این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
اینستاگرام روز پنجشنبه اعلام کرد که پس از اینکه کایلی جنر و سایر افراد مشهور به واکنش کاربران نسبت به تغییرات پیوستند و از این پلتفرم به دلیل تلاش بیش از حد شبیه TikTok انتقاد کردند، چندین بهروزرسانی اخیر را برای برنامه اشتراکگذاری عکس خود لغو میکند.
اینستاگرام اعلام کرد که آزمایش پستهای عکس و ویدیوی تمامصفحه را که این اپلیکیشن برای جایگزینی ظاهر معمولی پستهایی که فقط بخشی از صفحه را اشغال میکنند معرفی کرده است، متوقف میکند. این اپلیکیشن که متعلق به متا است، همچنین اعلام کرد که به طور موقت تعداد پستهای موجود در فیدهای کاربران را که الگوریتم آن توصیه میکند، کاهش میدهد، ویژگی جدیدی که قبلا آن را امتحان کرده بود.
TikTok، برنامه ویدیویی بسیار محبوب چینی، ویدیوهای تمام صفحه را نشان می دهد که اکثر آنها توسط الگوریتم آن توصیه می شود.
متا در بیانیهای گفت: «میدانیم که تغییرات در برنامه میتواند یک تعدیل باشد، و در حالی که معتقدیم اینستاگرام باید با تغییر جهان تکامل یابد، میخواهیم زمانی را صرف کنیم تا مطمئن شویم که این کار را درست انجام میدهیم.
خبرنامه فناوری Platformer پیشتر در مورد تصمیم اینستاگرام برای تغییر این تغییرات گزارش داده بود.
برخی از بیشترین فالوورهای اینستاگرام از این به روز رسانی انتقاد کرده بودند. روز دوشنبه، جنر و کیم کارداشیان، خواهر ناتنی او، هر دو تصویری را در اینستاگرام به اشتراک گذاشتند که روی آن نوشته شده بود: «اینستاگرام را دوباره اینستاگرام بسازید. (از تلاش برای tiktok بودن دست بردارید من فقط می خواهم عکس های زیبای دوستانم را ببینم.) با احترام، همه.
در واکنش به این انتقادات، آدام موسری، رئیس اینستاگرام، روز سهشنبه ویدیویی را منتشر کرد که در آن بهروزرسانیها را توضیح داد و از انتقال این اپلیکیشن به ویدیو دفاع کرد. او همچنین اذعان کرد که برخی از تغییرات هنوز در حال انجام است و آنها را “هنوز خوب نیست” خواند.
متا سعی کرده است برخی از محصولات خود را به محصولاتی تبدیل کند که بهتر از رقبا تقلید کنند. مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا، علناً در مورد اینکه چگونه TikTok به یک چالش بزرگ برای توجه مردم تبدیل شده است، صحبت کرده است و گفته است که شرکت او باید به سرعت عمل کند تا با روندهای ویروسی و ویژگیهای جدید این رقبا همگام شود.
زاکربرگ در تماسی با سرمایه گذاران در روز چهارشنبه پس از گزارش متا اولین کاهش درآمد سه ماهه خود به عنوان یک شرکت سهامی عام، گفت که Reels اینستاگرام، یک محصول ویدیویی، باعث رشد و تعامل کاربران می شود. او گفت که این شرکت انتظار دارد در طول زمان در دسته بندی محصولات دو برابر شود.
زاکربرگ همچنین از تغییر به «کشف الگوریتمی» محتوای جدید و پیشنهادی نام برد، روندی که با قرار دادن ویدیوهای محبوب در فیدهای کاربران، حتی اگر از دوستان یا گروههایی که دنبال میکنند نباشند، موفقیت عظیمی برای TikTok به ارمغان آورده است.
هفته گذشته، اینستاگرام ویژگیهایی را برای تشویق به همکاری بین کاربران در پستهای عکس و ویدیو معرفی کرد و اعلام کرد که همه ویدیوها به صورت Reels به اشتراک گذاشته میشوند که به صورت مونتاژ ویدیویی کوتاه مشابه با TikTok راهاندازی شدهاند. زاکربرگ همچنین هفته گذشته از قابلیتی برای اپلیکیشن اصلی فیس بوک رونمایی کرد که مانند TikTok، ویدیوها و محتوای پیشنهادی بیشتری را در فیدهای کاربران قرار می دهد.