این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
ممکن است از شرکت های ذکر شده در این پست درآمد یا محصولاتی کسب کنیم.
بیش از یک دهه از راه اندازی رسمی آن، اینستاگرام هنوز هم از پایگاه کاربر رو به رشد و بازگشت سرمایه عظیم برای بسیاری از مشاغل برخوردار است. به دلیل سهولت استفاده، رابط کاربری عالی و فیلترهای فوق العاده، هنوز هم یک پلتفرم بازاریابی برتر برای بسیاری از بازاریابان، کارآفرینان و تولیدکنندگان محتوا است. ویژگیهای جدید نیز در مدت کوتاهی ارائه میشوند و به ما امکان میدهند محتوای بیشتری ایجاد کنیم و با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنیم.
اینستاگرام پر شده است امکانات که ایده های سرگرم کننده و خلاقانه را برای کاربران، پیر و جوان پرورش می دهد. یکی از محبوبترین ویژگیهای آن، استوریهای اینستاگرام است، محتوایی که به دقت تنظیم شده است و میتواند آگاهی و تعامل برند را افزایش دهد!
استوری اینستاگرام چیست؟
استوری های اینستاگرام نمایش اسلایدهایی از عکس ها یا ویدیوهای عمودی هستند که در عرض 24 ساعت ناپدید می شوند. هر کارت آپلود شده می تواند حاوی یک عکس قابل مشاهده برای پنج ثانیه یا یک ویدیو قابل پخش به مدت 15 ثانیه. میتوانید موسیقی، فیلترها، استیکرها، doodle، شکلکها و جلوههای دیگر را به پست خود اضافه کنید تا برای فالوورهایتان جذابتر شود.
وقتی روی عکس نمایه خود ضربه می زنید، در بالای برنامه ظاهر می شوند. این محتوای موقتی است، اما چیزی کمتر از آن هیجان انگیز و سرگرم کننده نیست. اما آیا راهی وجود دارد که بتوان استوری ها را بیش از 24 ساعت قابل مشاهده کرد؟ خب بله! نکات برجسته استوری اینستاگرام به کاربران اجازه می دهد داستان ها را ذخیره و دسته بندی کنند تا روزها، ماه ها یا حتی سال ها پس از ارسال به آنها دسترسی داشته باشند.
افرادی که از اینستاگرام برای بهروزرسانی دوستان و خانواده خود استفاده میکنند، میتوانند از گزینههای حفظ حریم خصوصی استفاده کنند و انتخاب کنند که میخواهند آنها را از چه کسی مخفی کنند. با این حال، شرکت ها محتوای خود را به طور کامل مدیریت می کنند تا آن را با کل جهان به اشتراک بگذارند و آگاهی بیشتری در مورد پیشنهادات خود گسترش دهند.
آیا می دانید که مارک ها داستان ها بازدیدهای بیشتری نسبت به بازدیدهایی که توسط افرادی با نمایه های معمولی ارسال شده است داشته باشید؟ اگر صاحب کسب و کاری هستید که به تازگی شروع به رشد برند خود کرده اید، استوری اینستاگرام را به بخشی از استراتژی رسانه های اجتماعی خود تبدیل کنید. این ویژگی بیش از 500 میلیون کاربر فعال یک روز! این فقط بازاریابی نیست. تولید محتوا برای اینستاگرام نیز می تواند یک فعالیت سرگرم کننده و خلاقانه باشد.
از استوری های اینستاگرام برای دسترسی به افراد بیشتر و جذب مشتریان بیشتر استفاده کنید
مانند سایر شبکههای رسانههای اجتماعی، اینستاگرام به برندها و تولیدکنندگان محتوا کمک میکند تا از طریق ویژگیهایی که دائماً خلاقیت را تقویت میکنند، با مخاطبان خود تعامل داشته باشند. با جادوی تولید محتوای خوب، روابط خوبی با بازار هدف خود برقرار کنید.
سوال بپرس. مسائلی که با آن دست و پنجه نرم می کنند را بشناسید. آنها را به وب سایت خود هدایت کنید تا بتوانند به محتوای آموزنده تری دسترسی داشته باشند و شما را بیشتر بشناسند. همانطور که پیش می روید، به خاطر داشته باشید که استوری های اینستاگرام تماماً در مورد زندگی در لحظه و به اشتراک گذاری آن لحظه خارق العاده با مخاطبان هدف شما هستند. جدا از هنرنمایی، دنبال کنید بهترین روش های اینستاگرام برای به حداکثر رساندن قابلیت کشف و دید.
در اینجا یک نکته ساده و در عین حال قدرتمند وجود دارد که می تواند صدها لایک و فالوور برای شما در یک روز به دست آورد: از هشتگ ها استفاده کنید! استفاده کنید در استوری اینستاگرام خود هشتگ کنید برای بهبود قابلیت جستجو درست مانند متن اضافه شده، می توان آن را سبک سازی کرد و به بخشی فوری از تصویر یا ویدیو تبدیل شد.
بازاریابی با استوری های اینستاگرام: ایده های محتوا
1. نظرسنجی و آزمون
استفاده از رسانههای اجتماعی برای پرسیدن سؤالات جدید نیست، اما استوری اینستاگرام روشی منحصر به فرد و سرگرمکننده برای ارتباط با فالوورهای شما ارائه میکند. ابتدا تصاویر عمودی جذابی بسازید تا توجه مخاطبان خود را به خود جلب کنید. سپس، سوالات ساده بپرسید با پاسخ های ساده هنگام استفاده از برچسب های زیبا.
رایج ترین راهبرد این است که سؤالاتی را بپرسید که با یک بله یا خیر ساده پاسخ دهند. اگرچه، این قالب دو پاسخی ممکن است برای برخی محدود کننده باشد. در صورت تمایل می توانید از ابزارهای سفارشی سازی متن برای ویرایش گزینه های پاسخ استفاده کنید. به عنوان مثال، از آنها بپرسید که چه موضوعاتی را باید برای وبینار بعدی خود پوشش دهید. به جای بله یا خیر، می توانید گزینه ها را به تغییر دهید بازاریابی حلقه ای اینستاگرام، بازاریابی فیس بوک یا موضوعات دیگر.
آیا به دنبال گزینه های سرگرم کننده دیگری هستید؟ ساختن یک مسابقه استوری اینستاگرام و افراد را تشویق کنید که به سادگی با ضربه زدن روی استیکرهای Quiz و Questions برای شما سوال ارسال کنند! تشویق به گفتگو و ایجاد روابط با استفاده از برچسب های اولیه با پاسخ های محدود؟ بله، ممکن است!
2. فروش محدود، تخفیف و هدایا
آیا کسی می تواند به فروش و تخفیف نه بگوید؟ اینها وقتی در استوری های اینستاگرام اعلام می شوند هیجان انگیزتر به نظر می رسند. از آنجایی که داستانها فقط یک روز طول میکشد، راه مناسبی برای بازاریابی معاملات با زمان محدود است. مشتریان بدون شک از بسته های شما قبل از اتمام زمان استفاده خواهند کرد!
آیا به ارائه پیش فروش، جوایز وفاداری، و پیشنهادات با زمان محدود فکر می کنید اما هنوز جزئیات را نهایی می کنید؟ از استوری های اینستاگرام برای اعلام اینکه چند روز دیگر معاملات جدید در راه است، استفاده کنید. پیش بینی ایجاد کنید و آنها را برای به روز رسانی به حساب خود بچسبانید. فقط مطمئن شوید که ارزش صبر کردن را دارد.
3. یک روز در زندگی
یک روز در زندگی محتوا همیشه نباید طولانی و مفصل باشد. هدف این است که به مخاطبان خود نشان دهید که شما نیز انسانی هستید که استرسزاترین روزها را تحمل میکند و شجاعت میکند. شما ممکن است یک صاحب کسب و کار موفق باشید، اما درست مانند دیگران، ناامید و غرق می شوید.
هرگز در آپلود داستان های خام و نشان دادن جنبه های خوب و بد خود تردید نکنید. البته این بستگی به ماهیت کسب و کار شما دارد، پس فقط خلاق و در عین حال معتبر باشید. به عنوان مثال، اگر یک مربی تناسب اندام هستید، نحوه کسب انگیزه را در زمانی که انرژی کم دارید به اشتراک بگذارید.
4. پیوندها
یک بار شما حساب تجاری 10000 دنبال کننده به دست می آورد، می توانید لینک های مستقیم را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید و بینندگان را به سایت انتخابی خود هدایت کنید. این بدان معناست که با یک کشیدن انگشت، میتوانید آنها را به یک صفحه انتخاب ایمیل، صفحه فرود، وبلاگ یا وبسایت تجاری هدایت کنید.
چیزی که باید دریابید این است که چگونه آنها را به سمت بالا بکشید و آنچه را که می توانید ارائه دهید مشاهده کنید. شامل یک فراخوان برای اقدام، به سبک استوری اینستاگرام! آن را کوتاه، ساده و زیبا کنید. بیشتر سازندگان محتوا فقط شامل «تند کشیدن به بالا» بهعلاوه یک شکلک، استیکر یا GIF شایان ستایش میشوند تا بینندگان را متقاعد کنند که اقدامی انجام دهند.
5. نگاه پنهانی
نگاههای پنهانی ایدههای محتوایی محبوبی هستند، از فید اینستاگرام و حلقهها گرفته تا استوری. به یاد داشته باشید که فالوورهای شما همیشه به دنبال چیز جالبی هستند، ممکن است یک محصول یا خدمات جدید یا یک پست جذاب باشد. به آنها دلیل ندهید که اکانت شما را لغو فالو کنند و فراموش کنند که برند شما وجود دارد.
استوری اینستاگرام محتوای انحصاری را که فقط به مدت 24 ساعت در دسترس است نگاه می کند. عدم تماشای آن محتوای دسترسی ویژه به معنای از دست دادن چیزی جدید و جالب است. آنها ممکن است برخی از تخفیف ها را نیز از دست بدهند! با برنامهریزی منظم دسترسی داخلی، آنها را به حساب خود بچسبانید.
6. شمارش معکوس
راه اندازی محصول و قسمت های پادکست جدید تنها تاریخ های حساس زمانی برای کارآفرینان نیستند. کریسمس، شب سال نو، ولنتاین، و مناسبت های دیگر نیز باید بخشی از تقویم بازاریابی شما باشد. پس بر اساس اینها محتوا بسازید تعطیلات تا از رقبای خود متمایز شوید و برند خود را برای بقیه سال مرتبط کنید.
پس از افزودن یک ویدیو یا یک عکس، روی برچسب شمارش معکوس ضربه بزنید و ظاهر آن را مطابق با ظاهر پست عمودی خود سفارشی کنید. فالوورهای شما از این رویداد مطلع می شوند و ممکن است انتخاب کنند که آن را در حساب های خود به اشتراک بگذارند و ترافیک بیشتری را به محتوای شما هدایت کنند.
7. پشت صحنه
پست کردن آنچه در پشت پرده اتفاق می افتد باعث می شود برند شما قابل دسترس تر و دوستانه تر به نظر برسد و اعتبار و ارتباط عمیق تر با مخاطبان شما را تقویت کند. بسته به ماهیت کسبوکارتان، پشت صحنه رویدادهای شبکه، مشارکتهای سخنرانی و عکسبرداری را به اشتراک بگذارید.
پشت صحنه برخی از بدترین مطالبی هستند که می توانید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. و آنها آن را دوست دارند! مانند نگاههای پنهانی، مانند این است که به آنها دسترسی انحصاری به نسخههای خصوصی یا رویدادی بدهید که هنوز به دنیا نشان داده نشده است. این مواد همیشه از بهترین کیفیت برخوردار نیستند اما می توانند جنبه اصیل کسب و کار شما را نشان دهند.
8. فریاد زدن
در حال انجام فریادها راه دیگری برای ایجاد روابط بلندمدت معنادار با مخاطبان هدف شما است. هر هفته (یا هر روز؟!)، یک نفر را معرفی کنید که محتوای فوقالعادهای را با شما به اشتراک میگذارد یا مشتری که در نهایت به برخی از اهداف تجاری خود دست یافته است. به خاطر داشته باشید که استوری های اینستاگرام، مانند بقیه محتوای اینستاگرام شما، نه تنها باید زیبا به نظر برسند.
پیامرسانی قوی و بیانیههای فراخوان برای اقدام برای پیشرفت و تقویت حضور دیجیتالی شما بسیار مهم است. فریادها می توانند حس خاص بودن را در مخاطب ایجاد کنند. در برخی موارد، یک فریاد می تواند به عنوان یک اثبات اجتماعی دو چندان شود و موفقیت مشتریان شما و اینکه چگونه به آنها کمک کرده اید تا پتانسیل واقعی خود را آشکار کنند، برجسته می شود.
9. اشتراک گذاری ذکرها
نیاز بیشتری اثبات اجتماعی? داستان ها، پست ها و مقالاتی را که به اعتبار شما کمک می کنند به اشتراک بگذارید. همه افرادی که استوری های اینستاگرام شما را مشاهده می کنند، فالوورها و مشتریان فعلی نیستند، بنابراین وقتی شخصی جدید به صفحه شما می آید، بهتر است خود را به آنها معرفی کنید.
آیا یکی از مشتریان شما از طریق یک پست توییتر یا فیس بوک به طور عمومی از شما تشکر کرد؟ چرا اسکرین شات نمی گیرید و آن را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک نمی گذارید؟ هنگامی که یک کسب و کار یا تأثیرگذار دیگر چیزهای خوبی در مورد برند شما به اشتراک می گذارد، همین کار را انجام دهید.
10. پست های فید را به اشتراک بگذارید
برخی از افراد برای بررسی پستهای فید پیمایش میکنند، در حالی که برخی دیگر بیشتر وقت خود را صرف کشیدن داستانها میکنند. داستان ها، در واقع، سرگرم کننده تر و تعاملی تر هستند. با این حال، این بدان معنا نیست که یکی از دیگری مهمتر است.
از استوری های اینستاگرام استفاده کنید تا مطمئن شوید که فالوورهای شما پست فید جدید شما را می بینند. روی دکمه هواپیما ضربه بزنید و «افزودن پست به استوری خود» را انتخاب کنید. خودشه! بهترین استراتژی این است که تصویر را کمی مبهم کنید تا فالوورهای خود را اذیت کنید و آنها را وادار کنید که فید شما را در ثانیه پس از دیدن استوری شما مشاهده کنند.
11. اینستاگرام لایو
لایو اینستاگرام یک ویژگی دیگر است، اما در واقع بخشی از Stories است و در بالای فید نیز مشاهده می شود. آیا می خواهید طرفداران زیادی به دست آورید؟ هر هفته جلسات زنده را میزبانی کنید! اینستاگرام محتوای ویدیویی را در اولویت قرار می دهد و ویدیوهای زنده همیشه در ردیف استوری ها حرف اول را می زنند.
ویدیوهای لایو در اینستاگرام لازم نیست طولانی و پیچیده باشند. 10 تا 20 ثانیه کافی است تا با بینندگان خود در مورد گروه و پیشنهادات فعلی خود صحبت کنید. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، بازدید و تعامل بیشتری به دست می آورید. در اینجا یک ایده است. با دوستی که او هم در همین صنعت است، به لایو اینستاگرام بروید و با هم به مخاطبان خود الهام دهید.
12. یک «سری» استوری اینستاگرام راه اندازی کنید
نگاه های پنهانی، هدایا، و عکس های پشت صحنه یک چیز هفتگی نیستند. با این حال، IGTV، Instagram Live، shoutout ها و انواع دیگر محتوا را می توان به طور منظم به اشتراک گذاشت و به شما کمک می کند مجموعه ای را شروع کنید که می تواند منجر به تولید بیشتر شود و شفافیت و دیده شدن نام تجاری را افزایش دهد.
اگر برای تولید محتوای ویدیویی طولانی مدت خیلی شلوغ هستید، استوری اینستاگرام را به عنوان راه اصلی برای پست های اپیزودیک متمرکز بر یک موضوع واحد در نظر بگیرید. آنها را به حساب شما بازگردانید! با محتوای باکیفیت و جذاب، آنها شما را به بخشی از کارهای روزمره خود تبدیل خواهند کرد.
بازاریابی اینستاگرام: استوری های اینستاگرام را اولویت بندی کنید و کسب و کار خود را به سطح بعدی ببرید
ایجاد محتوا برای شبکه های مختلف رسانه های اجتماعی به طور همزمان می تواند بسیار دشوار باشد. بنابراین، بهتر است فقط بر روی پلتفرمها و ویژگیهایی تمرکز کنید که بالاترین بازگشت سرمایه و تعامل را برای کسب و کار شما به ارمغان میآورند. اینستاگرام یکی از بهترین سایت های رسانه اجتماعی در سراسر جهان است، بنابراین از هر ویژگی که به طور بالقوه می تواند کسب و کار شما را به سطح بالاتری برساند، استفاده کنید!
برای طرح بازاریابی استوری اینستاگرام خود به کمک نیاز دارید؟ من یک هک مخفی را به اشتراک میگذارم که از آن استفاده میکنم و به مشتریان خصوصی خود آموزش میدهم تا با شما تعامل زیادی داشته باشم. بیا حرف بزنیم.