این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
اینستاگرام یک برنامه با رتبه برتر است، با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه. در داخل برنامه، کاربران، اینفلوئنسرها، برندها و کسب و کارها به طور یکسان محتوای عکس و ویدیو با کیفیت بالا را به اشتراک می گذارند، در نظرات تعامل می کنند و پیام های مستقیم رد و بدل می کنند.
با این حال، از آنجایی که این یک پلت فرم بصری محور است، برخی از مردم در سراسر جهان در استفاده از این برنامه مشکل دارند، زیرا دسترسی یکسانی به داده های سلولی و اتصال اینترنتی لازم برای بارگیری بسیاری از ویژگی های برنامه ندارند.
از آنجایی که اینستاگرام می خواهد پلتفرم خود برای همه قابل دسترسی باشد، آنها یک راه حل ایجاد کردند: Instagram Lite. برای کشف چیستی، ویژگیهایی که ارائه میدهد و چگونه ممکن است بر بازاریابی جهانی رسانههای اجتماعی تأثیر بگذارد، بخوانید.
اینستاگرام لایت چیست؟
اینستاگرام لایت یک برنامه اندروید این برنامه به طور قابل توجهی کوچکتر از برنامه اصلی اینستاگرام (2 مگابایت در مقابل 30 تا 80 مگابایت) است، بنابراین کاربرانی که اتصال سلولی و اینترنت متفاوتی دارند، همچنان میتوانند بدون تجربه برنامه عقب مانده یا تجربه کاربری متفاوت، از آنچه که ارائه میدهد بهره ببرند.
هدف این بود که یک اپلیکیشن در دسترس تر برای بازارهای نوظهور ایجاد کنیم. Tzach Hadar، مدیر مدیریت محصول در فیس بوک تل آویو، می گوید تیمهای ما این نسخههای سبک از برنامههای ما را برای افرادی با اتصال کم یا برنامههای داده محدود میسازند، زیرا فرض اصلی ما این است که هیچکس را پشت سر نگذاریم.» به این ترتیب، Instagram Lite هنوز دارای بسیاری از ویژگی های ارزشمند در برنامه اصلی است:
- اشتراک گذاری عکس و فیلم
- داستان ها، استیکرها و گیف ها
- الگوریتم های صفحه و توصیه را کاوش کنید
- پیامرسانی/پیامهای پیامکی (گروهها پشتیبانی میشوند)
- برگه قرقره ها و قرقره ها
- حالت تاریک
از آنجایی که بار کمتری بر روی دستگاه ها است، ویژگی هایی که به داده یا اتصال قابل توجهی نیاز دارند حذف شده اند، مانند:
- انیمیشن ها هنگام جابجایی بین داستان ها
- فیلترهای داستانی و فیلترهای AR
- کنترلهای تند کشیدن به تایپ
- پخش زنده
- برگه های خرید و محصول
این برنامه قادر است با اجرای کد ذخیره شده در فضای ابری به جای روی تلفن، چنین فضای قابل توجهی را در دستگاه ها ذخیره کند. کلی هندریکسون، مدیر بازاریابی رسانههای اجتماعی در HubSpot، میگوید: «چیزی که من را بیشتر در مورد اینستاگرام لایت هیجانزده کرد این است که پلتفرم را در دسترستر میکند. این به فضای کمتری روی تلفن و همچنین داده کمتری نیاز دارد که اجرای آن را آسانتر میکند. این در بازارهای نوظهور کلیدی است.»
اینستاگرام لایت کجا موجود است؟
Instagram Lite در حال حاضر در 170 کشور در دسترس است که هند بزرگترین کشور دسترسی است. انتشار جهانی قرار است به زودی اتفاق بیفتد.
Instagram Lite UX چگونه است؟
مهمترین تفاوت بین Instagram Lite UX کیفیت محتوای برنامه و کمبود گرافیک و انیمیشن است که برای بارگذاری به داده نیاز دارد. در حالی که تصاویر دانه دار یا پیکسلی نیستند، ممکن است HD نباشند تا اطمینان حاصل شود که کاربران می توانند محتوا را بدون تجربه تاخیر بارگذاری کنند. یک مثال بارز این است که هنگام پیمایش بین دو داستان مختلف، انیمیشن موجود در برنامه اصلی وجود ندارد.
به غیر از این، Instagram Lite UX تفاوت چندانی با برنامه اصلی اینستاگرام ندارد. به عنوان مثال، کاربران دارای همان برگه نمایه (همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است) همراه با عکس نمایه، تعداد فالوورها و فالوورها، یک فید تصویر و یک برگه Reels برای کسانی که آنها را ایجاد می کنند، دارند.
تب هوم، جایی که فید اینستاگرام شما نمایش داده میشود، به همین شکل است، با چرخ فلک استوریها در قسمت بالای صفحه، نماد قلب که لایکها و تعاملات را نشان میدهد و دکمه پیکان پیامرسانی.
اگر می خواهید پستی را در اینستاگرام لایت به اشتراک بگذارید، دکمه پست به جای بالای چرخ فلک Stories در پاورقی پیمایش قرار دارد.
آیا اینستاگرام لایت بر بازاریابی جهانی رسانه های اجتماعی تأثیر می گذارد؟
وقتی Instagram Lite در سطح جهانی در دسترس قرار گرفت، بازاریابان را ملزم میکند که از استراتژیهای بازاریابی معمولی اینستاگرام استفاده کنند. از آنجایی که در حال حاضر از تبلیغات پشتیبانی نمی کند، بازاریابان باید به جای استفاده از ابزارهای قابل خرید برای افزایش فروش، بر تعامل و ایجاد مخاطب تمرکز کنند. هندریکسون میگوید، «بخشی از عقبنشینی ویژگیها، حذف تبلیغات است. این به ما یادآوری می کند که اینستاگرام چقدر برای آگاهی از برند حیاتی است. هنگامی که شخصی دیگر نمی تواند از داخل پلتفرم خرید کند، شما این فرصت را دارید که با تبدیل شدن به یک حساب با ارزش برای دنبال کردن آنها، بر تصمیمات او تأثیر بگذارید.
علاوه بر این، بازاریابان باید به کیفیت عکسها و ویدیوهایی که آپلود میکنند توجه داشته باشند، زیرا این برنامه صرفهجویی در فضا و نیاز به حداقل مصرف داده دارد. در عوض، استراتژی اینستاگرام لایت شما ممکن است بر روی کپی با کیفیت بالا و مشارکت تأثیرگذار در کشورهای جدید به عنوان ابزاری برای جلب توجه مخاطب، ایجاد تعامل و تبدیل کاربران به مشتریانی که از طریق پیوندهایی به صفحات فرود وب سایت پرداخت میکنند، تمرکز کند.
بازاریابان همچنین باید محتوایی ایجاد کنند که برای کسانی که در بازارهای مختلف هستند قابل درک و مرتبط با علایق آنها باشد.
قبل از اینکه اینستاگرام لایت در کشور شما در دسترس قرار گیرد، زمانی را به تحقیق در مورد بازارهای نوظهوری که قبلاً به برنامه دسترسی دارند اختصاص دهید، درباره علایق و نکات دردناک آنها بیشتر بدانید و شروع به ایجاد استراتژی کنید که به شما کمک می کند ارزشی را که می توانید ارائه دهید به آنها نشان دهید.
سپس، هنگامی که برنامه در دسترس قرار گرفت، آماده خواهید بود تا از اطلاعاتی که آموخته اید برای شروع پست کردن در برنامه استفاده کنید.