این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
چت بات ها جنبه هایی مانند خدمات مشتری و مدیریت سفارش را بهبود می بخشد. آیا می دانستید که می توانید از آنها برای ایجاد سرنخ برای بازاریابی نیز استفاده کنید؟
رباتهای چت به شما کمک میکنند تا با بازدیدکنندگان وبسایتتان تعامل بهتری داشته باشید و میتوانند فرآیند جمعآوری دادههای شما را در سرنخها ترکیب کنند. اما برای اینکه واقعاً مؤثر باشید، باید بتوانید از فرصتهای تعامل استفاده کنید و تعادل مناسبی بین رباتهای چت و تعامل انسانی برقرار کنید. در اینجا نحوه استفاده آمده است چت بات نسل لید برای به دست آوردن سرنخ های موثر!
مزایای تولید سرنخ با چت بات ها
- آنها به شما کمک می کنند مخاطب خود را درک کنید. برای اینکه نیازهای مشتریان بالقوه خود را برآورده کنید، باید آنها را بشناسید. چت بات ها فرآیند درک علایق، ترجیحات و نیازهای مخاطبان را تسهیل می کنند. در طول مکالمه، ربات چت می تواند نظرسنجی ها را معرفی کند، سؤال بپرسد و تعامل با مشتری را شخصی کند. با گذشت زمان، دادههای جمعآوریشده از طریق چتهای زنده به شما کمک میکند تا بفهمید جالبترین پیشنهادات شما چیست.
- با مشتریان خود روابط ایجاد کنید. چت بات ها از طریق ارتباط مستمر به ایجاد اعتماد مشتری کمک می کنند. کاربران می دانند که می توانند در صورت نیاز کمک دریافت کنند و تجربه خود را با برند شما بهبود بخشند. اما ضروری است که لحن صدای مناسب را برای چت بات خود بیابید و به کسی این امکان را بدهید که هر زمان که برای حل مشکلات پیچیده لازم است صحبت کند.
- مخاطبان هدف خود را تقسیم بندی کنید. تقسیم بندی نقش بسیار مهمی در به دست آوردن محتوای مناسب برای تولید سرنخ دارد. خوشبختانه، رباتهای چت میتوانند به شما کمک کنند تا به طور خودکار مخاطبان خود را بر اساس عوامل مختلف دستهبندی کنید و فقط محتوا و پیشنهادهایی را به آنها نشان دهید که برای نمایهشان مناسبتر است.
- فرم ها را جایگزین کنید یکی از رایج ترین استراتژی های تولید سرنخ مورد استفاده برندها، درخواست از کاربران برای پر کردن فرم در ازای محتوای ارزشمند است. اما مشکل اینجاست که هیچ کس پر کردن فرم ها را دوست ندارد. چت بات ها می توانند راه حلی عالی باشند زیرا فرآیند وارد کردن داده ها در فرم با یک مکالمه جایگزین می شود.
- آنها به آموزش مخاطبان هدف شما کمک می کنند. چت بات ها فرآیند تحقیق و آموزش در مورد برند را تسهیل می کنند زیرا می توانند به سوالات متداول پاسخ دهند و پیوندهایی را به منابع مفید ارسال کنند.
10 ایده برای ایجاد سرنخ با چت بات ها
-
انجام نظرسنجی چت بات ها راهی عالی برای پرسیدن نظر بازدیدکنندگان درباره برند یا سایت شما و دریافت اطلاعاتی مانند نام یا آدرس ایمیل آنها هستند.
-
هنگام آفلاین بودن در چت زنده از چت بات استفاده کنید. اگر وب سایت شما دارای گزینه چت زنده است اما نمی توانید پشتیبانی 24 ساعته ارائه دهید، می توانید یک ربات چت را برنامه ریزی کنید تا داده های بازدیدکنندگان را جمع آوری کند و به آنها اطلاع دهید که در اسرع وقت با آنها تماس خواهید گرفت.
-
از زمان انتظار استفاده کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، اگر تمام نمایندگان چت زنده شما مشغول هستند، می توانید به کاربران این گزینه را پیشنهاد دهید که ایمیل خود را برای شما بگذارند تا به جای انتظار، بعداً با آنها تماس بگیرید.
-
به بازدیدکنندگان خوش آمد بگوئید. هنگامی که کاربری وارد وب سایت شما می شود، می توانید از چت بات برای خوش آمدگویی به او استفاده کنید و به او این امکان را بدهید که ایمیل خود را برای شما بگذارد. اگر بازدیدکنندگان دائمی هستند، می توانید برای فروشگاه اینترنتی خود تخفیف ویژه ای به آنها بدهید.
-
امکان مکالمه تلفنی را ارائه دهید. اگرچه بازاریابی ایمیلی یک تکنیک قدرتمند تولید سرنخ است، به یاد داشته باشید که مشتریان بالقوه شما ممکن است ترجیحات تماس متفاوتی داشته باشند.
-
با کاربران در هنگام خروج از وب سایت تعامل داشته باشید. مردم به دلایل زیادی یک وب سایت را ترک می کنند. از این فرصتها برای فعال کردن ربات چت خود استفاده کنید و سعی کنید بازخورد یا در صورت امکان اطلاعات تماس از کاربر دریافت کنید تا پیشروی احتمالی را از دست ندهید.
-
با کاربرانی که فرآیندی را تکمیل نکرده اند تعامل داشته باشید. به عنوان مثال، زمانی که بازدیدکننده فرمی را پر کرده اما آن را ارسال نکرده است، یا یک سبد خرید رها شده است. ربات چت میتواند در این لحظه حساس وارد عمل شود و بپرسد آیا مشکلی وجود دارد یا خیر و مشکلاتی را که مانع از این روند میشود حل کند.
-
از طریق وبلاگ ها و مقاله ها سرنخ ایجاد کنید. اگر متوجه شدید که کاربر در حال مرور از یک مقاله به مقاله دیگر است، میتوانید در صورت داشتن هرگونه سؤال از او بپرسید و آنها را به پست مربوطه هدایت کنید.
-
از چت ربات های فیس بوک استفاده کنید. چت ربات های فیس بوک یکی دیگر از منابع مفیدی است که کاربران می توانند از طریق یکی از کانال های مورد علاقه خود با برند شما ارتباط برقرار کنند.
-
در URL های خاص با کاربر تعامل داشته باشید. به عنوان مثال، اگر صفحه محصولی دارید که مخصوصاً با ایجاد تبدیل مرتبط است، می توانید یک ربات چت در آن صفحه قرار دهید تا مطمئن شوید که خرید مشکلی ندارد.
نحوه تولید سرنخ با چت بات ها مرحله به مرحله
1. چت بات ها و نمایندگی های خدمات مشتری در زمان واقعی را ترکیب کنید
تعامل بیدرنگ برای ایجاد سرنخ کلیدی است، زیرا به شما کمک میکند بازدیدکنندگان وبسایت خود را در زمانی که بیشترین استقبال را دارند، درگیر کنید.
ربات چت می تواند مکالمه را در نقاط کلیدی بازدید شروع کند، مانند زمانی که کاربر برای مدتی در سایت بوده یا از صفحه محصول خاصی بازدید می کند. پس از حل سؤالات آنها، می توانید به آنها اطلاع دهید که می توانند در صورت آماده شدن با یک نماینده زنده صحبت کنند. هنگام تماس با مشتری احتمالی، نمایندگان می توانند از تاریخچه چت برای جمع آوری اطلاعات در مورد مشتری احتمالی استفاده کنند تا تعامل را برای حداکثر کارایی شخصی کنند.
2. در اسرع وقت به مشتریان بالقوه پاسخ دهید
هنگامی که کاربر اقدامی را در سایت شما انجام می دهد (مثلاً دانلود کتاب الکترونیکی)، شما باید در سریع ترین زمان ممکن واکنش نشان دهید. هرچه زودتر بتوانید به سوالات و درخواست های آنها پاسخ دهید، احتمال اینکه به تبدیل برسید بیشتر است.
کاربران به ارتباط فوری عادت کردهاند و چتباتها به مشتریان بالقوه اجازه میدهند تا نیازهای خود را سریعتر و با کمترین اصطکاک ارتباط برقرار کنند. اگر بین چت بات ها و نمایندگان حضوری نیز انتقال آرام انجام دهید، از منحنی جلوتر خواهید بود.
3. پیام های چت خود را شخصی سازی کنید
مانند هر کانال بازاریابی دیگری، چت بات ها زمانی بهترین عملکرد را دارند که بر اساس نیازهای منحصر به فرد کاربران طراحی شوند.
شما به راحتی می توانید ربات چت خود را برای ایجاد پیام های شخصی با ادغام آن با سایر ابزارهای بازاریابی خود پیکربندی کنید. میتوانید از اطلاعاتی که قبلاً در مورد کاربران دارید استفاده کنید تا با نام آنها را احوالپرسی کنید و مکالمه را بر اساس سابقه آنها هدایت کنید. به عنوان مثال، میتوانید محتوای خاصی را بر اساس صفحاتی که بازدید کردهاند به آنها پیشنهاد دهید یا وقتی برای بار دوم از سایت شما بازدید میکنند، از آنها استقبال کنید.
4. پیشنهاد یک سفر سریع به کاربران با پتانسیل بالا
وقتی کاربر آماده خرید است، نمی توانید او را منتظر نگه دارید. با نرم افزار چت بات خود، می توانید به آنها این امکان را بدهید که مستقیماً با نمایندگان فروش خود فقط با کلیک یک دکمه صحبت کنند. به این ترتیب، نرخ پرش را کاهش می دهید و مطمئن می شوید که سرنخ ها و تبدیل های بیشتری را جذب می کنید.
5. از تاریخچه برای ادامه مکالمه استفاده کنید
از بینشهای تعاملات قبلی با کاربر برای حفظ علاقه استفاده کنید. هدف شما جلب توجه آنها، زنده نگه داشتن مکالمه و ترغیب آنها به تبدیل شدن در این فرآیند است.
اگر متوجه شدید که بازدیدکننده ای در شرف خروج از وب سایت شماست، می توانید یک ربات چت را برای شروع مکالمه به طور خاص بر اساس سابقه تعامل آنها راه اندازی کنید. به این ترتیب می توانید مشکلات خاصی را که مشتری بالقوه قادر به حل آنها از طریق وب سایت شما نبوده است، حل کنید.
علاوه بر این، اگر کاربر قبلاً با یک ربات یا نماینده تعامل داشته است، میتوانید از این دادهها برای پیدا کردن موقعیت آنها در فرآیند خرید و تصمیمگیری در مورد بهترین مراحل بعدی استفاده کنید.
6. تیم فروش خود را در چت آموزش دهید
رباتهای چت میتوانند به شما در ایجاد سرنخ و بهینهسازی فرآیند فروش کمک کنند، اما تعامل با افراد واقعی همچنان کلید حفظ آن سرنخها و تبدیل آنها به مشتری است. تیم فروش خود را در مورد بهترین شیوه ها برای مدیریت تعاملات ربات ها و شرکت در گفتگوهای زنده آموزش دهید. برای انجام این کار، تیم شما باید دانش خوبی از محصولات و وب سایت شما داشته باشد و باید لحن مشابهی را بین چت بات، چت زنده و برندسازی حفظ کند.
7. چت را در اتوماسیون بازاریابی خود ادغام کنید
بهترین نتایج زمانی حاصل می شود که ربات های چت را با بقیه فناوری های بازاریابی خود، مانند CRM، ابزارهای اتوماسیون بازاریابی، و نرم افزارهای همکاری مانند Slack، Teams و Zoom ادغام کنید.
این به تیمهای بازاریابی و فروش شما کمک میکند تا در یک راستا باقی بمانند و تمام اطلاعات مربوط به هر کاربر را از اولین بازدید تا تبدیل شدن به مشتری، از جمله تمام تعاملاتشان با چتباتها و چتهای زنده، به اشتراک بگذارند.