این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
به نظر می رسد متا برای فروش افراد در تجارت اجتماعی مشکل دارد. بعلاوه فیس بوک قابلیت خرید زنده خود را در اول اکتبر تعطیل می کندبه گفته مدیران صنعت سازندگان، اینستاگرام به سازندگان اطلاع داده است که برنامه تجارت وابسته خود را در 31 آگوست حذف خواهد کرد. یکی از سخنگویان متا این تعطیلی را تایید کرد.
ما میخواهیم اینستاگرام را به بهترین مکان برای کسب درآمد از طریق مشارکت با برندها تبدیل کنیم. برای انجام این کار، ما بر روی اینستاگرام تمرکز می کنیم بازار سازندگان سخنگوی Meta در بیانیهای گفت: – مقصدی منحصر به فرد که در آن برندها و سازندگان میتوانند به راحتی مشارکت محتوا ایجاد کنند – و پایان دادن به آزمایش فعلی وابسته به اینستاگرام در سایت.
اینستاگرام به طور رسمی آزمایش یک برنامه وابسته برای سازندگان را در جولای 2021 آغاز کرد و در ماه مارس آن را به محصول ویدئویی عمودی کوتاه خود Reels گسترش داد. این برنامه سازندگان شرکتکننده را قادر میسازد تا برچسبهای محصول را به پستهای اینستاگرام اضافه کنند و وقتی افراد برای مشاهده محصول برچسبگذاری شده در یک پست ضربه میزنند و سپس آن را در اینستاگرام خریداری میکنند، کمیسیون دریافت کنند. نرخ کمیسیون بسته به تاجر متفاوت است.
با این حال، به گفته مدیران صنعت سازنده، این برنامه برای به دست آوردن پذیرش در بین سازندگان تلاش کرد. یکی از مدیران صنعت خالق گفت: «واقعاً به نظر نمی رسید که آنقدر کلید در دست باشد. به طور خاص، این برنامه شامل مراحل بسیار زیادی برای راهاندازی سازندگان میشد و زمانی که یک سازنده در برنامه شرکت کرد، دیگر قادر به برچسبگذاری محصولاتی که در برنامه گنجانده نشده بودند را در پستهای اینستاگرام نداشتند.
“اگر سهولت استفاده وجود ندارد و بازدهی قطعی وجود ندارد، [creators are] یکی از مدیران صنعت خالق دوم گفت که این کار را انجام نمی دهم.
سومین مدیر صنعت خلاق گفت: “آنها به نوعی به پای خود شلیک کردند – به جای اینکه بگویند “ما فقط می خواهیم مردم را به این رفتار در پلت فرم خود عادت دهیم” – آنها می خواستند بیش از حد آن را مدیریت کنند.”
یکی دیگر از عوامل موثر بر پذیرش سازنده، عدم نیاز ظاهری به برنامه وابسته اینستاگرام بود. سازندگان در حال حاضر از طریق برنامههایی مانند Amazon Associates درآمد کسب میکنند و میتوانند آن پیوندها را در پلتفرمهایی مانند TikTok و Instagram به اشتراک بگذارند، مانند افزودن آنها به صفحات نمایه حسابهایشان. «اگر قبلاً برنامههای وابسته را انجام میدهید و موفق هستید، سود خالص چقدر است [of participating in Instagram’s affiliate program]؟” مدیر عامل صنعت خالق سوم گفت.
اشتیاق سازندگان به انعطافپذیری ممکن است دلیلی باشد که اینستاگرام تمرکز خود را به بازار سازندگان خود تغییر میدهد. در ماه جولای اعلام شد و به عنوان یک نوع Tinder برای مارک ها و سازندگان برای مطابقت در معاملات عمل می کند.
چارلی باتن میگوید: «از آنجایی که سازندگان میخواهند با برندها در ارتباط باشند تا به روشهای مختلف کار کنند، نه صرفاً وابسته، برای اینستاگرام بسیار منطقی است که از Creator Marketplace خود برای این کار استفاده کند نه یک برنامه مستقل اینستاگرام.» مدیر استعداد در گروه مدیریت انتخاب.
علاوه بر این، به نظر میرسد پلتفرمهایی مانند اینستاگرام، فیسبوک و تیکتوک برای مقابله با کسبوکارهای تجاری مبتنی بر پلتفرم با مشکل مواجه هستند. علاوه بر اینستاگرام و فیس بوک، برنامه های وابسته Reels و برنامه های خرید زنده مربوطه خود را در ماه جولای تعطیل کردند طبق گزارشها، TikTok تصمیم گرفته است که فعالیتهای خرید زنده خود را گسترش ندهد بر اساس گزارش فایننشال تایمز، در اروپا و ایالات متحده پس از شکست در بریتانیا.
«وابسته برای سازندگان به عنوان بخشی از ترکیب درآمدشان مهم است، اما همانطور که پلتفرمهای دیگر تجربه کردهاند، ساخت و فعالیت داخلی با تعداد زیادی از اشخاص ثالث که در حال حاضر در این فضا هستند، میتواند کار بسیار سنگینی باشد. همچنین برای پلتفرم وابسته مهم است که مجموعه خوبی از شرکای برند را به همراه داشته باشد که توسعه آن زمان زیادی می برد.»