این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
رسانه های اجتماعی بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی آنلاین هستند. با این حال، از آنجایی که پلتفرم های محبوبی مانند فیس بوک و اینستاگرام همیشه در حال پیشرفت هستند، ماندن در صدر آخرین روندها و به روز رسانی ها می تواند دشوار باشد. با این حال، ویژگی های جدید اینستاگرام ارزش توجه دارد.
اینستاگرام فرصت بازاریابی بزرگی را برای کسب و کارها فراهم می کند. در نظر بگیرید که کانال رسانه های اجتماعی اکنون به پایان رسیده است یک میلیارد کاربران ماهانه، تقریباً 40 درصد از آنها چندین بار در روز آن را بررسی می کنند. علاوه بر این، اکثریت (60 درصد) کاربران اینستاگرام از آن برای جستجو و کشف محصولات جدید استفاده می کنند.
در این پست، پنج مورد از جدیدترین ویژگیهای اینستاگرام را مورد بحث قرار میدهیم، توضیح میدهیم که چرا برای بازاریابان مفید هستند و نکاتی برای نحوه استفاده از آنها ارائه میکنیم. بیا شروع کنیم!
1. پشتیبانی از ‘IGTV’ برای فیلم های افقی
در اوایل سال جاری، اینستاگرام بهروزرسانیای را منتشر کرد که به سازندگان اجازه میداد کلیپهای پیشنمایش خود را منتشر کنند ویدیوهای IGTV در فیدهای اینستاگرام این یک تغییر باعث شد تعداد بازدیدها در پلتفرم تقریباً افزایش یابد 300 تا 1000 درصد.
یکی از مزایای IGTV این است که کاربران می توانند ویدیوهای طولانی تری (تا 10 دقیقه برای کاربران عادی یا حداکثر تا یک ساعت برای کاربران تایید شده) نسبت به استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارند. با این حال، یک نقص این بود که فقط از ویدیوهای عمودی پشتیبانی می کرد. در حالی که برای کلیپ های کوتاه خوب است، عمودی برای محتوای طولانی ایده آل نیست.
خوشبختانه اینستاگرام به تازگی آن را در حال حاضر اعلام کرده است از ویدیوهای منظره پشتیبانی می کند. این بدان معناست که بازاریابان، مشاغل و سازندگان می توانند ویدیوها را مستقیماً از تلفن خود به اشتراک بگذارند – و بینندگان می توانند به راحتی این محتوا را بدون ترک برنامه مصرف کنند. علاوه بر این، مسلماً تجربه تماشای بهتری را فراهم می کند، زیرا می توان با چرخاندن دستگاه به طرفین، ویدیوها را به صورت تمام صفحه تماشا کرد:
ویدیوهای اینستاگرام فرصتی را برای بازاریابان فراهم می کند تا دسترسی و تعامل را افزایش دهند. در مورد انواع محتوا، ویدیوها بیشترین تعامل را دارند (بیشتر 20 درصد بیشتر از تصاویر و تقریباً 19 درصد بیشتر از چرخ فلک های تصویری). بنابراین، آپلود ویدیوهای IGTV و تبلیغ آنها در فید و استوری های خود (حساب هایی با بیش از 10000 دنبال کننده می توانند از ویژگی “Swipe Up” استفاده کنند) ارزش توجه دارد.
برای آپلود یک ویدیوی IGTV، روی لوگوی IGTV در گوشه سمت راست بالای فید اینستاگرام خود کلیک کنید. بعد، روی ضربه بزنید + نماد (“به علاوه”). پس از انتخاب یک ویدیو، روی ضربه بزنید بعد. سپس از شما خواسته می شود که یک عکس روی جلد را انتخاب کنید. پس از افزودن عنوان و توضیحات، می توانید انتخاب کنید یک پیش نمایش ارسال کنید و در فیس بوک قابل مشاهده شوید. اصابت پست و شما تمام شده اید!
2. گزینه های جدید برای تقویت و ترویج استوری ها
البته، ویدیو برای اینستاگرام بسیار بزرگ است – به ویژه استوری های اینستاگرام. در واقع، 500 میلیون نفر هر روز از Stories استفاده می کنند و یک سوم پربازدیدترین ها داستان ها از کسب و کارها می آیند.
استوری های اینستاگرام راهی عالی برای برندها برای تبلیغ محصولات و ارتباط با مخاطبان به روش های منحصر به فرد است. آنها همچنین انواع مختلفی از برچسب ها را ارائه می دهند که می توانید برای اهداف مختلف اضافه کنید. به عنوان مثال، شما می توانید:
- از برچسب تایمر شمارش معکوس برای ایجاد پیش بینی برای انتشار محصول یا رویداد استفاده کنید.
- برای تبلیغ متقابل، حساب های دیگر را تگ کرده و منشن کنید.
- برای یافتن در دیسکاوری از هشتگ استفاده کنید.
- نظرسنجیها، نظرسنجیها و آزمونها را برای ایجاد تعامل و تعامل اضافه کنید.
- موسیقی و فایلهای GIF را اضافه کنید تا پستها را سرگرمکنندهتر کنید.
برای گنجاندن آنها، روی ضربه بزنید داستان شما در سمت چپ بالای فید اینستاگرام خود، و عکس یا ویدیو را بگیرید یا آپلود کنید. در گوشه بالا سمت راست، روی نماد یادداشت چسبنده مربعی ضربه بزنید:

برندهایی که دارای اکانت تجاری اینستاگرام هستند نیز می توانند در استوری های خود تبلیغات داشته باشند. شما می توانید این کار را از طریق حساب کاربری Facebook Ads Manager خود که فیسبوک است انجام دهید راهنمایی های زیادی در مورد ارائه می دهد:

اگر قبلاً یک حساب تبلیغاتی فیس بوک به اینستاگرام خود متصل شده اید، این فرآیند حتی ساده تر است. فقط روی سه نقطه در سمت راست پایین استوری منتشر شده خود ضربه بزنید و کلیک کنید ترویج.
3. برچسب کمک مالی
علاوه بر ویژگیهای استوری ذکر شده، اینستاگرام اخیراً استیکر Donation را معرفی کرده است. این ویژگی به برندها اجازه میدهد تا خیریههای مورد نظر خود را تبلیغ کنند و کاربران را تشویق به کمک مالی کنند.
بینندگان می توانند مستقیماً روی استیکر کلیک کرده و بدون هزینه تراکنش کمک مالی کنند. آنها همچنین می توانند داستان را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند تا به گسترش آگاهی بیشتر کمک کنند.
این برای برندهایی که میخواهند از پلتفرم خود برای ابتکارات آگاهی اجتماعی استفاده کنند و برای پایههای معنادار پول جمعآوری کنند، عالی است. طبق تحقیقات، 30 درصد از سازمان های غیرانتفاعی از اینستاگرام برای افزایش آگاهی و پول استفاده کنید. همچنین، 64 درصد از مصرف کنندگان می گویند داشتن ارزش های مشترک با یک برند باعث افزایش اعتماد می شود.
برای شروع، یک ویدیو یا عکس اینستاگرام بگیرید، به نماد استیکر بروید و روی استیکر Donation کلیک کنید. سپس میتوانید فهرستی از بنیادها و سازمانهای غیرانتفاعی را که میخواهید حمایت کنید جستجو کنید. این فهرست شامل هر بنیادی است که دنبال میکنید و همچنین آنهایی که توسط فالوورهای شما پشتیبانی میشوند:

هنگامی که یک پایه را انتخاب می کنید، از شما می خواهد که نام و تنظیمات رنگ را سفارشی کنید. پس از پست شدن، میتوانید کمکهای مالی را با کشیدن انگشت به بالا روی پست زنده مشاهده کنید.
4. ویژگی برای تبدیل پست های حمایت شده به تبلیغات محتوای مارک دار
اینفلوئنسر مارکتینگ در چند سال اخیر کشش قابل توجهی پیدا کرده است. به زبان ساده، این روشی است برای کسب و کارها برای مشارکت با اینفلوئنسرها برای کمک به افزایش آگاهی از برند و تبدیل در بین مخاطبان هدف. اینفلوئنسرها معمولاً افرادی هستند که در رسانههای اجتماعی حضور و فالوور قوی دارند، معمولاً در یک جایگاه خاص.
طبق تحقیقات، انتظار می رود بازاریابی تأثیرگذار به یک صنعت 10 میلیارد دلاری ظرف یک سال آینده بیش از 90 درصد از کمپینهای بازاریابی تأثیرگذار از اینستاگرام استفاده میکنند و این «نیچ از یک طاقچه» را به صنعت نزدیک به 2 میلیارد دلار تبدیل میکند.
اکنون، شرکت ها می توانند پست اینستاگرام حمایت شده ایجاد شده توسط اینفلوئنسر را تبلیغ کنند:

این شرکت میتواند از آن بهعنوان یک تبلیغ برند استفاده کند و به آنها اجازه میدهد تا فراتر از شبکه خود دسترسی داشته باشند. علاوه بر ترافیکی که از اینفلوئنسر تبلیغ کننده محصول دریافت می کنند، می توانند از آگهی برای اشتراک گذاری و تبلیغ در کانال خود استفاده کنند.
این ویژگی همچنین به برندها اجازه می دهد تا تجزیه و تحلیل پست های حمایت شده خاص را مشاهده کنند. این امر بینش و شفافیت بهتری را برای اندازه گیری تأثیر و عملکرد پست تسهیل می کند.
مانند تبلیغات استوری، تنظیم یک تبلیغ محتوای مارک دار به شما نیاز دارد که این کار را از طریق حساب تبلیغاتی فیس بوک خود انجام دهید، که اینستاگرام دستورالعمل های دقیق را ارائه می دهد. قبل از اینکه بتوانید یک تبلیغ محتوای مارک دار ایجاد کنید، سازنده باید پست را به اشتراک بگذارد، کسب و کار شما را برچسب گذاری کند و شما را قادر سازد که پست خود را به عنوان یک تبلیغ تبلیغ کنید.
5. پست های «قابل خرید» با قابلیت پرداخت درون برنامه ای
چیزی که زمانی به عنوان پلتفرمی برای به اشتراک گذاری تصاویر زیبا شروع می شد، اکنون به یک غول تجارت الکترونیک تبدیل شده است. 60 درصد کاربران اینستاگرام به دنبال و کشف محصولات جدید در این پلتفرم هستند، بنابراین استفاده از این پایگاه مشتریان بالقوه حیاتی می شود.
به این ترتیب، اینستاگرام با انتشار پستهای قابل خرید و ویژگیهای پرداخت درون برنامهای، انجام این کار را آسانتر از همیشه میکند. این به روز رسانی تا حد زیادی به نفع تأثیرگذاران و همچنین برندهایی است که آنها تبلیغ می کنند.
زمانی که اینفلوئنسر فقط میتوانست شرکت یا محصول را برچسبگذاری کند، اکنون میتواند مستقیماً به آن در پست پیوند دهد. علاوه بر این، وقتی کاربر روی برچسب ضربه میزند، نام و قیمت محصول نمایش داده میشود:

سپس کاربران معمولاً به صفحه فرود محصول یا وب سایت شرکت هدایت می شوند. مطمئناً هنوز هم این می تواند وجود داشته باشد. با این حال، اکنون اینستاگرام قابلیت پرداخت درون برنامه ای را معرفی کرده است. این برای سایتهای تجارت الکترونیک (و همچنین تأثیرگذاران) با آسانتر کردن تبدیل بینندگان به مشتری عالی است.
اینفلوئنسرها اکنون می توانند اساساً به عنوان فروشندگان مستقیم برای محصولات و برندهای خاص عمل کنند. به علاوه، آنها با هدایت کردن آنها به خارج از برنامه، بازدیدکنندگان حساب خود را از دست نمی دهند.
شایان ذکر است که حساب ها باید مطابقت داشته باشند الزامات خاص به منظور استفاده از ویژگی برچسب های قابل خرید. همچنین، تنظیمات پرداخت خاصی وجود دارد که باید از وجود آنها مطمئن شوید. با این حال، این روند می تواند خسته کننده باشد. برای مثال، اگر صفحه فعلی فیس بوک شما در این صفحه است برای خرید پیام دهید گزینه پرداخت، باید یک فروشگاه فیس بوک جدید ایجاد کنید و گزینه پرداخت دیگری را انتخاب کنید.
هنگامی که حساب تجاری خود را به درستی به کاتالوگ فیس بوک خود متصل کردید، می توانید نمایه خود را برای بررسی ارسال کنید. برای انجام این کار، به پروفایل اینستاگرام خود بروید و روی نماد منوی همبرگر در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و سپس انتخاب کنید. تنظیمات > کسب و کار > خرید در اینستاگرام. در صورت تایید – که ممکن است هفته ها طول بکشد – دستورالعمل های بعدی به شما اطلاع داده می شود.
در نهایت، در حالی که شرکتی که هم خدمات و هم محصولات ارائه میکند میتواند تایید شود، پستهای قابل خرید در حال حاضر فقط برای محصولات ملموس در دسترس هستند.
نتیجه گیری در مورد ویژگی های جدید اینستاگرام
برای تازه نگه داشتن استراتژی بازاریابی اجتماعی خود، باید از آخرین ویژگی ها و به روز رسانی ها مطلع باشید. بسیاری از ویژگیهای جدید اینستاگرام به بازاریابان اجازه میدهد محتوایی ایجاد کنند که میتواند تعامل، آگاهی از برند و دسترسی مخاطبان را بهبود بخشد.
آیا در مورد استفاده از این ویژگی های جدید اینستاگرام سوالی دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!