به گزارش پنل اینستا
IGTV جدیدترین بچه در بلوک است.
مطمئن نیستم در مورد چه چیزی صحبت می کنم؟ بیایید شما را به سرعت بالا ببریم…
IGTV در سال 2018 توسط اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم مجزا راه اندازی شد که به کاربران اجازه می دهد محتوای ویدیویی را آپلود کنند. می توان از آن به صورت جداگانه یا همراه با اینستاگرام استفاده کرد و ادغام بین پلتفرم ها را برای کاربرانش یکپارچه می کند.
به عنوان یک رقیب بالقوه برای YouTube، مهم است که بدانید کدام پلتفرم برای کسب و کار شما مفیدتر است.
بنابراین، IGTV یا YouTube؟ کدام یک برای محتوای برند بهتر است؟
بگذار نبرد شروع شود
چگونه IGTV کار می کند
IGTV بینندگان را قادر میسازد تا ویدیوهای عمودی بیش از 60 ثانیه را تماشا کنند. محتوای ویدیویی را می توان از طریق حساب اینستاگرام خود یا با آپلود در برنامه IGTV مشاهده کرد.
Source
میتوانید ویدیوهایی تا یک ساعت بسازید که طولانیتر از استوریهای اینستاگرام است. با این حال، برخلاف استوریها که پس از 24 ساعت حذف میشوند، ویدیوهای IGTV تا زمانی که حذف نشوند، منتشر میشوند.
محتوای ویدیویی به کسانی که شما را در اینستاگرام دنبال میکنند نشان داده میشود، به این معنی که کاربر برای یافتن ویدیوهای شما نیازی به جستجوی حساب کاربری شما در IGTV ندارد.
برنامه IGTV دارای کانال هایی است – می توانید از حساب اینستاگرام خود برای شروع آپلود ویدیوها استفاده کنید یا از طریق برنامه یا وب سایت IGTV برای یک کانال جدید ثبت نام کنید.
Source
همچنین می توانید پیش نمایشی از ویدیوی خود را به اشتراک بگذارید (به مدت یک دقیقه) در حساب اینستاگرام شما، به کاربران امکان می دهد کانال IGTV شما را کشف کنند.
علاوه بر این، میتوانید محتوای ویدیوی خود را در فیسبوک به اشتراک بگذارید و به شما یک تبلیغ اضافی میدهد.
بینندگان می توانند مانند پست های اینستاگرام شما، ویدیوهای IGTV شما را لایک و کامنت بگذارند.
مشخصات ویدیوی IGTV:
- حداکثر اندازه فایل 650 مگابایت (حداکثر 10 دقیقه ویدیو)
- حداکثر اندازه فایل 3.5 گیگابایت (حداکثر یک ساعت ویدیو)
- 30 فریم در ثانیه (حداقل)
- حداقل وضوح 720 پیکسل
- نسبت تصویر عمودی 9:16
- فرمت MP4
- عکس روی جلد 420 x 654 پیکسل (این عکس پس از آپلود قابل ویرایش نیست)
چگونه IGTV می تواند برای کسب و کار شما کار کند
علیرغم اینکه هنوز نسبتا جدید است، فرصت اشتراک گذاری محتوای خود با فالوورهای اینستاگرام به این معنی است که می توانید از طریق محتوای ویدیویی به افزایش آگاهی از برند و فروش خود ادامه دهید.
بیش از 500 میلیون کاربر روزانه وارد حساب اینستاگرام آنها شوید، بنابراین محتوای ویدیوی شما ممکن است به میلیون ها نفر برسد.
تا سال 2021 است پیش بینی کرد محتوای ویدیویی 78 درصد از ترافیک داده تلفن همراه را تشکیل می دهد. یکی از جدیدترین کاربران IGTV بودن می تواند ترافیک بیشتری را به نمایه اجتماعی کسب و کار و وب سایت شما بیاورد.
همانند اینستاگرام، همچنان میتوانید از هشتگها با IGTV استفاده کنید. در حال حاضر، هیچ عملکرد جستجویی برای هشتگ ها در IGTV وجود ندارد، اما تصور می شود اینستاگرام در حال کار بر روی یک راه حل است.
با این حال، ارسال ویدیوهای IGTV خود در فید اینستاگرام به کاربران اینستاگرام امکان می دهد محتوای ویدیوی شما را پیدا کنند. محتوای IGTV در فید شما با نشانواره IGTV در گوشه سمت راست بالا نشان داده میشود:
استفاده از هشتگهای مرتبط در جایگاه خود (قرار گرفته در توضیحات ویدیوی IGTV) به ویدیوی شما اجازه میدهد زمانی که کاربران هشتگ را جستجو میکنند، نمایش داده شود.
IGTV مکانی برای ارائه محتوای ویدیویی طولانیتر به مخاطبان شما است – ویدیوهای کوتاهتری را برای استوری اینستاگرام خود ذخیره کنید.
بنابراین، چه نوع محتوایی را باید ارسال کنید؟ برخی از ایده ها عبارتند از:
- پشت صحنه برند شما
- جلسه پرسش و پاسخ
- آموزش ها
- یک سری ایجاد کنید
- نکات و ترفندها
- یک محصول جدید را به نمایش بگذارید
- نحوه استفاده از یکی از محصولات/خدمات خود را نشان دهید
اضافه کردن یک پلت فرم جدید به استراتژی بازاریابی محتوای خود ممکن است دشوار به نظر برسد، اما شما به راحتی می توانید محتوای خود را تغییر دهید تا اینکه آن را کاملاً از ابتدا ایجاد کنید.
علاوه بر این، نیازی به سرمایه گذاری در تجهیزات فیلمبرداری گران قیمت ندارید، به خصوص اگر کسب و کار شما با بودجه محدودی روبرو است. از آنجایی که ویدیوهای IGTV برای فیلمبرداری عمودی طراحی شده اند، می توان آنها را به راحتی در گوشی هوشمند فیلمبرداری کرد.
برندهایی که از IGTV استفاده می کنند
@ElleUK از محتوای پشت صحنه برای ایجاد ارتباط عمیق تر با طرفداران خود استفاده می کند. محتوای پشت صحنه می تواند کسب و کار شما را معتبرتر جلوه دهد و شما را از رقبای خود متمایز کند.
مهم است که زوایای مختلف برند خود را در رسانه های اجتماعی به نمایش بگذارید، نه اینکه صرفاً از آن به عنوان یک پلتفرم برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنید.
Source
@JCrew از هک های سبک برای نمایش محصولات خود استفاده می کند. این نوع محتوا نه تنها محصولات را تبلیغ می کند، بلکه نشان می دهد که چگونه می توان از یک محصول استفاده کرد.
در مورد J Crew، ویدیویی در مورد “3 روش برای پوشیدن لباس تابستانی” به حل مشکل شیک پوشی اقلام مد در هوای گرم کمک می کند و در عین حال سعی در افزایش فروش دارد.
Source
کمک خواستن مدیریت اینستاگرام شرکت شما،
گرفتن فالوورهای بیشتر،
پدید آوردن ویدیوهای اجتماعی عالی، یا
بهینه سازی تبلیغات فیس بوک؟
شما به جای درستی آمده اید 😉.
برای تماس بگیرید نسخه ی نمایشی رایگان
YouTube چگونه کار می کند
یوتیوب نیازی به معرفی ندارد. از زمان راهاندازی آن در سال 2005، سرویس اشتراکگذاری ویدیو در حال حاضر در دسترس است تعداد آمریکاییهای 18 تا 35 ساله بیشتر از هر شبکه تلویزیونی است.
علاوه بر این، در آن کار می کند 80 زبان مختلفیعنی به 95 درصد اینترنت می رسد.
هر کسی می تواند یک ویدیوی YouTube ایجاد و آپلود کند. کاربران می توانند به صورت آنلاین تماشا کنند یا برنامه YouTube را دانلود کنند و محتوا را در تلفن همراه خود تماشا کنند.
ویدئوها را میتوان در یک وبسایت یا رسانههای اجتماعی جاسازی کرد و کاربران میتوانند ویدیوها را از طریق دکمههای موجود در صفحه ویدیو به اشتراک بگذارند. آنها همچنین می توانند ویدیویی را دوست داشته باشند یا نپسندند و نظر بگذارند.
Source
یوتیوب به کاربران اجازه میدهد محتوای ویدیویی را از طریق موضوعات، دستهها، کلمات کلیدی و غیره پیدا کنند. کاربران میتوانند هر چند وقت یک بار یک ویدیو را تماشا کنند، آن را برای بعد ذخیره کنند یا یک لیست پخش ایجاد کنند.
سازندگان YouTube می توانند با نمایش تبلیغات در طول ویدیوهای خود از محتوای ویدیویی خود کسب درآمد کنند. ده ستاره برتر یوتیوب به تنهایی به دست آورده اند 42 درصد درآمد بیشتر در سال 2018.
در حالی که YouTube برای استفاده سازندگان و مخاطبان رایگان است، YouTube اخیراً پلتفرمهای خود را گسترش داده است تا YouTube Premium را شامل شود که مشاهده بدون آگهی را با هزینه اشتراک ارائه میدهد.
با این حال، YouTube Live همچنان رایگان است و به سازندگان اجازه میدهد محتوای «زنده» را به مخاطبان خود نشان دهند.
چگونه YouTube می تواند برای کسب و کار شما کار کند
یوتیوب فعال است هم دسکتاپ و هم موبایل، بنابراین مخاطبان شما می توانند محتوا را در خانه، محل کار یا در حال حرکت مصرف کنند.
یوتیوب به شما امکان می دهد محتوای ویدیوی خود را برای افزایش بازدید بهینه کنید. به عنوان یک کسب و کار مهم است که در مورد رقابت خود تحقیق کنید، و همچنین برای یافتن بهترین کلمات کلیدی برای کسب و کار خود، تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید.
همچنین میتوانید از هشتگها برای جستجوی بیشتر محتوای ویدیوی خود استفاده کنید. در حالت ایده آل، حداکثر 15 هشتگ مرتبط باید در هر ویدیو استفاده شود.
یوتیوب برای مشاغل بسیار انعطافپذیر است، زیرا میتوانید محتوای خود را به زبانهای مختلف ترجمه کنید، ویدیوهای خود را برنامهریزی کنید، ویدیوهای خود را به لیستهای پخش جدا کنید و هزینه تبلیغات YouTube را بپردازید.
تبلیغات YouTube به شما امکان می دهد کانال خود را از طریق تبلیغات قابل رد شدن و غیرقابل رد شدن، تبلیغات نمایشی، تبلیغات همپوشانی، تبلیغات بامپر و کارت های حمایت شده تبلیغ کنید.
این روش ها می توانند با افزایش مشترکین و بازدید کانال شما، آگاهی از برند را افزایش دهند.
برندهایی که از یوتیوب استفاده می کنند
یکی از برندهایی که آن را در یوتیوب از بین می برد Lego است. لگو بیش از 7 میلیون مشترک دارد و تقریباً دو برابر بیشتر از مارک های دیگر بازدید شده است با استفاده از یوتیوب
لگو از کانال های چند زبانه استفاده می کند و به طور منظم با طرفداران برای ایجاد محتوا کار می کند.
لگو از طیف وسیعی از محتواها استفاده میکند، از جمله دست زدن به موضوعات خبرساز، مانند سالگرد فرود بر ماه:
Source
ترکیبی از محتوای آموزشی، ویدیوهای سرگرم کننده و نمایش محصولات آنها به لگو کمک می کند تا با مخاطبان خود در سطح عمیق تری ارتباط برقرار کند.
سه تفاوت اصلی بین IGTV و YouTube
اگر میپرسید کدام پلتفرم برای شما بهترین است، هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد!
IGTV یک راه موثر برای تکمیل اکانت اینستاگرام شما است، به خصوص اگر در حال حاضر تعداد قابل توجهی فالوور دارید.
اگر از صفر شروع می کنید، یوتیوب ممکن است گزینه بهتری باشد
1) سئو
در حال حاضر، IGTV بر خلاف مشابه، استفاده از موتور جستجو و دید محدودی دارد YouTube که به شما امکان می دهد ویدیوهای خود را برای جستجو بهینه کنید.
محتوای ویدئویی IGTV در نتایج موتورهای جستجو وجود ندارد، اما این بدان معنا نیست که تغییر نخواهد کرد. این امکان وجود دارد که سئو در اولویت بعدی اینستاگرام باشد.
IGTV همچنین در حال حاضر بدون آگهی است، به این معنی که بینندگان می توانند ویدیوها را بدون ایجاد اختلال در تبلیغات تماشا کنند. این ممکن است برای بینندگان جذاب باشد، اما دوباره، این ممکن است با گذشت زمان تغییر کند.
اگر سئو بخش بزرگی از استراتژی بازاریابی شما باشد، یوتیوب ممکن است برای کسب و کار شما مناسب تر باشد.
از این گذشته، ویدیوهای منتشر شده در این پلتفرم می توانند در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالایی کسب کنند.
برای مثال، جستجوی «ساخت کیک دمو» در گوگل ظاهر میشود ویدئوهای یوتیوب به عنوان نتایج برتر آن:
2) قابلیت استفاده
فرمت عمودی IGTV تجربه کاربر را در موبایل افزایش می دهد. ویدیوهای نزدیک و محتوای سریع به ویژه در IGTV به خوبی کار می کنند، به خصوص در هنگام ایجاد تصاویر بصری برای محصولاتی مانند غذا:
Source
یکی از نکات منفی IGTV این است که به کاربران امکان می دهد با کشیدن انگشت به سرعت مطالب را مرور کنند، بنابراین اگر محتوای شما فوراً بیننده ای را جلب نکرد، ممکن است به راحتی آن را خاموش کنند.
3) محتوا
YouTube برای محتوای طولانی تر به خوبی کار می کند. در متوسط طول ویدیو در یوتیوب 4 دقیقه و 20 ثانیه است که با استفاده از سئو و عناوین توجه بینندگان را به خود جلب می کند.
در حالی که ممکن است ویدیوهای YouTube به اندازه ویدیوهای IGTV از نظر بصری چشمگیر به نظر نرسند، محتوای با کیفیت بالا چیزی است که YouTube برای آن ارزش قائل است.
علاوه بر این، یوتیوب تحلیل های پیشرفته تری نسبت به IGTV ارائه می دهد، کمک به شما برای تعیین اینکه کدام نوع محتوا کار می کند یا نه:
Source
یکی از مشکلات IGTV این است که به طور خودکار افراد را از اینستاگرام در کانال شما مشترک میکند و باعث میشود ویدیوهای شما محبوبتر از آنچه واقعاً هستند به نظر برسند.
بهترین از هر دو جهان
اگر به انتشار ویدیوها در IGTV فکر می کنید، آنها را تکمیل کننده حساب اصلی خود کنید. ویدیوهای شما باید توجه را جلب کند و مستقیماً به نقطه مورد نظر برسد تا مخاطب شما را درگیر کند.
اگر دنبال کننده زیادی در اینستاگرام دارید، IGTV می تواند به خوبی با حساب فعلی شما کار کند. استفاده از ترکیبی از انواع محتوا می تواند به ایجاد ارتباط عمیق تر با مخاطبان شما و افزایش آگاهی از برند کمک کند.
اگر کسبوکار کوچکی هستید که میخواهید آگاهی از برند خود را افزایش دهید، YouTube در حال حاضر ایدهآل است. ویدیوهای شما این فرصت را دارند که در جستجوی ارگانیک نشان داده شوند و به افزایش تبدیل و مشتریان کمک کنند.
با این حال، از آنجایی که IGTV هنوز در مراحل ابتدایی است، عاقلانه نیست که آن را کنار بگذاریم. اینستاگرام راهی برای طراحی محصولات خود برای بهبود تجربه کاربری دارد. با گذشت زمان، IGTV ممکن است مکان مناسبی برای کسب و کارهای کوچک برای تولید محتوا باشد.
در حال حاضر، قبل از اینکه آنها را به استراتژی بازاریابی محتوای خود اضافه کنید، مزایا و محدودیت های هر پلتفرم را در نظر بگیرید.