این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
اینستاگرام اکنون در راه معرفی است توکن های غیر قابل تعویض (NFT) در پلت فرم این هفته خود. روز دوشنبه، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، یک مطلب را به اشتراک گذاشت ویدئو با تأیید این آزمایش، گفت که برای «تعدادی» از کاربران ایالات متحده، به ویژه سازندگان و گردآورندگان NFT، قابل دسترسی خواهد بود. به گفته وی، این آزمایش به کاربران مذکور این امکان را می دهد که کلکسیون های دیجیتالی را بدون نیاز به هزینه برای ارسال یا اشتراک گذاری آنها در پلتفرم به اشتراک بگذارند.
موسری میگوید: «در حال حاضر راههای مختلفی برای درآمدزایی سازندگان وجود دارد، اما بسیاری از آنها غیرقابل پیشبینی هستند و به سرعت در حال تغییر هستند. اکنون، ما فکر میکنیم که یک فرصت واقعاً جالب برای زیرمجموعهای از سازندگان، NFT است – ایده داشتن یک آیتم دیجیتال منحصر به فرد. بنابراین، چیزی که این هفته شروع میکنیم، توانایی سازندگان و افراد برای به اشتراک گذاشتن NFTهایی است که از آنها خریداری کردهاند، چه در فید یا در استوری یا در پیامرسانی. تعداد محدودی از افراد برای شروع هستند، و کارکردهای بسیار بیشتری وجود دارد که به مرور زمان باید آنها را بسازیم، اما میخواستیم کوچک شروع کنیم و از جامعه بیاموزیم.»
جزئیات اقلام دیجیتال درست مانند اطلاعات پروفایل ها و محصولات برچسب گذاری شده معمولی ارسال می شود. آنها بهعنوان «کلکسیونهای دیجیتال» نمایش داده میشوند و با کلیک کردن روی برچسبهای آنها، جزئیات آنها مانند نام سازنده و مالک نمایش داده میشود.
مارک زاکربرگ نیز تایید شده این خبر با انتشار ویدئویی در فیس بوک که جزئیات مصاحبه او با تام بیلیو را نشان می دهد. یکی از نکات برجسته NFT ها بود که انتظار می رود به فیس بوک و سایر برنامه های متعلق به متا نیز بیایند.
زاکربرگ گفت: “ما در حال ساختن برای NFT ها هستیم، نه فقط در کار ماتاورس و آزمایشگاه واقعیت، بلکه در خانواده برنامه هایمان.” ما شروع به آزمایش مجموعههای دیجیتالی در اینستاگرام کردهایم، تا سازندگان و کلکسیونرها بتوانند NFTهای خود را نمایش دهند. و، می دانید، بخش بزرگی از این، به نظر من، به همان جایی که شما می گویید برمی گردد. این در مورد بیان، درست، و گفتن چیزی در مورد خود است. در پروفایل خود چه می خواهید؟ مجموعه ای که می خواهید نشان دهید چیست؟ بنابراین، من واقعاً از آزمایش این موضوع هیجانزده هستم.»
زاکربرگ همچنین ایده خود را در مورد استفاده از NFT ها در پلتفرم های متا به اشتراک گذاشت تا به زودی همان عملکرد را به فیس بوک ارائه دهد. بیشتر از همه، مدیر عامل متا برنامه های خود را برای راه اندازی توکن های سه بعدی آشکار کرد. زاکربرگ گفت: «ما همچنین روی NFT های واقعیت افزوده کار خواهیم کرد، اساساً NFT های سه بعدی، که می توانید با استفاده از Spark AR به استوری اینستاگرام بیاورید، این پلت فرم نرم افزار AR ما است، بنابراین می توانید این نوع هنر دیجیتال را در سه بعدی قرار دهید. فضاها و به نوعی آن را به فضاهای فیزیکی نیز فرافکنی کرد.»
از سوی دیگر، موسری به “تنش” در مورد دلیل واقعی شروع پلتفرم با تعداد کمی از کاربران پرداخت. من میخواهم پیشاپیش اذعان کنم که NFTها و فناوریهای بلاک چین – و به طور کلی Web3 – همه در مورد توزیع اعتماد، توزیع قدرت هستند. اما اینستاگرام اساساً یک پلت فرم متمرکز است، بنابراین تنش در آنجا وجود دارد. “بنابراین یکی از دلایلی که ما کوچک شروع می کنیم این است که می خواهیم مطمئن شویم که می توانیم از جامعه بیاموزیم. ما میخواهیم مطمئن شویم که چگونه میتوانیم آن اصول اعتماد توزیع شده و قدرت توزیع شده را بپذیریم، علیرغم این واقعیت که ما، بله، یک پلت فرم متمرکز هستیم.»