این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
بر اساس گزارشی که توسط تنظیم کننده رسانه بریتانیا آفکام منتشر شده است، اینستاگرام، تیک تاک و یوتیوب اکنون حالت ترجیحی مصرف اخبار برای نوجوانان بریتانیایی هستند.
گزارش مصرف اخبار آفکام در بریتانیا در سال 2021/22 نشان می دهد که برای اولین بار، اینستاگرام محبوب ترین منبع خبری در بین نوجوانان است که 29 درصد از آن استفاده می کنند. تیک تاک و یوتیوب با 28 درصد از نوجوانان برای دنبال کردن اخبار از آنها استفاده می کنند.
بیبیسی وان و بیبیسی دو – که از لحاظ تاریخی محبوبترین منابع خبری در میان نوجوانان بودند – به رتبه پنجم پایینتر از خوشه خبری ITV سقوط کردهاند. حدود 24 درصد از نوجوانان 24 درصد از این کانال ها برای اخبار در سال 2022 استفاده می کنند، در مقایسه با 45 درصد در پنج سال پیش.
نسبت نوجوانانی که از فیس بوک برند خواهر اینستاگرام برای اخبار استفاده می کنند از 27 درصد در سال گذشته به 22 درصد و از 34 درصد در سال 2018 کاهش یافته است.
BBC One در بین بزرگسالان بسیار بهتر عمل کرد و همچنان پر استفاده ترین منبع خبری باقی ماند. با این حال، تماشای اخبار در بیبیسی وان، بیبیسی دو، کانالهای خبری بیبیسی، آیتیوی و اسکای نیوز اکنون پایینتر از سطح قبل از همهگیری است و کاهش طولانیمدت تماشای اخبار تلویزیونی سنتی را از سر میگیرد.
برعکس، TikTok بیشترین افزایش استفاده از هر منبع خبری را بین سالهای 2020 و 2022 داشته است – از 0.8 میلیون بزرگسال بریتانیایی در سال 2020 (1٪)، افزایش به 3.9 میلیون بزرگسال در بریتانیا در سال 2022 (7٪) که آن را با Sky News برابر کرده است. وب سایت و برنامه رشد TikTok عمدتاً توسط گروههای سنی جوانتر انجام میشود و نیمی از کاربران خبری آن ۱۶ تا ۲۴ سال دارند. کاربران TikTok برای اخبار میگویند که بیشتر اخبار خود را در TikTok از «دیگر افرادی که دنبال میکنند» دریافت میکنند (44%) تا «اخبار». سازمان ها» (24 درصد).
این گزارش همچنین نشان میدهد که اخبار تلویزیونی همچنان معتبرترین منبع خبری در میان بزرگسالان بریتانیا (71٪) است و اخبار در رسانههای اجتماعی کمترین اعتماد (35٪) را دارند. CNN (83٪) و Sky News (75٪) بسیار مورد اعتماد هستند، در حالی که پخش کنندگان خدمات عمومی – BBC (73٪)، آی تی وی (70٪)، کانال 4 (66٪) و کانال 5 (59٪) – نیز از آنها لذت می برند. درجه بالایی از اعتماد حدود 67 درصد از بینندگان تازه وارد GB News به گزارش خبری آن اعتماد دارند.
در میان نوجوانان، نیمی از کاربران یوتیوب و توییتر فکر می کنند که اخبار قابل اعتمادی را ارائه می دهند (به ترتیب 51٪ و 52٪). با وجود محبوبیت آن برای اخبار، کمتر از یک سوم جوانان (30٪) به محتوای خبری TikTok اعتماد دارند.
این گزارش نشان می دهد که استفاده ترکیبی از روزنامه های چاپی و آنلاین در میان بزرگسالان 38 درصد در سال 2022 است که نسبت به سال های 2020 (47 درصد) و 2018 (51 درصد) کاهش قابل توجهی داشته است. این امر ناشی از کاهش پیوسته دسترسی روزنامه های چاپی در سال های اخیر است، به طوری که به نظر می رسد روند پیش از همه گیری شتاب گرفته است. کمتر از یک چهارم (24%) از بزرگسالان بریتانیا از روزنامه های چاپی برای اخبار در سال 2022 استفاده می کنند، در مقایسه با بیش از یک سوم (35%) در سال 2020 و دو نفر از هر پنج (40%) در سال 2018. استفاده از روزنامه در میان نوجوانان کاهش یافته است. 19 تا 13 درصد در پنج سال گذشته.
Yih-Choung Teh، مدیر گروه برای استراتژی و تحقیقات آفکام، گفت: «امروزه نوجوانان به طور فزاینده ای بعید هستند که روزنامه ای را انتخاب کنند یا اخبار تلویزیون را تنظیم کنند، در عوض ترجیح می دهند با جستجو در فیدهای اجتماعی خود، به روز باشند. و در حالی که جوانان اخبار در رسانه های اجتماعی را کمتر قابل اعتماد می دانند، آنها به این خدمات برای ارائه طیف وسیعی از نظرات در مورد داستان های روز روز امتیاز بیشتری می دهند.