این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
ضرب المثل “اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکن” به دلایلی یک ضرب المثل قدیمی است، اما به نظر می رسد متا این یادداشت را در مورد اینستاگرام دریافت نکرده است.
اگرچه برخی از تغییرات عمده در اپلیکیشن اشتراک گذاری رسانه این شرکت طی ماه گذشته با استقبال خوبی مواجه شده است، برخی دیگر باعث سردرگمی کاربران شده است.
یک آزمایش گسترده اخیر نشان داد که این پلتفرم از ریشه های خود دور می شود و محتوای ویدیویی عمودی را به پست های مربعی سنتی ترجیح می دهد.
بعلاوه، رئیس این پلتفرم اعلام کرده است که AMBER Alerts – قابلیتی که برای هشدار به عموم کودکان گمشده استفاده می شود – را برای کاربران در 25 کشور از جمله استرالیا اجرا خواهد کرد.
TND نگاهی میاندازد به اینکه چرا تغییرات پیشنهادی اینستاگرام باعث ناامیدی کاربران شده است و چگونه AMBER Alerts در این پلتفرم ادغام میشود.
“بازسازی بصری”
قالب فید ابداع شده اینستاگرام با استقبال سردی در رسانه های اجتماعی روبرو شد و کاربرانی که برای آزمایش انتخاب شدند ناامیدی خود را به صورت آنلاین ابراز کردند.
اینستاگرام اواخر ماه گذشته اعلام کرد که در حال آزمایش یک «بهروزرسانی بصری» با گروهی از کاربران منتخب است، با ویژگیهای دوباره اختراعشده که ظاهراً عناصری را از برنامه اشتراکگذاری ویدیو TikTok قرض گرفتهاند.
در آنچه که رئیس اینستاگرام آدام موسری به عنوان یک “تجربه مشاهده جدید و همهجانبه” توصیف می کند، رسانه های پست ها بیشتر از صفحه نمایش هر کاربر را اشغال می کنند.
زیرنویسها و «دکمههای عمل» (لایک کردن، نظر دادن و اشتراکگذاری) در بالای رسانه دیده میشوند.
و هنگام مشاهده پست های مربعی، لبه های اطراف تصویر با پس زمینه تار پر می شود.
کاربران اینستاگرام زمانی فقط میتوانستند عکسهای مربعی پست کنند، اما این برنامه در سالهای اخیر تکامل یافته است تا اندازهها، جهتگیریها و حتی محتوای ویدیویی مختلف را فعال کند.
و با معرفی Reels در سال 2020 (ویدیوهای عمودی با فرم کوتاه)، به نظر می رسد که اینستاگرام به سمت تبدیل شدن به یک برنامه اشتراک ویدیو حرکت کرده است.
این حرکتی است که احتمالاً با انگیزه حضور رو به رشد TikTok، که بیشترین بارگیریترین اپلیکیشن موبایل بوده است، انجام شده است. به مدت دو سال متوالی
اما در حالی که این تغییر ممکن است از نظر مالی منطقی باشد، به نظر می رسد کاربرانی را که در قالب جدید گیر کرده اند ناامید می کند.
یکی از کاربران ناامید آن را «مرگ عکاسی روی پلتفرم» نامید و دیگری گفت: «آنقدر وحشتناک است که میخواهم اینستاگرام را ترک کنم».
این اولین بار نیست که اینستاگرام ایده ها و مفاهیم را از پلتفرم دیگری قرض می گیرد.
اینستاگرام اولین پلتفرمی بود که مفهوم «داستانهای» اسنپچت را در سال ۲۰۱۶ بهطور نامحسوس وام گرفت.
تغییر ظاهر شد اسنپ چت را در غبار رها کنید، این برنامه کاهش تدریجی کاربران فعال روزانه را مشاهده می کند، در حالی که اینستاگرام به رشد سرسام آور ادامه می دهد.
کاربران باید منتظر بمانند و ببینند که آیا خشم آنلاین آنها برای جلوگیری از انتشار قالب جدید متا و اینستاگرام برای بقیه کاربران کافی است یا خیر.
تغییرات بیشتر
شباهت های TikTok به همین جا ختم نمی شود.
اینستاگرام نیز اعلام کرده است مدت زمان قرقره های خود را به 90 ثانیه افزایش می دهد و همچنین به کاربران این امکان را می دهد که پست ها را در فیدهای خود “پین” کنند.
به علاوه، اینستاگرام در حال حاضر در حال آزمایش یک تغییر جدید در مکانیک استوری خود است.
کاربران همچنان میتوانند همزمان تا 100 داستان را در حساب خود پست کنند، اما به بینندگان با بهروزرسانی، سه داستان خود را هنگام مرور نشان میدهند و به آنها گفته میشود که آنها باید “نمایش همه” را فشار دهند اگر می خواهند به تماشای خود ادامه دهند.
هشدارهای AMBER
متا اخیرا تایید کرده است که قابلیت فیس بوک AMBER Alert (“America’s Missing: Broadcast Emergency Response”) را برای کاربران اینستاگرام در 25 کشور گسترش خواهد داد.
با دریافت بیش از 38000 گزارش افراد ناپدید شده توسط پلیس استرالیا هر سال، این ویژگی می تواند ابزار مفیدی باشد.
این هشدارها برای اولین بار در ایالات متحده اجرا شد – که برای ارسال اطلاعات به کاربران در یک مکان خاص که ممکن است بتوانند به یافتن کودکان گم شده کمک کنند – استفاده می شود – از آن زمان جهانی شده است.
کوئینزلند اولین ایالت استرالیا بود که نسخه ای از AMBER Alerts را در می 2005 – اندکی پس از معرفی آنها در ایالات متحده – اجرا کرد.
زمانی که فیس بوک برنامه AMBER Alert خود را در سال 2017 با همکاری پلیس فدرال استرالیا راه اندازی کرد، ایالت های دیگر به آن پیوستند.
از طریق سیستم فیس بوک، کاربرانی که تایم لاین خود را پایین میبرند، هشداری با تصویر و جزئیات کودک گمشده دریافت میکنند – که میتوانند از آن برای تماس با خدمات اضطراری استفاده کنند یا در شبکههای خود به اشتراک بگذارند.
آقای موسری به پیروانش گفت که هشدارهای AMBER آن به روشی مشابه نمایش داده خواهد شد.
او گفت: «هنگامی که در حال پیمایش فید خود هستید، اگر هشدار AMBER در منطقه شما وجود داشته باشد، آن را در فید خود خواهید دید.
یکی از دلایلی که فکر میکنیم این قانعکننده است این است که میتوانیم تصویری را اضافه کنیم، که نمیتوانید آن را در هشدار AMBER که به صورت متن نشان داده میشود قرار دهید.»
