این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
- برخی از کاربران اینستاگرام درباره تغییرات پلتفرمی که از TikTok تقلید میکنند صحبت میکنند.
- گروهی از اکانت های میم در آخر هفته در مقابل دفاتر اینستاگرام تظاهرات کردند.
- خواهران مشهور کایلی جنر و کیم کارداشیان با به اشتراک گذاشتن میم از این پلتفرم انتقاد کردند.
یک گروه کوچک متشکل از ده ها معترض روز شنبه در خارج از دفاتر متا در برادوی در شهر نیویورک حاضر شدند. آنها در یک بعدازظهر گرم و پرآب در مقابل ساختمان ایستاده بودند و تابلوهایی مانند «ما فقط میخواهیم پست بگذاریم» حمل میکردند و مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت را مسخره میکردند. در پایان اعتراض، چند نفر برای مدت کوتاهی خود را با دستبند به ساختمان بستند و عکس گرفتند.
سازمان دهندگان این اعتراض که صفحات میم را در اینستاگرام راه اندازی می کنند و خواستار تغییر در سیاست های اعتدال این شرکت هستند، می گویند که از این پلت فرم خسته شده اند. آنها تنها نیستند.
تغییرات اخیر در فید اصلی اینستاگرام که ویژگیهای ویدیو را در اولویت قرار میدهد و از رقیب خود یعنی TikTok تقلید میکند، در هفته گذشته واکنشهای شدیدی را برانگیخت و به نارضایتی فزاینده اینفلوئنسرها در مورد طیف وسیعی از مسائل از نحوه تعدیل محتوا تا نحوه رها شدن سازندگان در تاریکی افزوده است. در مورد تغییرات در الگوریتم شرکت
عکاس تاتی برونینگ که بیش از 321000 دنبال کننده در این پلتفرم دارد، در آخر هفته کار خود را آغاز کرد. یک دادخواست آنلاین با نام Make Instagram Instagram Again که تنها در 5 روز به 200000 امضا رسیده است. یکی از شرکتها را فرا میخواند تا تلاشهای خود برای تکرار TikTok را کاهش دهد و از آن میخواهد که به «ریشههای» خود در تمرکز بر اشتراکگذاری عکس بازگردد.
پس از پستهای روز دوشنبه کایلی جنر و کیم کارداشیان که به ترتیب با 361 و 326 میلیون فالوور اینستاگرام، نفوذ قابلتوجهی بر این پلتفرم داشتند، به نظر میرسد که مخالفت با تغییرات به سطح بحرانی برای اینستاگرام رسیده است. خواهران مشهور هر دو یک الگوی رفتاری را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک گذاشتند و خواستار ایجاد پلتفرم برای “بازسازی اینستاگرام اینستاگرام” شدند.
مدیر عامل اینستاگرام آدام موسری به واکنش فزاینده پرداخت یک روز پس از پست های جنر و کارداشیان. موسری در ویدیویی اینستاگرامی که روز سهشنبه منتشر شد، قول داد به نگرانیهای کاربران گوش دهد و در عین حال نشان داد که شرکت همچنان قصد دارد تغییرات برنامهریزیشده و تاکید گستردهتر بر محتوای ویدیویی را پیش ببرد.
موسری گفت: «در حال حاضر اتفاقات زیادی در اینستاگرام می گذرد. “ما در حال آزمایش تعدادی از تغییرات مختلف در برنامه هستیم.”
موسری عکسها را بخشی از “میراث” پلتفرم خواند و گفت که متعهد است به پشتیبانی از آپلود عکس ادامه دهد، حتی اگر کاربران از تمرکز مجدد آن بر روی ویدئو شکایت دارند.
موسری گفت: باید صادق باشم. “من معتقدم که بیشتر و بیشتر اینستاگرام به مرور زمان تبدیل به ویدئو می شود. ما این را می بینیم حتی اگر چیزی را تغییر دهیم.”
کریسی تیگن روز سهشنبه در توییتی خطاب به موسری نوشت: «ما نمیخواهیم ویدیو بسازیم آدام!
سازندگان می گویند که تغییرات ناگهانی اینستاگرام می تواند تاثیر مالی واقعی داشته باشد
در تظاهرات روز شنبه در مقابل دفاتر متا، معترضان خواستار تغییر در شیوه های اعتدال اینستاگرام شدند، که آنها استدلال کردند که اغلب به طور نامناسب حساب کاربری آنها را به دلیل نقض دستورالعمل ها جریمه می کند. صفحات میم، حسابهای رسانههای اجتماعی هستند که با ارسال میمها و جوکهای دیگر، اغلب با یک موضوع سیاسی خاص، دنبالکنندگانشان افزایش مییابد.
آنا که با عنوان [email protected] در اینستاگرام پست میگذارد، چند روز قبل از اعتراض در مصاحبهای با اینسایدر گفت که چندین حساب اینستاگرامش را حذف خواهد کرد.
آنا در 23 ژوئیه 2022 در حین اعتراض در خارج از دفاتر متا در برادوی در شهر نیویورک با یک مگافون صحبت می کند.
کانر پرت/خودی
او گفت: «این کار ناتوان کننده است زیرا من از این پلتفرم برای کسب درآمد استفاده کرده ام. من افراد زیادی را می شناسم که خالقانی هستند که از این پلتفرم برای کسب درآمد استفاده می کنند.
آنا همچنین گفت که معتقد است اینستاگرام برخی از ایدئولوژی های سیاسی مانند محتوای طرفدار فلسطین را سانسور می کند. اینستاگرام سال گذشته پس از شکایت گروهی از کارمندان مبنی بر اینکه پستهای مربوط به فلسطین در نتیجه تعدیل مبتنی بر الگوریتم این پلتفرم مخفی شده است، گفت که الگوریتم خود را تغییر خواهد داد. آستانه گزارش شده است. این شرکت به این رسانه گفت که دیدگاههای خاصی را سانسور نمیکند، اما تغییر را بهطور گستردهتر انجام میدهد.
دیگران از رفتار این شرکت با پست های مرتبط با سقط جنین پس از تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده برای لغو حکم تاریخی Roe v. Wade در سال 1973 شکایت کرده اند. اینسایدر پیش از این گزارش داده بود که حداقل 12 گروه حامی سقط جنین گزارش دادند که در پی این تصمیم، میزان تعدیل محتوای خود افزایش یافته است. هشتگ های مربوط به داروی سقط جنین پنهان شده بود توسط این پلتفرم، NBC News در ماه ژوئن گزارش داد. یک سخنگوی شرکت گفت که این به دلیل سیاست “کالاهای تنظیم شده” آن است.
رایان، یکی دیگر از سازماندهندگان رویداد که در اینستاگرام بهعنوان @__antiart__ پست میگذارد، قبل از تظاهرات به اینسایدر گفت که او معتقد است حسابهای کوچکتر اینستاگرام که اغلب توسط جوامع حاشیهنشین و رنگین پوستان اداره میشوند، کسانی هستند که فرهنگ را در اینستاگرام هدایت میکنند، اما در نهایت اکانتهایی هستند که به طور کلی ممنوع می شود
سازمان دهندگان تظاهرات از اواخر ژوئن در حساب کاربری @antizuckprotest خود که بیش از 2700 دنبال کننده دارد، در مورد ناامیدی خود در اینستاگرام پست می کردند.
درخواستهای فهرستشده در حساب آنها شامل درخواست از شرکت برای تجدیدنظر در دستورالعملهای انجمن خود است تا «عمداً مبهم» نباشند، و یک فرآیند بررسی دقیقتر برای زمانی که یک حساب به حالت تعلیق یا فسخ شده است.
آنا گفت: «این یک موضوع سیاسی است. “این مانند محافظت از حقوق سازندگانی است که از برنامه برای کسب درآمد استفاده می کنند. به همین دلیل موضوع حقوق کارگران است و این موضوع در مورد این است که این شرکت خصوصی کنترل کامل داشته باشد و مردم در مورد چیزی نظری نداشته باشند.”
بحران هویت اینستاگرام و ظهور TikTok
به نظر می رسد اینستاگرام در سال های اخیر دچار بحران هویت شده است زیرا تلاش می کند با تعدادی از پلتفرم های نوظهور که محبوبیت زیادی پیدا کرده اند، رقابت کند، به ویژه آنهایی که پایگاه کاربران جوان تر را جذب می کنند.
برنامه در سال 2016 استوری ها را برای رقابت با ویژگی محبوب اسنپ چت راه اندازی کرد (تقریباً هر پلتفرم رسانه های اجتماعی، از جمله توییتر، قالب پست ناپدید شده را آزمایش کرده است). در سال 2018، IGTV را راه اندازی کرد که ویدیوها و سریال های عمودی با فرمت طولانی را تشویق می کرد. اینستاگرام با یک اپلیکیشن مجزای IGTV راه اندازی شد که متا بود متوقف شد در اوایل سال جاری، چند ماه پس از تغییر نام محصول به “ویدیو اینستاگرام”. سپس با ویدیوهای درون فید این پلتفرم ترکیب شد. ویدئوها برای اولین بار در سال 2013 و در زمانی معرفی شدند که پلتفرم اشتراکگذاری ویدیوی منقرض شده Vine در اوج محبوبیت خود قرار داشت.
تابلویی در تظاهرات 23 ژوئیه 2022 در شهر نیویورک روی آن نوشته شده بود: «در همبستگی با افسوس های افتاده من».
کانر پرت/خودی
اینستاگرام در اواخر سال 2020 از جدیدترین پلتفرم ویدئویی خود، “قرقره ها” رونمایی کرد، که به نظر می رسید پاسخ این شرکت به افزایش محبوبیت تیک تاک باشد. این محصول تا حد زیادی یکسان است و شامل ویدیوهای کوتاهی است که بر کاتالوگ صداهای درون برنامه ای تکیه دارند.
تانیا چن از اینسایدر در ماه می گزارش داد که اینفلوئنسرهای مسافرتی که به خاطر اشتراکگذاری عکسها شناخته میشوند، گفتند که دسترسی آنها به این پلتفرم به نصف کاهش یافته است، زیرا اینستاگرام همچنان سازندگان را به سمت ویدیو سوق میدهد. برخی از سازندگانی که با Insider صحبت کردند، گفتند که پس از شروع ساخت ویدیو، تعداد نامزدی آنها به حالت عادی بازگشت. برخی از صاحبان مشاغل مواد غذایی شکایت داشتند که تغییر پلتفرم برای تبلیغ ویدیوها به هزینه تعامل و فروش آنها تمام شده است نیویورک تایمز در ماه مارس گزارش شده است.
برخی از کاربران شکایت کردهاند که فید درونبرنامه اخیراً مملو از Reels شده و با پستهای حسابهایی که آنها را دنبال نمیکنند بهعنوان بخشی از الگوریتم پیشنهادی بهروزشده اینستاگرام بمباران شده است.
در سخنرانی روز سهشنبه Mosseri، مدیرعامل اینستاگرام گفت که این شرکت به بهبود الگوریتمها ادامه میدهد، الگوریتمی که میتواند به طور کامل تا یک ماه در تکرار فعلی خود متوقف شود.
دیگران از یک شکایت کرده اند آزمون در حال انجام این امر باعث میشود که کاربران هر بار به جای یک فید مداوم، در فید پست شوند، همانطور که از زمان اختراع این پلتفرم در سال 2010 استاندارد بوده است. این تغییر دیگری است که تجربه کاربری اینستاگرام را به TikTok نزدیکتر میکند.
موسری در ویدیوی خود که به نگرانیهای کاربران میپردازد، میگوید فید جدید بخشی از آزمایشی است که بر «چند درصد» از کاربران اینستاگرام تأثیر گذاشته است. او گفت: «هنوز خوب نیست، و اگر بخواهیم آن را به بقیه جامعه اینستاگرام ارسال کنیم، باید آن را به جای خوبی برسانیم.»
سیدنی بردلی در این گزارش مشارکت داشت.