این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
طبق گزارش جدید Coindesk، کاربران اینستاگرام اکنون می توانند هنر بلاک چین خود را در قالب توکن های غیرقابل تعویض (NFT) در این پلتفرم به نمایش بگذارند. بر اساس این گزارش، اینستاگرام متعلق به متا برای تسهیل این امر با شبکههای بلاک چین اتریوم، پلیگون، سولانا و فلو ادغام خواهد شد. کاربران باید کیف پول های رمزنگاری شده خود مانند Metamask را اضافه کنند و قبل از نمایش آن در پلتفرم، مالکیت NFT خود را ثابت کنند.
راه اندازی آزمایشی برای پست کردن و اشتراک گذاری NFT از کاربران هزینه ای دریافت نمی کند. در ابتدا، توییتر برای تصاویر پروفایل NFT شش ضلعی خود در ژانویه اقدام کرد. در حال حاضر، بلافاصله مشخص نیست که آیا اینستاگرام در هنگام راه اندازی از NFT از هر چهار زنجیره پشتیبانی می کند یا خیر. طبق این گزارش، اینستاگرام به گروه کوچکی از علاقه مندان به NFT مستقر در ایالات متحده اجازه می دهد تا این ویژگی را آزمایش کنند.
در اوایل ماه مارس، مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا گفت که اینستاگرام چنین است در حال بررسی طرح هایی برای افزودن NFT ها به سکو. به گزارش Engadget، زاکربرگ در حالی که در جلسه ای توسط Southwest صحبت می کرد، گفت: “ما در حال کار بر روی آوردن NFT ها به اینستاگرام در کوتاه مدت هستیم.”
با این حال، او توضیح نداد که متا چگونه میخواهد NFT را در پلتفرمهای خود پیادهسازی کند. به نقل از The Verge، زاکربرگ گفت: «در طول چند ماه آینده، توانایی وارد کردن برخی از NFTهای شما، امیدواریم در طول زمان بتوان چیزهایی را در آن محیط ایجاد کرد.
در ژانویه، فایننشال تایمز گزارش داد که متا در حال بررسی برنامههایی است که به کاربران اجازه میدهد NFTها را در فیسبوک و اینستاگرام ایجاد، به نمایش بگذارند و بفروشند.
قابل ذکر است، آدام موسری، رهبر اینستاگرام در دسامبر سال گذشته گفت که شبکه اجتماعی او به طور فعال در حال بررسی NFT ها است. موسری در پرسش و پاسخ اینستاگرامی که در استوریهایش منتشر کرده بود، به سؤالی درباره افکارش در مورد ادغام NFT در اینستاگرام پاسخ میداد.
او گفت: “هنوز چیزی برای اعلام وجود ندارد، اما ما قطعا به طور فعال NFT ها را بررسی می کنیم و چگونه می توانیم آنها را برای مخاطبان گسترده تر در دسترس قرار دهیم.” قبل از آن، زاکربرگ همچنین در ماه اکتبر در مورد اینکه چگونه متاورس نیاز به حمایت از “مالکیت کالاهای دیجیتال یا NFT” دارد صحبت کرد.
در همین حال، طوفان NFT در حال کاهش است، با معاملات کمتری در بازارهای NFT. طبق دادههای بهدستآمده از ردیاب NFT CryptoSlam، در ژانویه فروش NFT به 4.6 میلیارد دلار کاهش یافت. تا پایان ماه مارس، فروش NFT به 2.44 میلیارد دلار رسید که کاهش 53 درصدی در فروش NFT بود. این دادهها همچنین نشان میدهد که تعداد خریداران منحصربهفرد از 9.98 هزار در ژانویه به 6.4 هزار در ماه مارس کاهش یافته است و در حال حاضر برای ماه آوریل به 3.81 میلیون رسیده است که کاهش 66.5 درصدی خریداران منحصر به فرد را نشان میدهد.