این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
آیا در تلاش برای جلب توجه در اینستاگرام هستید؟ هنوز منتظر اولین پست خود هستید تا در فضای مجازی منتشر شود؟
دانستن اینکه دقیقاً چه چیزی باعث میشود یک پست در این پلتفرم ویروسی شود، سخت است. الگوریتم اینستاگرام یک راز کاملا محافظت شده است.
اما می توان با رعایت چند نکته خاص شانس خود را افزایش داد.
در این پست، دقیقاً آنها را خواهید یافت تا بتوانید آنها را در استراتژی خود پیاده سازی کنید. و در نهایت شروع به دیدن نتایجی کنید که محتوای شما شایسته آن است.
آماده؟ بیایید شروع کنیم:
ویروسی شدن در اینستاگرام به چه معناست؟
بسیاری از برندها یک پست اینستاگرام را تا زمانی که حداقل 100000 لایک نداشته باشد، ویروسی نمی دانند. آیا این عدد برای شما غیرممکن به نظر می رسد؟ این به این دلیل است که قانون بسیار گسترده ای است که نمی توان از آن پیروی کرد.
ویروسی در طاقچه شما ممکن است بسیار متفاوت از آنچه در طاقچه دیگر ویروسی در نظر گرفته می شود به نظر برسد. فرض کنید شما و رقبایتان تنها حدود 2000 لایک در هر پست دریافت می کنید. این بدان معناست که پستی که به 10000 لایک برسد می تواند ویروسی در نظر گرفته شود.
البته رسیدن به آن 100000 نقطه عطف خوب خواهد بود. لایک بیشتر به معنای فالوور بیشتر و تعداد کلیک بیشتر بسته به کمپینی است که استفاده می کنید.
به طور دقیق تر، هنگامی که یک پست در فضای مجازی منتشر می شود، موارد بسیار بیشتری خواهد داشت…
- لایک ها نسبت به اکثر پست های شما.
- نسبت به بقیه پست های شما به اشتراک می گذارد.
- بازدید از کاربران منحصر به فرد.
- فعالیت در اینستاگرام نسبت به پست های دیگر شما. این بدان معناست که تعاملات را بسیار سریعتر دریافت میکند و مدتها پس از فعالیت برای اکثر پستهای شما، به دریافت تعامل ادامه میدهد.
اینکه با ترافیک ویروسی که دریافت می کنید چه می کنید به شما بستگی دارد. اگر دنبالکنندگان بیشتری میخواهید، یک یادآور ملایم «ما را دنبال کنید» در انتهای پست خود وارد کنید.
اگر می خواهید در وب سایت یا صفحه فرود خود کلیک کنید، باید از ابزاری استفاده کنید که به شما امکان می دهد یک صفحه splash برای پیوندها در اینستاگرام ایجاد کنید. اینستاگرام فقط به شما این امکان را می دهد که به جای پست های فردی، پیوندی را در بخش بیو پروفایل خود درج کنید.
Shorby یک گزینه عالی برای این است. این ساده و مقرون به صرفه است. اگر میخواهید قبل از اینکه خودتان آن را امتحان کنید، نگاهی عمیق به ابزار داشته باشید، ما حتی آن را بررسی کردهایم.
در مورد ویروسی شدن، امروز هشت نکته برای به اشتراک گذاشتن با شما داریم.
8 نکته برای ویروسی شدن در اینستاگرام
نکته 1: مخاطبان خود و مخاطبان رقبای خود را تحقیق کنید
مطمئنا، #مد و #هنر ممکن است از جمله این موارد باشند 100 هشتگ پرطرفدار در اینستاگرام، اما این بدان معنا نیست که محتوای شما باید آنها را هدف قرار دهد، اگر جایگاه شما کاملاً نامرتبط باشد.
در عوض از طریق نظرسنجی از مخاطبان، در مورد بازار هدف خود تحقیق کنید. اینها پرسشنامههای کوتاهی هستند که به شما امکان میدهند درباره نوع افرادی که مخاطبان شما را تشکیل میدهند، علایق آنها و مشکلاتی که در جایگاه شما تجربه میکنند اطلاعات بیشتری کسب کنید.
مهمتر از آن، با تحقیق در مورد تجزیه و تحلیل خود و رقبای خود، کشف کنید که مخاطبان شما با چه نوع محتوایی در اینستاگرام بیشتر تعامل دارند. شما می توانید با بررسی پست های خود و رقبا که بیشترین لایک و کامنت را داده اند، در مورد انواع محتوایی که مخاطبان ترجیح می دهند اطلاعات زیادی کسب کنید.
از ابزاری مانند Pallyy برای تجزیه و تحلیل رقبای خود در اینستاگرام استفاده کنید. بررسی Pallyy ما را بررسی کنید تا نحوه عملکرد آن را بیاموزید.
نکته شماره 2: پست های اینستاگرام ویروسی رقبای خود را دوباره ایجاد کنید
پس از آخرین نکته، باید فهرستی با اندازه مناسب از محبوب ترین پست های رقبای خود داشته باشید. شما می توانید از این برای دریافت اطلاعات اولیه در مورد نوع محتوایی که ممکن است به شما در ویروسی شدن کمک کند استفاده کنید.
به سادگی از محتوای رقبای خود کپی نکنید. مخاطبان شما احتمالاً با هم همپوشانی دارند، و آنها به این موضوع توجه خواهند کرد و شما را فراخوانی خواهند کرد.
در عوض اجازه دهید مدتی بگذرد. سپس، پست را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چگونه می توانید چیزی مشابه اما منحصر به فرد برند خود ایجاد کنید.
به عنوان مثال، اگر رقیب شما برای ویدیوهای آموزشی سریع به ویروسی شدن ادامه می دهد، راهی برای ایجاد آموزش های کوتاه خود به سبک منحصر به فرد خود بیابید.
نکته شماره 3: محتوای ویروسی را از دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی بازآفرینی کنید
این مشابه نکته قبلی است، با این تفاوت که در مورد محتوای رقبای خود در پلتفرم هایی مانند توییتر، فیس بوک، یوتیوب و لینکدین تحقیق خواهید کرد. اگر رقبای شما از آن استفاده می کنند، TikTok مکانی عالی برای دیدن است.
کاری که میخواهید انجام دهید این است که ببینید چه چیزی برای مخاطبان شما در سایر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی کار میکند، سپس آن محتوا را به سبک خود در اینستاگرام بازسازی کنید.
باز هم، کارهایی که رقبای شما انجام می دهند را به سادگی کپی و پیست نکنید. اگر محبوبترین ویدیوهای یوتیوب آنها به بررسی محصولات در جایگاه شما اختصاص داده شده است، به سادگی همان محصولات را با همان قالب بررسی مرور نکنید.
راه سادهتری برای بررسی و نمایش محصولات پیدا کنید، سپس محتوای خود را به تصاویر، ویدیوها و استوریهای اینستاگرام با کیفیت بالا تبدیل کنید.
نکته 4: از صدای خود استفاده کنید
هنگامی که یک وبلاگ نویس جدید یا یک استارت آپ جوان هستید، احتمالاً تمام تلاش خود را می کنید تا یک تصویر حرفه ای در پلتفرم های رسانه های اجتماعی حفظ کنید. این ممکن است شامل این باشد که هرگز به زندگی شخصی خود اشاره نکنید و فقط با صدایی ناشناس صحبت کنید (از ما، ما و مال خودمان به جای من، من و من استفاده کنید).
چیزی که ممکن است از آن آگاه نباشید این است که در واقع میتوانید کارهای زیادی برای بهبود شانس خود برای جلب توجه در رسانههای اجتماعی با نشان دادن بیشتر شخصیت خود انجام دهید. حتی ممکن است با شخصی شدن شانس خود را برای ویروسی شدن در اینستاگرام افزایش دهید.
به عنوان مثال، بیندی اروین، محافظهکار و دختر کارشناس مشهور حیات وحش، استیو اروین را در نظر بگیرید. بسیاری از پست های بیندی حدود 100000 لایک در اینستاگرام دریافت می کنند که برخی از آنها چند صد هزار لایک دریافت می کنند. پست هایی که فقط تصاویر حیوانات را نشان می دهند حتی کمتر، حدود 50000 یا بیشتر دریافت می کنند.

با این حال، هنگامی که او برای اعلام تولد فرزندش در اینستاگرام آمد، 1.4 میلیون لایک دریافت کرد که بسیار بیشتر از میانگین پست های او بود.
این پست با تصویری از او، همسرش و نوزاد تازه متولد شده اش همراه با کپشن دلخواه اینستاگرام همراه بود.
این اثباتی است که نشان می دهد رفتار بیشتر شبیه یک شخص واقعی در اینستاگرام به جای یک بازاریاب باعث متمایز شدن شما در این پلتفرم می شود.
نکته 5: در اینستاگرام بیشتر فعال باشید
برخی از بازاریابان خوش شانس هستند. آنها به سختی در اینستاگرام پست میگذارند و ناگهان با یک پست به طور گسترده در فضای مجازی منتشر میشوند.
دیگران چندان خوش شانس نیستند. اگر در تلاش برای جلب توجه در رسانه های اجتماعی هستید، سعی کنید خارج از انتشار محتوا در پلتفرم فعال تر باشید.
به هر نظری که کاربران روی پست های شما می گذارند پاسخ دهید و هر بار از یک پاسخ منحصر به فرد استفاده کنید. هرگز پاسخهای آماده را در رسانههای اجتماعی ارسال نکنید. این یکی از سادهترین راهها برای آزار دادن کاربران است، زیرا میتوانند ببینند که شما همان پیام را به دهها کاربر دیگر ارسال میکنید.
همچنین باید با رقبای خود فعال تر شوید. این یک راه آسان برای همکاری در اینستاگرام است. به پست ها و استوری های آنها بیشتر پاسخ دهید و حتی با نظرات کاربران خود ارتباط برقرار کنید.
به مرور زمان برای آنها و مخاطبانشان شناخته می شوید. آنها حتی ممکن است شروع به تعامل کنند شما محتوا.
اینستاگرام کار معقولی را انجام می دهد تا شما را با اعلان ها در جریان نگه دارد، اما زمانی که فعالیت حساب شما افزایش یابد، پیگیری آن سخت تر می شود. ابزار صندوق ورودی رسانه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند نظرات خود را در بالای صفحه نگه دارید.
نکته 6: مسابقات رسانه های اجتماعی را در اینستاگرام اجرا کنید
این یکی از سادهترین راهها برای ویروسی شدن در اینستاگرام است. مردم چیزهای رایگان را دوست دارند. دیگران عاشق شرکت در مسابقات هستند.
کاری که میخواهید انجام دهید این است که مسابقهای خاص برای جایگاه خود ایجاد کنید و از شرکتکنندگان بخواهید آثار ارسالی خود را از طریق عکس یا ویدیو در اینستاگرام ارسال کنند.
به عنوان مثال، اگر وبلاگ شما درباره طراحی وب است، به مخاطبان خود چالشی بدهید. از آنها بخواهید یک صفحه وب واحد ایجاد کنند که به مردم در مورد ماه آموزش می دهد. آنها باید عکس های خود را در اکانت اینستاگرام خود ارسال کنند. هر کسی که بهترین طراحی صفحه را با بهترین عملکردها داشته باشد برنده است.
حتی بهتر از آن، پست اعلان مسابقه را لایک کنید و الزامات حساب خود را برای برنده شدن دنبال کنید.
فقط تعداد مسابقاتی را که برگزار می کنید به حداقل برسانید. شما نمی خواهید در موقعیتی قرار بگیرید که آنها تنها پست های شما هستند که هر گونه فعالیتی دارند.
در اینجا چند منبع برای کمک به شما وجود دارد:
نکته 7: محصولات را در اینستاگرام بازاریابی کنید
این نکته مشابه نکتهای است که در آن توصیه میکنیم نظرات محصول را در اینستاگرام پست کنید، با این تفاوت که این بار اطلاعاتی در مورد اینکه چرا این نوع محتوا کار میکند، داریم.
اینفلوئنس سنترال با بیش از 400 زن مصاحبه کرد که در خرید آنلاین شرکت می کنند و داده های زیر را پیدا کرده اند:
- 82٪ ادعا می کنند که توصیه های رسانه های اجتماعی روش تحقیق آنها را برای محصولات تغییر می دهد.
- 81٪ ادعا می کنند که بررسی محصول بر عادات خرید آنها تأثیر می گذارد.
- 72 درصد ترجیح می دهند از رسانه های اجتماعی به عنوان راهی برای تأیید ادعاهای بازاریابی در مورد محصولاتی که علاقه مند به خرید هستند استفاده کنند.
- 57 درصد از تصاویر و ویدیوها در رسانه های اجتماعی برای نهایی کردن تصمیمات خود استفاده می کنند. 53 درصد از توصیفات استفاده می کنند در حالی که 51 درصد از نظرات خواننده استفاده می کنند.
واضح است که بازاریابی محصول راهی موثر برای دریافت فعالیت بیشتر در رسانه های اجتماعی است. شما می توانید محصولات خود یا محصولاتی را که به آنها وابسته هستید بازاریابی کنید.
حتماً راهنمای StartupBonsai را بخوانید نوشتن کپشن اینستاگرام اگر می خواهید فروش خود را افزایش دهید.
نکته 8: ویدیوهای هک زندگی خاص را ایجاد کنید
مطالعه ای که در نکته قبلی به آن اشاره کردیم، داده دیگری را تولید کرد که ممکن است به شما در ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی ویروسی کمک کند:
42 درصد از مصرف کنندگان ادعا می کنند که محتوای هک زندگی بر احتمال خرید محصولات و خدمات آنها تأثیر می گذارد.
درسته. هشتگ های حاوی عبارت “life hack” بسیار محبوب هستند.

وقتی محتوای جدید اینستاگرام، به ویژه محتوای محصولات را برنامه ریزی می کنید، محتوایی را ارائه دهید که مشکل خاصی را که مخاطبان شما تجربه می کنند به روشی ساده حل کند.
به عنوان مثال، برنامه هایی مانند Uber و Lyft مشکل حمل و نقل را به روشی سریع و آسان حل می کنند. با این حال، این یک مشکل بسیار گسترده است. در عوض باید هک های زندگی ایجاد کنید که به مخاطبان خود یاد می دهد که چگونه در سفرها صرفه جویی کنند، چگونه ویژگی های پنهان را پیدا کنند و موارد دیگر.
افکار نهایی
دانستن اینکه چه محتوایی ایجاد کنید، تنها نیمی از کار است. ایجاد و انتشار آن محتوا در واقع همان جایی است که مشکلات واقعی در راه اندازی یک حساب کاربری موفق در اینستاگرام وجود دارد.
به خودتان لطف کنید و حساب کاربری خود را خیلی زودتر از موعد ایجاد کنید. در آینده در زمان و حدس و گمان های زیادی صرفه جویی خواهید کرد و هرگز برای ارسال در اینستاگرام بی محتوا نخواهید بود.
ابزارهای برنامه ریزی رسانه های اجتماعی برای این منظور عالی عمل می کنند. دو راه برای زمان بندی محتوای اینستاگرام در اختیار شما قرار می دهد. همچنین برای وبلاگ نویسان کاملاً مقرون به صرفه است و حتی می توانید آن را به صورت رایگان امتحان کنید.
مهمتر از همه، در حین حرکت، محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید بفهمید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست.
مطالب مرتبط:
افشاگری: این پست شامل پیوندهای مربوط است. این بدان معناست که در صورت خرید شما ممکن است کمیسیون کمی دریافت کنیم.