این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
همانطور که می دانیم، نقش رسانه های اجتماعی برای توسعه تجارت در دوران مدرن بسیار زیاد است. این شامل جذب مشتری، دریافت بازخورد مشتری و ایجاد وفاداری مشتری، و افزایش پوشش بازار، از جمله بازارهای بین المللی است. همچنین می توانید با قرار دادن تبلیغات در شبکه های اجتماعی در مدت زمان کوتاهی مشتریان جدیدی به دست آورید و ارزش کسب و کار خود را افزایش دهید. بیایید نقش را بررسی کنیم اینستاگرام و پینترست در رشد کسب و کار
اینستاگرام در مقابل پینترست برای تجارت| کدام مقرون به صرفه تر است؟
پاسخ به این سوال چندان ساده نیست. زیرا هر پلتفرمی ویژگی های خاص خود را دارد و جایگاه خاص خود را در شبکه های اجتماعی دارد. اینکه کدام یک را انتخاب کنید به اهداف تجاری شما بستگی دارد. همانطور که به نظر می رسد آنها به یکدیگر نزدیک هستند، چیزهای زیادی وجود دارد که اینستاگرام و پینترست را از هم جدا می کند.
Pinterest یک پلتفرم بازاریابی قدرتمند با توانایی افزایش ارگانیک آگاهی از برند، افزایش تبدیل، افزایش فروش و ایجاد روابط بلندمدت با مخاطبان هدف و هویت خریدار است.
کسب و کارهای کوچک می توانند استفاده کنند استوری های اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن حقایق جالب که باعث افزایش تعامل مشتری می شود. این یکی از بیشترین است استراتژی های بازاریابی موثر برای ساختن برند خود و کمک به رشد کسب و کارتان. ابتدا شباهت ها و تفاوت های اینستاگرام و پینترست را با هم مقایسه می کنیم. شباهت اصلی آنها این است که با تولید محتوای خوب، مخاطب گسترده ای داشته باشند.
ایجاد حساب کاربری
ایجاد یک حساب کاربری در هر دو پلتفرم بسیار آسان و ساده است. با افتتاح حساب می توانید حساب خود را به یک حساب شخصی یا تجاری منتقل کنید. همچنین می توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای تجزیه و تحلیل ترافیک ورودی استفاده کنید و بفهمید که دنبال کنندگان شما به کدام پست یا عکس بیشتر علاقه دارند.
وقتی یک را باز می کنید حساب تجاری در پینترست، دائماً شما را در مورد آنچه که نام تجاری شما از چه چیزی تشکیل شده است، اهداف و اهداف شما مطلع می کند تا به شما در دستیابی به این اهداف کمک کند.
قوانین استفاده
اصل کار اینستاگرام و پینترست مشابه در نظر گرفته می شود. آپلود تصاویر و همچنین مشاهده، اشتراک گذاری و اظهار نظر در مورد تصاویر سایر کاربران در هر دو پلتفرم. شما همچنین می توانید با به دست آوردن مخاطب در هر دو، تجارت خود را زیر نظر داشته باشید. البته تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید محتوا و تصاویر خوب است. الگوریتم اصلی اینستاگرام و پینترست روی این دو عنصر کار می کند. به منظور. واسه اینکه. برای اینکه الگوریتم اینستاگرام خود را بهبود بخشید، توجه به محتوا و بصری ضروری است. این قوانین در مورد Pinterest نیز اعمال می شود.
تاثیر قوی بر روی کاربران
هنگامی که از اینستاگرام در مقابل پینترست برای تجارت استفاده می کنید، جلب توجه مردم آسان تر می شود. مردم می توانند به محصولات شما نگاه کنند و صفحه شما را دنبال کنند. با این حال، اگر در یک صفحه کوچک اشتباه کنید، می توانند شما را ردیابی کنند و شما را اسپم کنند. تصاویر و متنی که برای این کار استفاده می کنید باید با محصول و دیدگاه شما مرتبط باشد.
کسب درآمد
هنگام تبلیغ محصول خود، چندین رقیب یا برند با محصولات مختلف خواهید داشت که کارهای مشابه شما را انجام می دهند. آنها می توانند به شما یا شما همکاری با آنها را پیشنهاد دهند. که به شما امکان می دهد مقدار مشخصی پول به دست آورید و آن را برای تجارت خود خرج کنید.
چه تفاوت هایی بین اینستاگرام و پینترست برای تجارت وجود دارد؟
اینستاگرام و پینترست دو هدف کاملا متفاوت دارند. اینستاگرام عمدتا برای به اشتراک گذاری عکس های خود کاربر استفاده می شود. Pinterest در درجه اول برای مدیریت و ذخیره محتوایی که اغلب توسط سایر کاربران آپلود می شود استفاده می شود. اینستاگرام بیشتر در مورد اشتراک گذاری است، در حالی که Pinterest بیشتر در مورد کشف است.
تعداد کاربران در سراسر جهان
اگر به آمار دنیا نگاه کنیم، تعداد کاربران اینستاگرام در حال حاضر یک میلیارد نفر است. به طور متوسط، کاربران روزانه 95 میلیون تصویر را آپلود و به اشتراک می گذارند. پینترست – حدود 500 میلیون. در مقایسه با پینترست، اینستاگرام تعداد فالوورهای زن و مرد برابری دارد. در پینترست 70 درصد زن هستند. درصد جنسیت در شبکه های اجتماعی عامل مهمی برای برند شماست.
به عنوان مثال، اگر با کیف های زنانه سروکار دارید، Pinterest پلتفرم ایده آل برای شماست. طبق آمار، درصد استفاده از اینستاگرام و پینترست با توجه به سن متفاوت است به عنوان مثال، 30.2 درصد از بزرگسالان در وب، 18 تا 24 ساله، از اینستاگرام استفاده می کنند.
و تنها 34 درصد از آنها از Pinterest استفاده می کنند. 31.7 درصد از بزرگسالان در وب، 25 تا 34 ساله، از اینستاگرام استفاده می کنند. در حالی که 28 درصد از آنها از Pinterest استفاده می کنند.
طرح بندی تصاویر و پست ها
پست های اینستاگرام به ترتیب زمانی مرتب شده اند. با این حال، در پینترست، تصاویر و آپلودها به صورت موضوعی مرتب می شوند. این روی الگوریتم استفاده از آن تأثیر می گذارد. در اینستاگرام، ما میتوانیم عکسهای فوری شما را به صورت استوری یا پست به اشتراک بگذاریم، حتی اگر کیفیت پایینی داشته باشند.
اما اگر به پینترست نگاه کنیم، متوجه می شویم که تصاویر باکیفیت هستند. اینستاگرام برای اشتراک گذاری بیشتر موبایل هدف گذاری شده است. پینترست هم در وب و هم در موبایل در دسترس است. کاربران معمولاً تصاویری را که در اینترنت پیدا میکنند به «تختههای» مرتبط «پین» میکنند، که چیزی جز مجموعهای از پینها در Pinterest نیست.
استفاده از هشتگ
همه کاربران اینستاگرام این را می دانند استفاده موثر از هشتگ ها نقش مهمی در اینستاگرام و تاثیرگذاری آنها دارد. هشتگ در پینترست چطور؟ بله همینطور است. با این حال، هشتگ ها در پینترست به اندازه اینستاگرام موثر نیستند. زیرا هشتگ های استفاده شده در اینجا بیشتر برای پست ها معمولی هستند.
ارتباط با سایر پلتفرم ها
از قبل مشخص شده است که حساب های اینستاگرام و فیس بوک را می توان با یک حساب بزرگ بست. وقتی در اینستاگرام به اشتراک می گذارید، اشتراک گذاری ها به طور خودکار در حساب فیسبوک شما به اشتراک گذاشته می شود. در عین حال، از طریق Meta Business Suite، این دو پلت فرم عملکردهایی مانند تجزیه و تحلیل مشترک و پاسخ به پیام را انجام می دهند. Pinterest این ویژگی را ندارد.
اشتراک گذاری لینک
اگر هنگام اشتراک گذاری پست در اینستاگرام، لینکی را ارسال کنید، اینستاگرام از آن پشتیبانی نخواهد کرد. در صورت تمایل به لینک می توانید در قسمت استوری یا بیو ذکر کنید. این بدان معنی است که شما نمی توانید مستقیماً از محتوای اینستاگرام خود ترافیک را به سایت خود هدایت کنید. در پینترست برعکس این موضوع صادق است.
امکان قرار دادن پیوند به هر پین وجود دارد و پیوند شما را به وب سایت پیوند می دهد. این کار هم باعث افزایش ترافیک وب سایت شما و هم تبلیغ محصول شما می شود. بنابراین نکته اصلی این است که اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار خود بدهید و مشتریان خود را افزایش دهید، می توانید از اینستاگرام استفاده کنید، اگر می خواهید بازدیدکنندگان را با توزیع محتوا به سایت خود هدایت کنید، Pinterest جایی است که باید روی آن تمرکز کنید.
محتوا و داستان سرایی
کاربران اینستاگرام انتظار تصاویر بصری قوی از برندها را دارند. که باید آموزنده، سرگرم کننده و مفید باشد. با استفاده از آن می توانید برای محصول خود داستان بسازید قالب های استوری اینستاگرام. داستان یک برند آن را بیشتر قابل تشخیص می کند. استوری ها هدف اصلی پینترست هستند. البته داستان های تصویری. زیرا داستان های بصری اغلب تأثیر بزرگتر و ماندگارتری دارند. همچنین می توانید محتوای ویدیویی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. اطلاعاتی که استفاده می کنید باید برای مشتریان شما مفید و مختصر باشد.
اگر اطلاعات زیادی برای به اشتراک گذاشتن در مورد محصولی که می خواهید تبلیغ کنید دارید، می توانید آن را در قالب قرقره قرار دهید. در Pinterest، میتوانید لینکهایی از سایتهایی مانند Vimeo و YouTube برای دانلود ویدیوها ارسال کنید. دوباره، اگر شما یک کانال یوتیوب، Pinterest یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود افزایش ترافیک.
تبلیغات
تبلیغات اینستاگرام امروزه مورد تقاضا است زیرا نتایج واقعی را ارائه می دهد. شما این شانس را دارید که با تبلیغات اینستاگرام به هر نقطه از جهان برسید. مشتریان شما رشد خواهند کرد و سهام شما واکنش های بیشتری دریافت خواهد کرد. دلایل قانع کننده ای وجود دارد که نشان می دهد چرا تبلیغات Pinterest برای مشاغل ارزش آن را دارد.
اینستاگرام در مقابل پینترست برای کسب و کار: چگونه یک مورد مناسب را پیدا کنیم؟
از تمام موارد فوق می توان نتیجه گرفت که اگر نمی دانید محصول خود را در کدام پلتفرم توسعه خواهید داد، باید نکات ظریف زیر را برای کسب و کار خود تعیین کنید.
- مخاطب هدف شما
- استراتژی بازاریابی شما
- اهداف تجاری
هنگامی که این موارد را شناسایی کردید، اکنون می توانید تصمیم بگیرید که کدام پلتفرم برای کسب و کار شما مناسب است. شما همچنین می توانید این کار را با تلاش خود انجام دهید. درک کنید که مشتریان شما در کدام پلتفرم شما را بهتر می شناسند و بر این اساس رشد کنید.
هنگامی که پلتفرمی را پیدا کردید که مناسب شما باشد، باید یک برنامه به اشتراک گذاری برای فعال بودن در آن پلتفرم داشته باشید، هر کدام که فعالانه روی آن اجرا می کنید. FS-پوستر برای آماده سازی و ارسال خودکار تمام اشتراک های خود، انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود. استفاده از زمانبندی خودکار به شما کمک میکند تا در استراتژی محتوای خود ثابت قدم باشید و ترافیک بیشتری از این پلتفرمها به دست آورید. FS Poster به کاربران وردپرس کمک میکند تا پستها، وبلاگها و محتوای سفارشی خود را مانند توضیحات محصول WooCommerce به 15 پلتفرم ارسال کنند. خواه آن باشد اینستاگرام یا پینترست، شما با برنامه ریزی خودکار پست در رأس بازاریابی محتوای خود خواهید بود.
نتیجه
بنابراین، کدام پلتفرم برای کسب و کار شما مناسب است؟ این واقعاً بستگی به این دارد که شما در حال تلاش برای انجام آن هستید. اگر میخواهید به مخاطبان زیادی دست پیدا کنید و آگاهی از برند خود را افزایش دهید، اینستاگرام ممکن است انتخاب بهتری باشد.
اما اگر به دنبال ارتباط با مشتریان بالقوه و ایجاد جامعه ای از دنبال کنندگانی هستید که به کاری که انجام می دهید علاقه مند هستند، ممکن است Pinterest برای شما بهتر عمل کند. هر پلتفرمی را که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که با انتشار محتوای جذاب و جذاب با مخاطبان خود فعال و درگیر باشید.
و فراموش نکنید که به طور منظم از وبلاگ ما دیدن کنید تا نکات بیشتری در مورد استفاده از رسانه های اجتماعی برای رشد کسب و کار خود داشته باشید!