این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
کسب و کارهای کوچک و بزرگ به طور یکسان برای تبلیغ خدمات و محصولات خود به اینستاگرام روی می آورند. در حالی که اینستاگرام میتواند به صورت ارگانیک استفاده شود و پلتفرم تبلیغاتی خاص خود را دارد، یکی دیگر از روشهای رایج تبلیغ اینستاگرام استفاده از اینفلوئنسرهای شخص ثالث است.
اگر به جدول زمانی اینستاگرام خود نگاهی بیندازید، ممکن است تبلیغات آشکار اینفلوئنسر مانند یک مدل تناسب اندام که یک مکمل رژیم غذایی را در دست دارد، مشاهده کنید. یا ممکن است بازنشرهای پولی محتوایی را که نام تجاری در ابتدا منتشر کرده است ببینید.
اینفلوئنسر مارکتینگ میتواند راهی عالی برای گسترش تلاشهای برندسازی و آگاهیبخشی و همچنین هدایت مستقیم اقدامات قابل اندازهگیری مانند بازدید از وبسایت، اشتراک ایمیل یا خرید محصول باشد. با این حال، از آنجا که تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر میتواند برای برخی سودآور به نظر برسد (دریافت پول برای گرفتن عکسهای سلفی؟ بله لطفا!) و افزایش دنبالکنندگان واقعی به زمان و دانش نیاز دارد، برخی از کاربران به دنبال تبدیل شدن به اینفلوئنسر از راههای غیر صادقانه هستند.
این مقاله میتواند توسط افراد و سازمانها بهعنوان راهنمایی برای تمایز بین اینفلوئنسرهای واقعی و کسانی که فالوور و تعامل را خریداری کردهاند، مورد استفاده قرار گیرد، و در هزینههای تبلیغاتی شما و زمان دسترسی شما صرفهجویی میکند.
تاکتیک اول: الگوهای استفاده از اینستاگرام را بررسی کنید
اکثریت قریب به اتفاق حساب های اینفلوئنسر نادرست را می توان با مشاهده الگوهای استفاده شناسایی کرد.
به عنوان مثال، اخیراً نگاهی به حساب اینستاگرام یکی از همکارانش انداختیم که خود را یک تأثیرگذار میدانند. آنها حدود 10000 فالوور دارند، تقریباً هر پست جدید بیش از 2000 لایک و ده ها کامنت دارد، و تعداد زیادی پست های حمایت شده در اینستاگرام را انجام می دهند. ظاهراً عجیب به نظر می رسید: دو هزار لایک در تصاویر عادی و غیرقابل توجهی که آشکارا از یک تلفن هوشمند گرفته شده است.
الگوها در لایک های پست
با دانستن اینکه نرخ تعامل به طور منظم از 1-6٪ متغیر است، حساب اینستاگرام این همکار غیرطبیعی یا به نوعی متورم به نظر می رسید. با نگاهی دقیق تر متوجه شدیم که تنها دو ماه قبل، تصاویر تنها 200-300 تعامل دریافت کرده بودند (تعداد کل لایک ها و نظرات). ما تاریخ دقیقی را مشاهده کردیم که در آن نامزدی به 2000 در هر عکس افزایش یافت. در حالی که این از نظر فنی غیرممکن نیست، ما همچنین خاطرنشان کردیم که تعداد فالوورها در این مدت افزایش نیافته است.
الگوهای در حجم و کیفیت اظهار نظر
علاوه بر بررسی تعداد لایکهای پست، توانستیم الگوهایی را در کامنتگذاری بررسی کنیم تا ظن خود را مبنی بر رشد غیرطبیعی این حساب تایید کنیم.
ده ها کامنت می تواند نشانه ای از تعامل مثبت باشد، اما به راحتی می توان نظرات جعلی را تشخیص داد. نظراتی که از تک کلمات، فقط ایموجی ها، یا درخواست برای دنبال کردن یا بازدید از صفحه نظر دهنده تشکیل شده اند، معمولا جعلی هستند.
این نظرات معمولاً توسط «رباتها» ایجاد میشوند که هشتگهای خاصی را دنبال میکنند و بهطور خودکار در هر پستی که از برچسب استفاده میکند، نظر میگذارند.
الگوهای موجود در حساب های زیر
اگر به تعاملات لایک و نظر دادن نگاه کرده اید و هنوز مطمئن نیستید که فالوورهای یک اینفلوئنسر واقعی هستند یا نه، می توانید به الگوهای فالوورهای «اینفلوئنسر» خود نیز نگاه کنید.
ساده ترین معیار برای بررسی تعداد فالوورها است: آیا این شخص هزاران فالوور را یک شبه به دست آورده است؟ رشد طبیعی معمولاً تدریجی خواهد بود، اغلب با تعداد انگشت شماری از سنبله های کوچک (زیرا آنها چیزی ویروسی ارسال کرده اند یا توسط حساب دیگری تبلیغ شده اند). با استفاده از ابزاری مانند تیغه اجتماعی، می توانید تاریخچه اخیر تعداد فالوورهای حساب را مشاهده کنید.
از صفحه فالوور اینفلوئنسر دیدن کنید و به صورت تصادفی روی ده ها یا چند حساب کلیک کنید.
اینفلوئنسر شما ممکن است جعلی باشد اگر تعداد حسابهای به ظاهر نامتناسبی دنبال شوند که:
- بیش از 10 هزار دنبال کننده داشته باشید
- تصویر پروفایل ندارید
- هرگز پستی ارسال نکردهام یا فقط یک یا دو بار پست کردهام
- از یک زبان خارجی استفاده کنید (محل و زبان تأثیرگذار را در نظر داشته باشید)
- اکانت های Kik را به عنوان URL خود داشته باشید
خطرات استفاده از اینفلوئنسرهای جعلی اینستاگرام
دلیل شماره یک برای بررسی کامل اینفلوئنسرها قبل از انجام یک توافق واضح است: شما نمی خواهید بودجه بازاریابی دیجیتال خود را هدر دهید.
برای مثال، ما فقط میتوانیم تصور کنیم که دهها برند با پرداخت پول به همکارمان برای انجام پستهای حمایت شده در اینستاگرام، ضرر کردند. آنها برای تعامل با ربات های جعلی پول پرداخت کردند و کمترین دید را از افراد واقعی دریافت کردند. این برندها میتوانند بهتر از بودجه خود برای قرارداد با اینفلوئنسرهایی با تعداد فالوورهای واقعی و تعامل کمتری استفاده کنند تا با این اینفلوئنسر بزرگتر که به طور غیرواقعی حساب اینستاگرام خود را افزایش داده است.
با این حال، خطرات دیگری نیز وجود دارد که با کار با اینفلوئنسرهای کاذب متحمل می شوید.
علاوه بر پول، مارک ها وقت خود را برای جستجوی این تأثیرگذاران دروغین، برقراری ارتباط با آنها، امضای قراردادها و رسیدگی به فاکتورها و پرداخت ها تلف می کنند. یک هزینه فرصت نیز وجود دارد: شما آنچه را که میتوانستید با کار کردن با یک اینفلوئنسر واقعی به دست آورید، هدر میدهید.
هنگامی که یک تأثیرگذار کاذب را استخدام می کنید، برند شما نیز در معرض خطر است. بسیاری از اینفلوئنسرهای کاذب با لایک کردن یا ارسال هرزنامه کامنت فالوور به دست میآورند و کاربران را ترغیب میکنند تا روی پروفایل خود کلیک کنند. مصرفکنندگان باهوش هستند و میدانند چه زمانی در حال ارسال هرزنامه هستند، بنابراین زمانی که کلیک میکنند و متوجه فریبکاری میشوند، نه تنها از تأثیرگذار، بلکه از برندهایی که با آنها کار میکنند نیز درک منفی ایجاد میکنند.
اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند برند شما را به سطح بالاتری برساند، یا در حالی که وقت و بودجه بازاریابی دیجیتال خود را هدر می دهید، نام تجاری خود را بد معرفی کنید. وقت گذاشتن برای بررسی اینفلوئنسرها خطرات را به حداقل می رساند و احتمال موفقیت شما را به حداکثر می رساند.

تارا
توییتر

آنی سینگر
آنی سینگر کار خود را در بازاریابی به عنوان یک سازنده لینک آغاز کرد اما به سرعت خود را با یک مهارت بازاریابی درونگرای گسترده تر آشنا کرد. در حالی که او عمدتاً خودآموخته است، سوابق غنی از جمله آژانس، شرکت و تجربه آزاد دارد و تحصیلات رسمی در روانشناسی و تحقیقات بازاریابی دارد. آنی اکنون در زمینه رشد و کارآفرینی دیجیتالی کار میکند و متخصص در شیوههای مبتنی بر علم و اخلاق تجاری است.