این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه می توانید از تجزیه و تحلیل اینستاگرام به نفع خود استفاده کنید؟ شما جای درست آمده اید. اینستاگرام یکی از بزرگترین و جذابترین پلتفرمهای رسانههای اجتماعی است و تجزیه و تحلیل عملکرد شما میتواند به شما در درک بهتر مکانیسمهای آن کمک کند. اچچگونه می توان تأثیری را که محتوا و کمپین های شما بر روی مخاطبان شما می گذارد اندازه گیری کرد؟ هنگام بررسی تجزیه و تحلیل اینستاگرام خود باید روی کدام معیارها تمرکز کنید؟ بیایید دریابیم.
در اینستاگرام، میتوانید انواع مختلفی از قالبهای محتوا مانند استوری، حلقهها، ویدیوهای طولانی و پستها را ایجاد و منتشر کنید – به این ترتیب فرصتهای زیادی برای ارتباط با مخاطبان خود خواهید داشت. اینستاگرام یکی از بهترین شبکه های اجتماعی است اینفلوئنسر مارکتینگ همچنین.
بهترین معیارها برای آنالیتیکس اینستاگرام
در اینجا معیارهای برتر اینستاگرام وجود دارد که ارزش ردیابی را دارند و می توانید به راحتی آنها را با Sotrender بررسی کنید.
1. تعداد فالوورها
این یک معیار ساده است که هنگام بررسی تجزیه و تحلیل اینستاگرام باید آن را دنبال کنید. همانطور که از نام آن پیداست، این معیار تعداد فالوورهای فعلی شما در اینستاگرام را به شما نشان می دهد.
هدف شما در اینجا این است که نمودار را مشاهده کنید تا بفهمید که آیا رشد، کاهش یا رکود در تعداد فالوورهای حساب اینستاگرام شما وجود دارد یا خیر.
بر اساس بینش های این معیار، می توانید بفهمید که آیا محتوای شما تأثیر مثبتی بر مخاطبان شما دارد یا خیر.
به عنوان مثال، توجه داشته باشید که چگونه نمودار زیر یک خط صاف است، که نشان می دهد برند به اندازه کافی برای افزایش دنبال کنندگان خود تلاش نمی کند.

اندازه گیری تعداد دنبال کنندگان در سوترندر
2. نرخ رشد فالوور
در حالی که ممکن است شاهد رشد یا کاهش تعداد فالوورهای خود بوده باشید، درک سرعت افزایش یا کاهش آنها نیز ضروری است.
این نکته دیگری است که تجزیه و تحلیل اینستاگرام می تواند به شما کمک کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال معیار «نرخ رشد فالوور» باشید.

تحلیل نرخ رشد کل در سوترندر
این نشان دهنده درصد رشد یا کاهش تعداد فالوورهای شما است و به شما ایده ای از تأثیر تک تک پست هایی که در پلتفرم منتشر کرده اید می دهد.
به عنوان مثال، یک پست بحث برانگیز ممکن است در نهایت تاثیر قابل توجهی بر نرخ رشد فالوور شما داشته باشد. عالی می دهد بازخورد رسانه های اجتماعی به درک مخاطبان شما از محتوایی که ایجاد کرده اید.
3. رسیدن
میزان دسترسی یکی دیگر از معیارهای مهمی است که باید هنگام تجزیه و تحلیل اینستاگرام اندازه گیری کنید. این به شما کمک می کند تا با انتشار محتوای خود در اینستاگرام، تعداد افرادی را که موفق به دسترسی به آنها شده اید تعیین کنید.
هرچه میزان دسترسی بیشتر باشد، افراد بیشتری را از طریق محتوای خود میتوانید به دست آورید. یک راه عالی برای افزایش دسترسی شما در اینستاگرام از طریق ویدیو است. آنها معمولاً دو برابر سایر محتواها به اشتراک گذاشته می شوند.
شما می توانید استفاده کنید از پیش تنظیم های Premiere Pro تا به سرعت ویدیوهای خود را ویرایش کرده و برای بهترین نتیجه در اینستاگرام آپلود کنید.
هدف در اینجا باید این باشد که دسترسی خود را تا حد امکان افزایش دهید تا آگاهی از برند خود را تقویت کنید. این به نوبه خود می تواند به شما کمک کند فالوورهای جدیدی جذب کنید زیرا برخی از افرادی که محتوای شما را می بینند ممکن است علاقه مند به دیدن منظم آن باشند.
4. فعالیت های کاربر
دستیابی به دسترسی گسترده برای رشد کسب و کار شما از طریق اینستاگرام کافی نیست. در واقع، آنچه حتی بیشتر از دسترسی مهم است، اقداماتی است که مخاطبان شما پس از دیدن محتوای شما انجام می دهند.
این اساساً به حساب تعاملی است که محتوای شما در اینستاگرام ایجاد می کند و شما می توانید با مراجعه به تجزیه و تحلیل اینستاگرام و یادگیری در مورد تعداد تعاملات، این رقم را شناسایی کنید.
با این حال، در حالی که تعامل مهم است، آنچه حتی مهمتر از آن است، شکل تعامل است.
تعامل می تواند به شکل لایک، اشتراک گذاری، نظر، پاسخ و حتی ذخیره باشد. هر فعالیتی در اینجا به طور کلی ارزش متفاوتی دارد. به عنوان مثال، نظرات، پاسخها و اشتراکگذاریها از اهمیت بالایی برخوردار هستند، زیرا نشاندهنده علاقه بیشتر به محتوا نسبت به یک لایک ساده هستند.

بررسی فعالیت های کاربر در Sotrender
این به شما کمک می کند تا بفهمید هر پست چقدر برای کسب و کار شما موثر بوده است. علاوه بر این، میتوانید فعالیتهای کاربر را در روزهای مختلف ترسیم کنید تا بهترین روز برای انتشار محتوای خود را مشخص کنید.
دیگه چی؟
می توانید ببینید که کدام شکل از فعالیت کاربر بر تمام تعامل کاربر برای حساب اینستاگرام شما غالب است. این بینش می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا نیاز به تغییر رویکرد فعلی خود در بازاریابی اینستاگرام دارید یا خیر.
Sotrender همچنین نوع محتوایی را نشان می دهد که بهترین فعالیت های کاربر را ایجاد کرده است تا بتوانید بر اساس آن در مورد تقویم محتوای خود تصمیم بگیرید.
5. نمایش ها/کلیک های نمایه
معیار مهم بعدی که باید ردیابی کنید، بازدیدها و کلیکهای نمایه است.
شما به افرادی نیاز دارید – مشتریان احتمالی شما – تا پروفایل اینستاگرام شما را ببینند. اگر آنها را به آنجا برسانید، احتمالاً مراحل بعدی مانند تبدیل شدن به یک فالوور را انجام خواهند داد، رفتن به وب سایت شما، تماس با شما و غیره
به همین دلیل است که باید بازدیدهای روزانه پروفایل را دنبال کنید. این به شما ایده ای از تعداد افرادی می دهد که برای بررسی نمایه شما بازدید می کنند.
اما این معیار فقط نیمی از کار را انجام می دهد.
واداشتن افراد به بازدید از نمایه شما به این معنی نیست که آنها در آنجا اقدامی انجام خواهند داد. به همین دلیل بسیار مهم است که به متریک کلیک های نمایه نیز توجه کنید.
این معیار به شما کمک می کند تا متوجه شوید بازدیدکنندگان نمایه شما چه اقداماتی انجام می دهند. این موارد شامل کلیک های وب سایت، کلیک های تلفن، کلیک های مسیرها، کلیک های پیام متنی و کلیک های ایمیل می شود.
در نتیجه، میدانید که آیا محتوا و نمایهتان شما را هدایت میکند یا خیر تولید سرب تلاش ها.
6. شاخص فعالیت
شاخص فعالیت به شما نگاهی کوتاه به سطح تعاملی که مخاطبان شما با برند شما و محتوای آن در اینستاگرام دارند می دهد. این میانگین وزنی از فعالیت های کاربر در نمایه شما است و به شما کمک می کند بفهمید که تعامل کلی با برند شما در حال افزایش یا کاهش است.

تجزیه و تحلیل شاخص فعالیت در سوترندر
نگاشت این به روزهای مختلف هفته نیز میتواند به شما کمک کند روزهایی را شناسایی کنید که در آن تعامل کاربر شما حداکثر است. این روزهاست که باید برای انتشار محتوای جدید هدف گذاری کنید تا جذابیت بیشتری پیدا کنید فالوورهای اینستاگرام.
7. برداشت ها
Impressions معیار مهم دیگری است که باید برای تجزیه و تحلیل اینستاگرام دنبال کنید. این یک معیار آگاهی از برند است مانند دسترسی، اما کمی با آن متفاوت است.
در حالی که دسترسی تعداد افراد منحصر به فردی را به شما نشان میدهد که پستها، حلقهها یا داستانهای شما را دیدهاند، تعداد دفعاتی است که دارایی محتوای خاص دیده شده است.
تعداد بیشتر برداشت ها لزوماً به این معنی نیست که افراد بیشتری محتوای شما را می بینند. همچنین ممکن است تعدادی از دنبال کنندگان یا مخاطبان شما چندین بار محتوای شما را ببینند. به عنوان مثال، می توانید بررسی کنید که فالوورهای شما چه واکنشی نشان می دهند خرید زنده لینک های موجود در پست های شما
علاوه بر این، با Sotrender، می توانید تأثیراتی را که هر نوع پست شما ایجاد می کند، مشاهده کنید. این بیشتر به شما بینشی می دهد که چه محتوایی در بین مخاطبان شما بهترین عملکرد را دارد.
8. جمعیت شناسی پیروان
یکی دیگر از معیارهای مهمی که باید هنگام تحلیل اینستاگرام خود اندازه گیری کنید، جمعیت شناسی فالوورها است.
شما ممکن است تعداد زیادی فالوور داشته باشید، و نرخ رشد فالوور شما نیز ممکن است خوب باشد، اما درک اینکه آیا جمعیت فالوور شما با مخاطبان هدف شما مطابقت دارد یا خیر، ضروری است.
اینجاست که معیار جمعیتشناسی فالوور وارد عمل میشود. این ویژگی های مختلف فالوورهای شما را به شما نشان می دهد مانند:
- زبان
- محل
- سن
- جنسیت

بررسی و تجزیه و تحلیل جمعیت شناسی فالوورها در سوترندر
علاوه بر این، فالوورها را بر اساس این اطلاعات جمعیتی به دستههای جداگانه گروهبندی میکند تا دیدی جامع از پایگاه فالوور فعلی خود در پلتفرم به شما ارائه دهد. سپس می توانید آن را با مخاطبان هدف خود مطابقت دهید تا متوجه شوید که آیا پایگاه فالوورهای شما دارای جمعیتی مشابه هستند یا خیر.
دیگه چی؟
حتی زمانی که در حال برنامه ریزی هستید مشارکت های استراتژیک با سایر برندها در صنعت شما، جمعیت شناسی فالوورها در تصویر ظاهر می شود. با استفاده از آنها، می توانید بفهمید که آیا تلاقی بین مخاطبان شما و مخاطبان آنها وجود دارد یا خیر. این به نوبه خود به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا ارزش شراکت با آنها را دارد یا خیر.
9. فالوورهای آنلاین
چگونه زمان مناسب برای انتشار پست ها یا استوری های خود در اینستاگرام را تشخیص می دهید؟
خوب، یکی از راههای انجام آن، دیدن زمانی است که شاخص فعالیت براساس روندهای تاریخی حداکثر است.
راه دیگر، با این حال، بسیار ساده است.
این شامل تجزیه و تحلیل فعالیت فالوور است. این امکان وجود دارد که بفهمید فالوورهای شما در طول روز و هفته چه زمانی آنلاین هستند. اینجاست که معیار فالوورهای آنلاین مطرح می شود. این به شما بینشی در مورد تعداد فالوورهای آنلاین به صورت ساعتی می دهد.

ردیابی فعالیت فالوورهای آنلاین در سوترندر
علاوه بر این، می توانید این داده ها را برای هر روز هفته مشاهده کنید. در نتیجه، میتوانید روز و ساعت دقیقی را در یک هفته مشخص که بیشتر دنبالکنندگان شما آنلاین هستند، پیدا کنید.
با استفاده از این اطلاعات، می توانید زمان بندی کنید که پست های خود در آن ساعات برای حداکثر تعامل و دستیابی منتشر شوند.
10. CPC و CPM
معیارهای اینستاگرام Sotrender به معیارهای ارگانیک محدود نمی شود. حتی می توانید معیارهای مربوط به تبلیغات پولی را با استفاده از این پلتفرم ردیابی کنید. یکی از مهمترین آنها در میان آنها، البته CPC و CPM هستند.
شما میخواهید CPC و CPM را تا حد امکان پایین نگه دارید تا از استفاده بهینه از بودجه اطمینان حاصل کنید و حداکثر دسترسی و کلیکها را به دست آورید. با تبلیغات روزترندر، می توانید به راحتی CPC و CPM را برای تبلیغات مختلف در برابر پارامترهای مختلف مانند سن، جنسیت و پلت فرم مشاهده کنید.

تجزیه و تحلیل CPC در تبلیغات Sotrender
11. اشتراک مخاطب
اشتراک مخاطب به شما نشان میدهد که توانستهاید به کدام بخش از مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید و کجا.

اندازه گیری سهم مخاطب در تبلیغات Sotrender
این به شما کمک می کند بفهمید که آیا کمپین تبلیغاتی شما موثر و هدفمند بوده است یا خیر.
علاوه بر این، شما همچنین می توانید درک کنید که چه تغییراتی باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که به مخاطبی که می خواهید دسترسی پیدا کنید، می رسید.
گزارش های نسل در یک جیفی
گزارش ها برای درک پیشرفت کمپین های شما ضروری هستند. اگر آژانس هستید، اهمیت بیشتری دارند زیرا باید به طور منظم گزارشهایی را به مشتریان خود ارائه دهید.
با این حال، فرآیند تهیه گزارش ها می تواند کاملاً زمان بر و فشرده باشد.
با Sotrender، کار ساده می شود.
با انتخاب بخش های مورد نظر در گزارش و بازه زمانی می توانید به سرعت گزارش تولید کنید.
هنگامی که پارامترهای گزارش را انتخاب کردید، Sotrender در عرض چند دقیقه یکی را ایجاد می کند. و شما آن را دارید – یک گزارش گسترده آماده برای اشتراک گذاری.
افکار نهایی
اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای رشد برند شما به صورت آنلاین است. این به شما کمک می کند تا آگاهی خود را افزایش دهید، تولید سرنخ را افزایش دهید و درآمد خود را افزایش دهید.
با این حال، برای استفاده حداکثری از تلاش های بازاریابی خود، ضروری است که از تجزیه و تحلیل اینستاگرام به خوبی استفاده کنید. با ردیابی معیارهای مختلف مهم، در موقعیت بهتری برای اتخاذ تصمیمات بازاریابی مهم برای پلتفرم خواهید بود.
این معیارها شامل معیارهای فالوور، دسترسی، بازدیدها و کلیکهای نمایه، نمایشها، فعالیتهای کاربر و موارد دیگر است.
از این معیارها برای طراحی استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود و افزایش نفوذ خود در پلتفرم استفاده کنید. در نهایت، تجزیه و تحلیل خود را به طور منظم پیگیری کنید و استراتژی خود را بر اساس آن اصلاح کنید تا بهترین نتایج را در اینستاگرام دریافت کنید.