این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
اصطلاح بدنامی به سطح آگاهی مردم از یک برند اشاره دارد. اگر مصرفکنندگان ارزشهای مثبتی را با کسبوکار شما مرتبط میدانند و آن را متفاوت از رقبا میدانند، این نشانه آن است که آگاهی از برند شما بالاست. و آگاهی بالای برند، شانس فروش، شهرت و توانایی شما برای ایجاد وفاداری مشتری را افزایش می دهد. راه های زیادی برای ایجاد آگاهی از برند وجود دارد. استفاده از تبلیغات فیسبوک یکی از آنهاست.
اگر می خواهید بدانید چگونه مدیریت تبلیغات فیسبوک بخشی از استراتژی کلی تبلیغات شما برای افزایش آگاهی از برند خود، این مقاله برای شماست!
نحوه استفاده از تبلیغات فیسبوک برای ایجاد آگاهی از برند
استفاده از تبلیغات فیس بوک یکی از بهترین راه ها برای افزایش آگاهی از برند شماست. تبلیغات فیس بوک تبلیغات شما را در فیس بوک، اینستاگرام، فیس بوک مسنجر و شبکه مخاطبان نمایش می دهد.
هدف استراتژی های آگاهی از نام تجاری تبلیغات فیس بوک، دسترسی به کاربرانی است که هنوز با برند شما آشنا نیستند. آنها در بالای قیف در نظر گرفته می شوند. در این مرحله از سفر مشتری، مصرف کننده شروع به جستجوی راه حلی برای مشکل خود می کند و با تعداد زیادی برند مواجه می شود که می تواند به او کمک کند. کمپین های تبلیغاتی فیس بوک به شما کمک می کند تا خود را بالاتر از رقبای خود قرار دهید.
هدف کمپینهای تبلیغاتی فیسبوک این است که تا حد امکان به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنند تا آنها شما را بشناسند و با برند شما و آنچه ارائه میدهد آشنا شوند.
نحوه ایجاد کمپین های آگاهی از برند در تبلیغات فیس بوک
برای شروع ایجاد کمپین های آگاهی خود در تبلیغات فیس بوک، باید ابزار Power Editor فیس بوک را باز کنید و روی برگه “ایجاد” که به رنگ سبز ظاهر می شود کلیک کنید. بلافاصله پنجره ای با دو بخش باز می شود: “ایجاد یک کمپین جدید” و “استفاده از یک کمپین موجود”. باید روی گزینه اول کلیک کرده و “brand awareness” را انتخاب کنید.
در مرحله بعدی ایجاد کمپین، باید مخاطبی را که میخواهید تبلیغ شما به آن برسد تقسیم کنید. به یاد داشته باشید، هدف شما در این مرحله بستن یک فروش نیست، بلکه آموزش مشتریان بالقوه و ارتباط با آنهاست. وقتی آنها را تقسیم بندی می کنید، باید جمعیت شناسی، رفتارها، علایق و مخاطبان مشابه عمومی و خاص را در نظر بگیرید.
در نهایت، باید نوع تبلیغی را که می خواهید ایجاد کنید، انتخاب کنید. شما می توانید از بین عکس، فیلم، فیلم، بوم و غیره انتخاب کنید. برای موفقیت در تبلیغات فیس بوک، باید صبور باشید و نتایج هر کمپین را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید آن آموخته ها را در کمپین های بعدی به کار ببرید.
راه های دیگر برای ایجاد آگاهی از برند در فیس بوک
از پست های فیس بوک برای ایجاد آگاهی از برند استفاده کنید
همه برندها در نقطهای کوچک شروع به کار کردند، بنابراین رسانههای اجتماعی حتی اگر کسبوکار شما جدید باشد، ممنوع نیست. با این حال، مهم است که قبل از شروع پست کردن، یک تصویر برند خوب طراحی شده و هدف مشخصی از افرادی که می خواهید با پست های خود به دست آورید، داشته باشید.
برای تبلیغات فیسبوک خود ویدیو بسازید
امروزه تاثیرگذاری ویدئوها بیشتر از تصاویر است. ارسال تبلیغات در قالب ویدیویی می تواند میزان موفقیت کمپین شما را افزایش دهد.
اطلاعاتی در مورد برند و خدمات خود ارائه دهید
علاوه بر محتوای ارزشمندی که در حساب فیس بوک خود ارسال می کنید و به بهبود شهرت و اعتبار برند شما کمک می کند، می توانید پست هایی نیز اضافه کنید که توضیح دهند محصولات و خدمات شما در مورد چیست.
علاوه بر این، میتوانید با پیوند دادن به وبسایت خود در پستها و بیو، به مصرفکنندگان کمک کنید درباره محصولات یا خدمات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. به این ترتیب، دسترسی عموم به اطلاعات بیشتر در مورد آنچه ارائه میدهید را آسانتر میکنید.
از مزایای بازاریابی محتوا استفاده کنید
فعال نگه داشتن اکانت فیس بوک برای ایجاد آگاهی از برند کلیدی است. در غیر این صورت، مخاطبان شما برند شما را فراموش خواهند کرد. به طور منظم و زمانی که برای برند شما بهترین است پست کنید. فراموش نکنید که در محتوایی که ارسال می کنید نیز تنوع ایجاد کنید. می توانید بین فیلم ها و عکس ها و همچنین حلقه ها و داستان ها جابه جا شوید.
به خاطر داشته باشید که محتوای شما همیشه نباید اورجینال باشد، می توانید با تولیدکنندگان محتوا کار کنید یا با برندهای دیگر قرعه کشی کنید. به این ترتیب حتی می توانید خودتان را برای فالوورهای آنها بازاریابی کنید و دسترسی خود را افزایش دهید.
چیزی که می تواند برای افزایش برند شما بسیار خوب عمل کند حساس شدنبسته به صنعتی که در آن کار می کنید، این است که آیا کارشناسان در زمینه شما اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطبان شما قرار می دهند یا خیر.
مخاطبان خود را درگیر کنید
تشویق فالوورهای خود به اظهار نظر در مورد پست های شما و درخواست نظر آنها راهی عالی برای افزایش آگاهی شما است، زیرا کاربران شما برند شما را به عنوان کسی می بینند که به نظر آنها اهمیت می دهد و آنها را در مرکز استراتژی شما قرار می دهد. گنجاندن CTA (دعوت به اقدام) در پستهایتان، نظرسنجیها در استوریهایتان و پاسخ دادن به نظرات آنها راههای بسیار خوبی برای تعامل مخاطبان با برندتان هستند.
آمار خود را در ذهن داشته باشید
همانطور که قبلاً گفتیم، تجزیه و تحلیل نتایج کمپین فیس بوک شما ضروری است تا بتوانید نظارت کنید که چه چیزی بهترین کار را دارد و چه چیزی نتیجه نمی دهد. فیس بوک آماری را ارائه می دهد تا به شما کمک کند عملکرد کلی حساب خود و هر یک از انتشارات خود را تجزیه و تحلیل کنید. با نظارت بر آنها، می توانید بفهمید که با پست های خود به چند کاربر دسترسی پیدا می کنید، تعداد پست هایی که کاربران دوست دارند، تعداد مخاطبان شما چگونه در حال افزایش است و موارد دیگر.