این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.

با توجه به اینکه پلتفرم‌های اجتماعی مانند اینستاگرام تقریباً هر هفته به‌روزرسانی‌ها و ویژگی‌ها را ارائه می‌کنند، ضروری است که به طور منظم در استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود تغییراتی ایجاد کنید.

برندها باید دائماً با روندهای جدید و ترجیحات کاربران در حال تحول همراه باشند تا مرتبط و در صدر رقابت باقی بمانند.

در این پست، به جدیدترین ویژگی های اینستاگرام و نحوه استفاده از آنها به عنوان یک بازاریاب برای رشد کسب و کار خود خواهیم پرداخت.

ویژگی های کسب و کار اینستاگرام

داشبورد حرفه ای

داشبورد حرفه‌ای که در نوامبر ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد، به سازندگان و کسب‌وکارها اجازه می‌دهد عملکرد را پیگیری کنند و به ابزارها و منابع در یک مکان دسترسی داشته باشند.

داشبورد از بالای صفحه نمایه شما به راحتی قابل دسترسی است. مارک‌ها اکنون می‌توانند تجزیه و تحلیل‌ها را برای ۹۰ روز گذشته با استفاده از ویژگی تقویم ردیابی کنند، و همچنین اطلاعات آماری پست‌ها، داستان‌ها، حلقه‌ها و ویدیوهای زنده را مشاهده کنند.

با Sprout Social بیشترین بهره را از ویژگی های اینستاگرام ببرید

در حالی که پلتفرم بومی اینستاگرام دارای برخی ویژگی‌های تحلیلی است، با ابزار مدیریت رسانه‌های اجتماعی شخص ثالث مانند Sprout، می‌توانید بینش قدرتمندتری در مورد داده‌های اینستاگرام به دست آورید.

اتاق های زنده

اینستاگرام اخیراً به سازندگان اجازه داد تا جلسات زنده را با حداکثر سه مهمان دیگر (در مجموع چهار نفر) در یک زمان میزبانی کنند.

لایو روم های اینستاگرام

برای برندها، Live Rooms فرصت‌هایی برای میزبانی برنامه‌های گفتگو با اینفلوئنسرها، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و حتی میزبانی وبینار با گروهی از کارشناسان را فراهم می‌کند.

بیوگرافی تعاملی

بیوگرافی اینستاگرام شما نیازی به متن ساده ندارد. شما می توانید خلاق باشید و عناصر کاربردی و تعاملی را به چیزها اضافه کنید.

بیوگرافی تعاملی اینستاگرام

انواع حساب‌ها، از کسب‌وکار گرفته تا سازندگان و افراد، می‌توانند لینک‌های قابل کلیک، ایموجی‌ها، هشتگ‌ها، منشن‌های حساب اینستاگرام و حتی یک وب‌سایت را به بایوس خود اضافه کنند.

کارت هدیه

برندها اکنون می توانند با افزودن استیکر کارت هدیه به استوری ها و نمایه های اینستاگرام خود، از طرفداران پشتیبانی دریافت کنند و فروش خود را افزایش دهند. دنبال کنندگان همچنین می توانند انتخاب کنند که این کارت های هدیه را مجدداً در استوری های خود به اشتراک بگذارند تا این خبر را گسترش دهند.

گیفت کارت اینستاگرام

برای استفاده از قابلیت گیفت کارت، باید یک حساب کاربری تجاری یا سازنده اینستاگرام داشته باشید. می توانید یک استیکر استوری یا یک دکمه به نمایه خود اضافه کنید.

سفارشات غذا

مانند کارت های هدیه، برندهای مواد غذایی نیز می توانند از ویژگی Food Order استفاده کنند، که به کاربران امکان می دهد مستقیماً از طریق اینستاگرام غذا از تجارت شما سفارش دهند.

قابلیت سفارش غذا در اینستاگرام

می توانید این برچسب را در لیست استیکرهای داستانی خود پیدا کنید و پس از تنظیم شریک تحویل غذا، آن را به استوری های خود اضافه کنید. همچنین می توانید دکمه سفارش غذا را به پروفایل خود اضافه کنید.

نظرات پین شده

اینستاگرام به شما امکان می دهد نظرات منتخب را پین کنید تا در بالای بخش نظرات پست شما باقی بمانند. شما فقط می توانید حداکثر سه نظر در هر پست پین کنید.

اینستاگرام نظرات را پین کرد

این یک ابزار تعدیل بسیار مفید برای مشاغل است زیرا به آنها امکان می دهد بازخورد مثبت، آغازگر گفتگو و بینش های متفکرانه را بیشتر از سایر نظرات مشاهده کنند.

اشتراک گذاری عکس و فیلم از طریق دسکتاپ

اینستاگرام بالاخره امکان آپلود عکس و پست های ویدئویی از نسخه دسکتاپ این پلتفرم را فراهم کرد.

آپلود عکس و فیلم اینستاگرام

با این حال، این ویژگی اینستاگرام هنوز برای Stories و Reels در دسترس نیست و ویدیوهای قابل آپلود باید کمتر از یک دقیقه باشند.

همکاری ها

ویژگی جدید Instagram Collabs به کاربران اجازه می دهد تا با سایر کاربران محتوا تولید کنند. این بدان معنی است که یک پست یا حلقه در نمایه هر دو کاربر با تعداد لایک و نظر یکسان نشان داده می شود.

همکاری اینستاگرام

برای برندها، این فرصت‌های زیادی برای استفاده از مخاطبان بزرگ‌تر ارائه می‌دهد. همچنین ابزار مفیدی برای کمک به شرکت های تابعه و اعلامیه های قدرتمند است. با این حال، برای حداکثر تأثیر، هر دو سازنده باید اطمینان حاصل کنند که محتوا با صدای برند هر نمایه هماهنگ است.

ویژگی های محتوای برند جدید

برای حمایت از همکاری‌های برند-اینفلوئنسر، اینستاگرام چندین ویژگی محتوای برند جدید را معرفی کرده است. اینها شامل Brand Collabs Manager است، ابزاری که برندها و تأثیرگذاران را قادر می‌سازد تا ارتباط برقرار کنند و روابط ایجاد کنند.

مدیر همکاری برند اینستاگرام

سایر ویژگی‌های محتوای مارک‌دار شامل مشارکت‌های پولی در Reels، و همچنین یک پوشه پیام‌رسانی مجزای مشارکت است که به سازندگان کمک می‌کند فرصت‌های مشارکت بالقوه برندها را مرتب کنند.

ویژگی های ویدیوی اینستاگرام

ویدیوی زنده

اینستاگرام لایو مدتی است که وجود داشته است، اما این پلتفرم اخیراً نیز راه اندازی شده است برنامه ریزی برای پخش جریانی زنده را فعال کرد. ویدیوی زنده برای تعامل با فالوورها در زمان واقعی عالی است. این به برندها کمک می کند اعتماد ایجاد کنند و به عنوان معتبر و انسانی شناخته شوند.

مشاغل ایالات متحده با پرداخت اینستاگرام نیز می توانند فروش محصولات در طول پخش زنده با درگیر شدن با بینندگان در زمان واقعی و هدایت آنها به خرید مستقیم در برنامه. در طول یک ویدیوی زنده، کاربران همچنین می‌توانند با خرید نشان‌هایی که به‌عنوان نماد قلب در نظرات نشان داده می‌شوند، از کسب‌وکارها و سازندگان حمایت کنند.

ویدیو اینستاگرام

پیش از این، اینستاگرام IGTV را به عنوان اپلیکیشنی در این پلتفرم معرفی کرد که به کاربران امکان اشتراک گذاری ویدیوهایی تا یک ساعت را می داد.

این قابلیت اکنون حذف شده و با پست های ویدیویی جدید و بهبود یافته اینستاگرام جایگزین شده است. کاربران اکنون می توانند ویدیوهای بین 3 ثانیه تا 10 دقیقه آپلود کنند. حساب‌های منتخب می‌توانند ویدیوهایی تا 60 دقیقه آپلود کنند.

تعامل ویدیویی اینستاگرام خود را با فناوری Sprout Queue و ViralPost® بهبود دهید

Sprout می‌تواند به‌جای حدس زدن زمان ارسال ویدیو در اینستاگرام، بهترین زمان برای پست کردن را با استفاده از داده‌های تعامل واقعی که به‌صورت منحصربه‌فرد برای هر پروفایل محاسبه می‌شود، به شما اطلاع دهد.

ویژگی های استوری اینستاگرام

شرح داستان

اینستاگرام اخیراً ویژگی جدیدی را ارائه کرده است که به کاربران امکان می دهد کپشن متنی از آنچه می گویند به استوری خود اضافه کنند. این زیرنویس ها به طور خودکار تولید می شوند اما کاملاً قابل ویرایش هستند. در حال حاضر، شرح داستان فقط در کشورهای انگلیسی و انگلیسی زبان موجود است.

کپشن استوری اینستاگرام

بزرگترین مزیت این ویژگی اینستاگرام این است که برندها را قادر می‌سازد تا به مخاطبان بیشتری دست یابند و برای همه بینندگان قابل درک باشند، صرف نظر از اینکه با صدا تماشا می‌کنند یا نه.

نکات برجسته داستان

استوری اینستاگرام به مدت 24 ساعت در پروفایل شما باقی می ماند. اما کاربران اکنون می‌توانند بهترین استوری‌های خود را به‌عنوان برجسته‌ترین داستان‌ها ذخیره کنند، که به صورت سازمان‌یافته در نمایه‌تان درست زیر بیو شما ظاهر می‌شوند.

IG Profile Sprout

برندها می توانند با ذخیره Stories of events، BTS و سایر لحظات برجسته به عنوان نکات برجسته از این ویژگی اینستاگرام بهره مند شوند تا دنبال کنندگان جدید نیز بتوانند آنها را تماشا کنند. به طور مشابه، مشاغل مواد غذایی می توانند منوهای به روز شده، غذاهای ویژه و موارد دیگر را به اشتراک بگذارند و آنها را به عنوان موارد برجسته ذخیره کنند.

فیلترهای AR

در پاسخ به فیلترهای انقلابی AR اسنپ چت، اینستاگرام همچنین فیلترهای داستانی را ارائه کرد که کاربران را قادر می‌سازد تا انواع افکت‌های واقعیت افزوده را به استوری‌های خود اضافه کنند.

از چهره‌های خنده‌دار گرفته تا جلوه‌های زیبایی و رنگ گرفته تا نظرسنجی‌ها و آزمون‌ها، کتابخانه عظیمی از فیلترها برای انتخاب وجود دارد – حتی برخی از آنها توسط کاربر ایجاد شده‌اند.

برندها و سازندگان همچنین می‌توانند فیلترهای واقعیت افزوده خود را برای افزایش آگاهی، ویروسی شدن، شروع روندها و جذب کاربران ایجاد کنند. برخی از نمونه های برندهایی که این کار را انجام می دهند عبارتند از آدیداس، لگو و H&M.

استیکرهای داستان

اینستاگرام تعداد زیادی استیکر تعاملی را برای افزودن به استوری های شما ارائه می دهد. برندها می توانند از این استیکرها استفاده کنند و داستان خود را جذاب و تعاملی کنند.

به غیر از استیکرهای ثابت و متحرک که جذابیت بصری به داستان‌ها می‌افزایند، می‌توانید برچسب‌هایی مانند:

  • موسیقی
  • امتحان
  • شمارش معکوس
  • سوال
  • اسلایدر ایموجی
  • لینک قابل تنظیم
  • نظرسنجی
  • هشتگ
  • اشاره
استیکرهای استوری اینستاگرام

کسب‌وکارها همچنین می‌توانند از استیکرهایی مانند Poll و Question برای اجرای نظرسنجی‌های کوچک و جمع‌آوری بازخورد از فالوورهای اینستاگرام خود استفاده کنند.

ترجمه متن در Stories

اینستاگرام اکنون به کاربران این امکان را می‌دهد که متن در استوری، مانند زیرنویس، را به 90 زبان مختلف ترجمه کنند. این پلتفرم در حال حاضر از ترجمه های صوتی پشتیبانی نمی کند.

ترجمه های IG

این یک فرصت عالی برای برندها است تا با داستان ها و تبلیغات داستانی خود به مخاطبان جهانی دست یابند. فقط به یاد داشته باشید که متنی را اضافه کنید که به راحتی قابل ترجمه باشد اگر هدف شما این باشد.

ویژگی های حلقه های اینستاگرام

ویژگی های جدید Reels

اینستاگرام اخیراً چندین به روز رسانی به ویژگی Reels خود اضافه کرده است:

  • قرقره ها اکنون می توانند تا 60 ثانیه طول بکشند.
  • می توانید حلقه ها را با صدا یا آهنگ جستجو کنید.

قرقره های ریمیکس

این ویژگی به سازندگان اجازه می‌دهد تا با ترکیب ویدیوی موجود در یک حلقه جدید، یک حلقه را «ریمیکس» کنند. این منجر به ترکیبی جدید و منحصر به فرد از محتوا، مانند واکنش ها، رقص آف و موارد دیگر می شود.

کاربران این گزینه را دارند که میکس مجدد را در حلقه های خود فعال یا غیرفعال کنند. برندها می توانند از این ویژگی برای شروع روندها و تشویق محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنند. به عنوان مثال، می توانید یک چالش رقص را شروع کنید و برای بهترین ریمیکس جایزه بدهید.

ویژگی های خرید اینستاگرام

محصولات برچسب گذاری شده

برچسب‌های قابل خرید به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند محصولاتشان را تگ کنید در عکس هایشان به عنوان مثال، اگر مدلی را در کفش‌های دویدن برند خود نشان می‌دهید، کفش‌ها را تگ می‌کنید تا کاربران بتوانند مستقیماً روی صفحه محصول کلیک کرده و کفش را خریداری کنند.

اکنون، کسب‌وکارها می‌توانند محصولات را در داخل Stories نیز برچسب‌گذاری کنند. این یک راه عالی برای نمایش محصول(های) شما در لایو اکشن یا در محتوای تولید شده توسط کاربر است (مانند ذکرهای @ که در مورد آن صحبت کردیم). صحت به اشتراک گذاری یکی از استوری های مشتری خود را در استوری خودتان با برچسب روی محصول خود تصور کنید.

پرداخت اینستاگرام

با استفاده از این قابلیت، مشتریان می توانند بدون خروج از اپلیکیشن اینستاگرام، محصولی را بیابند و فرآیند پرداخت را تکمیل کنند.

کاربران می توانند قبل از خرید از بین اندازه ها و رنگ های مختلف انتخاب کنند و فقط باید در اولین باری که در برنامه تسویه حساب می کنند، اطلاعات صورتحساب خود را وارد کنند.

Instagram Checkout در حال حاضر فقط برای مشاغل و سازندگان واجد شرایط ایالات متحده که فروشگاه اینستاگرام دارند در دسترس است.

خرید از سازندگان

اینستاگرام اکنون به کاربران این امکان را می‌دهد تا با ضربه زدن روی محصولات برچسب‌گذاری شده در پست‌های سازندگان، ظاهر اینفلوئنسرهای مورد علاقه خود را در اپلیکیشن خریداری کنند.

در حال حاضر، این ویژگی فقط برای گروه منتخبی از سازندگان در دسترس است. برای برندها، این به این معنی است که دلیل بیشتری برای مشارکت با اینفلوئنسرها در جایگاه خود دارد. برندها و سازندگان هر دو می‌توانند به اطلاعات بینش مشترک این پست‌های خرید دسترسی داشته باشند تا بتوانند عملکرد را بهتر تجزیه و تحلیل کنند.

سایر ویژگی های اینستاگرام برای بازاریابان

پیام رسانی بین برنامه ای

برندها اکنون می توانند مستقیماً از اینستاگرام با مخاطبین فیس بوک مسنجر ارتباط برقرار کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر دو برنامه را به روز کنید و تنظیمات حریم خصوصی خود را تغییر دهید.

از دیگر ویژگی‌های پیام‌رسانی جدید در اینستاگرام می‌توان به حالت ناپدید شدن، کنترل‌های پیشرفته، گزارش‌دهی بهبودیافته و مسدود کردن برای دور نگه داشتن کاربران سوء استفاده‌کننده و هرزنامه اشاره کرد.

جستجوی نقشه

در سال 2020، اینستاگرام قابلیت استوری موقعیت مکانی بسیار محبوب خود را حذف کرد. اگرچه این ویژگی هنوز بازنگشته است، این پلتفرم اخیراً یک جایگزین – جستجوی نقشه را ارائه کرده است.

جستجوی نقشه به کاربران این امکان را می‌دهد که داستان‌های موقعیت مکانی را با پیمایش در نقشه دیجیتالی درون برنامه مشاهده کنند. این ویژگی در حال حاضر فقط در استرالیا و نیوزلند در دسترس است. برای برندهای موجود در آن مناطق، دلیل خوبی برای شروع دوباره استفاده از برچسب‌های داستان موقعیت مکانی است.

راهنماها

راهنماهای اینستاگرام مجموعه‌ای از پست‌ها، مکان‌ها و محصولات هستند که امکان افزودن توضیحات اضافی برای هر مورد را دارد.

راهنماها یک راه عالی برای کسب و کارها برای استفاده مجدد از محتوای موجود در پلتفرم، زیرا از جهاتی شبیه به پست های وبلاگ هستند. برندها می توانند راهنمای سفر، راهنمای غذا، راهنمای روند، راهنمای هدیه تعطیلات، راهنمای جواهرات و موارد دیگر با استفاده از محتوای از پیش منتشر شده.

حتما لیست ما را بررسی کنید راهنمای اینستاگرام که به ارتقای برند شما کمک می کند.

از ویژگی های اینستاگرام برای ایجاد محتوای جذاب استفاده کنید

دنیای رسانه‌های اجتماعی به سرعت در حال حرکت است – بازاریابان باید با همه به‌روزرسانی‌ها همراه باشند تا در بازی خود باقی بمانند. این مقاله به شما کمک می کند تا با همه ابزارهای مختلفی که اینستاگرام ارائه می دهد آشنا شوید تا بتوانید محتوای منحصر به فرد و جذابی ایجاد کنید که عملکرد خوبی داشته باشد.

اگر اینستاگرام یکی از بخش‌های کلیدی استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شماست، مطمئن شوید که بهترین ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی را بررسی کرده‌اید و یاد می‌گیرید که چگونه ادغام Sprout می‌تواند به شما کمک کند تا از ویژگی‌های اینستاگرام تا حداکثر پتانسیل خود استفاده کنید و از رقبا متمایز شوید.

ویژگی های مورد علاقه اینستاگرام شما چیست؟ چگونه از آنها برای دستیابی به اهداف تجاری خود استفاده می کنید؟ برای ما توییت کنید @SproutSocial و به ما اطلاع دهید!



منبع

نوشته‌ی بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

توصیه شده

اخبار منتخب.