این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
رئیس اینستاگرام پس از پیوستن افراد مشهور به موجی از شکایات در مورد طراحی مجدد که پلتفرم اشتراکگذاری عکس را بیشتر شبیه به رقیب خود یعنی TikTok کرد، از این اپلیکیشن دفاع کرد.
آدام موسری، رئیس اینستاگرام، پس از انتشار مجدد پستی که کایلی جنر و کیم کارداشیان در آن نوشته بودند: «اینستاگرام دوباره اینستاگرام بسازید» صحبت کرد.
این اینفوگرافیک که در اصل توسط عکاس تاتی برونینگ با نام کاربری @illumitati ارسال شده است، همچنین از اینستاگرام خواسته است «تلاش برای TikTok بودن را متوقف کند» و افزود: «من فقط میخواهم عکسهای زیبای دوستانم را ببینم. با احترام، همه.» این پست نزدیک به دو میلیون “لایک” جذب کرده است.
تغییرات اخیر این برنامه، که شامل “فید اصلی بسیار الگوریتمی” و “فشار برای ویدئوهای “قرقره” به سبک TikTok این سرویس است، باعث شده است تا کاربران “در تلاش برای یافتن محتوای دوستان و خانواده خود باشند، زمانی که نان و کره ی این سرویس بود.” شبکه اجتماعی» گفت روزنامه گاردین.
همچنین شکایاتی در رابطه با ظاهر عمودی تمام صفحه جدید، که شبیه رابط TikTok است، و حضور شدید ویدیوهای توصیه شده از سوی کاربران وجود دارد که صاحب حساب از آنها پیروی نمی کند.
‘این یک امتحان است’
در یک ویدیو به توییتر ارسال کردموسری گفت که “نگرانی های زیادی در مورد عکس ها می شنود، و اینکه ما چگونه به سمت ویدئو می رویم” اما تاکید کرد که این پلتفرم “به پشتیبانی از عکس ها ادامه خواهد داد”.
اما او اضافه کرد که باید «راست باشد» و اعتراف کرد که «به مرور زمان بیشتر و بیشتر اینستاگرام به ویدیو تبدیل میشود». او گفت: «ما باید به این تغییر متمایل شویم و در عین حال به پشتیبانی از عکسها ادامه دهیم.
موسری در مورد شکایات در مورد نمای تمام صفحه، به کاربران توضیح داد که این یک آزمایش است. او گفت: «ایده این است که یک تجربه تمام صفحه بیشتر، نه تنها برای ویدیو، بلکه برای عکسها، ممکن است تجربهای سرگرمکنندهتر و جذابتر باشد». اما، او افزود، “من همچنین می خواهم واضح بگویم، [that] هنوز خوب نیست.»
موسری گفت که ویژگی توصیهها برای کمک به کاربران برای کشف محتوای جدید است و یکی از «موثرترین و مهمترین» راهها برای فعال کردن سازندگان برای دسترسی بیشتر به افراد است. او گفت که کاربران می توانند توصیه ها را ببندند یا به تعویق بیاندازند.
او ادامه داد: “ما باید تکامل پیدا کنیم، زیرا جهان به سرعت در حال تغییر است و ما باید با آن تغییر کنیم.”
‘کسب و کار جدی’
موسری با درخواست بازخورد ویدیو را بست و با یک بیننده از او میخواهد که «از چرخیدن همه چیز دست بردارد». آنها افزودند: «شما همه را از روزنامهنگاران، تولیدکنندگان محتوا، مدیران عامل و افراد مشهور به توافق میرسانید. اکنون برنامهای برای هر چیزی است که شما تبلیغ میکنید، نه دوستان و افرادی که فکر میکنم باحال هستند.»
مداخله کایلی جنر قابل توجه است زیرا در دنیای اینفلوئنسرها، او به معنای تجارت جدی است روزنامه گاردین. در سال 2018، یک توییت توسط جنر از 25 میلیون فالوورش پرسید: “آیا کسی دیگر اسنپ چت را باز نمی کند؟” 1.3 میلیارد دلار از ارزش بازار این شبکه اجتماعی که دستخوش یک طراحی مجدد بحث برانگیز شده بود، پاک کرد.
مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا که فیسبوک و اینستاگرام را در اختیار دارد، «به سمت ویدیوهای کوتاه فشار آورده است» – بازاری که TikTok در تلفن همراه تسلط دارد. CNBC.
این اختلاف در حالی رخ می دهد که متا در حال آماده شدن برای گزارش درآمد خود است و تحلیلگران پیش بینی می کنند که اولین کاهش درآمد سه ماهه شرکت نسبت به سال قبل باشد. به گفته شرکت امنیت وب و عملکرد Cloudflare، TikTok پربارترین برنامه سال 2021 بود که سه پلتفرم متعلق به متا را شکست داد.