این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
مارک زاکربرگ اخیراً NFT ها را از طریق استوری های اینستاگرام ادغام کرده است Spark AR (واقعیت افزوده) به سازندگان و کاربران این امکان را می دهد تا NFT های دیجیتالی خود را در داستان های خود بگنجانند و واقعیت جدیدی را در قلمرو متا زنده کنند. و علاوه بر این، زاکربیگ در حال حاضر در حال برنامهریزی است تا این مورد را با سازندگان منتخب ایالات متحده در فیس بوک منتشر کند.
سازندگان و مجموعهداران میتوانند مجموعههای دیجیتالی خود را در فیسبوک و اینستاگرام به اشتراک بگذارند، پس از اینکه ما در آینده این ویژگی را در فیسبوک با سازندگان منتخب ایالات متحده آغاز کنیم.»
مارک زاکربرگ کاملاً پشت ادغام کامل NFT در اینستاگرام و فیس بوک است زیرا همکاری مشترک را کلید می داند. او چشم اندازی را می بیند که در آن می توان گجتی را خریداری کرد، به عنوان مثال، در بازی محبوب و رایگان بازی آنلاین سبک بتل رویال «Fortnite»، و در عین حال می توان آن ابزار را از طریق آواتار فیس بوک خود به سرعت و به طور یکپارچه نمایش داد.
ما در حال حاضر با تحقق این امر فاصله داریم اخیرا متا پی را راه اندازی کرده استزاکربرگ، یک کیف پول دیجیتالی که جایگزین فیسبوک پی میشود، در تاریخ راهاندازی چهارشنبه ۲۲ ژوئن چنین گفت:
«در آینده، انواع اقلام دیجیتالی وجود خواهد داشت که ممکن است بخواهید بسازید یا بخرید – لباس دیجیتال، هنر، ویدیو، موسیقی، تجربیات، رویدادهای مجازی و موارد دیگر. اثبات مالکیت مهم خواهد بود، به خصوص اگر بخواهید برخی از این موارد را در سرویس های مختلف با خود ببرید. در حالت ایدهآل، شما باید بتوانید وارد هر تجربه متاورس شوید و هر چیزی که خریداری کردهاید باید همانجا باشد. راه درازی برای رسیدن به آن وجود دارد، اما این نوع تعامل، تجربیات بسیار بهتری را برای مردم و فرصتهای بزرگتری را برای سازندگان به ارمغان میآورد.»
اثر توییتر
به نظر میرسد راهاندازی متا پی همان مسیری است که رقیب رسانههای اجتماعی خود، توییتر، NFTها را در ماه ژانویه در بلاک چین اتریوم به پلتفرم خود راهاندازی کرد. توییتر به کیف پولهای مبتنی بر اتریوم اجازه میدهد به این پلتفرم متصل شوند و آثار هنری NFT خود را بهعنوان عکس نمایه نمایش دهند. eBay همچنین اخیرا قطب نما خود را به Web3 گسترش داده است و بازار NFT مبتنی بر اتریوم، Known Origin را به دست آورده است.
زاکربرگ در مورد ادغام Meta Pay در حالی که چشم انداز خود را برای Metaverse بیان می کند، این را بیان کرد:
در حالت ایدهآل، شما باید بتوانید وارد هر تجربه متاورس شوید و هر چیزی که خریدهاید باید همانجا باشد. راه درازی برای رسیدن به آن وجود دارد، اما این نوع تعامل، تجربیات بسیار بهتری را برای مردم و فرصتهای بزرگتری را برای سازندگان به ارمغان میآورد.»
بدنه استاندارد Metaverse
یکی از مواردی که زاکربرگ نیز با همه اینها به آن علاقه دارد، ایجاد نوعی سازمان استاندارد در Metaverse است. متا مایل است در ایجاد این بدنه استاندارد با دیگر شرکت های فناوری همفکر خود به نیروها بپیوندد. این شرکت ها شامل نام هایی مانند ادوبی، اپیک گیمز، مایکروسافت، انویدیا و کوالکام هستند، اگرچه اپل وجود ندارد. هدف این گروه این است که اطمینان حاصل شود که نسخه بعدی وب با یک اخلاق مشترک برای web3 و Metaverse توسعه یافته است.
یکی از مزایای اصلی این مجموعه از استانداردها این است که به این معنی است که همه جهان های دیجیتال یا Metaverses با یکدیگر سازگار خواهند بود. خوب، جدا از اپل، که پیشبینی میشود یک بازیگر اصلی در صحنه باشد، به خصوص زمانی که غول فناوری هدست واقعیت ترکیبی خود را امسال یا سال آینده عرضه کند.
با صحبت از آن، متا خود نیز برنامههایی برای هدست واقعیت ترکیبی خود با نام رمز “Cambria” طراحی کردهاند که قرار است اواخر امسال منتشر شود.
این فضا را تماشا کنید!
از طریق حامیان ما از ما حمایت کنید