این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
اینستاگرام اپلیکیشن اتاق انتظار من است. من هر روز از آن استفاده نمیکنم، اما وقتی چند دقیقه وقت خالی دارم، دوست دارم بهسرعت بررسی کنم افرادی که دنبال میکنم چه کار میکنند.
مشکل، اخیراً رسیدن به چیزهایی است که من واقعاً میخواهم ببینم، مستلزم مبارزه در میان کوهی از محتوای حمایتشده و پستهای پیشنهادی است. وقتی صحبت از تبلیغات در پلتفرمها میشود، نقطهای وجود دارد که در آن کاربر به ناچار دستهای خود را به هوا پرتاب میکند و میگوید: بس است. این سطح برای همه متفاوت است، اما برای من، اینستاگرام نه تنها به آن رسیده است، بلکه در حال چرخیدن در اطراف آن است.
رفیق، مطالب من کجاست؟
بیایید این را آزمایش کنیم. من بهتازگی برنامه اینستاگرام را در آیفون خود باز کردم و ۱۴ (چهارده) مورد از تبلیغات، پستهای پیشنهادی و محتوای حمایتشده را در ۱۶ پست اول در بالای فید خود شمارش کردم. قبل از اینکه به پست شخصی برسم که واقعاً دنبالش میکنم، مجبور شدم شش آگهی را مرور کنم. من مطمئن نیستم که اینستاگرام از چه زمانی اینقدر تهاجمی شده است، اما به یاد ندارم که اوایل امسال اینقدر بد بوده باشد. یک ماهه پست Reddit همین موضوع را با آرایهای به ظاهر نامتناهی از تبلیغات که یکی پس از دیگری ردیف شدهاند، نشان میدهد.
بدتر از آن، محتوای تبلیغات و پستهای پیشنهادی که من میبینم به شدت توهینآمیز است. بله، من چند صفحه تناسب اندام و همچنین صفحه کشتی را در اینستاگرام دنبال می کنم. بنابراین الگوریتم های آن تصمیم گرفته اند که من باید در رشته بوکس و بدنسازی باشم (من نیستم). مدام تبلیغاتی برای کلاسهای بوکس در اختیارم میگذارند، که به آن اهمیت خاصی نمیدهم، و مدام مردانی عضلانی را میبینم که روی صحنه ژست میگیرند، که باز هم فنجان چای من نیست. اینستاگرام در مورد این نوع محتوا بی امان است. تنوع کمی در آن وجود دارد من یک انسان در سال 2022 هستم، به این معنی که من این تجمل را دارم که علایق خاص و متفاوتی داشته باشم – من با تمرینات وزن بدن مشکلی ندارم، اما علاقه ای به بدنسازی ندارم. من می توانم تمام روز ویدیوهای جیو جیتسو برزیلی را تماشا کنم، اما بوکس را نه. شاید نحوه درگیر شدن من با این محتوا است که الگوریتم های اینستاگرام را از بین می برد، اما به نظر می رسد که قادر به پیش بینی دقیق چیزی نیست که واقعاً می خواهم ببینم.
فقط من نیستم. موضوع دیگری در ردیت، همچنین مربوط به یک ماه پیش، با عنوان “باشه فهمیدیم فید شما کاملاً تبلیغاتی استدهها کاربر از بد شدن فید اینستاگرام شکایت دارند.
کاربر می نویسد: 60 درصد از پست های فید خبری من از حساب هایی است که من آنها را دنبال نمی کنم – با این حال حساب هایی هستند که من آنها را دنبال می کنم و به طور منظم پست می کنند و من هرگز پست های آنها را نمی بینم. HireLaneKiffin. کاربر می نویسد: «از همه فالوئرهای من به هر فالو و تبلیغ دیگری از امروز به نسبت سه به دو آگهی و دنبال کننده های تبلیغ شده از بدترین افراد و چیزها رفته است». ilivedownyourroad. من روش علمی برای تعیین تعداد تبلیغات بیش از حد برای اکثر کاربران ندارم، اما حدس من این است که اینستاگرام به خوبی از آن گذشته است.
این رفتار در حال سرایت به دارایی دیگر متا، فیسبوک است. در فید این پلتفرم، حداقل مقداری محتوا از صفحات و افرادی که در بالای صفحه دنبال میکنید میبینید، اما تعداد زیادی تبلیغات در این بین وجود خواهد داشت، و هر از چند گاهی یک پست پیشنهادی از صفحهای را مشاهده خواهید کرد. اصلاً به آن اهمیت نده – من به تو نگاه می کنم، قدرت و قدرت نیک. در واقع، این صفحه خاص که محتوای مرتبط با بدنسازی را ارائه میکند، احتمالاً ربطی به آن ندارد. فیس بوک تصمیم گرفته است که من باید در بدنسازی باشم و ویدیوهای بدنسازی را تماشا خواهم کرد، پس الگوریتم قادر متعال به من کمک کنید.
اضافه بار حمایت شده در فیس بوک به اندازه اینستاگرام بد نیست، اما اینستاگرام ممکن است در اینجا یک هشدار اولیه باشد. چند ماه بعد، ممکن است مجبور شوید هر بار که برنامه را باز میکنید، به ترتیب زمانی به ترتیب پست بروید (برای انجام این کار، روی «منو»، سپس «مشاهده بیشتر»، سپس «آخرین» در آیفون).
می توانید به آن کمک کنید؟ بله، اما نه کاملا.
راه هایی برای کاهش این هجوم تبلیغات وجود دارد، اما اینستاگرام در مورد آن کاملاً حیله گر است. وقتی برنامه را باز کردید، یک فلش سفید کوچک در کنار لوگوی اینستاگرام در بالا ظاهر میشود و به شما امکان میدهد فقط محتوای حسابهایی را که بهعنوان موارد دلخواه تنظیم کردهاید ببینید. اما فلش کوچک سفید فقط زمانی ظاهر میشود که از اولین پست عبور کرده باشید – راهی برای اینکه شما را مجبور کند حداقل یک تبلیغ را قبل از رسیدن به محتوای مورد نظر خود ببینید. علاوه بر این، هر بار که برنامه را راه اندازی می کنید باید این کار را انجام دهید، و همچنین باید تمام محتوایی را که می خواهید دنبال کنید را به موارد دلخواه خود اضافه کنید، که یک دردسر اضافی است.
همچنین میتوانید یک برنامه غیررسمی فقط اندروید برای اینستاگرام دریافت کنید که به شما امکان میدهد به طور کلی از شر تبلیغات خلاص شوید، اما برنامههای غیر رسمی، علاوه بر اینکه احتمالاً با شرایط خدمات اینستاگرام مخالف هستند، میتوانند راهی برای دریافت بدافزار در دستگاه شما باشند.
نکته اصلی این است که برای اکثر کاربران، تجربه اینستاگرام به شدت خدشه دار می شود، زمانی که به اجبار چیزهایی را که نمی خواهید تغذیه می کنید. زمانی وجود دارد که حتی تبلیغکنندگان نیز شروع به شکایت میکنند، زیرا به ناچار میبینند که تعداد نامزدی از بین مخاطبان خسته و سرخوردهشان پایین میآید. من از اینستاگرام پرسیدم که آیا آنها فکر میکنند با محتوای حمایتشده زیادهروی کردهاند یا خیر، و پس از شنیدن این خبر، این مقاله را بهروزرسانی میکنم.
من این شعار را می دانم: اگر برای آن پولی پرداخت نمی کنید، کاربر نیستید، شما محصولی هستید که فروخته می شود. اما برای اینکه بتوانم با فروشم موافقت کنم، باید چیزی را از برنامه پس بگیرم وگرنه منصرف خواهم شد. در حال حاضر، اینستاگرام بسیار سخت کار می کند تا من را وادار به تسلیم کند.