این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
در سالهای اخیر، اینستاگرام مجموعهای از بهروزرسانیها را منتشر کرده است، زیرا به دنبال تبدیل شدن به یک نیروگاه تجارت الکترونیک، برنامه پیامرسانی و تابستان گذشته، یک پلتفرم کشف ویدیوی کوتاه در امتداد خطوط TikTok بوده است.
اکنون این بحران هویت عمومی به پایگاه کاربران آن نفوذ کرده است.
صبح روز سه شنبه، آدام موسری، رئیس اینستاگرام در حالت کنترل کامل آسیب ظاهر شد. او در مقابل دوربین و با پوشیدن یک ژاکت زرد روشن، تلاش کرد تا شورش فزاینده برخی از برجسته ترین کاربران اینستاگرام را خنثی کند.
کمتر از 24 ساعت قبل، کایلی جنر، کیم کارداشیان و سایر اینفلوئنسرهای سرشناس تصویری سیاه و سفید به اشتراک گذاشتند که در آن اعلام کردند: «اینستاگرام را دوباره بسازید. (از تلاش برای TikTok بودن دست بردارید، من فقط میخواهم عکسهای زیبای دوستانم را ببینم. ) با احترام، همه.”
پست اصلی که توسط یک اینفلوئنسر 21 ساله اینستاگرام به نام تاتیانا برونینگ ایجاد شد، تا صبح چهارشنبه بیش از 1.9 میلیون لایک جمع کرد.
موسری در ویدیویی که در حساب اینستاگرام خود منتشر کرد، اذعان کرد که این برنامه در حال انتقال است، اما تصریح کرد که برخی از چیزهایی که ممکن است کاربران با آن مواجه شوند، مانند فید تمام صفحه، فقط آزمایش هستند.
او گفت: «در حال حاضر اتفاقات زیادی در اینستاگرام می گذرد. “ما در حال آزمایش تعدادی از تغییرات مختلف در برنامه هستیم و بنابراین نگرانی های زیادی از همه شما می شنویم.”
اما توالی سریع ویژگیها و آزمایشهای جدید، حتی کاربران وفادار آن را نیز به این فکر واداشته است که آیا حتی اینستاگرام میداند اینستاگرام برای چیست؟
برونینگ گفت: «اینستاگرام با انواع مختلفی از محتوا که همزمان اتفاق میافتد، مملو از جمعیت شده است. “همه به طور همزمان احساس یکسانی داشته اند، اما بسیاری از مردم از گفتن چیزی ترسیده اند.”
یک دادخواست Change.org که توسط Bruening آغاز شده است به دنبال لغو بسیاری از تغییرات در برنامه است، از جمله بازگرداندن جدول زمانی زمانی، اولویت بندی پست های عکس، حذف ابزار ویدئویی Reels و کم اهمیت جلوه دادن کشف الگوریتمی. تا صبح چهارشنبه بیش از 180000 امضا داشت.
در حالی که اینستاگرام – که تا سال 2021 تقریباً 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد – هنوز از پایگاه TikTok فراتر می رود، با افزایش سرسام آور استفاده از برنامه ویدیویی فرم کوتاه، با تهدید فزاینده ای مواجه است. در سال 2020، TikTok به پربارگیری ترین برنامه در جهان تبدیل شد و پایگاه کاربران جوان آن نسبت به اینستاگرام و فیس بوک زمان بیشتری را در آن صرف کردند. گزارش درآمد شرکت مادر اینستاگرام متا، که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود، نشان خواهد داد که آیا TikTok سهم بازار خود را خورده است یا خیر.
اینستاگرام از اظهار نظر خودداری کرد و واشنگتن پست را به ویدیوی موسری ارجاع داد.
واکنش شدید علیه اینستاگرام به دنیای آفلاین سرایت کرده است. شنبه گذشته، دهها سازنده محتوا در خارج از مقر این شرکت در نیویورک تجمع کردند تا به دستورالعملهای جامعه – که به گفته آنها بسیار محدودکننده هستند – و تغییراتی که کشف حسابهای جدید را دشوار میکند اعتراض کنند.
آنا، یک خالق محتوای 24 ساله که تظاهرات را سازماندهی کرد و به این شرط صحبت کرد، گفت: «فکر میکنم دلیل اینکه من و بسیاری از افراد دیگر به این موضوع اهمیت میدهیم این است که ما خیلی میخواهیم آرمانشهرگرای فناوری باشیم.» نام کوچک او با اشاره به نگرانی های حفظ حریم خصوصی استفاده می شود.
او قبل از اینکه او و دو مدیر حساب کاربری دیگر خود را در اعتراض به درهای دفتر اینستاگرام دستبند بزنند، فهرستی از خواستهها را خواند. او فریاد زد: «ما از هنرمندان، سازندگان و فعالانی که از طریق این برنامه کسب درآمد میکنند میخواهیم محافظت شوند و سیستمهای پشتیبانی واقعی با ناظران واقعی برای کمک به کاربران داشته باشند». ما باید کاری کنیم که این پلتفرم برای افرادی که آن را زنده نگه میدارند کار کند.»
اما کاربران بهطور بدنام بیثباتی هستند و شکایتها اغلب با رفتار آنها همخوانی ندارد. در حالی که برخی از کاربران اینستاگرام ادعا میکنند که میخواهند بیشتر پستهای مبتنی بر عکس را در فید خود ببینند، موسری گفت که کاربران کمتر از این محتوا پست میکنند و در عوض ترجیح میدهند تصاویر را در استوری خود یا از طریق پیامهای مستقیم به اشتراک بگذارند.
به گفته کارشناسان این پلتفرم، هیچ یک از تغییرات تأیید شده توسط برونینگ، احتمالاً اینستاگرام را به آنچه قبلا بود باز نمیگرداند.
تامی مارکوس، یکی از تولیدکنندگان محتوا در بروکلین، میگوید: «تضمین میکنم که هر فردی که آن پست را در مورد بازگرداندن اینستاگرام به آنچه که بود، دوست داشته باشد و به اشتراک بگذارد، اگر اینستاگرام به حالت قبل برگردد، زمان کمتری را در اینستاگرام صرف خواهد کرد. که نزدیک به 1 میلیون دنبال کننده در این پلتفرم دارد.
سارا چاپل، استراتژیست کسب و کار آنلاین و مربی سازندگان در شهر نیویورک، گفت که این اعتراض نشان دهنده درک گسترده کاربران قدرتمند است که این برنامه نیازهای آنها را برآورده نمی کند، خواه آنها تولیدکنندگان محتوا، کسب و کارهای کوچک یا دارندگان حساب متوسط باشند. .
او گفت: “در این مرحله فقط سطحی از اعتماد از بین رفته است، جایی که مردم مایل نیستند انرژی یا نیروی کار خود را روی هر چیزی که متا این هفته آزمایش می کند سرمایه گذاری کنند.” اینستاگرام سعی میکند چیزهای بسیار متفاوتی داشته باشد و نیاز دائمی که آنها برای گرفتن برنامههای دیگر احساس میکنند، منجر به سردرگمی مداوم برای سازندگان و مصرفکنندگان میشود و سردرگمی منجر به پذیرش نمیشود.»
اما این شرکت قصد دارد به صنعت سرگرمی نزدیک شود. به گفته یک فرد آشنا که به شرط فاش نشدن نامش صحبت کرد، مالک اینستاگرام متا در حال تشکیل یک هیئت مشورتی متشکل از مدیران ارشد، مدیران و تبلیغاتگران است. این تلاش بیش از یک سال است که در حال انجام است، اما ارتباط با اعضای آینده هیئت مدیره از این هفته آغاز شد. هیئت مدیره در مورد تغییرات محصول خاص توصیه نمیکند، اما در عوض بر روی نحوه همکاری نزدیکتر متا با صنعت سرگرمی تمرکز خواهد کرد.
و برخی از تحلیلگران می گویند که برنامه های اینستاگرام هنوز هم قابل اثبات است، زیرا فقط این پلتفرم اعدادی را دارد که ببیند چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند. رکس وودبری، یکی از شرکای Index Ventures، یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر، گفت: “اغلب ما با اکراه اعتراف می کنیم که شرکت درست گفته است.”
برنت تیل، یک تحلیلگر اینترنتی در جفریز، گفت: «مطالعه نوآوری یا مرگ» سیلیکون ولی مستلزم این است که اینستاگرام به ارائه ویژگیهای جدید ادامه دهد. تیل گفت: “آنها می گویند که از دروازه خارج می شود، اما بهتر خواهد شد. اینگونه محصولات در فناوری کار می کنند، ما در حال گذراندن یک سری از تکرارها هستیم.”
برای برخی از ناظران، این واقعیت که اینستاگرام بسیار سخت کار می کند تا عملکرد اصلی خود یعنی ارتباط با دوستان و خانواده را بهبود بخشد، نشان می دهد که رسانه های اجتماعی چقدر تغییر کرده اند. Matt Perault، مدیر مرکز سیاست فناوری در UNC-Chapel Hill میگوید: «دسترسی به آن محتوا سختتر کردن، چشمانداز رقابتی را نشان میدهد که در حال حاضر در آن قرار دارند. “ممکن است کاملاً ضروری باشد که آنها چرخش کنند، اما این بدان معنا نیست که آنها در این دنیای جدید موفق خواهند شد.”
برای رهایی از طوفان، اینستاگرام باید به صداهای مناسب گوش دهد و واکنشها را از هر طرف هدایت کند. وودبری گفت: «جنگی بین افرادی که میخواهند اینستاگرام بیشتر شبیه اسنپچت باشد و افرادی که میخواهند بیشتر TikTok باشد، وجود دارد، «در حال حاضر گروه قبلی بزرگتر و پر سر و صداتر است.