این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
آخرین بهروزرسانیهای اینستاگرام در مورد نحوه مدیریت ویدیوها با استقبال کاربرانش همراه نیست. یک دادخواست Change.org از آن خواسته شده است تا اکثر آخرین تغییرات را لغو کند و “Instagram دوباره اینستاگرام بسازید” تا روز چهارشنبه بیش از 200000 امضا جمع آوری کرده است. این تغییرات خشم قبیله کندال-جنر را نیز برانگیخته است.
برای اطلاع از اتفاقات: هفته گذشته اینستاگرام اعلام کرد که این اتفاق افتاده است ایجاد برخی تغییرات گسترده که کاملا داشت هیچ ربطی به TikTok ندارد و در بودند به هیچ وجه از ویژگی های آن کپی نمی شود. گزینههای بیشتری را به ویژگی Remix خود اضافه کرد، که به شما امکان میدهد عکسها و ویدیوهای خود را با عکسهای افراد دیگر در ویدیوهای جدید ترکیب کنید – درست مانند TikTok.
همچنین اعلام کرد که تمام ویدیوهای کوتاهتر از 15 دقیقه بهطور خودکار بهعنوان Reels به اشتراک گذاشته میشوند – فرمت ویدیویی تمام صفحه مانند TikTok که در فید اصلی ظاهر میشود – به جای پستهای ویدیویی معمولی. این نه تنها نحوه نمایش آنها را برای دوستان و فالوورهای شما تغییر میدهد، بلکه اگر یک حساب عمومی داشته باشید، آنها را واجد شرایط میکند تا به کاربران تصادفی که شما را در فیدهایشان دنبال نمیکنند، توصیه شوند و به این معنی است که میتوانند در برگه کاوش مرکزی (بله، درست مانند TikTok). همه اینها در بالای اینستاگرام اعلام می شود که چنین بود آزمایش فید تمام صفحه مشابه TikTok، ارائه راهی برای بازگرداندن نسخه بسیار محدودی از خوراک زمانی چند ماه پیش و همچنین آلوده کردن فید اصلی با تعداد بیشماری «پستهای پیشنهادی».
در اصل، درست مثل اینستاگرام بعد از آمدن Vine ویدیو اضافه کرد و داستان های بعد از اسنپ چت، اکنون به سرعت در حال تبدیل شدن به یک کلون TikTok برای تلاش است جلوگیری از خروج کاربران جوان از پلتفرم– یا آنها را از TikTok برگردانید.
البته، تغییرات چشمگیر در نحوه عملکرد برنامه های رسانه های اجتماعی به ندرت توسط کاربران نادیده گرفته می شود و این بار نیز از این قاعده مستثنی نیست. عکاس تاتی برونینگ این کمپین را برای «بازسازی اینستاگرام اینستاگرام» راهاندازی کنید و از این سرویس بخواهید که تلاش خود را برای TikTok بودن متوقف کند، جدول زمانی زمانی را برای همه چیز بازگرداند و به صدای سازندگان گوش دهد.
پست برونینگ برای تبلیغ دادخواست او بود به اشتراک گذاشته شده توسط کایلی جنر، دومین فالوور در اینستاگرام، که یک “PLEASEEEEEEE” بزرگ اضافه کرد. همچنین توسط خواهران او کیم و کورتنی کارداشیان (به ترتیب هفتمین و شانزدهمین افراد دنبالکننده) به اشتراک گذاشته شد که درخواستهای مشابهی را اضافه کردند.
اگرچه ممکن است این موضوع چندان مهم به نظر نرسد، شایان ذکر است که بیگانگی از محبوب ترین و فعال ترین کاربران به سختی یک استراتژی تجاری محکم برای اینستاگرام است و مهمتر از همه، نارضایتی جنر از رسانه های اجتماعی می تواند بازارها را به حرکت درآورد. هنگامی که او شکایتی در مورد به روز رسانی اسنپ چت در سال 2018 منتشر کرد، ارزش بازار شرکت مادر اسنپ 1.3 میلیارد دلار کاهش یافت، تقریباً 6 درصد از کل آن در آن زمان.
در حالی که خشم جنر هنوز چند میلیارد از سهام اینستاگرام و شرکت مادر فیس بوک متا را از بین نبرده است، عوامل دیگر باعث شده اند. فیس بوک برای اولین بار در سال جاری تعداد کاربران بیشتری را از دست دادبهروزرسانیهای iOS مبتنی بر حریم خصوصی اپل برای آن 10 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی هزینه کرد، محور به متاورژن یک است شرط گرانی که هیچ نشانه ای از بازدهی به زودی نشان نمی دهد، و افشاگران به ترسیم تصویری از یک شرکت در هرج و مرج ادامه می دهند.
همین هفته، The Verge یک مقاله طولانی منتشر کرد جزئیات تماس پرسش و پاسخ 30 ژوئن با مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا جایی که او اعلام کرد که برخی از افرادی که در حال حاضر در شرکت کار می کنند نباید آنجا باشند و یک یادداشت فاش شده با اعلام اینکه این شرکت با “زمان های جدی” با “بادهای مخالف شدید” روبرو شده است.
در حالی که او ممکن است نتواند تمام مشکلات متا و فیس بوک را حل کند، آدام موسری، رئیس اینستاگرام حداقل می تواند تلاش کند تا نگرانی های کارداشیان-جنرز را برطرف کند. که در یک حلقه در روز سه شنبه ارسال شد، او اذعان کرد که “در اینستاگرام چیزهای زیادی در حال وقوع است.” با توجه به فید تمام صفحه، موسری اعتراف کرد که “هنوز خوب نیست” اما هنوز با درصد کمی از کاربران در حال آزمایش است.
از سوی دیگر، تغییر به سمت ویدیو، اینجا باقی مانده است. به گفته موسری، اینستاگرام «به پشتیبانی از عکسها ادامه خواهد داد» اما او معتقد است «به مرور زمان بیشتر و بیشتر اینستاگرام به ویدیو تبدیل میشود». او استدلال می کند که این به طور طبیعی بدون توجه به هر گونه تغییر در پایان کارها در اینستاگرام اتفاق می افتد، اما همانطور که The Verge اعلام می کند، این اتفاق می افتد. پایان اینستاگرام را همانطور که مردم می شناسند علامت بزنید.
در حالی که موسری از تعداد انبوه پستهای توصیهشده دفاع میکرد، او اعتراف کرد که اگر کاربران چیزهایی را میبینند که به آنها علاقهمند نیستند، به این معنی است که «کار بدی» با آنها انجام میدهند.
در پایان، موسری این ایده را که اینستاگرام هر چیزی را پس میگیرد، خاموش کرد. او اعلام کرد که “جهان به سرعت در حال تغییر است و ما باید همراه با آن تغییر کنیم.”