این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
اوایل این هفته، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، ویدیویی را در توییتر به اشتراک گذاشت (آره، طنز) به مردم گفت که اینستاگرام «به پشتیبانی از عکسها ادامه میدهد» زیرا چندین کاربر از این که چگونه این پلتفرم ویدیوهای تصادفی را در فیدهایشان قرار میدهد شکایت دارند. با این حال، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، اساسا تایید کرده است که فید اینستاگرام در شرف بدتر شدن است.
فید اینستاگرام بدتر می شود
برای بسیاری از کاربران اینستاگرام، تجربه استفاده از شبکه اجتماعی که عمدتاً بر روی عکسهای دوستان و خانواده متمرکز بود، در ماههای اخیر بدتر شده است. دلیلش این است که اینستاگرام اکنون از الگوریتمهایی برای نشان دادن محتوای فید از حسابهایی استفاده میکند که شما آنها را دنبال نمیکنید، اما معتقد است ممکن است برای شما جالب باشد.
و اگر فکر می کنید که اینستاگرام ممکن است پس از این شکایات، استراتژی خود را برای بهتر شدن بازنگری کند، احتمالاً در اشتباه هستید. طی تماسی با سرمایه گذاران در روز چهارشنبه، زاکربرگ گفت این شرکت قصد دارد میزان محتوای فید اینستاگرام را که توسط هوش مصنوعی توصیه میشود، «بیش از دو برابر» کند. به عبارت دیگر، در نهایت پستهای بیشتری از افراد و حسابهایی که نمیشناسید مشاهده خواهید کرد.
به گفته مدیر عامل متا، حدود 15 درصد از محتوایی که به کاربران اینستاگرام در فید آنها نشان داده می شود، توصیه ها هستند. تا پایان سال آینده این رقم باید به بیش از 30 درصد افزایش یابد. البته، این برخلاف خواسته کاربران اینستاگرام است، اما به نظر می رسد این شرکت اهمیتی نمی دهد.
اینستاگرام باید تلاش برای TikTok بودن را متوقف کند

وضعیت اینستاگرام در این مرحله به قدری پیچیده است که حتی کایلی جنر و کیم کارداشیان سلبریتیها نیز درخواست کردند که اینستاگرام از تلاش برای TikTok بودن دست بردارد. آدام موسری سپس با ویدئویی به شکایات پاسخ داد که اساسا تأیید می کند که این شرکت به صرف منابع برای کپی کردن ویژگی های TikTok ادامه خواهد داد.
البته این حرکت در حالی صورت می گیرد که تیک تاک رشد قابل توجهی داشته است در حالی که فیس بوک و اینستاگرام رشد نکرده اند. نتایج سه ماهه دوم سال مالی 2022 متا با درآمد 28.82 میلیارد دلاری به جای 28.94 میلیارد دلار، اندکی کمتر از حد انتظار بود. این شرکت در حال حاضر 1.97 میلیارد کاربر فعال روزانه دارد که هنوز هم زیاد است.
در طول این تماس، مدیران متا همچنین اشاره کردند که این شرکت به عنوان پاسخی به شفافیت ردیابی اپلیکیشن اپل، روی روشهای جدیدی برای ارائه تبلیغات آنلاین با دادههای کاربر کمتر کار میکند. در اوایل سال جاری، زاکربرگ قبلاً گفته بود که متا در حال بازسازی ساختار تبلیغات خود برای هدف قرار دادن کاربران iOS است.
سهام متا از زمان اعلام این خبر بیش از 3 درصد کاهش یافته است زیرا به نظر می رسد سرمایه گذاران از جهت گیری شرکت ناامید شده اند.
نظر شما در مورد کل این وضعیت چیست؟ آیا زمانی را ترجیح میدادید که فید اینستاگرام هیچ پیشنهادی نداشته باشد؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.