به گزارش پنل اینستا
نادیده گرفتن نسل Z غیرممکن است.
این گروه از مصرف کنندگان فن آوری 25.9 درصد از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهند و قدرت خرید گزارش شده در حدود 44 میلیارد دلار (و این حتی به تأثیری که آنها بر مخارج والدین خود دارند، که آن را به 200 میلیارد دلار نزدیک می کند، حساب نمی کند.).
چیزی که این نسل را نسبت به سایر نسل های قبل از خود متمایز می کند این است که آنها هرگز دنیایی را بدون دستگاه های هوشمند نمی شناسند.
تصور کنید که.
تلفن ها، اینترنت، اپلیکیشن ها و شبکه های رسانه های اجتماعی دارند همیشه بخش عمده ای از زندگی آنها بوده است.
در واقع، میانگین ژنرال Z-er هر روز حدود 3 ساعت و 38 دقیقه را روی گوشی هوشمند خود صرف می کند. این حدود 50 دقیقه بیشتر از میانگین کاربران اینترنت است.
بیشتر وقت آنلاین آنها از نظر فیزیکی در مکانهای غیر متعارف نیز سپری میشود – مانند جایی که در رختخواب هستند 91 درصد از نسل از دستگاه های دیجیتال خود استفاده می کنند.
اینترنت است چنین بخش بزرگی از زندگی آنها که 40 درصد از Gen Z می گویند کارکردن وای فای مهم تر است از یک حمام کار، در حالی که 32 درصد ترجیح می دهند سه روز بدون دوش بمانند از اینکه یک هفته را از تلفن محبوب خود دور کنند.
چه کسی ژنرال Z را تشکیل می دهد؟
Source
Gen Z شامل کسانی است که در اواسط دهه 1990 تا اوایل دهه 2000 متولد شده اند.
آنها نوجوانان امروزی و سریعترین گروهی از ترندهای فردا هستند.
اینها افرادی هستند که تصمیم میگیرند شما «باحال» هستید یا نه، و آنها افرادی هستند که پتانسیل این را دارند که سالها در صورت برقراری ارتباط صحیح با آنها، طرفداران وفادار شوند.
رسانه های اجتماعی بخش مهمی از زندگی آنهاست.
Source
آنها محصولات جالب را به تجربیات جالب ترجیح می دهند، طبیعتاً کارآفرین هستند و بیش از هر نسل دیگری به کمپین های هیجان انگیز پاسخ می دهند.
اما بیشتر از آن، آنها خالق و مبتکر هستند تا پیرو.
یک مطالعه Wildness بر روی جوانان 12 تا 24 ساله نشان داد که نسل بعد از اینترنت فقط سرگرمی و رسانه مصرف نمی کند، بلکه به ایجاد و شکل دادن به آن کمک می کند.
چگونه استراتژی رسانه های اجتماعی خود را برای Gen Z تنظیم کنید
Source
اکنون میدانید که آنها چه کسانی هستند، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه میتوانید به بهترین وجه به Gen Z دسترسی پیدا کنید و با آنها در جایی که بیشترین معاشرت را انجام میدهند – در رسانههای اجتماعی، همنوا شوید.
1) کانال های رسانه اجتماعی مناسب را انتخاب کنید
ژنرال زرز کمتر از پنج کانال های رسانه های اجتماعی در روز.
در هر نیم ساعت، آنها می توانند 20 اسنپ چت را برای بهترین دوست خود بفرستند، پستی از برند مورد علاقه خود در اینستاگرام را لایک کنند، در مورد آخرین ویدیوی جدید محبوب YouTube خود نظر بگذارند، یک میم را در فیس بوک به اشتراک بگذارند و به افراد مشهور پاسخ دهند. توییت جنجالی
خسته کننده به نظر می رسد، درست?
اما این سرعتی است که Gen Zers به صورت آنلاین زندگی می کند. همه چیز سریع اتفاق می افتد و اتفاق می افتد اکنون.
Source
طبق آمار شبکه های اجتماعی نسل Z، 71 درصد از Gen Z بیش از 6 بار در روز از اسنپ چت استفاده می کنند، با 51% ورود و تبادل اسنپ تا 11 بار در روز.
این کانال اجتماعی «پرتابشده» تا حد زیادی محبوبترین کانال در بین این نسل است که ادعا میکنند «برای روابط آنها ضروری است».
مارک بیسکویت مگا Oreo با شراکت با Snapchat به مخاطبان Gen Z دست یافت برای یک کمپین سرگرم کننده که با ضرب المثل “شما همان چیزی هستید که می خورید” گره خورده بود. اسنپ کدها روی 134 میلیون بسته Oreos در یک (موفقیت آمیز) تلاش برای درگیر کردن نسل جوان.
2) شخصی شوید
ژنرال Zers روزهای تلفن های تاشو دست و پا گیر یا وب سایت هایی که با تبلیغات چشمک زن عمومی پر شده بودند را به یاد نمی آورند.
در عوض، آنها تنها گوشیهای هوشمند و تبلیغات هدفمند را میشناختند، به این معنی که آنها را میشناسند انتظار شخصی سازی در همه زمان ها
این نسل است باهوش.
آنها میدانند که برندها به مجموعهای از دادههای مشتریان دسترسی دارند و در ازای واگذاری جزئیات خود، انتظار دارند تعاملات بسیار شخصیسازی شده حول خواستهها، نیازها، علاقهمندیها و رفتار آنها انجام شود.
Source
آ گزارش گوگل دریافتند که 26 درصد از مصرف کنندگان نوجوان انتظار دارند که خرده فروشان تجربیات شخصی خود را ارائه دهند، در حالی که فقط 11 درصد از مصرف کنندگان بیبی بومر.
با این حال، با این واقعیت که Gen Z برنامههایی مانند این را ترجیح میدهد، با این امر مقابله میشود اسنپ چت و ییک یاک، که به زودگذر بودن و حریم خصوصی اهمیت می دهند.
ما می توانیم این را با تعداد زیادی از نوجوانان که از نام مستعار و حساب های کاربری جداگانه برای ارائه شخصیت های مختلف در سیستم عامل های مختلف استفاده می کنند، مشاهده کنیم.
این امر ردیابی اینکه چه کسی با چه چیزی تعامل دارد کمی دشوارتر می کند.
حتی در کانالهای اجتماعی عمومی مانند اینستاگرام، ژنرال Zers به احتمال زیاد از تابع DM برای ارسال چیزهای جالب به دوستان خود به جای تگ کردن آنها در یک پست استفاده می کند.
3) آن را خصوصی نگه دارید
این جایی است که محافظت از حریم خصوصی و ارزش گذاری نیاز ژنرال Z برای پنهان ماندن می تواند به شما کمک کند تا به کتاب های خوب آنها برسید.
در حالی که این نسل میل به تجربه های شخصی سازی شده فوق العاده ای دارد که فقط برای آنها ساخته شده است، آنها همچنین می خواهند حریم خصوصی خود را حفظ کنند.
به یاد داشته باشید، این همان نسلی است که هست به احتمال زیاد روی وب کم لپ تاپ خود گچ می چسبانند (ما احتمالاً می توانیم از Black Mirror بخاطر آن تشکر کنیم).
در نتیجه، مهم است که با Gen Zers بر اساس شرایط خاص خود ارتباط برقرار کنید تا به عنوان “وحشتناک” شناخته نشوید (زبان آنها، نه زبان ما). نکته کلیدی در اینجا این است که در مورد کاری که با داده های آنها انجام می دهید آشکار باشید.
Source
که در نظرسنجی توسط IBM61٪ از Gen Zers گفتند که خوشحال می شوند اطلاعات شخصی خود را با مارک ها به اشتراک بگذارند اگر آن برندها در ذخیره و محافظت از داده های خود قابل اعتماد بودند.
4) از تبلیغات اجتناب نکنید
نادیده گرفتن تبلیغات رسانههای اجتماعی ممکن است وسوسهانگیز باشد زیرا این یک واقعیت شناخته شده است که Gen Z نسبت به کمپینهای پولی بیش از هر نسل دیگری بدبین است، اما اجازه ندهید که شما را ناامید کند.
در واقع، ممکن است به نفع شما باشد که تبلیغات را در پلتفرم های خاص ارائه دهید.
فقط 11 درصد از نوجوانان فکر می کنند تبلیغات بیش از حد در اینستاگرام و اسنپ چت وجود دارد، به این معنی که 89٪ از مقداری که می بینند خوشحال هستند یا فعالانه می خواهند بیشتر ببینند.
نکته کلیدی این است که تبلیغات خود را کوتاه و سریع نگه دارید.
گستره توجه ژنرال Zers نسبت به نسل های قبل از آنها بسیار کوتاهتر است. ما در اطراف صحبت می کنیم هشت ثانیه اینجا برای جلب توجه یک نوجوان قبل از اینکه به ماجراهای پیمایشی خود ادامه دهند.
اگر شما انجام دادن در تبلیغات در اینستاگرام یا اسنپ چت، آنها را کوتاه و کوچک نگه دارید تا بیشترین تأثیر را داشته باشید.
5) روی فناوری ضربه بزنید
Source
ژنرال Z از آنجایی که دنیای بدون مقدار مشخصی از فناوری را نمی شناسد، همیشه مشتاق است تا فناوری جدید را امتحان کند.
آ مطالعه توسط Accenture نشان داد که 73 درصد از مصرفکنندگان Gen Z در حال حاضر از سفارشدهی فعالسازی صوتی استفاده میکنند یا نمیتوانند منتظر باشند تا سفارشهای صوتی فعال را امتحان کنند، و آنها به شدت مشتاق چشمانداز واقعیت مجازی هستند.
اشتیاق آنها به آزمایش با فناوری های جدید به این معنی است که شما فرصت زیادی برای آزمایش مفاهیم خلاقانه دارید که از انواع فن آوری های سرگرم کننده و فانتزی استفاده می کنند. در واقع، این می تواند به شدت به نفع شما باشد.
مفاهیمی مانند ویدیوی 360 و ویدیوی زنده در بین نسل جوان موفق شده است، و آنها به هر نوع فناوری که فرآیند خرید را سریعتر می کند، علاقه دارند.
6) مشاهیر را درگیر کنید
محتوای مارک دار MVP برای Gen Z نیست.
در واقع، فقط یک نوع محتوای مارک دار وجود دارد که این نسل آن را خریداری خواهد کرد، و آن محتوایی است که یک سلبریتی را در مورد اینکه چرا یک برند را دوست دارد صحبت می کند.
و وقتی در اینجا می گوییم افراد مشهور، منظور ما فقط ورزشکاران، بازیگران و نوازندگان نام خانوادگی شما نیست.
ما در مورد آخرین تکامل افراد مشهور صحبت می کنیم –اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی.
اینها کاربران شبکه های اجتماعی هستند که فالوورهای زیادی دارند. آنها تمایل بیشتری به ژنرال Zers دارند تا افراد مشهور سنتی و مشهور جهانی.
این به این دلیل است که این تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی معمولاً ارتباط بیشتری دارند. آنها اغلب خود ژنرال Zers هستند که با به اشتراک گذاشتن تصاویر و بریدههایی از زندگیشان به شهرت رسیدند.
با همکاری در کنار تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محصولات خود و افزایش آگاهی برای برند خود، به این روند ضربه بزنید. این بسیار موثرتر از پرداخت میلیون ها دلار است (که احتمالا ندارید) تا محصول خود را در یکی از استوری های اینستاگرام کایلی جنر قرار دهید.
ارائه دهنده مخابرات Sprint اخیراً با کمپین #LiveUnlimited خود این کار را انجام داد. آنها نه تنها تیمی از بازاریابهای جوان و تأثیرگذار را برای اجرای کمپین استخدام کردند، بلکه تأثیرگذاران کلیدی رسانههای اجتماعی را نیز بهجای بازیگران بیسکویت وارد کردند.
بازاریابی Gen Z نوعی هنر است
هدف قرار دادن مصرفکنندگان آگاه از فناوری که بازهی توجه هشت ثانیهای دارند، محتوای شخصیسازی شده را بدون اشتراکگذاری بیش از حد دادههایشان میخواهند، و به سخنان اینفلوئنسرها نسبت به افراد مشهور اهمیت میدهند، کار آسانی نیست.
Source
نکته کلیدی این است که کمتر به این فکر کنید که چگونه آنها را “هدف قرار می دهید” و بیشتر به این فکر کنید که چگونه می توانید یک گفتگو ایجاد کنید، با آنها همنوا شوید و اعتماد ایجاد کنید.
شما می توانید این کار را با باز بودن و صادق بودن در مورد حفظ حریم خصوصی داده ها، آزمایش با فناوری های جدید و وارد کردن تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی برای انتشار پیام خود شروع کنید. آماده باشید تا از نتایج خود بیاموزید و این شما را راه درازی می برد!