این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
اینستاگرام پس از واکنش شدید کاربران که شاهد فعال شدن این پلتفرم توسط کایلی جنر و کیم کارداشیان بود، برخی از تغییرات را در برنامه تغییر میدهد.
این برنامه اشتراکگذاری عکس و ویدیو متهم به تقلید از TikTok به هزینه وفادارترین کاربرانش شده است، پس از اینکه عصبانیت کاربر از یک سری تغییرات در این هفته جوشید. اینستاگرام روز پنجشنبه اعلام کرد که برخی از تغییرات از جمله نسخه آزمایشی این برنامه که نمایش تمام صفحه را به پستها میدهد، لغو میکند.
همچنین تغییرات الگوریتم خود را که منجر به پر شدن فیدهای کاربران با ویدئوهای حسابهایی که آنها دنبال نمیکنند کاهش میدهد.
آدام موسری، رئیس اینستاگرام در مصاحبه ای گفت: «خوشحالم که ریسک کردیم – اگر هر چند وقت یک بار شکست نخوریم، به اندازه کافی بزرگ یا جسورانه فکر نمی کنیم. خبرنامه فناوری Platformer. اما ما قطعاً باید یک گام بزرگ به عقب برداریم و دوباره سازماندهی کنیم. [When] ما چیزهای زیادی یاد گرفته ایم، سپس با نوعی ایده یا تکرار جدید برمی گردیم. بنابراین ما از طریق آن کار خواهیم کرد.»
در روز دوشنبه، زمانی که جنر، سومین کاربر پر فالوور این اپلیکیشن با 361 میلیون فالوور، به خواهرش کیم کارداشیان، هفتمین کاربر بزرگ اینستاگرام با 326 میلیون فالوور پیوست، ناآرامی ها در میان بیش از 1 میلیارد کاربر اینستاگرام اوج گرفت. به اشتراک گذاری یک میم که خواستار «بازسازی اینستاگرام اینستاگرام» شد. این میم اضافه کرد: “از تلاش برای tiktok بودن دست بردارید، فقط می خواهم عکس های زیبای دوستانم را ببینم.”
افرادی که از این پلتفرم برای تعامل با دوستان و خانواده استفاده می کردند نیز شکایت داشتند که فیدهای آنها مملو از ویدیوهای ناخواسته است. واکنش شدید موسری را بر آن داشت یک ویدیو در روز سه شنبه ارسال کنید – که به گفته او قبل از دیدن پست های کارداشیان ضبط شده است – که در آن می گوید “به مرور زمان بیشتر و بیشتر اینستاگرام به ویدیو تبدیل می شود”. اما تا روز پنجشنبه او پذیرفت که اینستاگرام بیش از حد پیش رفته است.
او به Platformer گفت: «برای طراحیهای جدید فید، مردم ناامید هستند و دادههای استفاده عالی نیست. بنابراین من فکر می کنم که باید یک گام بزرگ به عقب برداریم، دوباره سازماندهی کنیم و بفهمیم که چگونه می خواهیم به جلو برویم.
موسری اضافه کرد که اینستاگرام پس از شکایت کاربران از ارسال محتوایی از حسابهایی که دنبال نمیکنند، پستهای پیشنهادی را کاهش میدهد. موسری گفت: “وقتی چیزی را در زمینه خود کشف می کنید که قبلاً آن را دنبال نکرده اید، باید یک نوار بالا وجود داشته باشد – فقط باید عالی باشد.” “شما باید از دیدن آن خوشحال شوید. و من فکر نمی کنم که در حال حاضر به اندازه کافی این اتفاق می افتد. بنابراین فکر میکنم باید از نظر درصد خوراکی که توصیه میشود، یک قدم به عقب برداریم.»
تروور نوآ، مجری برنامه Daily Show، از جمله منتقدان تغییر توصیه ها بود و گفت: “همه چیز یک تبلیغ است و فید شما مملو از افرادی است که آنها را دنبال نمی کنید.”
ظهور TikTok که بیش از 1 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد، نظم ایجاد شده در رسانه های اجتماعی را به چالش کشیده است. در یک تغییر دائمی که هفته گذشته توسط اینستاگرام اعلام شد و برعکس نخواهد شد، اعلام کرد که تمام ویدیوهای ارسال شده در اینستاگرام به “Reels” تبدیل خواهند شد که ویژگی ویدئویی به سبک TikTok این برنامه است.
متای مارک زاکربرگ، شرکت مادر اینستاگرام و همچنین مالک فیس بوک، روز چهارشنبه از افزایش 30 درصدی زمان صرف شده روی Reels خبر داد. با این حال، اولین کاهش سالانه درآمد سه ماهه خود را نیز برای دوره آوریل تا ژوئن گزارش کرد که دلیل آن شرایط اقتصاد کلان بود.