این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
کالیفرنیا: طبق گزارشی که پنجشنبه در خبرنامه فناوری Platformer منتشر شد، اینستاگرام ویژگیهایی را که کاربران علیه آنها کمپین تبلیغاتی کردهاند و شکایت کردهاند، این شبکه اجتماعی را بیش از حد به TikTok شبیه میکند، متوقف میکند.
خواهران مشهور کیم کارداشیان و کایلی جنر از پر سر و صداترین کاربرانی بودند که در این هفته پیامهایی را در شبکههای اجتماعی منتشر کردند و از این شرکت خواستند تا اینستاگرام را دوباره بسازد و سعی کند مانند TikTok باشد.
این شعار از یک طومار change.org سرچشمه گرفت که تا اواخر روز پنجشنبه بیش از 229000 امضا دریافت کرده بود.
در این طومار آمده است: “بیایید به ریشه های خود در اینستاگرام بازگردیم و به یاد داشته باشیم که هدف پشت اینستاگرام به اشتراک گذاری عکس ها به خاطر پیت بود.”
آدام موسری، مدیر اینستاگرام اوایل این هفته با ویدئویی در توییتر به این جنجال پاسخ داده بود که در آن گفته بود این ویژگیها در حال انجام هستند و با تعداد کمی از کاربران آزمایش میشوند.
تغییرات شامل پخش ویدیوی کوتاه، نمایش تمام صفحه آن به روشی که TikTok انجام میدهد و توصیه پستهایی از افراد غریبه بود.
موسری روز پنجشنبه در مصاحبه ای با کیسی نیوتن از Platformer گفت: خوشحالم که ریسک کردیم.
اما ما قطعاً باید یک گام بزرگ به عقب برداریم و دوباره جمع شویم.»
موسری گفت: «اگر ما هر چند وقت یک بار شکست نمی خوریم، به اندازه کافی بزرگ یا جسورانه فکر نمی کنیم.
موسری استدلال میکرد که تغییر به سمت ویدیوهای بیشتر حتی اگر این سرویس چیزی را تغییر ندهد، اتفاق میافتد، زیرا کاربران به طور فزایندهای به اشتراک میگذارند و به دنبال قطعههای ویدیویی هستند.
موسری گفت: «اگر به آنچه مردم در اینستاگرام به اشتراک میگذارند نگاه کنید که با گذشت زمان بیشتر و بیشتر به ویدیو تبدیل میشود.
ما باید به این تغییر متمایل شویم.»
مارک زاکربرگ، رئیس متا، روز چهارشنبه در جریان یک تماس درآمد از این موقعیت حمایت کرد و گفت که مردم به طور فزاینده ای ویدیوها را آنلاین تماشا می کنند.
متا و گوگل هر دو از جمله شرکتهایی هستند که با رقابت بیشتری از سوی TikTok برای جلب توجه مردم مواجه هستند و نسخههای خود را از اشتراکگذاری ویدیوی کوتاه راهاندازی کردهاند.
منبع: خبرگزاری فرانسه