این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
رسانه های اجتماعی به طور مداوم در حال پیشرفت هستند و اینستاگرام با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه از این قاعده مستثنی نیست. به همین دلیل مهم است که با آخرین روندها به روز بمانید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترندهای اینستاگرام که باید در سال 2022 با آنها همراه باشید، ادامه مطلب را بخوانید.
محبوبیت حلقههای اینستاگرام همچنان در حال افزایش است
حلقههای اینستاگرام در سال 2020 راهاندازی شدند و بهتدریج در سراسر سال 2021 برای همه کاربران عرضه شدند. این میکرو ویدیوی افزودنی به اینستاگرام به عنوان رقیبی برای TikTok ایجاد شد که محبوبیت آن افزایش یافته است.
Reels که در ابتدا به عنوان کلیپ های 15 ثانیه ای شروع می شد، اکنون می تواند تا 60 ثانیه طول بکشد. قرقره ها ایجاد تعامل بیشتر نسبت به ویدیوهای معمولی در اینستاگرام، محبوبیت آنها را ثابت می کند و چرا باید این نوع محتوا را به استراتژی اینستاگرام خود اضافه کنید.
بسیاری از کاربران به سادگی TikToks را روی این پلتفرم قرار می دهند، اما راه های زیادی وجود دارد که می توانید از محبوبیت Reels استفاده کنید.
برای مثال، نگاهی به نحوه کار Smile Direct Club با آن بیندازید کلی اردمان خالق محتوا برای ایجاد این حلقه سرگرم کننده:
راه های استفاده از حلقه های اینستاگرام
- راهنماهای سریع نحوه استفاده از محصولات یا خدمات خود را گردآوری کنید
- یک میم پرطرفدار پیدا کنید و چرخش خود را روی آن اضافه کنید
- با یک تأثیرگذار شریک شوید تا نحوه استفاده آنها از محصولات یا خدمات شما را به اشتراک بگذارید
برچسب لینک دسترسی کامل به لینک های داستان را می دهد
اینستاگرام ضربه بزرگی به آن دسته از ما وارد کرد که برای عبور از آستانه 10000 فالوور با استیکرهای لینک جدید خود بسیار تلاش کردند. اکنون، لینکهای موجود در استوریها در دسترس هر کاربر اینستاگرام است، حتی حسابهای شخصی.
به سادگی استوری اینستاگرام خود را ایجاد کنید، سپس روی نماد “Stickers” در صفحه ضربه بزنید تا به گزینه های استیکر دسترسی پیدا کنید. البته، سوالات، نظرسنجی ها، نظرسنجی ها، فایل های GIF، موسیقی و بسیاری استیکرهای دیگر وجود دارد، اما شما می خواهید روی گزینه “پیوند” کلیک کنید. از آنجا، پیوند مورد نظر را میچسبانید و استیکر را در هر کجا که میخواهید روی استیکر ظاهر شود، قرار میدهید.
در اینجا نمونه ای از آنچه می تواند شبیه به آن باشد آورده شده است:
روش های استفاده از استیکر لینک
- محصولات و خدمات را تبلیغ کنید و دنبال کنندگان را مستقیماً به صفحات فروش خود بفرستید
- یک رویداد یا وبینار آینده را به اشتراک بگذارید و به صفحه جزئیات رویداد پیوند دهید
- اطلاعات مربوط به یک پست وبلاگ را به اشتراک بگذارید و پیوند را برای مطالعه بیشتر در وبلاگ خود اضافه کنید
- اینفلوئنسرها مستقیماً به محصولاتی که تبلیغ می کنند پیوند دهند
استوری های اینستاگرام حتی جذاب تر می شوند
علاوه بر استیکرهای پیوند، استوریهای اینستاگرام تعدادی استیکر دیگر نیز دارد که به شما کمک میکند بینندگانتان را جذب کنید.
یکی از گزینههای جدیدتر، ویژگی «افزودن شما» است، که در آن یک درخواست ایجاد میکنید و دنبالکنندگان شما میتوانند با اشتراکگذاری آن در استوریهای خود، عکس خود را به درخواست اضافه کنند.
در عمل به این نگاه کنید:

علاوه بر این، داستانها ممکن است طولانیتر شوند. در اواخر سال 2021، اینستاگرام شروع به آزمایش استوری های 60 ثانیه ای کرد. در حالی که در حال حاضر امکان ایجاد داستان های طولانی تر وجود دارد، آنها باید به قطعات 15 ثانیه ای تقسیم شوند. این ویژگی جدید به شما این امکان را می دهد که ویدیوهای پیوسته تا 60 ثانیه را در استوری خود ضبط یا آپلود کنید.
راه های استفاده از استوری اینستاگرام
- عکس ها و ویدیوهایی از پشت صحنه را که ممکن است با محتوای فید اینستاگرام شما مطابقت نداشته باشد به اشتراک بگذارید
- استوری ایجاد کنید که بتوانید به هایلایت های پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنید
- از برچسب های داستان برای تعامل با مخاطبان خود استفاده کنید، مانند ایجاد نظرسنجی یا آزمون، پیوند دادن به جمع آوری کمک های مالی، پرسیدن سؤال و موارد دیگر.
تبلیغات استوری اینستاگرام نمایش تبلیغاتی را اجرا می کند
اگر به دنبال بهترین مکان برای اجرای تبلیغات در اینستاگرام هستید، به دنبال تبلیغات داستانی نباشید. تبلیغات داستانی در بین داستانهای کاربر ظاهر میشوند و احتمال اینکه کاربران تبلیغات شما را ببینند و با آنها درگیر شوند، بیشتر میشود.
چند هدف مختلف وجود دارد که می توانید برای تبلیغات استوری اینستاگرام خود انتخاب کنید، مانند آگاهی از برند، ترافیک، تعامل، بازدید از ویدیو و تبدیل. مطمئن شوید که داراییهای خلاقانه با اندازه کامل و ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل برای تبلیغات خود ایجاد کنید، در غیر این صورت تمام صفحه را نمیگیرند و ممکن است اثر دلخواه را نداشته باشند.
در اینجا یک نمونه از تبلیغاتی است که تمام صفحه نیست. اگرچه هنوز هم طراحی خوبی دارد، اما اگر ابعاد Stories را در نظر داشته باشند، میتواند تاثیر بسیار بهتری داشته باشد:

در عوض، بیایید نگاهی به این مثال بیندازیم، جایی که برند تبلیغاتی تمام صفحه را انتخاب کرده است. بسیار قانعکنندهتر است و به نظر میرسد با بقیه داستانهایی که کاربران تماشا میکنند مطابقت دارد.

راه های استفاده از تبلیغات استوری اینستاگرام
- ویدیوهای جذابی ایجاد کنید که در چند ثانیه اول توجه را به خود جلب کند تا کاربران را از ضربه زدن به داستان بعدی باز دارد
- تماس برای اقدام واضحی را اضافه کنید که بینندگان شما را وادار می کند پس از مشاهده تبلیغ شما اقدام مورد نظر را انجام دهند
- برای دسترسی به کاربران در هر مرحله از قیف فروش، انواع مختلفی از اهداف تبلیغات داستانی مختلف را آزمایش کنید
محتوای توییتر و اینستاگرام را به صورت متقابل تبلیغ کنید
اگر هر نوع حضوری در توییتر دارید، احتمالاً پیش نمایش پیوندها را در توییت ها دیده اید. با این حال، توییتر از پیش نمایش لینک های اینستاگرام جلوگیری کرد. خوشبختانه، این پلتفرم اخیراً این قابلیت را برای عکسهای اینستاگرام منتشر کرده است که پیشنمایش پیوند مشابهی دارند.
اکنون می توانید عکس های جدید اینستاگرام را با فالوورهای توییتر خود به اشتراک بگذارید تا فالوورهای خود را در هر دو پلتفرم افزایش دهید.
علاوه بر این، میتوانید توییتهای خود را مستقیماً در استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. به توییتی که میخواهید به اشتراک بگذارید بروید، روی نماد اشتراکگذاری کلیک کنید سپس استوری اینستاگرام را از گزینهها انتخاب کنید. چیزی شبیه به این خواهد بود:

راه هایی برای استفاده از تبلیغات متقابل
- به طور یکپارچه مکالمات را با مخاطبان خود در چندین پلتفرم برگزار کنید
- عکس های اینستاگرام خود را در توییتر به اشتراک بگذارید تا دسترسی و تعامل بیشتری داشته باشید
- زمانی که می خواهید بینش بیشتری از فالوورها کسب کنید، توییت های خود را در استوری اینستاگرام خود ارسال کنید
توییت ها و میم ها را به اشتراک بگذارید
اگر با شخصیت برند شما مطابقت دارد، با حساب اینستاگرام خود کمی سرگرم شوید. میم های مرتبط با کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید یا توییت های خود را در فید خود تبلیغ کنید. (ما قبلاً در مورد نحوه اشتراک گذاری آنها در استوری ها صحبت کرده ایم، اما اشتراک گذاری اسکرین شات از توییت ها نیز یک روند محبوب فید اینستاگرام است.)
در اینجا یک الگوی رفتاری از Chipotle برای دریافت ایده در مورد آنچه ممکن است در نظر داشته باشید به اشتراک بگذارید آمده است:
حالا بیایید ببینیم که چگونه ممکن است بخواهید توییت ها را به اشتراک بگذارید. در حالی که همیشه میتوانید از توییت عکس بگیرید و به تنهایی برش دهید، روند بهتر و از نظر بصری جذابتر این است که توییت خود را روی یک پسزمینه رنگارنگ به اشتراک بگذارید.
در اینجا یک مثال کامل از آنچه این باید دوست داشته باشد آورده شده است:
راه های به اشتراک گذاری توییت ها و میم ها
- یک توییت سرگرم کننده که شما پست کرده اید یا مشتری پست کرده است بگیرید و از آن اسکرین شات در یک پست استفاده کنید
- یک میم پرطرفدار پیدا کنید و صدای برند خود را در آن قرار دهید
- میم های خود را برای نشان دادن شخصیت برند خود ایجاد کنید
به مخاطبان خود اجازه دهید از اینستاگرام خرید کنند
در چند سال گذشته، اینستاگرام درآمدزایی از طریق پلتفرم را برای برندهای تجارت الکترونیک به طور فزاینده ای آسان کرده است. 70 درصد از خریداران برای خرید خود به اینستاگرام مراجعه می کنند، بنابراین برندها می خواهند مطمئن شوند که محصولاتشان تا حد امکان در دسترس باشد.
با ویژگیهای خرید اینستاگرام، برندها میتوانند یک فروشگاه کامل ایجاد کنند که به مجموعهها، محصولات جدید، اقلام فروش و موارد دیگر تقسیم میشود.
نگاهی بیندازید که چگونه یک بوتیک برخی از محصولات خود را در فروشگاه اینستاگرام خود دسته بندی کرده است:

سپس، میتوانید هر زمان که این محصولات در یک تصویر نشان داده میشوند، پیوند دهید. این را در عمل اینجا ببینید:
راه های استفاده از خرید اینستاگرام
- مجموعه ها و دسته بندی های مختلفی ایجاد کنید که یافتن محصولات شما را آسان می کند
- عکس ها را با محصولات خود به اشتراک بگذارید و لیست را در هر عکس تگ کنید تا فوراً قابل خرید باشد
- محصولات جدید را فوراً به فروشگاه خود اضافه کنید تا برای خریداران در دسترس باشند
کار با سازندگان هرگز آسان تر نبوده است
از آنجایی که اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام بسیار رایج است، این شبکه همکاری برندها و سازندگان را آسانتر و آسانتر کرده است.
یکی از مهم ترین ویژگی های جدید در اواخر سال 2021 اعلام شد – امکان جستجو و برقراری ارتباط با سازندگان در داخل اپلیکیشن اینستاگرام.
ساده کردن رابطه اینفلوئنسر و برند کمک می کند تا برندها و سازندگان بیشتری را جذب کند تا از اینستاگرام برای کمپین های خود استفاده کنند.
علاوه بر این، اینستاگرام در حال آزمایش یک پلت فرم وابسته بومی است که به سازندگان کمک می کند تا با تبلیغ محصولات و کسب درآمد وابسته، درآمد بیشتری کسب کنند.
راه های کار با سازندگان
- شروع به جستجوی سازندگان با مخاطبان هدف مشابه در لیست کشف شریک کنید
- با اینفلوئنسرها کار کنید تا UGC خیره کننده ای ایجاد کنید که هر دوی شما بتوانید با مخاطبان مربوطه خود به اشتراک بگذارید
- یک گزینه وابسته ایجاد کنید (یا تبلیغ کنید) تا سازندگان در هنگام تبلیغ محصولات شما از آن استفاده کنند
IGTV دیگر وجود ندارد – اما ویدیوی اینستاگرام بهتر از همیشه است
IGTV هجوم اینستاگرام به ویدیوهای طولانی بود، اما این ایده هرگز واقعاً مورد توجه قرار نگرفت. بنابراین، اینستاگرام به جای ادامه پشتیبانی از پلتفرمی که در حال پیشرفت نبود، از شر IGTV خلاص شد و در عوض ویژگیهای ویدیوی درونفید موجود خود را افزایش داد.
اکنون، ویدئوهای فید اینستاگرام میتوانند تا 60 دقیقه طول بکشند و به برندهایی که از IGTV استفاده میکنند اجازه میدهد همچنان به اشتراک بگذارند. محتوای ویدیویی طولانی با پیروان خود
راه های استفاده از ویدیو اینستاگرام
- با رهبران فکری صنعت خود مصاحبه کنید تا اطلاعات ارزشی و آموزشی را به مخاطبان خود ارائه دهید
- ساخت یک سری فیلم آموزشی
- قبل از پست کردن، حتما جلدی را انتخاب کنید که با فید شما مطابقت داشته باشد
در مورد چه ترندهای اینستاگرام در سال 2022 هیجان زده هستید؟
ترندهای اینستاگرام با تأثیرات سایر شبکه ها و معرفی ویژگی های جدید ایجاد می شوند. همراهی با روندهای فعلی محتوای شما را تازه می کند و به مخاطب نشان می دهد که از امتحان چیزهای جدید نمی ترسید.
برای دریافت الهام از موضوعات و پستهایی که مخاطبان شما بیشتر به آنها علاقه دارند، مهمترین معیارهای اینستاگرام را دنبال کنید.