این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
مهم نیست که چرا در اینستاگرام هستید، در یک مقطع زمانی نامزدی پادشاه می شود. اعضای فردی که تبلیغات انجام نمی دهند احتمالاً برای تعامل ارزش قائل هستند زیرا به این معنی است که افراد دیگر از محتوای آنها قدردانی می کنند. تصاویر برای لذت بردن هستند، حتی اگر فقط با خانواده و دوستان نزدیک باشند. از سوی دیگر، افرادی که میخواهند اینفلوئنسر شوند متوجه میشوند که تعامل پادشاه است، زیرا نشان میدهد نفوذ آنها در حال افزایش است و ممکن است به زودی فرصتهای حمایت مالی از راه برسد.
با این حال، برای ما به عنوان بازاریاب، تعامل اینستاگرام برای ماموریت ما حیاتی است. به ویژه، تعامل موتور بازاریابی ما را به حرکت در می آورد. تعامل نه تنها به توزیع محتوای ما از طریق شبکه کمک می کند و آن را ردیابی می کند، بلکه دیدی از اثربخشی کلی به ما می دهد.
اما مشکل اینجاست: چگونه میتوانیم نرخ تعامل در اینستاگرام را پیگیری کنیم؟ در حالی که داشبوردهای رسانه های اجتماعی و تجزیه و تحلیل اینستاگرام ارقامی را به ما می دهند، این همیشه کافی نیست. و برای اینفلوئنسر مارکتینگ، به چیزی نیاز داریم که به ما نشان دهد آن اینفلوئنسر چقدر موثر است. خوشبختانه، با محاسبهگر نرخ تعامل اینستاگرام، فهمیدن میزان دسترسی افراد به مشتریان آسان است. بیایید ببینیم که نرخ تعامل اینستاگرام چیست، سپس به برخی از این ابزارها نگاه کنیم.
نرخ تعامل اینستاگرام چیست؟
برای اکثر اهداف، نرخ تعامل اینستاگرام درصد افرادی است که محتوای شما را می بینند و به نوعی به آن پاسخ می دهند. این پاسخها میتواند شامل تعداد زیادی تعامل، مانند لایک، اشتراکگذاری، کلیک کردن، نظرات و بسیاری موارد دیگر باشد. به طور خلاصه، تعامل هر نوع تعامل با محتوا فراتر از مشاهده صرف آن است.
اما چگونه می توان نرخ تعامل را محاسبه کرد، در حالی که اقدامات بسیار متنوعی وجود دارد که می تواند به عنوان تعامل به حساب بیاید؟ برای بیشترین درصد، همیشه می توانید همه چیز را بشمارید. با این حال، اگر انواع خاصی از تعامل را دارید که به دنبال آن هستید، می توانید هر ترکیبی از اقدامات را بشمارید. در هر صورت، نرخ تبدیل به عنوان تعداد اقدامات مورد نظر تقسیم بر تعداد بازدید محتوا محاسبه می شود. اگر از محاسبهگر نرخ تعامل اینستاگرام استفاده میکنید، باید بررسی کنید و ببینید چه اقداماتی به عنوان تعامل در نظر گرفته میشوند.
مطالعه بیشتر: نحوه محاسبه نرخ تعامل در رسانه های اجتماعی: راهنمای قطعی
نرخ تعامل خوب اینستاگرام چیست؟
نرخ تعامل خوب اینستاگرام به شدت مورد بحث است. در بالای بحث، اختلاف نظر در مورد اقداماتی که به عنوان تعامل به حساب می آیند وجود دارد. بنابراین، اگر همه چیز را بشمارید، نرخ تعامل شما بسیار بیشتر از زمانی خواهد بود که فقط لایک، نظر و اشتراکگذاری را بشمارید.
با این گفته، Hootsuite ادعا می کند نرخ تعامل خوب اینستاگرام بین 1 تا 5 درصد است. این عدد فرض میکند که شما بیشتر فعالیتهای تعامل را در معادله خود گنجاندهاید، اما لزومی ندارد که جامع باشد. Hootsuite ادعا می کند که نرخ مشارکت آنها حدود 4.5٪ است، بنابراین می توانید ببینید که علامت 5٪ واقعاً سخت است. اگر با استفاده از چندین معیار و یک ماشین حساب تعاملی خوب اینستاگرام کمتر از 1٪ دریافت می کنید، پس باید پیشرفت کنید.
چگونه نرخ تعامل در اینستاگرام را افزایش دهیم؟
البته، به دست آوردن آن مشارکت 5 درصدی، کار میخواهد. در غیر این صورت، نرخ خوبی نخواهد بود. اما، برای رسیدن به این سطح از تعامل چه چیزی لازم است؟ علاوه بر اطمینان از اینکه تعریف شما از نامزدی آنقدر محدود نیست که مفید نباشد، در اینجا چند نکته وجود دارد.
1. مطالب را به طور منظم ارسال کنید
مردم اکانت های اینستاگرام را دنبال می کنند زیرا آن اکانت ها به طور منظم پست می کنند یا به این دلیل که ارتباط شخصی با صاحب حساب دارند. از آنجایی که دلیل دوم به مرور زمان باعث رشد یک حساب تجاری نمی شود، ارسال منظم پست بسیار مهم است. علاوه بر این، پست کردن به طور منظم حساب اینستاگرام شما را به مقصدی تبدیل می کند که به طور خودکار شانس شما را برای جلب مشارکت افزایش می دهد.
ادامه مطلب: بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام برای حداکثر تعامل چه زمانی است؟
2. تصاویر عالی را به اشتراک بگذارید
اگرچه اینستاگرام به یک شبکه اجتماعی تبدیل شده است که در آن می توانید ویدیوها و حتی پخش زنده را به اشتراک بگذارید، هسته اصلی شبکه همچنان عکس است. چه بخواهید تصاویر محصولات در حال استفاده خود را به اشتراک بگذارید، عکس های کارمندان خود در محل کار، یا حتی میم های الهام بخش، ارزش وقت گذاشتن مخاطبان را داشته باشند. در غیر این صورت، آنها احساس اجباری برای درگیر شدن با محتوا نخواهند داشت.
مطالعه بیشتر: 15 ایده محتوای رسانه های اجتماعی برای افزایش تعامل
3. زیرنویس عالی بنویسید
داشتن عکسهای عالی تنها دلیلی نیست که مردم به آنها نگاه میکنند. گاهی اوقات، کپشن ها می توانند بسیار بیشتر از ارائه هشتگ برای کشف محتوا انجام دهند. زیرنویسهای شما میتوانند توصیفی، خندهدار، آموزنده یا قانعکننده باشند. اگر این کار را درست انجام دهید، مردم برای عکس میآیند، برای کپشن میمانند و برای نشان دادن دوستان خود درگیر میشوند.
ادامه مطلب: کپشن های اینستاگرام: 14 نکته در مورد نحوه بهینه سازی آنها برای افزایش تعامل
4. اصیل باشید
بسیاری از ما این را “اصالت” برای حساب های فردی می نامیم. اگرچه اینستاگرام به یک مکان بسیار تجاری تبدیل شده است، چه از طریق اینفلوئنسرهای اینستاگرام و چه از طریق حساب های شرکتی، آن نیز یک جامعه است. افراد در اینستاگرام برای همگام شدن با مردم، تبادل نظر و کسب اطلاعات در مورد محصولات مورد علاقه خود در اینستاگرام شرکت می کنند. بنابراین، در بیشتر موارد، شما می خواهید حداقل تا حدی از اینستاگرام برای ایجاد رابطه خود با طرفداران استفاده کنید. بگذارید تبلیغات فروش بیشتری داشته باشند.
5. آن را منحصر به فرد کنید
یکی از چیزهایی که کاربران اینستاگرام دوست دارند جلوه های ویژه مانند فیلترها و استیکرها است. در حالی که استفاده از اینها همیشه مناسب نیست، این جلوه ها یک تصویر معمولی را به چیزی خاص تبدیل می کنند. و برای یک حساب تجاری، افزودن نام تجاری خود یک ایده عالی است. نه تنها مردم را تشویق میکند تا با محتوای شما درگیر شوند، بلکه با اشتراکگذاری پست، پیامهای برند خود را واضحتر پخش میکنید.
6. پاسخگو باشید
در آخر، حتما به سوالات و نظرات پاسخ دهید. پاداش تعامل نشان دهید که برند شما به دنبال کنندگان و طرفداران خود اهمیت می دهد تا آنها تشویق شوند تا با محتوای شما درگیر شوند. علاوه بر این، پاسخگو بودن به ایجاد رابطه با مخاطبان و مشتریان بالقوه شما کمک می کند.
7 بهترین محاسبه گر نرخ تعامل اینستاگرام
اکنون که راههایی برای افزایش نرخ تعامل خود دارید، وقت آن است که در مورد گزینههای مختلف محاسبهگر نرخ تعامل اینستاگرام صحبت کنید. این ماشینحسابها به شما و تیمتان کمک میکنند تا نرخ تعامل خود را بدون محاسبات دستی معادله سنتی «اقدامات بر روی نماها» تعیین کنید. علاوه بر این، میتوانید از محاسبهگر نرخ تعامل اینستاگرام برای ارزیابی یک اینفلوئنسر، یک رقیب یا حساب مرتبط دیگر استفاده کنید.
علاوه بر اینکه به شما امکان می دهد به راحتی نرخ تعامل را برای سایر حساب ها پیدا کنید، برخی از محاسبه گرهای نرخ تعامل اینستاگرام به شما امکان می دهند انواع خاصی از تعامل را کنترل کنید، مانند لایک یا اشتراک گذاری. همچنین برخی از ماشین حساب ها از معیارهای متفاوتی با بقیه استفاده می کنند. به همین دلیل، مطمئن شوید که می دانید هر ماشین حساب چه چیزی را به عنوان تعامل به حساب می آورد.

توجه داشته باشید که اگر بخواهید ماشین حسابهای نرخ تعامل اینستاگرام را جستجو کنید، تعداد زیادی از آنها را پیدا خواهید کرد، اما بسیاری از آنها نیز:
- نیاز به یک آدرس ایمیل، یا
- به سادگی کار نمی کند
همه موارد ذکر شده در اینجا من شخصا آزمایش کرده ام، بنابراین می توانید مطمئن باشید که آنها به صورت رایگان و بدون هیچ رشته ای کار می کنند. با این حال، همانطور که در اسکرین شات ها خواهید دید، هر ماشین حساب الگوریتم منحصر به فرد خود را برای نحوه محاسبه دارد، احتمالاً بر اساس تعداد پست های اخیری که وارد کرده اند. شما باید نمونه ها را ببینید و یکی را پیدا کنید. که بهترین تناسب با شرایط شما دارد
اگر مشکلی است، می توانید به سادگی نام کاربری من @nealschaffer را وارد کنید تا نتایج را ببینید]
پوزخند

با Grin، میتوانید برای حسابهای اینستاگرام، یوتیوب و TikTok نرخ تعامل دریافت کنید. در صفحه نتایج من، سه آمار اساسی را مشاهده می کنید: دنبال کنندگان، کل پست ها و نرخ تعامل. بدیهی است که گرین از مدتها قبل عقبنشینی کرده است، زیرا من به عنوان دارای 2800 پست فهرست شدهام. آنها همچنین می گویند من 15500 فالوور و نرخ تعامل 1.56٪ دارم.
بنابراین، اعداد یک بررسی نسبتا جامع از حساب اینستاگرام من برای محاسبه نرخ تعامل من را نشان می دهد. علاوه بر این، می توانید ببینید که من در پایین ترین حد محدوده “خوب” مورد بحث در بالا قرار می گیرم. در بین ماشین حساب های تعامل اینستاگرام، این یکی به دلیل سازگاری با TikTok کمی به روزتر است.
HypeAuditor

HypeAuditor اطلاعات زیادی را از قبل ارائه نمی دهد. با این حال، برخلاف برخی دیگر از محاسبهگرهای نرخ تعامل اینستاگرام، به شما میگوید که چقدر خوب در مقابل سایر کاربران قرار میگیرید. در صفحه نتایج من، میبینید که نرخ تعامل من 1.67٪ است و آنها آن را “متوسط” میدانند. سپس، HypeAuditor به شما این امکان را می دهد که صفحه را به اشتراک بگذارید. اگر میخواهید بدانید چند فالوور دارم و اکانت من چقدر سریع رشد میکند، باید یک گزارش جامع بخرید. از این یکی برای تأیید اعتبار “بررسی روده” خود در مورد نرخ مشارکت کلی استفاده کنید.
فلانکس

Phlanx رویکرد کمی متفاوت دارد. جستجوی من نگفت که چند فالوور دارم، اما دو معیار بدست آوردم. اول، من 1.61٪ نرخ تعامل دارم. دوم، برای هر پست، متوجه شدم که میانگین 239 لایک و 27 نظر دارم. با فاش کردن تعداد لایکها و کامنتها، به طور متوسط، Phalanx قویاً نشان میدهد که این نوع تعاملها برای نرخ تعامل حساب میکنند. علاوه بر این، این عدد بین دیگر اعداد محاسبهگر نرخ تعامل اینستاگرامی است که من تاکنون دریافت کردهام. اگر نیاز به تاکید بر لایک و کامنت دارید، این یک ماشین حساب خوب نرخ تعامل اینستاگرام است.
NinjaOutreach

این یکی به شما می گوید که یک حساب چند دنبال کننده دارد (15500)، تعداد لایک ها به طور متوسط (216)، نرخ تعامل (1.55%) و درآمد تخمینی هر پست (163 دلار). همچنین میتوانید برای اطلاعات بیشتر در مورد کاربران اینستاگرام، از جمله اطلاعات تماس و اطلاعات فالوور، هزینه پرداخت کنید. با گزارش پیشرفته، شما یک ابزار عالی برای اینفلوئنسر مارکتینگ دارید زیرا میتوانید تفکیک مخاطبان آنها را ببینید. علاوه بر این، اگر میخواهید ببینید چقدر خوب در مقابل رقبای خود برای کسب درآمد قرار میگیرید، این یک نقطه شروع عالی نیز هست.
Analisa.io

با محاسبهگر نرخ تعامل آنالیسا در اینستاگرام، اطلاعاتی متفاوت از سایرین دریافت میکنید. نه تنها شماره فالوورهای من را دریافت می کنید، بلکه نرخ تعامل را نیز دریافت می کنید. در مورد من، این بسیار بالاتر از سایر مواردی است که تا کنون پوشش داده ام، در 2.64%. در این تعداد، نرخ “لایک” من 2.52٪ و نرخ نظر من 0.12٪ است. جالب اینجاست که به نظر میرسد آنها از همان تعریف تعامل با دیگران استفاده میکنند، بنابراین من فرض میکنم که از یک بازه زمانی محدودتری استفاده میکنند زیرا اکثر ما در اولین راهاندازی حسابهای خود، تعامل بسیار کمی داریم. در نهایت، لیستی از رایج ترین هشتگ ها و کلمات زیرنویس را دریافت می کنید.
هشتگ برای لایک

برخلاف برخی دیگر از محاسبه گرهای نرخ تعامل اینستاگرام، HashtagsForLikes از محدوده بسیار محدودی برای اطلاعات خود استفاده می کند. به طور خاص، ماشین حساب به طور خاص می گوید که آنها فقط از ده پست آخر برای محاسبه نرخ تعامل (2.5٪)، میانگین لایک (365) و نظرات (35) استفاده می کنند. به علاوه، خواهید دید که من چند فالوور دارم. از آنجایی که نرخ تعامل بسیار نزدیک به آنالیسا است، به نظر می رسد تأیید می کند که آنالیسا از نمونه محدودی نیز استفاده می کند. با این اوصاف، هر دو ابزار خوبی برای استفاده در صورتی هستند که می خواهید داده های اخیر را بدون اینکه گذشته آن را سنگین کند، استفاده کنید.
MightyScout

در نهایت، MightyScout وجود دارد. این ماشین حساب نرخ تعامل اینستاگرام از برخی جهات جامع تر از سایرین است. می بینید که من چند فالوور دارم و چند اکانت را دنبال می کنم. شما همچنین می بینید که من 2783 پست دارم که یک رقم بلند مدت است. آنها به من نرخ تعامل 1.7٪ را می دهند که به عنوان “بسیار خوب” رتبه بندی شده است. در مورد تعامل واقعی، MightyScout خاطرنشان میکند که من به طور متوسط 238 لایک و 26 نظر برای نسبت 9 لایک به 1 نظر دارم. در نهایت، MightyScout هشتگ های برتر من و نمونه ای از پست های من را ارائه می دهد.
چیزی که من واقعاً در مورد این ماشین حساب دوست دارم فهرست های نسبتاً جامع است. با نشان دادن چند نمونه از کارهای من و فهرست کردن هشتگ های رایج، می توانید بسیاری از چیزهایی را که با طرفداران به اشتراک می گذارم مشاهده کنید. علاوه بر این، برای بسیاری از اینفلوئنسرها، میتوانید بدون خروج از صفحه، حس بسیار خوبی از کار آنها دریافت کنید. اگر میخواهید اینفلوئنسر مارکتینگ انجام دهید، این ابزار عالی برای بررسی شرکای همکاری بالقوه است.
مطالعه بیشتر: 14 بهترین تولید کننده هشتگ اینستاگرام [2022]
افکار نهایی
یکی از چالشهای محاسبهگر نرخ تعامل اینستاگرام این است که معیارهای محاسبه آنها همیشه واضح نیست. در حالی که برخی از آنها به وضوح از همه پست های شما استفاده می کنند، حداقل یکی از آنها فقط ده پست آخر را در نظر می گیرد. علاوه بر این، در حالی که به نظر می رسد همه آنها بر لایک ها و نظرات تأکید می کنند، در برخی موارد تشخیص اینکه آیا آنها انواع دیگری از تعامل را نیز در نظر می گیرند یا خیر دشوار است. با وجود این چالش ها، این ماشین حساب ها می توانند ابزار ارزشمندی برای بازاریابی تأثیرگذار، نظارت بر رقبا و استراتژی باشند.
عکس قهرمان توسط ماکسیم پوتیومکین در Unsplash