این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.

اینستاگرام. (تصویر عکس: Onur Dogman/SOPA Images/LightRocket از طریق Getty Images)
- اینستاگرام تلاش خود را برای شبیهتر شدن به TikTok متوقف کرده است.
- این پس از واکنش شدید کاربران و حتی نفوذ افراد مشهور رخ می دهد.
- آدام موسری، رئیس اینستاگرام می گوید که خوشحال است که آنها ریسک کردند.
بر اساس گزارشی که پنجشنبه در خبرنامه فناوری پلتفرمر منتشر شد، اینستاگرام ویژگی هایی را که کاربران علیه آنها کمپین تبلیغاتی کرده اند و شکایت کرده اند، این شبکه اجتماعی را بیش از حد به TikTok شبیه می کند، متوقف می کند.
خواهران مشهور کیم کارداشیان و کایلی جنر برخی از پر سر و صداترین کاربرانی بودند که در این هفته پیامهایی را در رسانههای اجتماعی ارسال کردند و از این شرکت خواستند تا اینستاگرام را دوباره اینستاگرام بسازد و از تلاش برای شبیه شدن به TikTok دست بردارد.
این شعار از یک طومار change.org سرچشمه گرفت که تا اواخر روز پنجشنبه بیش از 229000 امضا دریافت کرده بود.
در این طومار آمده است: “بیایید به ریشه های خود در اینستاگرام برگردیم و به یاد داشته باشیم که هدف پشت اینستاگرام به اشتراک گذاری عکس ها به خاطر پیت بود.”
آدام موسری، مدیر اینستاگرام اوایل این هفته با ویدئویی در توییتر به این جنجال پاسخ داده بود که در آن گفته بود این ویژگیها در حال انجام هستند و با تعداد کمی از کاربران آزمایش میشوند.
تغییرات شامل پخش ویدیوی کوتاه، نمایش تمام صفحه آن به روش TikTok و توصیه پستهایی از افراد غریبه بود.
موسری روز پنجشنبه در مصاحبه ای با کیسی نیوتن از Platformer گفت: خوشحالم که ریسک کردیم.
اما ما قطعاً باید یک گام بزرگ به عقب برداریم و دوباره جمع شویم.»
موسری گفت: «اگر ما هر چند وقت یک بار شکست نمی خوریم، به اندازه کافی بزرگ یا جسورانه فکر نمی کنیم.
موسری استدلال میکرد که تغییر به سمت ویدیوهای بیشتر حتی اگر این سرویس چیزی را تغییر ندهد، اتفاق میافتد، زیرا کاربران به طور فزایندهای به اشتراک میگذارند و به دنبال قطعههای ویدیویی هستند.
موسری گفت: «اگر به آنچه مردم در اینستاگرام به اشتراک می گذارند نگاه کنید، با گذشت زمان بیشتر و بیشتر به سمت ویدیو تغییر می کند.
ما باید به این تغییر متمایل شویم.»
رئیس متا، مارک زاکربرگ، در جریان یک تماس مالی در روز چهارشنبه از این موقعیت حمایت کرد و گفت که مردم به طور فزاینده ای ویدیو را آنلاین تماشا می کنند.
هم متا و هم گوگل از جمله شرکت هایی هستند که با رقابت فزاینده TikTok برای جلب توجه مردم روبرو هستند و نسخه های خود را از اشتراک گذاری ویدیوی کوتاه راه اندازی کرده اند.