این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
با گذشت سالها، اینستاگرام به یکی از مهمترین شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. در واقع، از نظر تعداد کاربر پس از فیس بوک در رتبه دوم قرار دارد.
به هر حال، داشتن بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، اینستاگرام را به پلتفرمی بزرگ برای اکثر مشاغل تبدیل می کند. با این اندازه بزرگ، پتانسیل بسیار زیادی برای برندها و کسبوکارها وجود دارد تا به مخاطبان ایدهآل خود دسترسی پیدا کنند و بر آنها تأثیر بگذارند – به خصوص که اکثر کاربران اینستاگرام حداقل یک برند را دنبال میکنند.
چه بخواهید آگاهی از برند را افزایش دهید، چه می خواهید مشتریان بیشتری جذب کنید، اینستاگرام پلتفرمی است که باید برای تلاش های بازاریابی خود در نظر بگیرید.
با این حال، چیزی فراتر از ارسال تصاویر و ویدیوها و امید به بهترین ها نیاز دارد. شما باید در مورد محتوایی که در اینستاگرام ارسال می کنید استراتژیک باشید.
با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا 7 مؤلفه یک حساب کاربری مؤثر در اینستاگرام آورده شده است:
- نام کاربری: این اولین شناسه شما در اینستاگرام است. وقتی کاربران اینستاگرام برند یا جایگاه شما را جستجو می کنند، نام کاربری شما هم به مشتریان و هم به مشتریان بالقوه کمک می کند شما را پیدا کنند.
- عکس پروفایل: عکس نمایه شما جزئیات بیشتری در مورد حساب شما ارائه می دهد. آیا شما یک ستاره ورزشی هستید یا یک آرایشگر؟ آیا رستوران یا نانوایی دارید؟
- بیوگرافی اکانت: برای یک بازدیدکننده جدید در پروفایل اینستاگرام شما، بیوگرافی حساب شما خلاصه ای از برند یا تجارت شما را ارائه می دهد.
- محتوا: این بزرگترین عاملی است که موفقیت حساب شما را تعیین می کند. با تصاویر و ویدیوهای خود، می توانید آگاهی از برند را ایجاد کنید و به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنید.
- هشتگ ها: چه در حال اجرای یک جایزه یا سازماندهی محتوای تولید شده توسط کاربر خود باشید، هشتگ ها به گروه بندی پست های اینستاگرام شما در دسته های مختلف کمک می کنند. همچنین به کاربران کمک می کند تا پست های شما را پیدا کنند.
- زیرنویس ها: پست شما چه ویژگی خاصی دارد؟ چه فکری پشت آن است؟ زیرنویس ها به گفتن داستان های مهم در مورد پست های شما کمک می کنند و در نتیجه تعامل را افزایش می دهند.
- محصولات: با تگ های خرید اینستاگرام می توانید محصولات خود را در اینستاگرام تبلیغ کنید. هنگام ارسال پستی درباره نحوه استفاده مردم از محصولات شما در فعالیت های روزانه خود، می توانید آن محصولات را برای خریداران بالقوه برچسب گذاری کنید.
چگونه مطمئن می شوید که تمام این قسمت های اکانت اینستاگرام شما در وضعیت عالی قرار دارند؟ اغلب تشخیص آن دشوار است مگر اینکه متخصص بازاریابی اینستاگرام باشید. به همین دلیل، داشتن حساب کاربری اینستاگرام به شما کمک می کند تا اکانت اینستاگرام خود را برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود در وضعیت عالی قرار دهید.
حسابرسی کامل حساب اینستاگرام با Instacheck
اگر شما هم مانند اکثر مردم هستید، از اینستاگرام زیاد بازدید می کنید. اما حتی در آن زمان، شما درک کمی از نحوه عملکرد این پلتفرم دارید.
متأسفانه، بدون این دانش، تقریباً غیرممکن است که اکانت اینستاگرام خود را برای بهترین عملکرد ممکن بهینه کنید. مسئله بزرگ دیگر این است که درک اینستاگرام ممکن است ماه ها یا سال ها آزمون و خطا طول بکشد.
اگر برند شخصی خود را می سازید یا کسب و کاری را اداره می کنید، این زمانی است که نمی توانید از دست بدهید. از همین رو اینستاچک برای حسابرسی اینستاگرام سرویسی است که علاقه من را برانگیخت.
پس از بررسی حساب اینستاگرام خود با Instacheck چه اطلاعاتی به دست خواهید آورد؟ در یک لحظه، ما عمیق تر به آن شیرجه خواهیم زد و پتانسیل آن را خواهیم دید.
در اینجا 6 بخش اصلی از حساب کاربری شما که Instacheck در حین ممیزی تجزیه و تحلیل می کند آورده شده است:
1. نام کاربری حساب
به این فکر کنید، اگر شخصی نیاز به درخواست اطلاعات واحد در مورد حساب شما داشته باشد، نام حساب یا نام کاربری شما خواهد بود.
به همین دلیل است که نام کاربری مناسب برای قرار گرفتن در معرض مخاطب ایده آل شما حیاتی است. در بیشتر موارد، نام های کاربری اکانت اینستاگرام در این دو دسته قرار می گیرند:
- نام شخصی/نام تجاری: برای افراد و برندهای محبوب، نام تجاری یا نام شخصی ممکن است برای جذب فالوورهای بیشتر کافی باشد. این به این دلیل است که کاربران اینستاگرام می دانند که این شخص یا برند چیست.
- ترکیبی از نام تجاری و جایگاه: برای برندهای کمتر محبوب، جذب فالوور تنها از طریق نام تجاری دشوار است. بنابراین، چنین کسبوکاری ممکن است نام کسبوکار و صنعت/نیچ خود را ترکیب کند تا به کاربران بگوید چه میکنند.
در اینجا یک مثال از حامد راز است که در آن از نام خود به عنوان نام کاربری استفاده کرده است:
با در نظر گرفتن مخاطب ایده آل خود، اینستاچک تغییراتی را توصیه می کند که می تواند نام کاربری شما را برای مخاطبان به یاد ماندنی تر کند.
2. عکس پروفایل
به غیر از صفحه نمایه شما، عکس نمایه شما در جستجوها، استوری ها و نظرات اینستاگرام نمایش داده می شود. در نتیجه، عکس پروفایل شما می تواند یک کاربر اینستاگرام را تشویق کند که از صفحه شما بازدید کند و روی دکمه “فالو” کلیک کند.
دو نوع متداول عکس پروفایل برای اکانت های اینستاگرام عبارتند از:
- تصاویر شخصی: اگر میخواهید برند شخصی خود را بسازید، پس داشتن تصویر شما باعث افزایش آگاهی مخاطبان بالقوه شما میشود.
- لوگو/محصول: اگر یک کسب و کار محبوب دارید، داشتن لوگوی خود به عنوان تصویر نمایه، افراد زیادی را به حساب شما جذب می کند. این کافی است زیرا مردم از قبل لوگو را می شناسند. با این حال، یک برند کمتر محبوب می تواند از محصول خود به عنوان عکس پروفایل برای جذب افراد علاقه مند به محصول استفاده کند.
در مورد حامد راز از عکس او استفاده کرد:

به غیر از تصویر روی عکس نمایه شما، ملاحظات دیگر شامل پس زمینه و نویز در تصویر است. همچنین میتوانید پسزمینه تصویر یا تصویر نمایه خود را با توجه به فصلها، جشنها یا رویدادها تغییر دهید. اینستاچک اینها را تجزیه و تحلیل خواهد کرد و آنچه را که باید بدانید به شما خواهد گفت.
3. بیو اینستاگرام
در حالی که کاربران اینستاگرام ابتدا تصویر پروفایل و نام کاربری شما را می بینند، بیوگرافی شما می تواند آنها را متقاعد کند که حساب شما را دنبال کنند و با آن درگیر شوند. بیوگرافی حساب شما خلاصه ای از آنچه نام تجاری یا کسب و کار شما در مورد آن است است.
در اینجا، شما در مورد محصولات اصلی خود صحبت می کنید، هشتگ های مناسب را تبلیغ می کنید و فراخوانی برای اقدام ارائه می دهید. همچنین، می توانید پیوندی به یک صفحه مهم در وب سایت خود اضافه کنید تا ترافیک بیشتری را به آن صفحه هدایت کنید.
با توجه به اینکه اینستاگرام فقط به این لینک برای یک حساب کاربری اجازه می دهد، استفاده از لینک مناسب بسیار مهم است. همچنین، میتوانید اطلاعات تماس خود را در اینجا بگذارید تا مشتریان و مشتریان بتوانند با شما تماس بگیرند.
بیو اینستاگرام Fashion Nova در اینجا آمده است:

با یک بیوگرافی بهینه شده، یک کاربر اینستاگرام احتمالاً صفحه نمایه شما را بیشتر پایین میآورد. اینستاچک از Combin بیوگرافی شما را تجزیه و تحلیل میکند، به شما میگوید چه کارهایی را به خوبی انجام میدهید و چه چیزهایی را برای بهبود نمایهتان از دست دادهاید.
4. برندسازی و زیبایی شناسی
با توجه به اینکه بیش از یک میلیارد اکانت اینستاگرام وجود دارد، چه چیزی حساب شما را منحصر به فرد می کند؟ یک پاسخ عالی به آن برندسازی و زیبایی شناسی است.
وقتی یک کاربر اینستاگرام از حساب شما بازدید می کند، آیا فید شما مرتب به نظر می رسد یا بدون هیچ فکری در هم ریخته به نظر می رسد؟ برندسازی مناسب به این معنی است که تصاویر و ویدیوهای شما در اینستاگرام پیامی مشترک را تبلیغ می کنند و اهداف مشابهی دارند.
بنابراین، فالوور شما باید بتواند پست شما را حتی اگر در حساب اینستاگرام دیگری به اشتراک گذاشته شده باشد، تشخیص دهد.
داشتن زیبایی شناسی مناسب اینستاگرام به زیباتر شدن فید اینستاگرام شما کمک می کند. شبکه ای از تصاویر کوچک یک کل زیبا را تشکیل می دهد و کاربران را تشویق می کند که صفحه شما را به پایین اسکرول کنند.
در نتیجه می توانید تعداد فالوورها و تعامل خود را افزایش دهید.
در اینجا یک مثال از Unico Nutrition آورده شده است:

اینستاچک این عوامل را در نظر می گیرد و توصیه هایی را برای اطمینان از داشتن صدای برند ثابت و صفحه زیبا ارائه می دهد.
5. تولید محتوا
این یکی از مهمترین فعالیت های اینستاگرام است. کیفیت و فرکانس محتوای اینستاگرام شما عملکرد شما را تعیین می کند. شما می توانید محتوای خود را در بخش های مختلف اینستاگرام آپلود کنید، مانند:
- فید اینستاگرام
- استوری های اینستاگرام
- تلویزیون اینستاگرام (IGTV)
از طریق این پلتفرم ها می توانید به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید و حتی فالوورهای بیشتری به دست آورید. همچنین، محتوای اینستاگرام شما می تواند به جذب مشتریان بیشتر و جذب مشتریان کمک کند.
هنگام ایجاد محتوای عالی اینستاگرام، برخی از عناصری که باید وجود داشته باشند عبارتند از:
- تصاویر با کیفیت: با توجه به اینکه اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویری است، تصاویر محبوبیت زیادی دارند. بهعنوان یک برند شخصی، میتوانید تصاویری را بارگذاری کنید که نشاندهنده کار شما و نحوه کمک به افراد برای رسیدن به اهدافشان است. همچنین، کسب و کارها می توانند از تصاویر برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنند.
- ویدیوهای با کیفیت: ویدیوها در اینستاگرام بسیار محبوب هستند و پلتفرم این نوع محتوا را تشویق می کند. میتوانید ویدیوها را در فید، داستانها یا IGTV خود داشته باشید. علاوه بر این، ویدیوها با پخش خودکار بیشتر در صفحه کاوش نمایش داده می شوند.
- هشتگ ها: اینها به شما کمک می کنند تا پست های خود را در اینستاگرام سازماندهی کنید. هنگام اجرای کمپین ها، می توانید از هشتگ ها برای افزایش دسترسی به محتوای خود و پیگیری محبوبیت کمپین استفاده کنید.
- زیرنویس ها: حتی اگر یک تصویر ارزش هزاران کلمه را داشته باشد، گاهی اوقات، کلمات باعث می شوند انگیزه ارسال یک تصویر یا ویدیو را درک کنیم.
در اینجا نمونه ای از محتوای عالی از National Geographic آورده شده است:

پس از تجزیه و تحلیل محتوای خود، اینستاچک اقدامات لازم برای انجام را توصیه خواهد کرد افزایش تعامل و نتایج دیگر
6. نامزدی
هر نتیجهای که در اینستاگرام تلاش میکنید به دست آورید، دستیابی به آنها بدون تعامل دشوار است. به زبان ساده، اینستاگرام حسابی را دوست دارد که فالوورهایش را جذب کند. و برای پاداش دادن به آن، اینستاگرام پست های خود را به افراد بیشتری نشان می دهد.
اشکال متداول مشارکت عبارتند از:
جدای از دستیابی به تعداد بیشتری از فالوورهای شما، تعامل بالا پست های شما را حتی به غیر دنبال کنندگان نیز سوق می دهد. به عنوان مثال، اگر فالوورهای شما با پست های شما درگیر شوند، احتمال زیادی وجود دارد که در صفحه کاوش برای افراد غیر دنبال کننده ظاهر شوند.
اینستاچک پست های شما را تجزیه و تحلیل می کند تا نکاتی را در مورد چگونگی افزایش تعامل از طریق قالب محتوای خود، تعداد دفعات ارسال، زمان ارسال و موارد دیگر ارائه دهد.
نتیجه
هنگامی که یک جستجوی ساده در گوگل انجام می دهید، بهترین روش ها در مورد راه اندازی یک حساب کاربری موفق اینستاگرام را خواهید یافت. متأسفانه، این بهترین شیوه ها برای هر حسابی کار نمی کند.
بنابراین چگونه می دانید چه چیزی برای آن کار خواهد کرد شما حساب و مخاطب؟ اینستاچک حساب شما را تجزیه و تحلیل میکند تا توصیههای شخصیسازی شده را ارائه دهد تا بتوانید گامهای درستی برای دستیابی به اهداف اینستاگرام خود بردارید.