این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
متا ابزارهای جدیدی را برای ویژگی ویدیویی Reels در اینستاگرام و فیس بوک معرفی کرده است که در مقابل TikTok یک یا دو پانچ است. شرکت اعلام کرد ویژگیهای جدید در روز پنجشنبه، گفته میشود که این کار را برای سازندگان محتوا که یک یا هر دو پلتفرم را به رقیب غولپیکر ویدئویی طولانیشان ترجیح میدهند، آسانتر میکنند تا با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنند.
در اینستاگرام، متا Reels را به 90 ثانیه افزایش داده است و به کاربران زمان بیشتری برای ابراز نظر و تبلیغ برندها و محصولات خود می دهد. Reels علاوه بر زمان اجرا طولانی، استیکرهایی نیز دریافت می کند که زمانی منحصر به استوری اینستاگرام بودند. جدا از شرحهایی که در ابتدای ویدیو وجود دارد، کاربران میتوانند هنگام نمایش چیزهای جدید به بینندگان خود یا مقایسه مدل مو، لباس یا طراحی محصولی که ممکن است بیشتر دوست داشته باشند، از نظرسنجی، استیکر و برچسبهای اسلایدر شکلک استفاده کنند.
اینستاگرام برای ارتقای سطح TikTok، ویژگی Template را پیادهسازی میکند که به سازندگان اجازه میدهد یک حلقه را بر اساس یک الگوی موجود بازسازی کنند. با فشار دادن دکمه “استفاده از الگو”، آنها می توانند دنباله صدا و کلیپ را از حلقه اصلی بیرون بکشند و آن را با محتوای خود ویرایش کنند. برای اصالت بیشتر، آنها میتوانند از صدای خود با ویژگی Import Audio استفاده کنند، این ویژگی زمانی مفید است که میخواهند درباره رویدادهای جاری نظر بدهند و موسیقی پسزمینهای را اضافه کنند که میتوانند از هر ویدیوی روی رول دوربین خود که حداقل پنج ثانیه طول دارد، بکشند.
در همین حال، کاربران فیسبوک اکنون ساخت فیسبوک Reels خود را از محدودیتهای دستگاههای Android و iOS خود به دسکتاپ خود خارج میکنند، که این امر برنامهریزی پستهای Reels را آسانتر میکند. متا همچنین ابزارهای کلیپ ویدیویی را در Creator Studio برای سازندگان عرضه میکند تا ویدیوهای طولانیتر خود را تا حلقههای 60 ثانیهای برش داده و ویرایش کنند. از نظر صوتی، اکنون به کاربران فیسبوک Reels اجازه میدهد ویدیوهای خود را روایت کنند، صدای متن به گفتار را پیادهسازی میکند و Sound Sync را راهاندازی کرده است که به کاربران امکان میدهد کلیپهای ویدیویی را با آهنگهای مورد علاقهشان همگامسازی کنند.
ویژگیهای جدید Reels پس از اپلیکیشن مسنجر فیسبوک ارائه میشوند و تب Call را به کاربران اضافه میکنند تا بتوانند با دوستان و خانواده خود تماسهای صوتی و تصویری برقرار کنند بدون اینکه وارد چتهایشان شوند. همانطور که مسنجر بیشتر شبیه واتس اپ می شود، فیس بوک و اینستاگرام نیز اگر از آن سبقت نگیریم، به تیک تاک تبدیل می شوند.
توصیه های سردبیران