به گزارش پنل اینستا
این راز نیست که با بیش از 1 میلیارد کاربر، مردم آنها را در اینستاگرام دوست دارند.
از این گذشته، مقاومت در برابر جذابیت بصری اینستاگرام کار سختی است – این باعث میشود که چشمنوازی فوقالعاده و اسکرول بیاهمیت ایجاد کنید.
اما همه اینها چه تاثیری دارند #بهترین زندگیم را زندگی کنم پست های مربوط به سلامت روان شما؟
با توجه به یک مقاله آنلاین توسط مجله TIME، اینستاگرام در واقع بدترین بستر شبکه های اجتماعی برای سلامت روان کاربران است. اما چرا اینطور است؟
و مهمتر از آن، برای کاهش اثرات منفی اینستاگرام بر سلامت روان خود چه کاری می توانید انجام دهید؟
از آنجایی که Jumper Media یک آژانس بازاریابی رسانه های اجتماعی است، بدیهی است که ما نمی خواهیم اینستاگرام را مورد حمله قرار دهیم. با این حال، ما معتقدیم که اگر مشتریان ما بیشتر از اینکه چرا رسانههای اجتماعی برای سلامت روان مضر هستند، آگاه باشند، میتوانند هنگام استفاده از آن برای کسبوکارشان تصمیمهای مسئولانه بگیرند.
بنابراین، هدف اصلی این مقاله ارائه استراتژیهای مشخص برای مدیریت رسانههای اجتماعی به روشی سالم است. همچنین باید به قسمت پادکست ما در این زمینه گوش دهید: مطالعات نشان می دهد که اینستاگرام چقدر برای سلامت روان ما مضر است
با این حال، قبل از اینکه بتوانید به طور کامل نحوه مبارزه با این اثرات را درک کنید، باید بدانید که اینستاگرام چگونه بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد.
تاثیرات منفی اینستاگرام بر سلامت روان شما
مطابق با نظرسنجی های اخیر، استفاده بیش از حد از اینستاگرام به سطوح بالاتری کمک می کند:
- اضطراب
- افسردگی
- قلدری
- ترس از دست دادن (FOMO)
- کیفیت خواب ضعیف
این احساسات به ویژه در نوجوانان و جوانان شایع بود، که جای تعجب ندارد بیشترین استفاده از اینستاگرام.
بنابراین، چرا سایتی مانند اینستاگرام، که برای تشویق هویت و بیان خود رتبه بالایی دارد، مسئول افزایش برخی شرایط سلامت روان است؟
خب، ساده است. وقتی مردم افراد دیگری را در حال سفر، تفریح با دوستان یا انجام هر کار جالب دیگری میبینند که آنها انجام میدهند، احساس میکنند که دارند از دست میدهند – که به نام #FOMO نیز شناخته میشود.
به عنوان یک کسبوکار، ممکن است کسبوکارهای دیگری را با حسابهای فانتزی اینستاگرام ببینید و حتی فکر کنید که چیزی را از دست دادهاید.
تمام این فشارها برای خوب بودن به اندازه بعدی خسته کننده است.
ناگفته نماند، تلاش برای جابهجایی بین مخاطبان مختلف و آنچه میخواهند/آنچه نمیخواهند و آنچه میتوانید بهتر انجام دهید به احساس اضطراب و افسردگی کمک میکند. این نه تنها برای مشاغل بلکه برای افراد نیز صدق می کند. افتادن در یک بسیار آسان است “مقایسه و ناامیدی” نگرش.
این به این دلیل است که عکسهای ارتقا یافته دیجیتالی اینستاگرام به آنها معروف است، باعث میشود بسیاری از مخاطبان جوان احساس کنند که به اندازه کافی خوب نیستند و باید برای کامل بودن تلاش کنند.
البته ذکر این نکته ضروری است برخی از محققان معتقدند افرادی که قبلاً از شرایط ذکر شده در بالا رنج میبرند، بیشتر به رسانههای اجتماعی معتاد میشوند. در این مورد، رسانه های اجتماعی می توانند شرایط از قبل موجود را ایجاد کنند.
صرف نظر از این، رسانههای اجتماعی بر سلامت روان افراد تأثیر میگذارند و ما محرکهای زیادی داریم که سلامت روان ما را به هم میزنند و اجازه نمیدهند رسانههای اجتماعی ما را پایین بیاورند.
راهکارهایی برای کاهش اثرات منفی اینستاگرام بر سلامت روان شما
حتی بهعنوان کسبوکاری که برای اهداف بازاریابی به رسانههای اجتماعی متکی است، راههایی وجود دارد که میتوانید فشاری که رسانههای اجتماعی بر سلامت روان خود ایجاد میکنند را کاهش دهید.
فید خود را مثبت نگه دارید
هرچقدر هم که این به نظر جالب می رسد، داشتن مثبت بودن در فید شما شما را امیدوار و در روحیه بالا نگه می دارد. و چه کسی با تمام تقاضاهایی که یک کسب و کار از شما می خواهد به آن نیاز ندارد؟
مطمئن شوید که افرادی را دنبال می کنید که به شما الهام می بخشند. شاید کسب و کاری وجود داشته باشد که شما را به انجام کاری که انجام می دهید الهام بخشد. یا شاید شما کارآفرینانی را دنبال می کنید که همیشه نصیحت و تشویق می کنند. این همان نوع مثبتی است که برای ادامه دادن به آن نیاز دارید.
@AshleyStahlبرای مثال، یک مربی شغلی است که پستهایش بر تغییر طرز فکر تمرکز دارد تا شما را تشویق کند که سخت کار کنید.
از طرف دیگر، مطمئن شوید که تأثیر مثبتی بر فالوورهای خود نیز دارید. انرژی مثبت نه تنها انرژی مثبت را جذب می کند، بلکه می دانید که در ایجاد یک محیط سالم تر اینستاگرام سهیم هستید.
مواردی را در مورد کسب و کار خود که می خواهید دنبال کنندگانتان بدانند برجسته کنید. برای تعامل با فالوورهای خود با پرسیدن سؤالاتی در مورد موارد زیر تلاش کنید:
- چه نوع محصولاتی را دوست دارند در آینده ببینند
- دوست دارند چه نوع پست ها و استوری هایی را در اینستاگرام شما ببینند
- Sunday Funday: فعالیت مورد علاقه آخر هفته آنها چیست
با نحوه تعامل با فالوورهای خود خلاق باشید. به علایق مخاطب هدف خود فکر کنید، و راه هایی برای تعامل با آنها پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر یک کارخانه آبجوسازی هستید، عنوان Sunday Funday در بالا کاملاً با عکسی از برخی مشتریانی که از آبجو شما لذت می برند، جفت می شود.
انجام چنین کارهایی به دنبال کنندگان شما کمک می کند تا درک مثبتی از برند شما ایجاد کنند، و آنها مشتاقانه منتظر پست ها و داستان های شما هستند، که به شما احساس خوبی برای ادامه راه اندازی کسب و کارتان می دهد.
محدودیت هایی را در زمان نمایش خود تنظیم کنید
پیمایش روی صفحه نمایش در تمام طول روز نه تنها بینایی شما را تحت فشار قرار می دهد، بلکه حضور در شبکه های اجتماعی در تمام روز باعث کاهش روحیه شما می شود.
وقتی زمان زیادی را صرف تلفن خود می کنید، فراموش می کنید که در دنیای واقعی زندگی کنید و با مردم ارتباط واقعی برقرار کنید.
بهعنوان یک صاحب کسبوکار، احتمالاً فکر میکنید که واقعاً زمان کافی برای صرف زمان زیادی در اینستاگرام ندارید، اما احتمالاً بیشتر از آنچه فکر میکنید زمان میگذرانید.
در عوض، محدودیت زمانی برای استفاده از رسانه های اجتماعی خود تعیین کنید و از آن زمان اضافی برای تعامل با مشتریان به روش های دیگر استفاده کنید.
شاید با مشتری که به آن فکر می کردید تماس تلفنی برقرار کنید.
یا حتی بهتر از آن، زمان مورد نیاز خود را صرف تعامل با عزیزان خود کنید.
وقتی بیشتر بر روی یافتن تعادل بین ساختن زندگی و ساختن کسب و کار خود تمرکز می کنید تا بر روی فالوورهای اینستاگرام خود (اگرچه این مهم است) می توانید احساس رضایت بیشتری داشته باشید.
یک برنامه برای آن وجود دارد
آیا میدانستید میتوانید محدودیتهای زمان نمایش را برای برنامههای خاصی روی گوشی خود تعیین کنید؟
اگر آیفون دارید، در واقع به برنامه نیاز ندارید:
- به “تنظیمات” بروید
- روی «زمان صفحه نمایش» ضربه بزنید
- روی «محدودیتهای برنامه» ضربه بزنید
- “افزودن محدودیت ها” را انتخاب کنید
- گزینه «شبکه اجتماعی» را انتخاب کنید و روی دکمه «افزودن» در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
- محدودیت زمانی مورد نظر خود را تعیین کنید
اگر اندروید دارید:
بستگی به دستگاه اندرویدی شما دارد.
اگر Pixel، Android One، یا یکی از خطوط موتورولا Moto G7 دارید (قبل از اینکه در این مورد تحقیق کنم، حتی نمی دانستم که موتورولا هنوز در حال ساخت گوشی است، سپس می توانید استفاده کنید رفاه دیجیتالی گوگل.
در نهایت، گوگل امیدوار است که این برنامه را در تمام دستگاه های اندرویدی خود ادغام کند، اما در حال حاضر، اگر یکی از دستگاه های ذکر شده در بالا را ندارید، باید یک برنامه را دانلود کنید. برنامه های خوب برای تنظیم زمان صفحه نمایش عبارتند از:
در مورد استفاده از رسانه های اجتماعی خود حد و مرز ایجاد کنید
رسانه های اجتماعی تمایل دارند که مرزهای بین حرفه ای و شخصی را محو کنند، که خوب است. هزاره ها و نسل Z دوست دارند احساس کنند که چیزهای بیشتری دارند ارتباط شخصی با مشاغل با آنها تعامل دارند.
اما، این بدان معنا نیست که شما نباید مرزها را تعیین کنید. تعیین حد و مرز در اینستاگرام این اطمینان را ایجاد می کند که شما درگیر جنون هایی که گاهی ممکن است به وجود بیاید، نخواهید خورد.
چگونه میتوانید خود و کسبوکارتان را تحت تأثیر قرار ندهند؟
1) افراد واقعی را در اولویت قرار دهید
شاید بخواهید پست های کسب و کار خود را در عمل به اشتراک بگذارید تا فالوورهای شما بتوانند ببینند که چه فرهنگ شرکتی عالی دارید.
این یک تاکتیک شگفت انگیز است زیرا به دنبال کنندگان شما کمک می کند شما را نه تنها به عنوان یک برند، بلکه به عنوان افراد واقعی ببینند.
با این حال، بیش از حد گمراه نشوید. به یاد داشته باشید، زمانی که با کارمندانتان می گذرانید، شما را پیوند می زند، و نگرانی در مورد ثبت هر لحظه، بخشی از این جادو را از بین می برد. همین امر در مورد گذراندن وقت رودررو با مشتریانتان نیز صدق می کند.
زیاد در موردش استرس نداشته باش همه آن را در استوری های اینستاگرام خود ثبت کنید. تا زمانی که چند داستان و عکس خوب برای پست ها داشته باشید، پس این تنها چیزی است که نیاز دارید.
این مثال را از @ballastpointbreweing:
آنها میخواهند فالوورهای خود را درگیر فرصتی برای رفتن به پشت صحنه کنند، اما به مشتریان این فرصت را میدهند که بهجای نمایش استوری اینستاگرام، حضوری یک تور داشته باشند.
۲) با تولید محتوا استراتژیک باشید
اگر در آن شرکت هستید، سعی کنید هر بار یک یا دو عکس خوب از محتوا دریافت کنید، بنابراین نگران داشتن محتوای باکیفیت برای ارسال همیشه نباشید.
به عنوان مثال دیگر، اگر رستورانی را اداره می کنید، نگران دریافت یک شات از هر وعده غذایی خوب نباشید. درعوض، یک عکس برنامه ریزی کنید که سرآشپز شما بهترین وعده های غذایی خود را درست می کند و از این طریق عکس بگیرید. به این ترتیب شما فقط برای رسانه های اجتماعی در کار دخالت نمی کنید.
حتی بهتر از آن، محتوای تولید شده توسط کاربر را تبلیغ کنید. به دنبالکنندگانی که محصولات/خدمات شما را در پستهایشان برچسبگذاری میکنند، پیشنهاد دهید و بعداً آن محتوا را دوباره ارسال کنید.
فقط به این تصاویر فوق العاده که فالوورها تگ شده اند نگاه کنید @poppiecosd. آنها قطعا می توانند از برخی از اینها برای پست های بعدی استفاده کنند.
اساساً اجازه ندهید فشار رسانه های اجتماعی کسب و کار شما را اداره کند. اجازه دهید کسب و کار شما شبکه های اجتماعی را اداره کند.