این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
اجرای پروفایل اینستاگرام برای بسیاری از اینفلوئنسرها و سازندگان یک شغل تمام وقت است.
برای اینکه آن را رضایت بخش و رضایت بخش کنید، باید کاری را که همیشه انجام می دهید بهبود بخشید.
اگر نتایج کار خود را نمی بینید یا اگر حساب کاربری شما در حال رشد نیست، ممکن است زمانی احساس ناامیدی کنید. من کاملا درکت میکنم
اگر این دوران سخت را پشت سر می گذارید، یا فقط می خواهید استراتژی اینستاگرام خود را اصلاح کنید، نکاتی را در مورد کارهایی که می توانید انجام دهید تا عملکرد اینستاگرام خود را به سطح بالاتری ارتقا دهید، جمع آوری کرده ام.
برای انجام این کار به مجموعه ای مطمئن از داده ها نیاز داریم. و کدام داده می تواند قابل اعتمادتر از داده های شما باشد؟

دانلود رایگان
راهنمای نهایی بازاریابی رسانه های اجتماعی برای تجارت
#1. درک کنید که فالوورهای شما چه کسانی هستند
اولین و مهمترین عنصر حضور شما در اینستاگرام، مردم هستند. فالوورهای شما افرادی هستند که محتوای خود را برای آنها آماده می کنید و اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید، از تلاش خود نیز کسب درآمد کنید. اگر مخاطبی درگیر ندارید، محتوای شما، حتی بهترین محتوایی که دارید، اهمیت چندانی ندارد.
به همین دلیل است که در وهله اول باید بدانید فالوورهای شما چه کسانی هستند، به چه چیزهایی علاقه مند هستند، ترجیحات آنها چیست وقتی صحبت از استفاده از اینستاگرام و مصرف محتوا در پلتفرم می شود.
یک مکان خوب برای شروع، که حدس میزنم همه شما از قبل میدانید، Insights Insights است. دادههایی پیدا خواهید کرد که اطلاعاتی درباره جنسیت، سن و موقعیت فالوورهای شما ارائه میدهند.

با این حال، ارزش آن را دارد که در دادهها عمیقتر کاوش کنیم.
اگرچه Instagram Insights تغییرات روزانه را به شما نشان نمی دهد، ممکن است گاهی ارزش آن را داشته باشد که با جزئیات بیشتری تجزیه و تحلیل کنید، فالوورهای شما چه کسانی هستند و تعداد آنها چگونه تغییر می کند. معمولاً، اگر به دادههای گستردهتری نیاز دارید، یک انتخاب خوب استفاده از یک برنامه تحلیلی رسانههای اجتماعی خارجی است، مانند: سوترندر.
در مثال زیر مشاهده می کنید که در 15 فوریه تعداد فالوورها در سنین بین 25 تا 34 سال کاهش چشمگیری داشته است.
قطعاً دلیلی برای کاهش اعداد وجود دارد. شما به راحتی می توانید بر روی نمودار کلیک کنید تا ببینید چه چیزی در آن روز پست شده است.
شاید محتوا کاملاً به مخاطبان شما مرتبط نبود؟ شاید آنها را شوکه یا خشمگین کرد؟ یا شاید همکاری با یک برند یا فقط یک تبلیغ بوده و مخاطبان شما آن را دوست نداشته باشند؟

با تجزیه و تحلیل تنها دادههای ماهانه، احتمالاً متوجه نخواهید شد که این فقط یک پست بود که برای شما تعداد زیادی دنبال کننده هزینه کرد.
به طور کلی، وقتی نوبت به تجزیه و تحلیل فالوورهای شما میرسد، در نظر بگیرید:
- آیا محتوایی که ارسال می کنید واقعاً به مخاطبان شما مرتبط است؟
- آیا زبانی که استفاده می کنید نیز مرتبط است؟ ممکن است بخواهید به یک زبان دیگر زیرنویس اضافه کنید زیرا در بیش از یک مکان دنبال کننده دارید.
- شاید موضوعات پرطرفداری وجود داشته باشد که بتوانید آنها را در ارتباطات خود نیز بگنجانید؟ برخی رویدادها یا مسائل مربوط به کشور یا فرهنگی می توانند در اینجا به خوبی کار کنند.
نکته پایانی:
شناخت و درک فالوورهای خود کلیدی است. نظارت بر رفتارها و ترجیحات آنها نسبت به محتوای شما برای اطمینان از رشد و موفقیت آینده شما ضروری است.
#2. به طور موثر به کاربران جدید دسترسی پیدا کنید
یک معیار اساسی که هر سازنده اینستاگرام آن را نظارت می کند رسیدن.
بدیهی است که خوب است بدانید چه تعداد کاربر واقعاً محتوای شما را می بینند. اما آیا می دانید محتوای شما را از کجا و چگونه پیدا کردند؟ آیا آنها دنبال کنندگان شما هستند و آن را در فید خود دیده اند؟ یا قبلاً شما را نمیشناختند و پستهای شما را از طریق صفحه کاوش کشف نکردهاند؟
این لحظه خوبی است که توجه خود را به هشتگ ها جلب کنید، زیرا این هشتگ ها می توانند برای دستیابی به کاربران جدید بسیار مفید باشند.
بیایید نگاهی به این مثال تصادفی که در Reddit پیدا شده است بیاندازیم. در این مورد، 96 درصد از کاربرانی که این پست را دیدهاند، این حساب را دنبال نکردهاند و پست را از طریق هشتگها پیدا کردهاند. این یک نتیجه عالی است!

همچنین بیش از 75 درصد بازدیدها فقط توسط هشتگ ها ایجاد شده است! امیدوارم این شما را متقاعد کند که هشتگ ها واقعاً کار می کنند و می توانند در بهبود عملکرد اینستاگرام شما بسیار کمک کنند.
می توانید به راحتی در Instagram Insights بررسی کنید که هشتگ هایی که استفاده می کنید چقدر موثر هستند. اگر آنها برای شما فالوورهای جدید نیاوردند، یا اگر دسترسی شما را افزایش ندادند، قطعا زمان آن رسیده است که استراتژی هشتگ خود را اصلاح کنید.
خوب است که نه تنها میزان دسترسی خود، بلکه برداشت ها را نیز زیر نظر داشته باشید. اگر در بازه زمانی انتخابی، تعداد نمایشها بسیار بیشتر از میزان دسترسی شما بود، به این معنی است که محتوای شما برای سایر کاربران فوقالعاده جالب بوده و آنها با کمال میل به نمایه شما باز میگردند.
حالا برای مدتی به نامزدی برویم.
همه ما باید از این واقعیت آگاه باشیم که لایک ها در اینستاگرام به معیاری کم ارزش تر تبدیل می شوند.
نظرات و پاسخ ها (معروف به DM) صرفاً به این دلیل ارزشمندتر هستند که به تعامل بیشتر و زمان بیشتری از کاربران نیاز دارند. اما آنها نه تنها از منظر تعامل کلی شما، بلکه از منظر الگوریتم اینستاگرام و نحوه قرار دادن محتوای شما (مثلاً در صفحه کاوش) مهم هستند.
به همین دلیل باید تحلیل کنید نسبت لایک ها با سایر انواع تعامل کاربر با محتوای شما چقدر است. هرچه نظرات و پاسخ های بیشتری داشته باشید، بهتر است.

من شما را با چند سوال برای فکر کردن می گذارم:
- آیا با سایر کاربران مثلاً در بخش نظرات زیر پست های خود و در DM های خود تعامل دارید؟ آیا با گذاشتن نظرات معنی دار و ارزشمند با سایر کاربران در پروفایل آنها در ارتباط هستید؟
- آیا مشارکت شما در طول زمان افزایش می یابد یا کاهش می یابد؟ دوباره آنالیز کنید که آیا چیزی که پست می کنید برای دنبال کنندگان شما جالب است یا خیر.
- چه نوع محتوایی بیشترین تعامل را ایجاد می کند؟ فیلم های؟ داستان ها؟ نوشته ها؟
نکته پایانی:
به یاد داشته باشید که بسیاری از عناصر در واقع بر دسترسی و تعامل شما تأثیر دارند. برای شناخت نقاط قوت و ضعف خود، باید همه آنها را زیر نظر داشته باشید. اگر تجزیه و تحلیل بومی اینستاگرام کافی نیست، به سمت برنامه های تحلیلی خارجی بروید که داده های عمیق تری را در اختیار شما قرار می دهند.
#3. مسیر محتوای پربازده خود را دنبال کنید
محتوایی که از قبل در نمایه خود دارید بهترین مشاور شماست.
شما فقط برای خودتان محتوا ایجاد نمی کنید (چون در اینجا در مورد نمایه های شخصی صحبت نمی کنیم که فقط می خواهیم خاطرات خود را تازه نگه داریم)، ترجیحات مخاطبان شما مهمترین شاخص هستند.
تجزیه و تحلیل پست های خود از 3 تا 6 ماه گذشته بلافاصله به شما می گوید که ترجیحات مخاطبان شما نسبت به محتوای شما چیست. اگر آنها محتوای سفر را به آشپزی ترجیح می دهند، چرا باید به آنها نشان دهید که چگونه غذاهای خود را آماده می کنید؟
بر کیفیت و آنچه واقعاً برای مخاطبانتان مرتبط و جالب است تمرکز کنید. اگر هنوز شک دارید، می توانید به راحتی از فالوورهای خود بپرسید که انتظار دارند چه محتوایی را در نمایه شما ببینند.
در حال حاضر اهمیت استوری های اینستاگرام را دست کم نگیرید، زیرا اهمیت آنها در اینستاگرام به طور فزاینده ای افزایش می یابد و حتی بسیاری از کاربران آنها را به پست ها ترجیح می دهند.
اگرچه در Instagram Insights میتوانید پستهای خود را در 2 سال گذشته تجزیه و تحلیل کنید، اما با استوریها فرق میکند، زیرا اطلاعات مربوط به عملکرد آنها را فقط برای 14 روز گذشته دریافت خواهید کرد.
که در سوترندربا این حال، میتوانید به گذشته برگردید و تجزیه و تحلیل کنید که هر یک از داستانهای شما چه تعداد برداشت، چه میزان دسترسی، پاسخها، خروجیها، ضربه زدن به جلو و ضربههای برگشتی داشته است.
کاری که می توانید انجام دهید، برای مثال، این است:
- سعی کنید در آینده استوری هایی را که قبلاً بیشترین تعداد خروج را داشتند حذف کنید، یا؛
- داستانهای بیشتری مشابه داستانهایی که تعداد پاسخهای زیادی داشتند ایجاد کنید.

با این حال، باید نظارت کنید که آیا داستانهای شما از پستها توسط مخاطبان ترجیح داده میشوند یا خیر و بر این اساس برنامه محتوای خود را آماده کنید (داستانها باید از قبل به عنوان پستها برنامهریزی شوند).
نکته پایانی:
از هدر دادن زمان برای تهیه محتوایی که هیچ کس دوست ندارد، جلوگیری کنید. برای تجدید نظر در استراتژی محتوای خود، پست ها و داستان های منتشر شده در طول زمان را تجزیه و تحلیل کنید. کیفیت بر کمیت فقط یک شعار نیست، پس به خاطر داشته باشید که محتوای شما در وهله اول باید برای خوانندگان ارزشمند و مفید باشد.
#4. مراقب رقبای خود باشید
در نهایت، شما نیز باید مراقب آنچه تأثیرگذاران و سازندگان مشابه یا رقابتی پست میکنند، باشید. و منظور ما یواشکی بودن و کپی کردن کارهای دیگران نیست. این یک تمرین عادی است که بر صنعتی که در آن هستیم نظارت کنیم و خوب است که از دیگران الهام بگیریم. همه ما این کار را میکنیم، پس وقت آن رسیده که فکر نکنیم تقلب است.
مدتی را صرف مشاهده چند نمایه مشابه پروفایل خود یا نمایه هایی که قصد دارید بهتر از آنها باشید، بگذرانید.
- اگر آنها مخاطبان خود را بهتر درگیر می کنند، باید سعی کنید دلایلی برای اینکه چرا این اتفاق می افتد بیابید. شاید در قسمت نظرات بیشتر فعال باشند؟ آیا بحث را شروع می کنند و در نظرات ادامه می دهند؟
- چه مطالبی را پست می کنند؟ شاید آنها با تعدادی از پست ها آمده اند که برای مخاطبان خود فوق العاده جالب است؟ آنها خوب کار می کنند، اما شما می توانید بهتر انجام دهید!
باز بودن و مشاهده همه چیز در اطرافتان به شما کمک می کند مخاطب خود را بهتر درک کنید. اگر محتوایی که می بینند واقعاً برای آنها جالب و ارزشمند باشد جلب علاقه مخاطبان (و جذب کاربران جدید) آسان تر خواهد بود. محتوای شما باید باعث شود آنها برای مدتی متوقف شوند و به آنها احساس کنید که واقعاً نیازها و ترجیحات آنها را درک می کنید.
نکته پایانی:
آگاه بودن از آنچه و چگونه رقبای شما آنلاین انجام می دهند تقلب نیست. با خلاقیت بیشتر یا صرفاً با صادق بودن نسبت به خود، از آنها پیشی بگیرید و با صداقت خود قلب پیروان خود را بدزدید.
نتیجه
من معیارها و جنبه های زیادی از حضور شما در اینستاگرام را بررسی کرده ام که باید دوباره مورد بررسی قرار گیرند و می توانند بهبود یابند. ممکن است در حال حاضر احساس خستگی کنید، اما نباید اینطور باشید.
سعی نکنید همه چیز را به یکباره تغییر دهید و آزمایش کنید. با در نظر گرفتن اینکه چقدر زمان برای تجزیه و تحلیل و بهبود هر جنبه ای از حضور اینستاگرام خود نیاز دارید، امکان پذیر نخواهد بود. علاوه بر این، شما در واقع نمی دانید که کدام بهبود تفاوت ایجاد کرده است. میتوانید با سادهترین یا مهمترین چیزی که در حال حاضر برای شماست شروع کنید.
موفق باشید!
نویسنده مهمان: کلادیا یک بازاریاب متخصص در بازاریابی محتوا و ایمیل است. در حال حاضر مشغول به کار در سوترندر که یک ابزار SaaS برای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی است. کاربر فعال Quora و یکی از طرفداران بزرگ اینستاگرام.