این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
اگر با اینستاگرام آشنایی ندارید، ممکن است فکر کنید که کلید جلب توجه فالوورهایتان تصاویری است که پست می کنید.
عناوین درخشان و چشم نواز که در یک تم پیچیده شبیه به پازل چیده شدهاند، تا حد کمال عکاسی شدهاند.
بله، درست میگویید، تصاویر (تصاویر، ویدیوها) نقش مهمی در جلوگیری از پیمایش ناگهانی شخصی در فید اینستاگرام خود دارند. اما چیزی که باعث می شود مخاطبان شما روی پست شما نظر بگذارند، نحوه نوشتن کپشن اینستاگرام شماست.
بنابراین، چگونه جذاب ترین کپشن اینستاگرام را ایجاد می کنید؟ چه چیزی باعث میشود افراد نظر بدهند، به اشتراک بگذارند یا پست شما را ذخیره کنند؟ و بهترین طول برای کپشن چیست؟
در این پست، میخواهم به شما نشان دهم که چگونه میتوانید زیرنویسهایی بنویسید که میتواند با برندهایی مانند استارباکس، ABH، و تأثیرگذارانی مانند جنا کوچر و ویکتوریا لیپووتسکی رقابت کند.
اما قبل از اینکه به نکاتی بپردازیم، بیایید در مورد الگوریتم اینستاگرام صحبت کنیم.

دانلود رایگان
راهنمای نهایی بازاریابی رسانه های اجتماعی برای تجارت
تعامل اینستاگرام چیست؟
نامزدی یک شاخص عملکرد مهم است که بازاریابان برای تعیین موفقیت اکانت اینستاگرام از آن استفاده می کنند.
چرا؟ زیرا الگوریتم اینستاگرام تعامل را در اولویت قرار می دهد. تعداد افرادی که محتوای شما را می بینند به تعداد افرادی که با پست شما درگیر هستند بستگی دارد.
تعامل بیشتر، شانس بیشتری برای کشف پست های آینده شما توسط افراد جدید.
نرخ تعامل با مشاهده کل تعاملات پست شما و تقسیم آن بر تعداد کل دنبال کنندگان شما محاسبه می شود.
این رقم را در 100٪ ضرب کنید تا یک درصد بدست آورید. به عنوان مثال، اگر پست شما 41 لایک، 12 نظر، 1 اشتراک گذاری و 6 سیو داشته باشد و 1000 دنبال کننده داشته باشید، نرخ تعامل شما 6 درصد است.
سریع ترین راه برای به دست آوردن نرخ تعامل استفاده از یک است آمار اینستاگرام برنامه، زیرا آنها به طور خودکار نرخ تعامل هر پست را برای شما محاسبه می کنند.
فرمول نرخ تعامل (ER):
ER = کل تعاملات پست / تعداد کل. تعداد دنبال کنندگان * 100%
کل تعاملات پست: لایک، نظر، اشتراک گذاری، ذخیره
کم: <1%
میانگین: 1% تا 3%
بالا: 3٪ – 6٪
خیلی زیاد: > 6%
چرا کپشن اینستاگرام مهم است؟
- زیرنویس ها پست شما را کامل می کنند. تصاویر به تنهایی نمی توانند شخصیت برند شما را بیان کنند. زیرنویسهای شما مکمل تصاویر هستند و به شما کمک میکنند داستان خود را با صدایی منحصربهفرد بیان کنید.
- زیرنویس ها درهای جدیدی را برای تعامل با مخاطبان شما باز می کنند. می توانید سؤال بپرسید، مخاطبان خود را بشناسید، ویژگی های محصول خود را توصیف کنید یا داستان های شخصی خود را به اشتراک بگذارید.
- زیرنویس ها به افزایش نرخ تعامل شما کمک می کنند. تعامل بهتر، شانس بیشتری برای دیده شدن پست های آینده شما توسط افراد بیشتری.
اکنون که اهمیت زیرنویسها در افزایش تعامل را درک کردهاید، میتوانیم به نکات نوشتن زیرنویس بپردازیم.
چگونه کپشن های جذاب اینستاگرام بنویسیم
1. با خط اول توجه را جلب کنید
مهم ترین اطلاعات را قبل از کوتاه شدن در خط اول خود بنویسید.
کلمات کلیدی خود را در اینجا قرار دهید و از این فضا برای ایجاد تمایل در افراد برای کلیک بر روی “…” برای خواندن بیشتر استفاده کنید.
یک تیتر خوب نه تنها باید توجه مردم را جلب کند بلکه باید آنها را متقاعد کند که کپشن شما را بخوانند.
در اینجا چند نمونه آورده شده است:
در این پست از @anastasiabeverlyhills، او خط اول را ساده نگه می دارد و مستقیماً سر اصل مطلب می رود. با خلاصه کردن “ماهیت” پست، آنها به دنبال کنندگان خود اطلاع می دهند که دقیقاً چه چیزی را انتظار دارند – آموزش ظاهر سایه چشم آبی و زرد. ساده و موثر.

در این پست از @thesocialbungalow، با خط اول مخاطب را اذیت می کند. او با استفاده از کلماتی مانند “راز اینستاگرام من” کنجکاوی را تحریک می کند و شخص تنها پس از خواندن متن کامل راز را یاد می گیرد.

2. از احساسات برای ارتباط با فالوورهای خود استفاده کنید
اکنون که توجه خواننده خود را به خود جلب کرده اید، باید به شیوه ای احساسی با آنها ارتباط برقرار کنید. مطالعات نشان داده اند که افراد با پست های اجتماعی مرتبط می شوند. یک راه عالی استفاده از داستان سرایی است.
جنا کوچر به دلیل استفاده از داستان های احساسی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود بدنام است. او زیرنویسهای خود را همانطور که با یک دوست صحبت میکرد مینویسد، با استفاده از «من» و «مال من»، «ما» که باعث میشود خوانندگانش احساس کنند که بخشی از داستان او هستند.
داستانهای دگرگونی، غلبه بر چالشها و رشد، برخی از جذابترین زیرنویسهای او هستند. به عبارت ساده، زیرنویسهای احساسی جذاب هستند زیرا مغز ما به داستانها بهتر از واقعیتها واکنش نشان میدهد.

3. برای تشویق مشارکت سوال بپرسید
پرسیدن سوال از مخاطبان یا راهنمایی آنها برای گذاشتن نظر یکی از راه های سرگرم کننده برای ترغیب افراد بیشتر به تعامل با پست های اینستاگرام شما است.
اینفلوئنسر مد @valerialipvetsky از فالوورهای خود می خواهد که لباس مورد علاقه خود را از بین یک لیست از 1 تا 6 تصویر انتخاب کنند. این یک تاکتیک بسیار آسان و مؤثر برای دریافت نظرات بیشتر است: افراد بهجای گذاشتن یک نظر طولانی، به احتمال زیاد یک عدد یا شکلک «1» را تایپ میکنند.

اگر می خواهید مخاطبان خود را بهتر بشناسید، می توانید یک پاسخ شخصی بخواهید. Hubspot باعث ایجاد تعامل می شود در این پست با گنجاندن عبارت “ما می خواهیم از شما بدانیم”. این باعث می شود آن را شخصی تر کنید و مردم احساس کنند که نظر آنها مهم است.

چند ایده دیگر:
- در مورد محصول/خدمت خود بازخورد بخواهید
- نظرسنجی های ساده «بله یا نه» / «الف یا ب».
- گزینه 1، 2، 3 یا 4 مورد علاقه خود را انتخاب کنید
- از مشتری خود بخواهید نظر خود را به اشتراک بگذارد
- چالش یک دوست را تگ کنید
- از فالوورهای خود بخواهید واقعیتی را در مورد خودتان/کسب و کارتان حدس بزنند
- برای فرصتی برای برجسته شدن نظر بدهید
4. هشتگ های مربوطه را برای تعامل 12.6 درصدی اضافه کنید
کپشن شما بدون مجموعه ای از هشتگ های مرتبط کامل نمی شود.
بر اساس تحقیقات، پست هایی با حداقل 1 هشتگ 12.6 درصد تعامل بیشتری دارند.
اگر مطمئن نیستید از چه هشتگ هایی استفاده کنید، از ابزار جستجوی اینستاگرام استفاده کنید و صنعت خود را تایپ کنید. از آنجا، چندین هشتگ توصیه شده را خواهید دید. مواردی را انتخاب کنید که با برند و صدای شما مطابقت دارند.
راه دیگر استفاده از کلمه یا ابزار تولید هشتگ برای به دست آوردن ایده، که سپس می توانید آنها را در ابزار جستجوی اینستاگرام قرار دهید تا حتی بیشتر پیدا کنید.
5. یک تکنیک نوشتن را از حرفه ای ها بدزدید
آیا می خواهید بدانید که چگونه مانند یک حرفه ای بازاریابی کپشن اینستاگرام بنویسید؟
می توانید از فرمول توجه-علاقه-میل-عمل (AIDA) به عنوان راهنما استفاده کنید. چرا این موثر است؟ زیرا ساختار ساده ای دارد که کارایی آن در شبکه های اجتماعی ثابت شده است.
بیایید به یک نگاه کنیم پست از @vanessalau.co.
توجه: ونسا پست خود را با یک سوال شروع می کند که توجه دنبال کنندگانش را جلب می کند “چرا تماس های فروش ناموفق هستند”. اگر مربی بودید احتمالاً این مشکل را نیز داشتید.
علاقه: بعد، او با لمس تأثیرات منفی ناشی از این موضوع، علاقه ایجاد می کند. برای مثال، اگر تماسهای شما ناموفق باشد، باید با افکتهای a، b و c نیز مقابله کنید. کمی درام در این بخش باید اوج مرحله بعدی را ایجاد کند.

میل: این جایی است که شما با راه حل خود وارد می شوید که می تواند مشکلاتی را که در بخش قبلی شما برجسته شده است حل کند. ونسا برنامه BGA خود را به عنوان راه حل نهایی معرفی می کند. شما همچنین می توانید اثبات اجتماعی، قبل و بعد از تحولات یا هر ویژگی منحصر به فرد محصول خود را نشان دهید.
عمل: در نهایت، کپشن خود را با یک فراخوان پایان دهید. این بسیار مهم است زیرا شما باید خواننده خود را برای برداشتن گام بعدی (عمل) راهنمایی کنید. می توانید از فالوورهای خود بخواهید که روی پیوند موجود در بیو شما کلیک کنند (مانند کاری که ونسا در این پست انجام داد)، نظر بدهند، محصولی بخرند یا به گروه فیس بوک شما بپیوندند.

6. دعوت به اقدام (CTA) خود را فراموش نکنید
اگر فراموش کردید که آن را با یک CTA نامزدی به پایان برسانید، داشتن عنوانی که آنقدر خوب نوشته شده باشد و از ارزش بالایی برخوردار باشد، کافی نیست.
شما فکر می کنید که اگر شخصی محتوای شما را دوست داشته باشد، طبیعتاً نظر خود را می گذارد. گاهی اوقات، فالوورهای شما به کمی “فشار” نیاز دارند. مواقع دیگر، آنها نمی دانند که آیا شما می خواهید آنها را نظر بگذارند یا خیر.
بنابراین، برای جلوگیری از اینکه شخصی حدس بزند که آیا شما آماده دریافت نظر هستید، مستقیماً از فالوورهای خود بخواهید که نظر بگذارند، به اشتراک بگذارند، تگ کنند یا پست شما را برای بعد ذخیره کنند.
@bossbabe.inc این پست به سبک چک لیست را به اشتراک گذاشت این آموزنده است و مردم می خواهند آن را ذخیره کنند و بعداً به آن بازگردند.

نکته: از دنبال کنندگان خود بخواهید پست شما را ذخیره یا به اشتراک بگذارند! تعداد ذخیرهها و اشتراکگذاریها نیز به تعامل شما میافزاید.
7. زیرنویسهای طولانیتر یا کوتاهتر؟
آیا می دانستید که اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا از 2200 کاراکتر استفاده کنید؟ این تقریباً 200 کلمه است.
اما آیا نوشتن زیرنویسهای طولانیتر باعث تعامل بیشتر شما میشود؟ پاسخ در الگوریتم نهفته است. زیرنویسهای طولانیتر، زمان بیشتری را برای خواندن صرف میکنند، و بنابراین، مردم زمان بیشتری را برای پست شما صرف میکنند. و هر چه زمان بیشتری را به افراد وادار کنید تا برای پست شما صرف کنند، پست شما بهتر عمل می کند.
جای تعجب نیست که از سال 2019 برندها شروع به نوشتن شرحهای طولانیتر کردند و از جملات کامل به جای نقل قولهای کوتاه استفاده کردند.
در این پست از @happiest_baby آنها به طور کامل از محدودیت کاراکتر برای به اشتراک گذاشتن یک پست وبلاگ کوچک استفاده می کنند.

حتی برخی در کامنت ها به شرح زیر ادامه دادند.

اما چگونه می دانید چه زمانی باید متوقف شود؟
با توجه به الف مطالعه توسط Later.com و Fohr، هرچه عنوان طولانی تر باشد، نرخ تعامل بهتر است. زیرنویسهای بین 500 تا 1000 کاراکتر بیشترین میزان تعامل را داشتند. این حدود 65 تا 75 کلمه است.

8. کپشن های اینستاگرام خود را با شکست خط فرمت کنید
اینستاگرام یک پلتفرم بصری است و نوشتن یک بلوک جامد از متن بدون فرمت دقیقاً از نظر زیبایی شناسی خوشایند نیست، ناگفته نماند که خواندن را سردرد می کند.
برای قالببندی زیرنویسها به پاراگرافهایی که به آسانی قابل خواندن هستند، از شکستههای خط و شکلکها استفاده کنید. نوشتن هشتگ های خود در اولین کامنت نیز باعث می شود کپشن شما مرتب و کمتر اسپم به نظر برسد.

بسته شدن
وقتی صحبت از اینستاگرام به میان می آید، مهم نیست که چقدر برای شکست دادن جدیدترین الگوریتم اینستاگرام تلاش می کنید، به یاد داشته باشید که یک معیار مهم همیشه ثابت می ماند: تعامل.
هرچه تعامل بیشتری داشته باشید، پتانسیل بهتری برای رشد شما و برندتان خواهد داشت. از نکاتی که در این پست به اشتراک گذاشتیم برای نوشتن کپشن هایی استفاده کنید که فالوورهای شما را جذب کند و آنها را متقاعد کند تا با پست شما ارتباط برقرار کنند.
نویسنده مهمان: Alle Ceambur یک متخصص بازاریابی محتوا و نویسنده اصلی در وبلاگ Share My Insights است. او علاقه زیادی به کمک به استارت آپ ها دارد و دوست دارد بهترین نکات بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را در مقالاتش به اشتراک بگذارد. تمایل او به سفر به دور دنیا او را وادار کرد تا از شغل خود در یک شرکت مشاوره برتر استعفا دهد و یک کارآفرین شود. او در حال حاضر در حال کاوش در آسیای جنوب شرقی در حالی که او را اداره می کند، زندگی می کند کسب و کار مشاوره اینستاگرام از راه دور