این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
اگر من را در اینستاگرام دنبال کنید، ممکن است متوجه شده باشید که در 14 هفته گذشته، فید من متفاوت از گذشته به نظر می رسد. کمی انسجام بیشتر وجود دارد، یک سبک کلی و طرح رنگ که تکرار می شود و من در واقع موفق به حفظ آن شده ام!
بیایید در مورد سیستم سطل محتوا بحث کنیم، من در مورد این موضوع از Mixtus Media که در اینستاگرام پیدا کردم و سپس وبلاگ آنها را برای مدتی دنبال کردم، یاد گرفتم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سطل ها، مقاله را بررسی کنید چگونه به راحتی برای رسانه های اجتماعی محتوا ایجاد کنیم؟
اساسا، ایده این است که ایدههایی را که میتوانید در رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارید، طوفان فکری کنید – به عنوان مثال: اطلاعات WIP، عکسهای حیوانات خانگی، خواندنهای مورد علاقه و غیره. هر یک از اینها به یک «سطل» تبدیل میشوند. سپس فقط هر هفته محتوایی ایجاد می کنید که در آن سطل ها قرار می گیرد.
بنابراین، این کاری بود که من انجام دادم، ایدههای مختلفی را برای چیزهایی که دوست دارم در پلتفرم خود به اشتراک بگذارم و چیزهایی که فکر میکنم فالوورهایم از آن لذت ببرند، مطرح کردم.
اول، مواردی را انتخاب کردم که میدانستم وجود خواهند داشت: وبلاگنویسی و پادکست که هر هفته انجام میدهم.
من فقط می خواستم 5 بار در هفته پست کنم، بنابراین حدود 5 سطل را هدف قرار دادم.
در مرحله بعد، من میخواستم به جای یک آشفتگی آشفته، احساسی ثابت در فید اینستاگرام خود داشته باشم. بنابراین من از Canva استفاده کردم (به طور جدی، من نمی توانم به اندازه کافی در مورد Canva شوخی کنم، عالی است) برای ایجاد مجموعه ای از الگوها
از آنجایی که 7 سطل* خود را داشتم، و می دانستم که می خواهم احساس منسجم تری داشته باشم، الگوهایی ایجاد کردم که برای من کارساز بود. این شامل ارائه یک پالت رنگی بود که من دوست داشتم.
همانقدر که من عاشق مشکی، خاکستری و بنفش هستم، اینستاگرام تجاری من قبلاً به اندازه کافی رنگ های تیره دارد، بنابراین من چیزی متفاوت می خواستم.
بنابراین چند رنگ روشن تر و روشن تر انتخاب کردم و آن را به کیت برندم در Canva اضافه کردم (کیت برند فقط در نسخه حرفه ای موجود است).
این الگوهایی که من ساختم شامل طرحی برای پادکست، وبلاگ و نقل قول هایی بود که دوست دارم به اشتراک بگذارم. من سبک را انتخاب یا ایجاد کردم، رنگ خود را اضافه کردم و همه چیز را تغییر دادم تا زمانی که خوشحال شدم.
برای برخی از سطلهای دیگر من، عمدتاً فقط عکسها یا عکسهایی با پوشش متن هستند، اما دوباره، برای انسجام، سبکی را انتخاب کردم که بیشتر آن را نیز حفظ میکنم – این شامل استفاده از یک فیلتر خاص و غیره است.
*می دانم که اشاره کردم که فقط 5 روز در هفته پست می گذارم، پس چرا حدود 7 سطل دارم، من می خواهم چند تا را که بتوانم داخل و خارج کنم.
بنابراین، من سطلها و قالبهایم را آماده کردم. بعد، ایجاد یک طرح بود. همانطور که گفته شد، من فقط می خواستم 5 روز در هفته پست بگذارم – در طول هفته. من از گذاشتن پست در آخر هفته متنفرم، میخواهم آخر هفتهها از رسانههای اجتماعی دور بمانم و اگر پست بگذارم، همیشه آن را بررسی میکنم.
من یک Google Doc برای ایجاد یک برنامه کاری ایجاد کردم.
ابتدا تصمیم گرفتم کدام سطل را در کدام روز پست کنم. به عنوان مثال، من همیشه نقل قول هایم را در روزهای سه شنبه، پادکست ها را در چهارشنبه ها و پست های وبلاگ را در جمعه ها ارسال می کنم. دوشنبه ها و پنجشنبه ها تا حدودی ساختار دارم، اما گاهی انعطاف پذیرتر هستم.
از آنجایی که من دو اکانت اینستاگرام دارم، این کار را برای هر دو انجام دادم و داشتن همه آن در یک Google Doc در دسترس این کار را بسیار آسانتر کرد.
اگر مدتی مرا دنبال کرده باشید، ممکن است بدانید که من برای تمام برنامه ریزی هایم از Buffer استفاده می کردم. اکنون، بافر هنوز هم عالی است و من آن را به مردم توصیه می کنم.
با این حال، بعد از اینکه برنامه ریزی اینستاگرام را از طرح Premium برداشتند و آن را فقط در Business Plan قرار دادند (که خیلی گران بود) من به استفاده از برنامه زمانبندی فیس بوک رفتم.
فقط یک اطلاعیه، من هنوز بافر را دارم، اما از آنجایی که اجرای بازی هشتگ #TheMerryWriter را متوقف کردم، نیازی به پست کردن در توییتر ندارم. (اگر صادق باشم واقعاً علاقه خود را به توییتر از دست می دهم) بنابراین من به نسخه رایگان بازگشتم که به من 3 پلتفرم و 10 اسلات در هفته می دهد، که بیش از اندازه کافی است.
من از آن برای برنامه ریزی در توییتر استفاده می کنم (چند دفعه ای که انجام می دهم) و برای پینترست
تکمیل شبکه های اجتماعی من اکنون حدود 30 تا 45 دقیقه در هفته طول می کشد. من این کار را در روز جمعه که روز مدیریت من است انجام می دهم. من دو اکانت اینستا دارم، یکی برای Writing و دیگری برای تجارت من. هر یک از آنها دارای سطل، پلان و قالب هستند.
از آنجایی که می توانید همزمان اینستا و فیس بوک را برنامه ریزی کنید، من می توانم هر دو را در این 45 دقیقه مرتب کنم. این همچنین می تواند شامل تنظیم برخی از استوری ها در اینستا نیز باشد.
آخرین کاری که می خواستم انجام دهم این بود که زمان زیادی را به صورت آنلاین و مخصوصاً در ارتباط با رسانه های اجتماعی صرف کنم. این یکی از دلایل است من اجرای بازی #TheMerryWriter را متوقف کردم.
در برخی موارد که در روز پستی را تغییر میدهم، به دلیل احساسم یا اگر اتفاقی افتاده است، میخواهم در مورد آن صحبت کنم. اما حتی آن هم بیش از 5 دقیقه طول نمی کشد.
من عادت داشتم رسانههای اجتماعیام را هر ماه برنامهریزی کنم، همه چیزهایی را که قبلاً میدانستم، مانند پادکست و اغلب پستهای وبلاگ، همانطور که گاهی در تمام ماه زودتر مینوشتم، قرار میدادم. اما با گذشت زمان، همه چیز از دست میرفت، یا برنامههای من تغییر میکرد.
خیلی بیشتر از آن چیزی که باید طول کشید تا بازه زمانی MY Goldilocks را پیدا کنم، چیزی که برای من، موقعیت من و مغز احمقانه من بهترین کار را دارد.
من هر هفته این کار را انجام می دهم زیرا این بهترین زمان برای من است. حتی اگر جزئیات همه پادکستهای ماه یا پستهای وبلاگ یا نقل قولها را داشته باشم، باز هم فقط یک هفته ایجاد، ذخیره، آپلود و برنامهریزی میکنم.
یک ماه برای من خیلی طولانی است. یا در نیمه راه حوصله ام سر می رود (این روزها مغز من خیلی کم توجه است) یا ماه را کامل میکنم، احساس خستگی میکنم زیرا رسانههای اجتماعی یک تخلیه واقعی هستند و وقتی نوبت به انجام یک ماه بعد میرسد، نمیتوانم با آن روبرو شوم، بنابراین از راه میافتد.
من هر بار فقط یک هفته کار می کنم، احساس شادابی می کنم، در مورد آن خسته یا استرس ندارم و از آنجایی که اینستا و پست های فیس بوک خود را دقیقاً یکسان نگه می دارم * لازم نیست زیاد فکر کنم.
*بله، میدانم که توصیههایی وجود دارد که باید موارد مختلفی را در هر پلتفرم داشته باشید. خب، من شخصاً تصمیم گرفتم که این کار را نکنم. سلامتی و شادی من از شکست دادن همه سیستم ها و الگوریتم ها مهم تر است. من سعی نمی کنم هزاران فالوور به دست بیاورم. من فقط می خواهم چند چیز را که از آنها لذت می برم با افرادی که تصمیم می گیرند می خواهند آن را ببینند به اشتراک بگذارم.
من درگیر این ایده شدم که کارها را هر ماه انجام دهم، زیرا این همان چیزی است که برخی از کارشناسان “به اصطلاح” توصیه می کنند. اما راستش من را بدبخت کرد. من در قسمت های کوچک بهتر کار می کنم.
به همین دلیل است که در حدود 14 هفته گذشته، من با اینستاگرام خود بسیار سازگار بوده ام (و فیس بوک) ارسال کردن
~ ~
برای هر کسی که در تلاش است در شبکه های اجتماعی ثابت بماند، امیدوارم این مورد برای شما مفید بوده باشد. اگر کسی با مغز کم توجه سنجاب من بتواند ثابت قدم باشد، برای همه امید وجود دارد.
نوشتن مبارک و ایمن بمانید
من مقالاتی در زمینه نوشتن، بازاریابی، وبلاگ نویسی، سازماندهی، رسانه های اجتماعی، کتاب و برخی موارد تصادفی می نویسم. من هم خلق می کنم منابع قابل چاپ رایگان. اگر محتوای من را مفید، سرگرم کننده و از کاری که انجام می دهم می پسندید، از من حمایت کنید ko-fi (که در آن شما همچنین محتوای اضافی را که من پست می کنم پیدا خواهید کرد). تمام کمکهای مالی به راهاندازی وبسایت من و کمک به من برای حرکت به سمت انتشار رمانهایم اختصاص مییابد.