این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
داستان سرایی یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی برای برندها است. این به شما کمک می کند با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید، خود را به خاطر بسپارید و ارزش های شرکت خود را نشان دهید.
شخصیت ها یک عامل اساسی در داستان سرایی هستند. هنگام استفاده از تکنیک های داستان گویی، پرسوناها نشان دهنده برند شما هستند و به مخاطبان شما کمک می کنند تا همزمان با آنها ارتباط برقرار کنند. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد چگونه شخصیت های فراموش نشدنی خلق کنیم کهن الگوهای یونگ.
کهن الگوهای یونگ چیست و چگونه در داستان سرایی از آنها استفاده می شود؟
کارل یونگ روانپزشکی بود که بهخاطر مشارکتهایش در زمینه روانکاوی شناخته شده بود. نظریه های او بر روی کار فروید توسعه یافته است.
کهن الگوهای شخصیتی یونگ از الگوهای احساسی و رفتاری در ناخودآگاه جمعی ایجاد میشوند و نحوه درک ما از احساسات، تصاویر و جهان را شکل میدهند. آنها به ما کمک می کنند تا واقعیت های اطرافمان را درک کنیم.
زمانی که داستان هایی درباره برند خود تعریف می کنید، کهن الگوهای یونگ می توانند شما را برای طراحی الهام بخشند شخصیت ها که برای مخاطبان شما جذاب و آشنا هستند. هر یک از آنها ویژگی هایی دارند که به شخصیت برند شما مربوط می شود و ارتباط با مشتریان و ایجاد تعامل را آسان تر می کند.
هنگام برنامه ریزی یک استراتژی داستان سرایی، به شناخت کهن الگوهای شخصیتی یونگ و درک اینکه کدام یک برای کسب و کار شما بهترین هستند کمک می کند.
12 کهن الگوی شخصیتی یونگ
-
قهرمان: او یک قهرمان معمولی است که به دنبال قوی بودن و دفاع از دیگران است. قهرمان شجاع است، به دنبال عدالت و برابری است، و اغلب توسط سرنوشتی که میخواهد انجام دهد هدایت میشود. اگر قهرمانان باور کنند که اشتباه می کنند، در مقابل قدرتمندترین دشمنان ایستادگی می کنند. هدف آنها کمک به دیگران و محافظت از ضعیفان است. آنها با علائمی که نشان دهنده تلاش، پیروزی و افتخار است همسو می شوند.
-
خردمندان: Sage برای ایده ها ارزش قائل است، شنونده خوبی است و می تواند مفاهیم پیچیده را به روشی که همه می فهمند توضیح دهد. ویژگی اصلی آنها هوش و کنجکاوی است، اگرچه گاهی اوقات از اینکه نمی توانند همه چیز را بدانند ناامید می شوند. برندهای متناسب با این کهن الگو، آنهایی هستند که به اهمیت دانش برای درک جهان اعتقاد دارند.
-
بی گناه: این کهن الگو، رویاپرداز ساده لوح، با نگرش مثبت و بی دغدغه است که به اطرافیان خود شادی می بخشد. هدف آنها شاد بودن است و بزرگترین ترس آنها مجازات شدن به خاطر انجام یک کار اشتباه است. این کهن الگوی مناسب برای برندهایی است که به ایده ها و ارزش های مترقی ارزش می دهند و به دنبال برانگیختن احساسات مرتبط با ساده لوحی و نوستالژی هستند.
-
قانون: این کهن الگو دوست دارد تحت کنترل باشد. آنها به رفاه گروه یا جامعه خود اهمیت می دهند و می خواهند که دیگران دیدگاه آنها را به اشتراک بگذارند، که گاهی اوقات می تواند منجر به ناامیدی شود. ارتباط نزدیکی با برندهای ممتاز دارد و مخاطبانی را هدف قرار می دهد که وضعیت اجتماعی-اقتصادی بالایی دارند.
-
دوست: این کهن الگو فردی قابل اعتماد، سر به زیر و صادق است. آنها به دنبال احساس تعلق هستند و هدف آنها یافتن مکانی است که در آن جا می شوند. از سوی دیگر، آنها می ترسند که پشت سر بگذارند یا برجسته شوند. برندهایی که بیشتر با این کلیشه شناسایی می شوند، برندهایی هستند که از طریق همدلی با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می کنند.
-
مراقب: مراقب کسی است که برای دیگران تلاش می کند و سرشار از همدلی و شفقت است. نقطه ضعف آنها مهربانی آنهاست زیرا دیگران به راحتی می توانند از آنها سوء استفاده کنند. این کهن الگو برای برندهایی با ارزش های مرتبط با سخاوت، شفقت، نوع دوستی، محافظت و نزدیکی ایده آل است.
-
عاشق: این شخصیت در اعمال خود به دنبال هماهنگی است و همیشه سعی می کند با مردم، کار و محیط اطراف رابطه خوبی ایجاد کند. آنها نمایندگان بزرگی هستند، اما خطر از دست دادن خود را دارند هویت با جلب رضایت همه آنها همچنین با اشتیاق و اشتیاق خود مشخص می شوند که آنها را به یک کهن الگوی بسیار جذاب در ارتباطات برند تبدیل می کند.
-
کاوشگر: این کهن الگو همیشه به دنبال ماجراجوییها و هیجانهای جدید است، خواه یک ورزش خطرناک، یک کشور جدید یا یک فلسفه ناآشنا. به نوبه خود، برای آنها دشوار است که برای مدت طولانی در یک شغل یا یک رابطه مستقر شوند. آنها نشان دهنده برندهایی با شخصیت مستقل، جسور و معتبر هستند.
-
شورشی: این کهن الگو همان جاودانگی است که همیشه سعی دارد دنیا را به سمت بهتر شدن تغییر دهد و کارها را متفاوت از دیگران انجام دهد. آنها به اینکه بخشی از گله باشند اهمیتی نمی دهند و همیشه به دنبال تشویق دیگران برای پیوستن به انقلاب آنها هستند. آنها برای برندهایی که به دنبال فراموش کردن هنجار شکنی هستند، بهترین هستند.
-
احمق: آنها زندگی حزب هستند! آنها می خواهند اطرافیان خود را خوشحال کنند و دوست دارند از طنز برای تغییر درک دیگران استفاده کنند. بهترین استعداد آنها این است که مردم را بخندانند و جنبه خنده دار همه چیز را ببینند، حتی اگر گاهی اوقات در سمت بی مسئولیتی اشتباه کنند. کهن الگوی ایده آل برای برندهای تازه، شوخ طبع و بی دغدغه.
-
خالق: این کهن الگو نقطه مقابل مصرف کننده منفعل است. آنها ترجیح می دهند سرگرمی خود را ایجاد کنند و اغلب درگیر هنر یا موسیقی هستند. خلاقیت و تخیل نقاط قوت آنها است و برای برندهایی که به دنبال الهام بخشیدن به مخاطبان خود هستند تا بهترین ها را در خود به نمایش بگذارند و نشان خود را در جهان بگذارند مناسب هستند.
-
جادوگر: این کهن الگو توسط یک شخصیت کاریزماتیک شکل می گیرد که می تواند چیزها را متفاوت ببیند و از آن دید برای تغییر جهان استفاده کند. آنها به شدت به ایده های خود اعتقاد دارند و می خواهند آنها را با دیگران به اشتراک بگذارند، اما گاهی اوقات ممکن است به عنوان یک دستکاری یا خودخواه شناخته شوند. آنها کهن الگوی برندهای تخیلی، کاریزماتیک، اکتشافی و مطمئن هستند.