادن اینکه چرا راه حل شما ممکن است همان چیزی باشد که آنها نیاز دارند است. آنها در جستجوی …. هستند.
هدف محتوای آموزشی افزایش آگاهی است نقاط درد مشتری و راه حل های ممکن را شناسایی کنید. این باعث ایجاد حس اعتماد در ذهن مصرف کنندگان در مورد برند شما می شود.
چرا ایجاد محتوای آموزشی برای مشتریان مهم است؟
موتورهای جستجو محتوایی را ترجیح می دهند که تخصص در زمینه خود را تأیید می کند و به سؤالات مهمی که مردم هر روز برای آنها جستجو می کنند پاسخ می دهد، اما دلیل اصلی ایجاد محتوای آموزشی ارزشمند، جذابیت برای کاربران شماست. تا دو سوم مردم محتوای آموزشی را ترجیح می دهند که آنها را آگاه و روشن کند. در نتیجه، این نوع محتوا از نظر تعامل در رتبه بالاتری نسبت به سایر اشکال محتوای بازاریابی قرار می گیرد.
قرار دادن نام تجاری خود به عنوان یک متخصص موضوع باعث می شود مصرف کنندگان احساس کنند محصولات شما استانداردهای صنعت را تنظیم می کنند. مشتریانی که از اطلاعاتی که دارند راضی هستند نیز بسیار سپاسگزار هستند. مشتریان خود را وادار کنید که محتوای شما را دوست داشته باشند و آنها برمی گردند و در مورد آن به همه می گویند. آنها در نهایت بهترین معامله گران شما خواهند بود.
یکی دیگر از مزایای محتوای آموزشی این است که به نگهداری بسیار کمی نیاز دارد، زیرا در طول زمان مرتبط باقی می ماند و نیاز به به روز رسانی و نگهداری بسیار کمی دارد. با وجود این، همچنان ترافیک قابل توجهی را برای وب سایت شما به ارمغان می آورد.
3 نمونه از محتوای آموزشی
1. مسائل و نگرانی های مشترک
محتوای آموزشی در مورد مسائل و نگرانی های رایج مشتریان شما را متقاعد می کند که دقیقاً می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید و می توانید با اطمینان نیازهای آنها را برآورده کنید. همچنین ممکن است آنها را وادار کند که راه حل هایی را که نمی دانستند به آنها نیاز دارند یا در دسترس نیستند، در نظر بگیرند. در حالی که ممکن است نتوانید هر مشکلی را حل کنید، اگر برای حل مشکلی که به نظر آنها بسیار مرتبط است، عجله کنید، آنها مستقیماً به سر اصل مطلب خواهند رفت.
2. شکاف های دانش
نوع دیگری از محتوای آموزشی، محتوایی است که کمتر به محصولات یا خدماتی که کسب و کار شما ارائه می دهد مربوط می شود، اما همچنان شکاف دانش مهمی را که ممکن است مشتری شما داشته باشد را پوشش می دهد.
ارائه محتوای رایگان باعث ایجاد اعتماد می شود و مشتری را متقاعد می کند که کسب و کار شما به رفاه و استقلال آنها اهمیت می دهد و نه فقط فروش و درآمد. مشتریان خود را با دانش عمیق تری از کاری که کسب و کار شما انجام می دهد مسلح کنید، زیرا این امر به طور غیرمستقیم به آنها امکان می دهد تا در مورد صنعت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.
3. علل اجتماعی
بسیاری از شرکتها این وظیفه را بر عهده گرفتهاند که در علل بزرگی که همه ما را تحت تأثیر قرار میدهند، مانند نابرابری یا تغییرات آب و هوایی، مشارکت کنند. به طور کلی، کسبوکارها میخواهند بدون تأثیر منفی بر محیط، در عین حال که تا حد امکان فراگیر باشند، موفق شوند. به این ترتیب، مشتریان وقتی پولی را که به سختی به دست آورده اند خرج می کنند، ارزش های شما را در نظر می گیرند.