این محتوا به تلاش تیم رسانه وب سایت پنل اینستا تهیه شده است.
چندین وب سایت رسانه های اجتماعی محبوب در سطح جهانی مورد استفاده قرار می گیرند. فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و پینترست از محبوب ترین پلتفرم ها در سراسر جهان هستند. بر اساس تحلیل BanklessTimes.com، بازار پینترست از توییتر و اینستاگرام در ایالات متحده پیشی گرفته است. پینترست، شبکه اجتماعی اشتراکگذاری تصویر، ۹.۹۵ درصد از بازار را در اختیار دارد، در حالی که توییتر و اینستاگرام به ترتیب ۸.۶۲ و ۶.۳۶ درصد از بازار را به خود اختصاص دادهاند.
رسانه های اجتماعی بخشی جدایی ناپذیر از جامعه آمریکا هستند، جایی که نفوذ آن در سطح جهانی بالاترین میزان است. در سال 2020، بیش از 223 میلیون آمریکایی قبلاً از رسانه های اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس ها، لایک کردن و تعامل با محتوای دیگران استفاده می کردند. امروزه بیش از 70 درصد از جامعه ایالات متحده دارای حساب رسانه های اجتماعی هستند.
جاناتان مری از BanklessTimes در اظهار نظر در مورد داده ها گفت. “Pinterest پتانسیل قابل توجهی را نشان داده است. بیشتر آمریکایی ها از شبکه اجتماعی اشتراک گذاری تصاویر بازدید کردند که پس از فیس بوک در رتبه دوم قرار دارد.” وی افزود: “با هدایت کاربران به سایتهای مربوطه که میتوانند جزئیات بیشتری از تصاویر را بیابند، از شلوغی یافتن محصولات میکاهد. شاید این دلیل رشد آن باشد.”
پینترست رشد کرده و بعد از فیسبوک به دومین راننده بزرگ ترافیک تبدیل شده است. سایت شبکه اجتماعی به طور پیوسته در رتبه ها حرکت می کند. سال گذشته، قبل از اینکه توییتر و اینستاگرام را کنار بگذارد، ابتدا به رتبه چهارم جهش کرد.
رشد سریع Pinterest
این گسترش علیرغم اینکه پینترست قبلاً یک روش ثبت نام فقط دعوتنامه داشت، رخ داد. اما این سیاست ثبت نام را پس از راه اندازی برنامه اندروید خود در آگوست 2012 لغو کرد. در ماه های بعد، کاربران از 49 میلیون در فوریه 2013 به 70 میلیون در جولای 2013 افزایش یافتند.
در مقایسه با سایر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، Pinterest یک پایگاه کاربر زن نسبتاً بزرگ (۷۰ درصد از کل) دارد. همچنین دارای نرخ تبدیل بیشتر و رابط کاربری مناسب برای خریداران است. این ویژگی ها آن را به ابزاری مناسب برای بازاریابانی که زنان را هدف قرار می دهند تبدیل می کند.
برخلاف تصور عمومی، سایتهای رسانههای اجتماعی جایگزین در ایالات متحده در حال افزایش هستند. قابل توجه ترین گروه هایی که تنوع را پذیرفته اند، نوجوانان و جوانان هستند. به عنوان مثال، اینستاگرام در چند سال اخیر به دلیل پذیرش توسط این گروه ها شاهد افزایش گسترده تعداد کاربران خود بوده است. تحلیلگران پیش بینی می کنند که 1.35 میلیارد نفر تا سال 2023 از این پلتفرم استفاده خواهد کرد، از 1.04 میلیارد کاربر در سال 2020.
در حالی که فیس بوک متا استفاده بی نظیری دارد، پلتفرم های رقیب به طور پیوسته در حال افزایش هستند. تعداد فزاینده ای از مردم به شبکه های رسانه های اجتماعی جایگزین روی می آورند. برای مثال، همهگیری، TikTok را به یک بازیگر حیاتی در بازار ویدیوهای کوتاه تبدیل کرد. توییتر و توییچ همگی شاهد افزایش فعالیت کاربران بودند.