این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
بازاریابی درونگرا روشی برای جذب مشتریان با محتوای ارزشمند است که نیازهای آنها را برآورده می کند. او یک مشتری بالقوه را از لحظه تماس با برند تا زمان تحقق فروش همراهی می کند، اما هرگز او را رها نمی کند زیرا هدفش حفظ اوست. یک استراتژی بازاریابی درونگرا می تواند در تمام بخش ها و صنایع اعمال شود.
اینجا ما هستند نکات بازاریابی ورودی برای بخش بانکی و بیمه!
متدولوژی بازاریابی ورودی در هر صنعتی برای دستیابی به مشتریان و حفظ آنها مفید است، اما در صنعت بانکداری و بیمه به دلیل نیازهای کاربران بسیار مفید است.
در این مقاله، اگر در صنعت بانکداری و بیمه فعالیت میکنید، همه چیزهایی را که برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی درونگرا باید بدانید و همچنین مواردی را که باید هنگام طراحی محتوا در نظر بگیرید، به شما خواهیم گفت.
چگونه یک استراتژی بازاریابی درونگرا برای صنعت بانکداری و بیمه ایجاد کنیم؟
استراتژی بازاریابی درونگرا دارای چهار مرحله است: اکتساب، تبدیل، فروش و نگهداری. همه شامل طراحی محتوا به طور خاص برای یک مخاطب هدف است.
به خاطر داشته باشید که مصرف کنندگان به دلیل عدم آموزش مالی نسبت به محصولات و خدمات مالی محتاط هستند. بنابراین، محتوای شما باید ساده باشد و به شما امکان جلب اعتماد مردم را بدهد.
تحصیل
در گام اول، شبکههای اجتماعی، وبسایتتان و هر جایی که حضور آنلاین دارید و از افراد علاقهمند به محصولات یا خدماتتان بازدید میکنید، باید برای جذب سرنخ بهینهسازی شوند. راه برای انجام این کار ایجاد محتوای ارزشمندی است که ترافیک با کیفیت بالایی را جذب کند. محتوایی مانند پست های وبلاگ و پست های رسانه های اجتماعی ضروری هستند.
در ویدیوی زیر نحوه ایجاد یک گردش کار پرورش لید با HubSpot را بیاموزید.
تبدیل
در این مرحله، هدف به دست آوردن اطلاعات از کاربران با ایجاد و ارائه محتوای قابل دانلود (مانند کتاب های الکترونیکی، پادکست ها یا وبینارها) است که به سؤالات یا نگرانی های مشتریان شما پاسخ می دهد.
فروش
وقتی پایگاه داده ای دارید که به خوبی نگهداری می شود، زمان آن فرا رسیده است که فروش را با مشتریان ببندید. توجه شما باید بر این باشد که آنها را وادار کنید که محصول یا خدمات شما را به روشی غیر سرزده بخرند. برای این کار باید یک استراتژی بازاریابی محتوا داشته باشید.
وفاداری
اگر با برخی از مشتریان بالقوه خود فروش را با موفقیت به پایان رسانده اید، می توان آنها را مشتری در نظر گرفت. اما استراتژی بازاریابی درونگرا به همین جا ختم نمی شود. اکنون زمان آن است که مصرف کننده را متقاعد کنید که دوباره شما را در رقابت انتخاب کند و آنها را متقاعد کنید که شما بهترین گزینه آنها هستید. خبرنامه هایی با محتوای با ارزش در این مرحله بسیار مفید هستند، زیرا به شما کمک می کنند تا به پرورش مشتریان خود ادامه دهید.
هنگام اعمال بازاریابی درونگرا در بانکداری چه نکاتی را باید در نظر داشته باشید؟
بازاریابی چند کاناله
مشتریان فقط محصولات یا خدمات خاصی را از طریق یک کانال کشف نمی کنند. از یکی به دیگری می پرند. به عنوان مثال، آنها می توانند یک سوال را در گوگل جستجو کنند، سپس شبکه های اجتماعی برندهای بالقوه را که می توانند مشکل آنها را حل کنند، بررسی کنند و بعداً نظرات مشتریان مختلف را بخوانند.
ایجاد یک استراتژی چند کاناله برای در نظر گرفتن این موضوع بسیار مهم است. شما باید با محتوای خود در هر کانال سازگار باشید تا کاربران شما سردرگم نشوند.
شخصیت خریدار و سفر مشتری خود را تعریف کنید
روشن کردن شخصیت خریدار شما و کل سفر آنها با برند شما به هدایت استراتژی شما کمک می کند. شما می توانید انواع مختلفی از خریداران برای برند خود داشته باشید. در این صورت باید برای هر کدام استراتژی های بازاریابی ورودی با محتوای متفاوت ایجاد کنید.
در صنعت بانکداری و بیمه، شما معمولا مشتریان B2B و B2C را پیدا می کنید. بنابراین، ضروری است که افرادی را که می خواهید هدف قرار دهید شناسایی کنید و بر اساس آن یک استراتژی ایجاد کنید.
سئو
وب سایت شما بخش بسیار مهمی از استراتژی بازاریابی ورودی شما است. بنابراین باید برای سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) چه در صفحه و چه در خارج از صفحه به خوبی بهینه شده باشد تا در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشید. این باعث افزایش تعداد بازدیدها و همچنین سطح اقتدار شما در این بخش می شود.
«سئوی درون صفحه» به توضیحات متا، عنوان صفحه، محتوا و غیره اشاره دارد. سئوی خارج از صفحه لینک ها و زمان بارگذاری صفحه وب سایت را در نظر می گیرد.
کمپین های SEM
SEM می تواند استراتژی بازاریابی ورودی شما را تقویت کند، بنابراین ترکیب آن با SEO عالی است. کمپین های SEM شامل تبلیغات پرداخت به ازای کلیک با خرید کلمات کلیدی مختلفی است که می خواهید هنگام جستجوی کاربر، تبلیغ شما در آنها نمایش داده شود.
بازاریابی درونگرا چگونه می تواند به صنعت بانکداری کمک کند؟
در اینجا برخی از مزایای اصلی که توسعه یک استراتژی بازاریابی درونگرا می تواند برای برند شما به ارمغان بیاورد آورده شده است:
- برند خود را دیجیتالی کنید: با بازاریابی درونگرا، وبسایت خود را منبع اصلی فروش خود قرار میدهید، بنابراین اولین گام را به سمت تحول دیجیتال کسبوکار خود بردارید. علاوه بر این، از وب سایت خود، می توانید کل فرآیند، از کسب تا وفاداری را کنترل کنید.
بسیاری از کسبوکارها برای دیجیتالی شدن مردد هستند، اما در صنعت مالی، مشتریان خواستار خدمات دیجیتالیتری هستند که به آنها امکان تعامل و ارتباط آنلاین با تجارت شما را میدهد. تحول دیجیتال را به عنوان یک هزینه در نظر نگیرید، بلکه به عنوان یک سرمایه گذاری که رقابت شما را در بازار مالی افزایش می دهد.
- خود را افزایش دهید پادشاه (بازده سرمایه گذاری) و فروش شما: در صنعت بانکداری و بیمه انواع مشتریان وجود دارد. هر نوع نیازها و مشکلات خاصی دارد. با بازاریابی ورودی، میتوانید با ارائه آنچه در هر زمان مورد نیاز است، همه را هدف قرار دهید و شانس خود را برای فروش افزایش دهید.
چه استراتژی های بازاریابی ورودی را می توانید با موفقیت در بانکداری اعمال کنید؟
ابزارهای تعاملی مفید
در بخش مالی، محتوای تعاملی مانند ماشین حساب های سرمایه گذاری بسیار خوب عمل می کند زیرا به ساده سازی دنیای اغلب پیچیده کمک می کند.
محتوای آموزشی
همانطور که قبلا ذکر شد، بی اعتمادی مصرف کنندگان زیادی در دنیای مالی وجود دارد، بنابراین ایجاد محتوایی که ایده ها را ابهام می کند یا مفاهیم بانکی و بیمه را به روشی ساده توضیح می دهد، به شما کمک می کند با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید. محتوای آموزشی برای ارسال در وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، خبرنامه ها و غیره ایده آل است.
دوره های دیجیتال
بسیاری از برندها در این صنعت دوره های مالی و سرمایه گذاری را ارائه می دهند. آنها از آنها در استراتژیهای بازاریابی درونگرای خود برای به دست آوردن قدرت و ایجاد روابط با مشتری استفاده میکنند و کاربران خود را به آخرین مرحله قیف فروش نزدیکتر میکنند. آنها همچنین می توانند در مرحله وفاداری استفاده شوند.
اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسرها به شما در انتقال اعتماد کمک می کنند که یافتن آن در صنعت بانکداری و بیمه بسیار سخت است.
شخصی سازی
شخصی سازی محتوا بر اساس پرسونای خریدار به شما کمک می کند شانس تبدیل را افزایش دهید و رابطه خود را با کاربران تقویت کنید. در امور مالی، ایجاد پروفایل های مختلف با توجه به انواع مختلف پروفایل های سرمایه گذار (محافظه کار، متوسط و تهاجمی) بسیار رایج است، زیرا هرکسی نیازهای متفاوتی دارد و به محتوای منحصر به فرد نیاز دارد.