به گزارش پنل اینستا
اینفلوئنسر مارکتینگ در چند سال گذشته راه طولانی را پیموده است.
اگر به دنبال یک استراتژی بازاریابی مؤثر برای تحقق آگاهی از برند، تعامل یا اهداف فروش خود هستید، بازاریابی تأثیرگذار می تواند راهگشا باشد.
Source
به گزارش لینکیا، 92 درصد از بازاریابان که از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می کنند، آن را موفق بوده اند.
ممکن است تصور کنید که برای کار با اینفلوئنسرهای برتر رسانه های اجتماعی به بودجه بازاریابی گسترده ای نیاز دارید. با این حال، کار با یک میکرو اینفلوئنسر می تواند منجر به نتایج موفقیت آمیز با هزینه کمتر برای کسب و کار شما شود.
بنابراین، میکرو اینفلوئنسر چیست؟
Source
میکرو اینفلوئنسر کسی است که دارد 10000 تا 50000 فالوور. در حالی که یک میکرو اینفلوئنسر ممکن است فالوورهای کمتری نسبت به اینفلوئنسرهای برتر داشته باشد، آنها تمایل دارند نرخ تعامل خوبی با یک جامعه به خوبی مرتبط در جایگاه خود داشته باشند.
اگر قصد دارید با یک میکرو اینفلوئنسر کار کنید، مهم است که چند فاکتور را قبل از اعتماد به کمپین بازاریابی خود تعیین کنید.
Source
کار با میکرو اینفلوئنسر ممکن است برای شما هزینه داشته باشد حدود 500 دلار برای یک پست اینستاگرام، بنابراین دانستن اینکه برای یک کمپین بازاریابی بالقوه موفق که اهداف شما را برآورده می کند، هزینه پرداخت می کنید ضروری است.
چگونه می توانید هنگام کار با یک میکرو اینفلوئنسر موفقیت را تضمین کنید؟
وقتی به آنها نزدیک می شوید باید از آنها سوالات بازاریابی بپرسید.
از اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی چه باید بپرسید؟
دانستن اینکه چه سوالاتی باید از اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی بپرسید به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آیا میکرو اینفلوئنسر فرد مناسبی برای کار با برند شما است یا خیر.
وقتی به میکرو اینفلوئنسرها نزدیک می شوید، از این سوالات مصاحبه بازاریابی تاثیرگذار استفاده کنید:
[Question #1] آیا با مخاطب هدف ما ارتباط دارید؟
از پروفایل مشتری هدف خود برای درک مخاطبان خود استفاده کنید و آن را با مخاطبان تأثیرگذاران بالقوه ای که قصد همکاری با آنها را دارید مرتبط کنید.
Source
به عنوان مثال، اگر شما یک برند پوشاک هستید که میخواهید حرفهایهای جوانی را که از نظر بدنی فعال و مراقب سلامتی هستند، هدف قرار دهید، نمیخواهید با یک تأثیرگذار که ترجیح میدهد مخاطبان جشنواره را هدف قرار دهد (نه جوان سالم و فعال بدنی) کار کنید. حرفه ای نمی تواند تماشاگر جشنواره باشد، اما جوی متفاوت در محتوا وجود دارد).
از اینفلوئنسر بپرسید که آیا فکر میکند با مخاطبان هدف شما ارتباط دارد یا خیر، بینش بیشتری در مورد برند آنها به شما میدهد، که به شما کمک میکند تشخیص دهید که آیا آنها با مخاطبان هدف شما همخوانی دارند یا خیر.
[Question #2] چه نوع محتوایی تولید می کنید؟
از یک میکرو اینفلوئنسر بپرسید که چه نوع محتوایی تولید می کند به کمپین بازاریابی شما کمک می کند، حتی اگر زمانی که از پروفایل اینستاگرام بازدید می کنید بتوانید خودتان ببینید چه نوع محتوایی تولید می کند.
Source
وقتی یک اینفلوئنسر به وضوح میتواند به شما بگوید که چه نوع محتوایی تولید میکند، میدانید که ارزشهای مشابهی با شما و هویت برند شما در ذهن دارند وقتی موافقت میکنند با شما همکاری کنند.
به یاد داشته باشید، محتوای اینفلوئنسرها بازتابی از هویت برند آنهاست، که ممکن است با تصویری که میخواهید به تصویر بکشید، سازگار نباشد.
به عنوان مثال، اگر شما یک برند خانواده دوست هستید، کار با یک تأثیرگذار که این سبک زندگی را به تصویر نمیکشد، میتواند کمپین شما را غیر معتبر کند و به اینفلوئنسر و برند شما آسیب برساند.
مهم است که مطمئن شوید محتوایی که اینفلوئنسر برای شما تولید می کند مکمل برند شما باشد. مخاطبان شما باید احساس کنند که این یک مسابقه خوب است، به خصوص اگر به افزایش آگاهی از برند یا افزایش فروش امیدوار هستید.
[Question #3] آیا می توانید مهلت های ما را رعایت کنید؟
این یکی از آن هاست سوالات عملی فکر میکنید لازم نیست بپرسید، اما همیشه بهتر است آن را در فضای باز مطرح کنید.
Source
اگر محصول جدیدی را راه اندازی کرده اید، ممکن است ضرب الاجل های خاصی داشته باشید که بخواهید رعایت کنید. در هر صورت، بهتر است اطمینان حاصل کنید که مهلت خاصی برای میکرو اینفلوئنسر خود دارید تا دستورالعمل های بازاریابی خود را رعایت کند.
علاوه بر این، میخواهید میزان سرعت واکنش میکرو اینفلوئنسرتان به ایمیلها و پیامها را بسنجید. تاخیر در پاسخ می تواند به معنای تاخیر در انتشار محتوای شما باشد.
اینفلوئنسرهایی که دسترسی به آنها آسان است، به لطف ارتباط خوب و مثبت بودن آنها، تمایل دارند با برندها بهتر کار کنند.
[Question #4] معیارهای تعامل شما چیست؟
معیار مهمی که باید به دنبال آن باشید، تعامل است. مخاطبان میکرو اینفلوئنسر چقدر با محتوای خود درگیر هستند؟
به لایک ها، نظرات و اشتراک گذاری ها نگاه کنید. در حالی که لایک می تواند نشان دهنده تعامل خوب باشد، می توان آنها را به راحتی از طریق پلتفرم های آنلاین خریداری کرد.
اشتراکگذاری و نظرات تلاش بیشتری میطلبد. نگاهی بیندازید که چه کسی روی پست های خود نظر می گذارد و آیا این نظرات واقعی به نظر می رسد.
اینفلوئنسرهای جعلی به این معنی است که از کمپین های بازاریابی خود به نتایج موفقیت آمیزی دست نخواهید یافت، زیرا این میکرو اینفلوئنسرها در واقع هیچ تأثیری بر مخاطبان خود ندارند. با بررسی تجزیه و تحلیل های تقلبی از خراب شدن خود جلوگیری کنید.
Source
اگر معیارهای تعامل آنها پایین است، ممکن است بخواهید به جای آن با تأثیرگذاران دیگر کار کنید.
اینستاگرام دارای یک نرخ مشارکت پایه بین 3 تا 6 درصد، بنابراین هر چیزی بیش از این عالی در نظر گرفته می شود.
فیس بوک و توییتر تمایل دارند نرخ های مشارکت پایه بین 0.5٪ و 1٪.
شفافترین اینفلوئنسرها بیش از اندازه مایلند که معیارهای تعامل خاصی را به شما ارائه دهند، اما اینکه میخواهید پاسخ آنها چقدر خاص باشد بستگی به چیزی دارد که به دنبال آن هستید.
[Question #5] آیا تحلیل دیگری دارید؟
تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا تعیین کنید که ROI شما چقدر خواهد بود. در کنار معیارهای تعامل، به دنبال تجزیه و تحلیل برای پلتفرمی هستید که میکرو اینفلوئنسر از آن استفاده می کند.
Source
Google Analytics به شما نظارتی بر آمار وبلاگ/وبسایت میدهد، در حالی که Iconosquare برای اینستاگرام و Page Insights برای فیسبوک میتوانند بینشی در مورد تجزیه و تحلیل این پلتفرمها به شما ارائه دهند.
وقتی صحبت از آن می شود تنظیم قرارداد برای کار با یک میکرو اینفلوئنسر، اطمینان حاصل کنید که تجزیه و تحلیل می تواند برای کمپین شما قبل از پرداخت ارائه شود.
[Question #6] کدام همکاری های قبلی موفق ترین بوده اند؟
از میکرو اینفلوئنسرهایی که می خواهید با آنها کار کنید بپرسید که آیا در کمپین های قبلی کار کرده اند یا خیر. این به شما امکان می دهد تا علاوه بر تجزیه و تحلیل کمپین، محتوایی را که برای برندهای دیگر تولید کرده اند، مشاهده کنید.
⟶ این کمپین چه معیارهای تعاملی را در پلتفرم خود ایجاد کرد؟
⟶ پست های برند چند لایک / نظر دریافت کردند؟
این نیز سودمند است که ببینیم چگونه این با معیارهای دیگر آنها مقایسه می شود. اگر تعداد کمپینهای قبلی آنها در مقایسه با معیارهای معمولشان به طور قابل توجهی بیشتر یا کمتر بوده است، شاید ارزش بررسی عمیقتر را داشته باشد.
[Question #7] آیا با تمام جنبه های کمپین بازاریابی راحت هستید؟
قبل از امضای قرارداد، ضروری است که از میکرو اینفلوئنسرها بپرسید که آیا با جنبه های کمپین بازاریابی شما راحت هستند یا خیر.
Source
- آیا آنها می توانند محتوایی را که شما می خواهید تولید کنند تولید کنند؟
- آیا آنها می توانند دستورالعمل های برند، قالب مورد نیاز و طول کمپین را دنبال کنند؟
- آیا آنها می توانند به درستی همکاری را افشا کنند؟
- آیا آنها می توانند محتوای خود را قبل از پخش زنده به اشتراک بگذارند؟
- آیا آنها می توانند در صورت نیاز تجدید نظر کنند؟
رعایت این قراردادها به موفقیت کمپین شما کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که در مسیر رسیدن به اهداف بازگشت سرمایه خود هستید.
[Question #8] آیا از برند ما اطلاع دارید؟
اگر یک میکرو اینفلوئنسر از برند شما آگاه باشد و طرفدار آن باشد، ممکن است قبلاً محتوا را روی محصولات یا خدمات شما تولید کرده باشد. این بدان معنی است که یک همکاری پولی برای مخاطبان خود طبیعی تر و صمیمانه تر به نظر می رسد و به تحریک واکنش مثبت کمک می کند.
ریز اینفلوئنسرهایی که طرفداران برند شما هستند نیز ممکن است مایل به فرمان a هزینه کمتر یا کار در ازای محصولات/خدمات رایگان.
یک جستجوی سریع در رسانه های اجتماعی یا وبلاگ آنها معمولاً می تواند مواردی از ذکر نام تجاری را برجسته کند. بعلاوه، جستجوی گوگل ممکن است ریز اینفلوئنسرهایی را بیابد که نام تجاری یا محصولات شما را ذکر کرده اند.
اینفلوئنسرهای قانونی اینستاگرام را برای برند خود پیدا کنید
اجازه دهید با این پیشنهاد منحصر به فرد این کار را برای شما انجام دهیم.
فقط با 7 دلار ما یک لیست سفارشی از 30 میکرو اینفلوئنسر در دسته هایی مانند:
خودرو | زیبایی/مراقبت از پوست | شاهدانه | مد/پوشاک | تناسب اندام | غذا و نوشیدنی | گلف | اسلحه | حیوانات خانگی | عکاس/ ژنرال | لباس شنا | سفر | یوگا
اگر در مورد استفاده از اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای رشد کسب و کار خود جدی هستید، دیوانه خواهید بود که ما را به این موضوع سوق ندهید.
هر لیست بر اساس نیازهای دقیق شما سفارشی شده است. بله، ما در واقع یک انسان واقعی داریم که در اینستاگرام می رود و به دنبال این افراد می گردد!
تنها با 7 دلار، این یک سرمایه گذاری کوچک است که باعث صرفه جویی در ساعات کار شما می شود. بنابراین تا زمانی که می توانید آن را دریافت کنید:
==> فهرست تأثیرگذاران سفارشی خود را دریافت کنید <==
[Question #9] از چه پلتفرم هایی استفاده می کنید؟
در حالی که بسیاری از میکرو اینفلوئنسرها از رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتوا استفاده می کنند، بسیاری نیز صاحب وبلاگ ها، وب سایت ها و کانال های یوتیوب هستند.
Source
برخی از اینفلوئنسرها ممکن است به مجلات و تلویزیون دسترسی داشته باشند، بنابراین فرصت بیشتری برای تبلیغ برند شما برای آنها وجود دارد.
[Question #10] آیا با رقبا کار می کنید یا کار کرده اید؟
اگر قصد دارید با میکرو اینفلوئنسرها کار کنید، به احتمال زیاد رقبای شما نیز همین کار را می کنند.
از ریز اینفلوئنسرها بپرسید که آیا با رقبای شما کار کردهاند و در چه جایگاهی. به کمپین های قبلی آنها نگاهی بیندازید و از نتایج تحلیلی آنها مطلع شوید. ممکن است متوجه شوید که جنبههایی وجود دارد که میتوانید بهتر انجام دهید، یا ممکن است بتوانید از برخی نقاط کمپین آنها استفاده کنید.
اگر قرار است یک میکرو اینفلوئنسر تقریباً همزمان با برنامهریزی شما با یک رقیب کار کند، ممکن است ترجیح دهید تا زمانی که کمپین او تبلیغ نشده است، از این کار خودداری کنید.
[Question #11] هر چند وقت یک بار در شراکت های پولی همکاری می کنید؟
از اینفلوئنسرها بپرسید که چند وقت یکبار روی شراکت های پولی کار می کنند.
کار با یک میکرو اینفلوئنسر که در شراکتهای پولی زیادی همکاری میکند، ممکن است به کمپین برند شما کمکی نکند، زیرا ممکن است برای مخاطبان آنها غیر صادقانه به نظر برسد.
اینفلوئنسر که در بسیاری از کمپین های برند کار می کند ممکن است با رقبای شما نیز کار کرده باشد، بنابراین تبلیغ محصول/خدمت شما نیز غیرطبیعی به نظر می رسد.
کار با یک میکرو اینفلوئنسر که فقط روی چند کمپین برند کار کرده است ممکن است به طور بالقوه برای شما مناسب تر باشد. فقط به یاد داشته باشید که هم اینفلوئنسر و هم تحلیل های کمپین قبلی را بررسی کنید.
[Question #12] هزینه های شما چیست؟
هزینههای هر میکرو اینفلوئنسر بین افراد و نوع محتوایی که تولید میکنند متفاوت است.
در حالی که فضایی برای مذاکره وجود دارد، مطمئن شوید که هزینه های آنها با بودجه بازاریابی شما مطابقت دارد.
میانگین هزینه برای اینستاگرام 1000 دلار به ازای هر 100000 دنبال کننده است، در حالی که یوتیوب به ازای هر 100000 مشترک حدود 2000 دلار است.
برخی از میکرو اینفلوئنسرها نیز ممکن است مایل به کار برای محصولات رایگان باشند اگر به برند شما علاقه دارند.
ممکن است قبل از شروع کار بر روی همکاری شما مبلغی درخواست شود. قرارداد اینفلوئنسر شما باید تمام جنبه های کمپین بازاریابی شما از جمله پرداخت را پوشش دهد.
یک میکرو اینفلوئنسر انتخاب کنید که برای برند شما مناسب باشد
Source
استفاده از این سوالات مصاحبه بازاریابی اینفلوئنسر به شما کمک می کند تا بهترین میکرو اینفلوئنسرها را برای کار با آنها تعیین کنید.
برای دستیابی به اهداف بازاریابی و کسب و کار خود، دانستن اینکه چه سوالاتی را باید از تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی بپرسید، به اطمینان از برآورده شدن بازگشت سرمایه پیش بینی شده خود کمک می کند.