این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
توسط جنی اس
همه ما از آن استفاده می کنیم. اینستاگرام. برنامه شبکه اجتماعی در برنامه تلفن همراه شما. اما چقدر از پتانسیل رشد کسب و کار آن اطلاع دارید؟ اگر اینستاگرام را بهعنوان یک برنامه چت ساده برای گذراندن وقت خود در نظر میگیرید، اکنون زمان آن است که دوباره فکر کنید و از آن برای حفظ عملکرد تجاری و برند خود استفاده کنید.
این مقاله به جزئیات می پردازد تا به شما توضیح دهد که چگونه اینستاگرام نقش مهمی در تحول کسب و کار از طریق رشد تجارت الکترونیک ایفا می کند. اطلاعات به شما کمک می کند تا حضوری پایدار در پلتفرم ایجاد کنید تا بتوانید محصولات خود را تبلیغ کنید، مخاطبان خود را درگیر کنید و سرمایه گذاری خود را افزایش دهید.
اینها برخی از راه هایی است که می توانید با استفاده از قدرت شبکه اجتماعی غول پیکر – اینستاگرام، تجارت الکترونیک خود را گسترش دهید.
1. از جذب مخاطب استفاده کنید
فکر کردم همه باید از اینجا شروع کنیم. قبل از اینکه در مورد فروش شروع کنیم، اجازه دهید ابتدا یک فالوور در اینستاگرام ایجاد کنیم. تعامل با مخاطب شامل تغذیه کاربران اینستاگرام با محتوای مرتبط است که آنها را به سمت محصولات شما جذب می کند. صبر کن! ما قرار نیست با پست کردن دائمی آنچه می فروشیم، کاربران را درگیر کنیم.
دغدغه ما این است که چگونه با کاربران اینستاگرام تعامل داشته باشیم تا برند را به رسمیت بشناسیم و اعتماد ایجاد کنیم. اگرچه برخی از بازاریابان به شما توصیه می کنند که ابتدا محصولات را راه اندازی کنید، اما من تمایلی به این ایده ندارم. همانطور که می توانید حدس بزنید، مردم تنها زمانی می توانند در تجارت شما مشارکت کنند که بتوانند به شما و محصول شما اعتماد کنند.
تعامل کاربر به روش های مختلفی انجام می شود. روش اول و برجسته رایگان و به سادگی اشتراک گذاری محتوا در صفحه کسب و کار اینستاگرام است. این روش در ایجاد رشد ارگانیک برای تقویت کسب و کار شما ضروری است.
شما می خواهید به طور منظم عکس های مربوط به کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید. اما اسپم نکنید. اصالت در ایجاد پایگاه فالوور اینستاگرام اهمیت دارد، و هدفتان این است که شبیه کسی نباشید که در جستجوی یا التماس کردن است – همانطور که من می بینم مردم در فیس بوک و یوتیوب انجام می دهند.
با این حال، افزایش فالوورها و تعامل در اینستاگرام با محتوای ارگانیک روشی کند خواهد بود. تبلیغات پولی به عنوان تقویت کننده ای برای دستیابی به تعداد بیشتری از مخاطبان هدف شما عمل می کند. تبلیغات به افرادی فراتر از حلقه های فالوور اینستاگرام شما دسترسی پیدا می کند. این کمک می کند افرادی را پیدا کنید که ممکن است مستقیماً به مدل کسب و کار شما علاقه مند باشند و آنها را با محتوای شما مرتبط کنید.
چگونه عملکرد تعامل را افزایش دهیم
چه محتوای ارگانیک انجام دهید و چه تبلیغات، می خواهید به مخاطبان هدف خود برسید و آن را به درستی انجام دهید. ارتباط با افرادی که داستان برند شما را به صورت آنلاین می بینند در گسترش مرزهای تجارت الکترونیک شما حیاتی است. این نکات به شما کمک می کند تا با جامعه مناسب در تعامل باشید.
#آ. از هشتگ ها استفاده کنید
هشتگ ها در میان بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی محبوب هستند. اما در کمال تعجب، برخی از کسب و کارهایی که از این استراتژی استفاده می کنند، در نهایت از آن سوء استفاده می کنند. هشتگ ها می توانند به شما کمک کنند تا محتوای خود را در مقابل بسیاری از کاربران اینستاگرام با توجه به علایق و موضوعات آنها دریافت کنید، اما همه هشتگ ها مفید نیستند.
با هشتگها، ابتدا باید مدل کسبوکار مورد نظر خود را شناسایی کنید. به عنوان مثال، اگر اهل مد هستید، به هشتگ های مرتبط با مد نیاز دارید و هشتگ های ظروف آشپزخانه باعث می شود ارتباط خود را در تجارت از دست بدهید. هشتگ های مناسب را با برچسب های مارکی که به کسب و کار شما مربوط می شود ترکیب کنید – می تواند نام تجاری شما باشد.
تعداد هشتگ هایی که برای پست های اینستاگرام خود استفاده می کنید نیز مهم است. اگرچه میتوانید از 30 هشتگ در یک پست و ده هشتگ برای استوری اینستاگرام استفاده کنید، بهتر است از چیزی بین پنج تا شش استفاده کنید. شما هم مجبورید از هشتگ ها به درستی در اینستاگرام استفاده کنید.
#ب. اهرمی بر روی مخاطبان رقبای شما
دزدی [money or assets] اشتباه است و شما از قبل می دانید. دزدی مخاطب در اینستاگرام چطور؟ نه، ما فقط از آنها قرض می گیریم. با شناخت دامنه کسب و کار خود می توانید رقبای خود را در اینستاگرام شناسایی کنید. تعامل با مخاطبان آنها به شما کمک می کند تا ارتباط برقرار کنید، که ممکن است برای شما مفید باشد زیرا آنها قبلاً علاقه خود را به محصولات نشان داده اند. باز هم بدون هرزنامه. آنها را دنبال کنید، پست آنها را لایک کنید و در صورت لزوم نظر دهید.
#سی. موقعیت مکانی خود را با پست های خود تگ کنید
برچسبگذاری موقعیت مکانی شما به افراد کمک میکند مارکها و پیشنهادات نزدیک خود را پیدا کنند. این روش افراد را از بازار محلی شما جذب میکند و وقتی متوجه میشوند چیزی دارید که نیاز دارید، خوشحال میشوند که شما را دنبال کنند. در برخی از بازارها، معامله گران محلی اعتماد مخاطب را جلب می کنند زیرا می توانند از نظر فیزیکی به آنها دسترسی پیدا کنند.
2. خرید اینستاگرام را راه اندازی کنید
قبلاً اشاره کردم که چرا باید قبل از شروع به فروش، برند خود را در اینستاگرام بسازید. اگر اطلاع نداشتید، اینستاگرام قابلیتی برای تنظیم خرید مستقیم در داخل اپلیکیشن دارد. به جای اینکه کاربران برای بررسی محصول روی لینک وب سایت ضربه بزنند، بدون خروج از اینستاگرام مستقیماً پرداخت را انجام می دهند.
این ویژگی همانطور که می توانید حدس بزنید هزینه زیادی دارد. و آن پول از خریدار نمی آید، بلکه از تاجر می آید. حدس دیگر این است که از آنجایی که کاربران حساب های خود را ترک نمی کنند، شما فقط دستورالعمل های خرید و ارسال را دریافت خواهید کرد، اما اطلاعات کمی در مورد مشتریان خود دریافت خواهید کرد.
اما این نباید شما را دلسرد کند. خرید اینستاگرام می تواند عملکرد تجارت الکترونیک شما را افزایش دهد و زمانی که محصولات خود را به خوبی تنظیم کنید، می توانید سود بیشتری کسب کنید. این کار مانند به اشتراک گذاری یک اپلیکیشن موبایل تجارت الکترونیک با بسیاری از فروشندگان دیگر بنابراین، برندسازی تنها به صفحه و محتوای شما متکی است، در حالی که ویژگی ها منتظر به روز رسانی اینستاگرام هستند.
برای اینکه خرید اینستاگرام کار کند، باید فروشگاهی داشته باشید که محصولات فیزیکی را می فروشد و در یک بازار تایید شده واقع شده باشد. سایر اصطلاحات واضح است. شما به یک صفحه تجاری اینستاگرام نیاز دارید، و باید خط مشی تجاری را رعایت کند. آیا فراموش کردم ذکر کنم که باید صفحه را با صفحه برند فیس بوک خود وصل کنید؟
با پیروی از دستورالعمل های اینستاگرام، می توانید برای خرید اینستاگرام اقدام کنید برای کسب و کار شما سپس منتظر تایید برای فعال کردن این ویژگی در صفحه کسب و کار خود باشید.
3. به یاد داشته باشید که معیارهای کسب و کار خود را اندازه گیری کنید
در هر کسب و کاری، درک عملکرد برند و مخاطبان می تواند به شما در ایجاد محصولات و تعامل بهتر کمک کند. در صفحه کسب و کار اینستاگرام خود، به بخش Insights بروید تا در مورد مخاطبان خود و تعامل آنها با محتوای خود بیشتر بدانید.
اگر از تبلیغات اینستاگرام برای افزایش دسترسی برند خود استفاده میکنید، میتوانید از اطلاعات عملکرد برای اندازهگیری موفقیت کسبوکار خود از نظر برداشتها، تعاملات و دسترسی مخاطبان استفاده کنید. بیشتر اطلاعات در مورد عملکرد تبلیغات در صفحه کسب و کار فیس بوک شما موجود است.
4. زمان بندی محتوا
ما آنقدر سرمان را در تحقیق و تولید محصول فرو کرده ایم که رسانه های اجتماعی را فراموش کرده ایم. اگر می خواهید در اینستاگرام موفق شوید این اشتباه نباید اتفاق بیفتد. خوشبختانه برای شما، برنامه های شخص ثالث می توانند به شما کمک کنند تا مخاطبان خود را بدون دست زدن به چیزی در جریان نگه دارید.
اگرچه این قابلیتی نیست که مستقیماً در اینستاگرام ایجاد شود، اما می توان تقویم پست ماهانه خود را با ابزارهایی مانند Hootsuite برنامه ریزی کرد. این برنامه زمانی به شما این امکان را می دهد که به جنبه های دیگر تجارت بپردازید تا راه های توسعه، رشد و پایداری را شناسایی کنید.
با این حال، زمان بندی پست های اینستاگرام نباید دلیلی برای خوابیدن به شما بدهد. به یاد داشته باشید، رشد تجارت الکترونیک کسب و کار توزیع شما به فعالیت و تعامل شما در اینستاگرام بستگی دارد. ما قبلاً در مورد چگونگی استفاده از اندازهگیری عملکرد برای رشد برند و موفقیت تجاری خود صحبت کردهایم. بنابراین، برای ارزیابی مجدد عملکرد پس از مدتی به مدتی زمان نیاز دارید.
اما در هر روز – تا پایان (یا نزدیک به آن) ساعت کاری خود – باید بررسی کنید که چه کسی در اینستاگرام در مورد محصولات یا محتوای مختلفی که به اشتراک گذاشته اید برای شما نظر داده یا پیام ارسال کرده است. پاسخ به سوالات آنها به آنها کمک می کند تا اعتماد خود را نسبت به شما ایجاد کنند. سپس برای آنها راحت تر خواهد بود که برند شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
5. استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر را به کار بگیرید
باید قبولش کنیم. اینفلوئنس مارکتینگ کار می کند و اینستاگرام در ایجاد تبدیل از اینفلوئنسرها پیشرو است. شما میتوانید پتانسیل رشد برند خود را با اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام ببینید. اینفلوئنسرها جدا از داشتن طرفداران زیادی در شبکه های اجتماعی، می توانند بر تصمیمات خریداران در مورد محصولات تأثیر بگذارند.
وقتی اینفلوئنسرها محصول شما را در حساب های اینستاگرام خود تبلیغ می کنند، به کسب و کار شما کمک می کنند تا سریعتر از زمانی که از سایر روش های بازاریابی دیجیتال استفاده می کنید، به مخاطبان گسترده تری دست یابد. منابع موثق نشان می دهد که اینفلوئنسرها می توانند کسب و کار شما را تا 1100 درصد در بازگشت سرمایه افزایش دهند و 74 درصد از خریداران آنلاین برای تصمیمات خرید خود به رسانه های اجتماعی متکی هستند.
من می دانم که اکنون می خواهید وارد آن شوید تا درآمد خود را از سرمایه گذاری اینستاگرام برای برند خود افزایش دهید. کمی نگه دارید. بدانید که اینفلوئنسر مارکتینگ سکه یا سکه هزینه ندارد. سرمایه گذاری شما در اینفلوئنسر مارکتینگ نیاز به تحقیق دارد. و می توانید با استفاده از میکرو اینفلوئنسرها از این فرصت استفاده کنید.
اگرچه آنها تعداد فالوورهای کمتری دارند، اما میکرو اینفلوئنسرها در ساختن مخاطبان خود به صورت تخصصی خاص هستند. با این رویکرد، می توانید میکرو اینفلوئنسرهای بالقوه ای را شناسایی کنید که پیروان آنها ممکن است به مدل کسب و کار یا محصول شما علاقه مند باشند. زمانی که شروع به برداشت از استراتژی کردید، می توانید دامنه دسترسی خود را افزایش دهید.
جمع بندی
بازاریابی برای موفقیت هر کسب و کاری ضروری است. اینستاگرام، برای این موضوع، بسیار فراتر از هنجار بازاریابی دیجیتال است که شما می دانید. ویژگیها، منابع و روشها میتوانند برند شما را در مقایسه با سایر استراتژیهای بازاریابی بسیار سریعتر تقویت کنند.
امیدوارم این پست راههایی را به شما آموزش داده باشد که اینستاگرام میتواند عملکرد کسب و کار شما را در تجارت الکترونیک توزیع شما افزایش دهد. شما می توانید تصمیم بگیرید که در یک زمان از یک ویژگی استفاده کنید و گزینه هایی را که برای کسب و کار شما بهترین هستند را شناسایی کنید تا بتوانید بهترین بازگشت سرمایه را از تلاش های خود بدست آورید.
درباره نویسنده
جنی یک نویسنده پرشور و وبلاگ نویس مهمان است. نوشتن به او کمک می کند تا دانش، مهارت و درک خود را در مورد صنعت خود بهبود بخشد. او دوست دارد از طریق مهارت های نوشتاری خود به مخاطبان خود در مورد تجارت الکترونیک و استراتژی های تجاری آموزش دهد. اپلیکیشن موبایل تجارت الکترونیک. او به غیر از نوشتن، عاشق سفر و عکاسی است.
بازگشت به وبلاگ های کسب و کار کوچک
var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-26303313-1']); _gaq.push(['_trackPageview']);
(function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type="text/javascript"; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? ' : ' + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })();
(function() {
var _fbq = window._fbq || (window._fbq = []);
if (!_fbq.loaded) {
var fbds = document.createElement('script');
fbds.async = true;
fbds.src="
var s = document.getElementsByTagName('script')[0];
s.parentNode.insertBefore(fbds, s);
_fbq.loaded = true;
}
_fbq.push(['addPixelId', '922781171106016']);
})();
window._fbq = window._fbq || [];
window._fbq.push(['track', 'PixelInitialized', {}]);
منبع